ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Σεπτέμβρη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να δυναμώσει η λαϊκή πάλη για την πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων

«Να δυναμώσει η λαϊκή πάλη για την πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με αφορμή την απάντηση της Επιτροπής για την επιβολή διοδίων στις εθνικούς οδούς, στην οποία, μεταξύ άλλων, σημειώνεται πως «η Επιτροπή υποστηρίζει την εφαρμογή της αρχής "ο χρήστης και ο ρυπαίνων πληρώνει" στην εγκατάσταση εθνικών συστημάτων διοδίων για όλα τα οχήματα, με σκοπό να διασφαλιστεί η βιώσιμη χρηματοδότηση των οδικών υποδομών», αλλά και ότι «τα κράτη - μέλη θα παραμείνουν αρμόδια να αποφασίζουν αν θα εγκαταστήσουν συστήματα διοδίων, να καθορίζουν τις υποδομές οι οποίες θα υπόκεινται σε τέτοια συστήματα διοδίων, καθώς και να αποφασίζουν το επίπεδο των διοδίων».

Στην ανακοίνωσή της η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σημειώνει:

«"Ο χρήστης και ο ρυπαίνων πληρώνει" και αυτό ισχύει για όλα τα οχήματα, απαντά κυνικά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ σχετικά με τη γενίκευση της επιβολής διοδίων στους αυτοκινητόδρομους σε βάρος των λαϊκών οικογενειών. Πρόκειται για μια προκλητική απάντηση, που συμπίπτει χρονικά με τις νέες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, όσο και στον αριθμό των σταθμών που επιβάλλει αυτές τις μέρες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ σε μια σειρά εθνικές οδούς, όπως Εγνατία, Ιόνια Οδός, Κορίνθου - Πατρών. Μια κυβέρνηση που, και για τα διόδια, παρέδωσε μαθήματα λαϊκής εξαπάτησης, υποκρινόμενη ότι τάχα θα τα καταργούσε.

Η επίτροπος Bulc, στην απάντησή της στην Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, Κώστα Παπαδάκη, επιβεβαιώνει ότι η ΕΕ προωθεί άμεσα τη διακρατική ηλεκτρονική χρέωση διοδίων με το χιλιόμετρο, που θα ισχύει για διαδρομές που περιλαμβάνουν 2 ή και περισσότερα κράτη - μέλη. Πρόκειται για απόφαση που γενικεύει και απογειώνει ακόμα περισσότερο το κόστος των διοδίων. Πολιτική της ΕΕ και των κυβερνήσεών της είναι άλλωστε τα πρόσθετα, ακόμα πιο τσουχτερά διόδια, που καλούνται να πληρώσουν και πάλι οι εργατικές - λαϊκές οικογένειες.

Συνιστά δε πραγματικό εμπαιγμό των εργαζομένων, αφού ήδη χρυσοπληρώνουν τους αυτοκινητόδρομους πολλαπλά:

-- Μια φορά με την άγρια φορολόγησή τους, που καταλήγει στις τσέπες των κατασκευαστικών ομίλων ως επιδοτήσεις κρατικών και ευρωενωσιακών κονδυλίων.

-- Δύο φορές με το δανεισμό των ομίλων που γίνεται με εγγύηση Δημοσίου, πάλι με χρήματα του ελληνικού λαού δηλαδή.

-- Τρεις φορές με το "χαράτσι" των διοδίων, που οι ανάδοχοι όμιλοι καρπώνονται ακόμα και πριν παραδώσουν το έργο, εξασφαλίζοντας για πολλές δεκαετίες εγγυημένα κέρδη, που τους τα χαρίζουν ΕΕ και κυβερνήσεις με τις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης.

-- Τέσσερις φορές με τα "πανωπροίκια" που ζητούν οι μεγαλοκατασκευαστές, εκβιάζοντας με προθεσμίες για να παραδώσουν το έργο, σαν αυτή του μισού δισ. ευρώ - όλα χρήματα του λαού - που δόθηκε ως έξτρα μποναμάς από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, σε συνέχεια των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, για να ..."ξεβαλτώσουν" τα έργα.

Η απάντηση της επιτρόπου Bulc παραπέμπει τελικά στα κράτη - μέλη όσον αφορά την εγκατάσταση των συστημάτων διοδίων και το επίπεδό τους, φανερώνοντας ότι ΕΕ και αστικές κυβερνήσεις από κοινού σχεδιάζουν και υλοποιούν την αντιλαϊκή πολιτική τους.

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις, πρέπει να δυναμώσει η λαϊκή πάλη για την πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων, για να φύγουν από τη μέση τα μονοπώλια, να γίνει λαϊκή περιουσία και ιδιοκτησία όλος ο πλούτος αυτής της χώρας και οι υποδομές της».

Εναρξη νέων διοδίων από χτες

Στο μεταξύ, νέοι σταθμοί διοδίων τέθηκαν σε λειτουργία από χτες τα μεσάνυχτα στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών, και πιο συγκεκριμένα, ο μετωπικός σταθμός του Ρίου, στην κατεύθυνση προς Πάτρα, και ο μετωπικός σταθμός στον Ελαιώνα της Αιγιαλείας. Ακόμη, τέθηκαν σε λειτουργία τέσσερις νέοι πλευρικοί σταθμοί διοδίων στο Δερβένι, στην Ακράτα, στον κόμβο των Καλαβρύτων και στο Δρέπανο. Στο Ρίο οι οδηγοί ΙΧ θα πληρώνουν 2,10 ευρώ και στον Ελαιώνα 3,20 ευρώ. Αντίστοιχα, στα πλευρικά διόδια του Δερβενίου 1,30 ευρώ, στην Ακράτα 1,70 ευρώ, στα Καλάβρυτα 2,30 ευρώ και στο Δρέπανο 1,70 ευρώ.

Νέοι σταθμοί διοδίων μπαίνουν και στην Ιόνια Οδό, δύο μετωπικοί στο Μενίδι και στο Τέροβο και δύο πλευρικοί στην Αρτα και τον Γοργόμυλο. Ετσι, οι οδηγοί ΙΧ στο Μενίδι θα πληρώνουν 2,95 ευρώ, στο Τέροβο 3,05 ευρώ, στην Αρτα 0,75 ευρώ και στον Γοργόμυλο 1 ευρώ.

ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Χωμένες με τα μπούνια σε επικίνδυνους σχεδιασμούς

Ο ρόλος των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στην υλοποίηση επικίνδυνων σχεδιασμών του ευρωατλαντικού άξονα αναλύθηκε (και) χτες, κατά την επίσημη επίσκεψη του αρχηγού του Γενικού Επιτελείου των βρετανικών Ενόπλων Δυνάμεων, Στ. Πιτς, στο υπουργείο Αμυνας, όπου συναντήθηκε με τον Ελληνα ομόλογό του, Ευ. Αποστολάκη.

Οπως ανακοινώθηκε, συζητήθηκε το «σύγχρονο περιβάλλον ασφαλείας, με έμφαση στις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής, καθώς και θέματα που αφορούν στην επικείμενη σύνοδο της στρατιωτικής Επιτροπής του ΝΑΤΟ, σε επίπεδο Αρχηγών ΓΕΕΘΑ, που θα πραγματοποιηθεί στην Αλβανία από 15 έως 17 Σεπτεμβρίου 2017».

Συζητήθηκαν, επίσης, η υφιστάμενη διμερής στρατιωτική συνεργασία καθώς και οι προοπτικές περαιτέρω ενίσχυσής της στους τομείς της επιχειρησιακής και ακαδημαϊκής εκπαίδευσης, των ειδικών δυνάμεων και της ανταλλαγής πληροφοριών.

Ο Ελληνας αρχηγός, στις τοποθετήσεις του, επισήμανε μεταξύ άλλων:

-- «Τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις για την προώθηση της στρατιωτικής συνεργασίας με κράτη των Βαλκανίων, της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής». Πρωτοβουλίες με βάση, βέβαια, στόχους του ΝΑΤΟ για στοίχιση και αυτών των χωρών στα προτάγματά του.

-- «Τη σκοπιμότητα συνέχισης και γεωγραφικής διεύρυνσης της συμμαχικής επιχείρησης ανάσχεσης των προσφυγικών ροών στο Αιγαίο». Πρόκειται για τη ΝΑΤΟική αρμάδα SNMG2 που αναπτύχθηκε εδώ, κατόπιν πρόσκλησης και της ελληνικής κυβέρνησης, και πλοία της αναλαμβάνουν συχνά - πυκνά αποστολές στην Κεντρική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα, αποδεικνύοντας ότι το Αιγαίο παίζει ρόλο κρίσιμου κόμβου στην υλοποίηση ευρύτερων ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών του ευρωατλαντικού άξονα για κυριαρχία σε μια σειρά θαλάσσιες ζώνες.

-- «Την απαίτηση ενίσχυσης των δυνατοτήτων της νότιας πτέρυγας της συμμαχίας στο πλαίσιο βελτίωσης της αποτελεσματικότητάς της (South Hub)». Η λειτουργία αυτού του «κόμβου για τη νότια πτέρυγα» έρχεται ως απόφαση Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, για συγκέντρωση, ανάλυση και διάχυση στα κράτη - μέλη πληροφοριών για το ποιος και τι κινείται στη Μεσόγειο, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή, με την ελληνική κυβέρνηση να επιδιώκει να παίξει βασικό ρόλο στη λειτουργία του.

-- «Τις δυνατότητες των υφιστάμενων υποδομών, στην περιοχή της Σούδας, για παροχή υπηρεσιών σε αεροναυτικές μονάδες της συμμαχίας». Μια πρόσθετη υπηρεσία αυτή στις δυνάμεις του ιμπεριαλιστικού οργανισμού, στην πρεμούρα της κυβέρνησης να πετύχει γεωστρατηγική αναβάθμιση των ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων, μπλέκοντας το λαό σε μια δίνη επικίνδυνων εξελίξεων.

-- «Τις δυνατότητες του Κέντρου Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής (ΚΕΝΑΠ) στον τομέα της εκπαίδευσης στη θαλάσσια ασφάλεια επ' ωφελεία τόσο κρατών - μελών της συμμαχίας, όσο και τρίτων χωρών». Το περιλάλητο ΝΑΤΟικό ΚΕΝΑΠ, που έχει ρόλο βασικού εκπαιδευτικού κέντρου της λυκοσυμμαχίας σε ζητήματα θαλάσσιας επιτήρησης.

  • Στο μεταξύ, αναβαθμισμένες σε ποιότητα και νούμερα συνεχίζονται οι τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο, σε συνεχή υπόμνηση των διεκδικήσεων της τουρκικής αστικής τάξης στην περιοχή. Σύμφωνα με το ΓΕΕΘΑ, χτες 6 σχηματισμοί, αποτελούμενοι από 12 «F16», όλα οπλισμένα, προχώρησαν σε 15 παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου, σε όλο τον άξονα του Αιγαίου από βορρά προς νότο, ενώ σημειώθηκαν και 4 εμπλοκές με ελληνικά μαχητικά που σηκώθηκαν για αναχαίτιση.
«ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑ»
Με συνεχή διαπιστευτήρια στους «επενδυτές»

Με συνεχείς διαβεβαιώσεις προς το κεφάλαιο ότι θα υπηρετήσουν τους στόχους ανάταξης της οικονομίας του και διεύρυνσης των κερδών του, συνεχίζουν τις τοποθετήσεις τους οι υποψήφιοι για την ηγεσία του «νέου» φορέα έκφρασης της πέραν του ΣΥΡΙΖΑ εγχώριας σοσιαλδημοκρατίας.

Ενδεικτικά, ο Στ. Θεοδωράκης στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ, χτες, είπε μεταξύ άλλων ότι «αυτό που μας απασχολεί είναι να συζητήσουμε με τις μεταρρυθμιστικές δυνάμεις για τις λύσεις που έχει ανάγκη ο τόπος», ενώ ερωτώμενος για τα δύο ζητήματα στα οποία θα προχωρούσε αμέσως σε «τολμηρές λύσεις», απάντησε ότι το ένα είναι το θέμα των «επενδύσεων» και το δεύτερο το ζήτημα των «κομματικών παρατάξεων» στα πανεπιστήμια: «Θα τελείωνα με κάθε κόστος με τη γραφειοκρατία, θα συγκρουόμουν μαζί της και θα υλοποιούσα τις μεγάλες επενδύσεις που έχει ψηφίσει η Βουλή», σημείωσε. Σε ερώτηση, εξάλλου, για τις μετεκλογικές συνεργασίες, είπε ότι «υπάρχει ακόμη πάρα πολύς χρόνος μπροστά μας που θα είναι καθοριστικός». Απέκλεισε, βέβαια, προσώρας τουλάχιστον, σύμπλευση με τους «ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ», χαρακτηρίζοντάς τους «εθνολαϊκιστικό μόρφωμα επικίνδυνο για τη χώρα», προσθέτοντας ότι «το νέο μεγάλο μεταρρυθμιστικό κίνημα στο Κέντρο θα δώσει κυβερνητική λύση».

Ετερος διεκδικητής της ηγεσίας, ο Οδ. Κωνσταντινόπουλος, μιλώντας στο ΣΚΑΪ, υπεραμύνθηκε των «μεγάλων επενδύσεων», με επιχειρήματα όπως ότι «αν φύγουν όλες οι μεγάλες επενδύσεις από τη χώρα, αυτό θα οδηγήσει σε ανεργία και νέα δυσβάσταχτη φορολογία». Δίνοντας και ένα στίγμα των όσων συζητούνται στο εσωτερικό του χώρου τους για τα πιθανά μετεκλογικά κομπρεμί, είπε: «Αν κάποιοι πιστεύουν πως πρέπει την επόμενη ημέρα της εκλογής ηγεσίας να συνενωθεί η παράταξή μας με τον ΣΥΡΙΖΑ, τότε δεν πρέπει να ψηφίσουν εμένα».

Τέλος, ο Γ. Μανιάτης, ο οποίος κατέθεσε και Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή, προς τον πρωθυπουργό, καταλογίζοντάς του «προσωπική ευθύνη» για «το κλείσιμο των Μεταλλείων Χαλκιδικής», και καλώντας τον να παρέμβει άμεσα, να έρθει σε απευθείας επαφή με τους επενδυτές, «ώστε να μην καταστραφεί η μεγαλύτερη επένδυση της χώρας», μιλώντας στο ΣΚΑΪ έλεγε ότι επί υπουργίας του αδειοδότησε 105 «επενδύσεις».

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Λογοκρίθηκαν σκίτσα Ελλήνων γελοιογράφων

«Απόπειρα λογοκρισίας χωρίς προηγούμενο στο Ευρωκοινοβούλιο» καταγγέλλει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Στ. Κούλογλου, σχετικά με έκθεση γελοιογραφίας που προετοίμαζε για τα 60 χρόνια της ΕΕ. Συγκεκριμένα, στην έκθεση, που θα λάμβανε χώρα στο Ευρωκοινοβούλιο στις Βρυξέλλες με αφορμή την επέτειο της υπογραφής της Συνθήκης της Ρώμης και θα διαρκούσε μια βδομάδα, θα παρουσιάζονταν σκίτσα Ελλήνων και Γάλλων γελοιογράφων με θέμα την Ευρώπη. Οπως ορίζεται από τον κανονισμό του Ευρωκοινοβουλίου, το περιεχόμενο κάθε έκθεσης πρέπει να αξιολογείται προκειμένου να ελεγχθεί ότι δεν περιλαμβάνει φιλοναζιστικό ή άλλο προσβλητικό περιεχόμενο. Η κοσμήτορας, Catherine Bearder, απέρριψε 12 από τα 28 σκίτσα Ελλήνων γελοιογράφων παρότι δεν είχαν τέτοιο περιεχόμενο. Σε δηλώσεις του, ο Στ. Κούλογλου εξέφρασε τη λύπη του, προσθέτοντας πως δεν θα αποδεχτεί αυτή τη λογοκρισία και μαζί με τον ευρωβουλευτή Patrick Le Hyaric, με τον οποίο συνδιοργανώνουν την εκδήλωση, θα προσφύγει κατά της απόφασης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ