ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Σεπτέμβρη 2004
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΤΩΣΗ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ «ΣΙΝΟΥΚ»
Πληθαίνουν τα ερωτηματικά

Ανδρες του Λιμενικού περισυλλέγουν συντρίμμια του μοιραίου «Σινούκ»

Eurokinissi

Ανδρες του Λιμενικού περισυλλέγουν συντρίμμια του μοιραίου «Σινούκ»
Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα, τρεις μέρες μετά τη συντριβή του μοιραίου στρατιωτικού ελικοπτέρου τύπου «Σινούκ», το Σάββατο πριν το μεσημέρι, κοντά στις ακτές της Σιθωνίας Χαλκιδικής, που οδήγησε στο θάνατο 17 ανθρώπινες ζωής, ανάμεσά τους ο πατριάρχης Αλεξανδρείας Πέτρος, η συνοδεία του και το πλήρωμα του ελικοπτέρου.

Ερωτήματα που επιτείνονται από το αλαλούμ ασυνεννοησίας των αρμοδίων υπηρεσιών (Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας), που χρειάστηκαν 3 ολόκληρες ώρες για να διαπιστώσουν ότι το ελικόπτερο αγνοείται, να ξεκινήσει η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και να ενημερώσουν τη στρατιωτική και πολιτική ηγεσία. Στη συνέχεια η μια να ρίχνει τις ευθύνες στην άλλη, σχετικά με το ποιος είχε την ευθύνη παρακολούθησης της πορείας του ελικοπτέρου προς το Αγιον Ορος, επικεντρώνοντας στον εάν η πτήση ήταν VIP, δηλαδή αν μετέφερε υψηλό πρόσωπο ή ήταν καθαρά στρατιωτική πτήση.

Σε κάθε περίπτωση προκύπτουν δύο θέματα. Το ένα είναι η πτώση του ελικοπτέρου και τα αίτια που οδήγησαν σε αυτή και το άλλο η κατάσταση που αποκαλύφθηκε, με αφορμή το γεγονός αυτό, αναφορικά με τη λειτουργία και την ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση τέτοιων συμβάντων. Σε κάθε περίπτωση μαζί και πάνω από τις ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων υπάρχουν πολιτικές ευθύνες που δεν μπορεί παρά να αφορούν την κυβέρνηση. Το όλο θέμα συνδέεται και με τον προσανατολισμό των Ενόπλων Δυνάμεων που, τελευταία, με τη συμμετοχή τους και στην Ολυμπιακή ασφάλεια, έχουν πλέον και επιχειρησιακά προσανατολιστεί πλήρως στο «αντιτρομοκρατικό» δόγμα των Αμερικανών, υποβαθμίζοντας άλλες δραστηριότητες.

Ηταν μοιραία η βλάβη;

Την ίδια ώρα νέα ερωτηματικά δημιουργούνται από τις αποκαλύψεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με αυτά καθ' αυτά τα αίτια της πτώσης. Ετσι προκύπτει θέμα για τη συντήρηση του ελικοπτέρου, αλλά και τον εντοπισμό βλαβών και αστοχίας υλικού, που σε συνδυασμό με τις πρώτες εκτιμήσεις ειδικών μπορεί να οδήγησαν ακόμα και στη συντριβή του. Οπως έγινε γνωστό και επιβεβαιώθηκε και από σχετικά έγγραφα που ήρθαν στη δημοσιότητα, το συγκεκριμένο ελικόπτερο είχε βεβαρυμένο ιστορικό. Συγκεκριμένα, στις αρχές του 2003 είχε παρουσιάσει μια «περίεργη» δόνηση στους έλικες. Το πρόβλημα που εντοπίστηκε στον μπροστινό έλικα αντιμετωπίστηκε από τεχνικούς της αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρίας «Μπόινγκ» και το πρόβλημα δεν ξαναεμφανίστηκε. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες το συγκεκριμένο ελικόπτερο είχε για το λόγο αυτό τεθεί υπό παρακολούθηση.

Εδώ ακριβώς, στα στροφεία, δηλαδή τους έλικες, εντοπίζονται και από τις περισσότερες πλευρές οι υποψίες για τα αίτια που οδήγησαν στη συντριβή. Ο συγκεκριμένος τύπος ελικοπτέρου έχει δύο έλικες που κατά ένα μέρος επικαλύπτονται. Εάν λοιπόν το σύστημα μετάδοσης της κίνησης αποσυντονιστεί τότε οι έλικες συγκρούονται με αποτέλεσμα την πλήρη απώλεια στήριξης και την ακαριαία συντριβή του ελικοπτέρου. Το άλλο σενάριο που εξετάζεται είναι τυχόν αποκοπή ενός πτερυγίου εξαιτίας αστοχίας υλικού, οπότε και στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχουν περιθώρια αντίδρασης. Το ενδεχόμενο μηχανικής βλάβης θεωρείται λιγότερο πιθανό, καθώς θα υπήρχαν κάποια περιθώρια αντίδρασης από τους χειριστές, ενώ αποκλείεται η έκρηξη στον αέρα, με βάση και την κατάσταση στην οποία βρέθηκαν τα πτώματα.

«Μπαλάκι» η πολιτική ευθύνη

Παράλληλα, σε πολιτικό επίπεδο, η κυβέρνηση χρησιμοποιώντας σαν άλλοθι το ότι μόνο τους τελευταίες 6 μήνες έχει την πολιτική ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας, απορρίπτει κάθε έννοια πολιτικής ευθύνης για τον εαυτό της, ρίχνει τα βάρη για την όποια ευθύνη, επικεντρώνοντας στο θέμα της καθυστέρησης διαπίστωσης της απώλειας του ελικοπτέρου, σε μέρος της στρατιωτικής ηγεσίας, συγκεκριμένα στην ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας και αξιοποιεί το γεγονός για ένα γενικότερο «ξεκαθάρισμα» στην ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ωστόσο, υπήρξε μια εικονική παραίτηση του υπουργού Εθνικής Αμυνας, Σπ. Σπηλιωτόπουλου, που όμως δεν έγινε αποδεκτή από τον πρωθυπουργό. Στο μεταξύ ζητήθηκε από τον αρχηγό του ΓΕΑ, αντιπτέραρχο Π. Παπανικολάου, να υποβάλει την παραίτησή του, ο οποίος και την υπέβαλε σχολιάζοντας ότι «γίνεται προσπάθεια επίρριψης ευθυνών στον αρχηγό ΓΕΑ σε μέγεθος και επίπεδο που δεν αναλογεί».

Νέος αρχηγός ΓΕΑ ορίστηκε χτες από το ΚΥΣΕΑ ο υποπτέραρχος (I) Γεώργιος Αυλωνίτης, μέχρι τώρα διοικητής ΔΑΕ (Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης), ο οποίος προάγεται στο βαθμό του αντιπτεράρχου, συμπαρασύροντας σε αποστρατεία τον αντιπτέραρχο (I) Φλάσκο Σταύρο (αρχηγό ΑΤΑ), τον αντιπτέραρχο Καλλιγά Δημήτριο (Α' υπαρχηγό ΓΕΕΘΑ), τον υποπτέραρχο (I) Αδάμ Ελευθέριο (διοικητή ΔΑΥ).

Το μοιραίο χρονικό

Το όλο αλαλούμ αποτυπώνεται στο χρονικό της πτήσης, όπως αυτό καταγράφηκε εκ των υστέρων:

09.35 Απογείωση του ελικοπτέρου από το Στρατόπεδο «Σακέτα» του Καρέα.

10.54 Η τελευταία επικοινωνία του πληρώματος του ελικοπτέρου με το στρατιωτικό ραντάρ του Χορτιάτη, όπου το «Σινούκ» αναφέρει ότι πετάει σε απόσταση 20 μιλίων από τις Καρυές και ότι από τα 2.500 πόδια θα ανέβει στα 4.000.

11.00 Ωρα που σύμφωνα με τα προβλεπόμενα έπρεπε να προσγειωθεί στις Καρυές.

11.24 Από το Χορτιάτη ενημερώνεται ο πύργος ελέγχου του Αεροδρομίου «Μακεδονία» ότι το ελικόπτερο προσγειώθηκε.

11.50 Η πρώτη ανησυχία από τον υποδιοικητή του Αγίου Ορους, ο οποίος ενημερώνει το Χορτιάτη και τη βάση των Μεγάρων ότι το ελικόπτερο δεν έχει φθάσει στις Καρυές.

12.10 Ο ίδιος τηλεφωνεί στον πύργο ελέγχου του «Μακεδονία» και ενημερώνει ότι το ελικόπτερο δεν έχει προσγειωθεί. Με τη σειρά του το «Μακεδονία» ειδοποιεί τον στρατιωτικό ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας.

12.27 Από το Χορτιάτη ζητάνε πληροφορίες από το ραντάρ της Πάρνηθας.

12.30 Ο Χορτιάτης ενημερώνει το Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων στη Λάρισα.

12.37 Το Μέγαρα αναφέρουν ότι έχουν μιλήσει στο κινητό τηλέφωνο με τον κυβερνήτη του ελικοπτέρου και πως όλα βαίνουν καλώς.

13.05 Η Λάρισα ενημερώνει τα Μέγαρα ότι έχει γίνει λάθος.

13.10 Ενημερώνεται το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.

13.15 Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κηρύσσει συναγερμό («φάση κινδύνου»).

13.18 Στην Πολεμική Αεροπορία διατάσσεται μέγιστη ετοιμότητα.

13.24 Απογειώνεται ένα αεροσκάφος για έρευνα και διάσωση.

13.45 Ενημερώνεται το Κέντρο Επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

13.49 Απογειώνονται αεροσκάφη για έρευνα και διάσωση.

14.05 Ενημερώνεται το Κέντρο Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ.

14.30 Ενημερώνεται, σύμφωνα με το διοικητή της Π. Μανούσο, η ΥΠΑ ότι αγνοείται το ελικόπτερο.

Συνεχίζονται οι έρευνες

Στο μεταξύ συνεχίστηκαν και χτες για τρίτη μέρα οι έρευνες στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Β. Αιγαίου. Μέχρι χτες είχαν ανασυρθεί τα πτώματα 9 από τους άτυχους επιβάτες του μοιραίου ελικοπτέρου, ενώ για τους υπόλοιπους 8 εκτιμάται ότι παρασύρθηκαν με την άτρακτο του ελικοπτέρου στο βυθό. Μάλιστα, προκειμένου να συνεχιστούν οι έρευνες αναμένεται να καταπλεύσει στην περιοχή ειδικό βαθυσκάφος, καθώς το βάθος της θάλασσας όπου έχει βυθιστεί το ελικόπτερο φθάνει τα 1.000 μέτρα.

Από την πλευρά του υπουργός Εθνικής Αμυνας έδωσε χτες εντολή προς τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ να διερευνήσει και να του αναφερθούν, εντός της ημέρας, οι λόγοι στους οποίους οφείλεται η καθυστέρηση ενημέρωσης και αντίδρασης για το τραγικό δυστύχημα της 11ης Σεπτέμβρη 2004. Οπως σημειώνεται, ο υπουργός Αμυνας ενημερώθηκε στις 14.18 από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ). Από τα όσα προκύψουν από τη διερεύνηση θα αποδοθούν, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι όποιες ευθύνες πέρα των διοικητικών και μέσω της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης. Παράλληλα με εντολή του υπουργού Αμυνας συγκροτήθηκε χτες Επιτροπή Διερεύνησης για το δυστύχημα και την πτώση του μοιραίου ελικοπτέρου.

Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Δεν έχει ευθύνες η κυβέρνηση!

Στην επικίνδυνη όσο και αντιδραστική αντίληψη για το «πολιτικά ανεύθυνο» της κυβέρνησης για τα δυστυχήματα ή τις «φυσικές καταστροφές» επιμένει ο Κ. Καραμανλής, μετακυλίοντας τις ευθύνες και αναζητώντας «αποδιοπομπαίους τράγους» στους διορισμένους αξιωματούχους του κρατικού μηχανισμού.

«Το δυστύχημα είναι κάτι το τραγικό και όλοι θλιβόμαστε γι' αυτό. Από εκεί και πέρα υπήρξε μία δυσλειτουργία στον τρόπο αντίδρασης για την ενημέρωση από συγκεκριμένους μηχανισμούς. Και για αυτό το θέμα αναζητούνται οι ευθύνες και αποδίδονται. Αλλά αυτό δεν είναι ζήτημα πολιτικό», δήλωσε στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου στη ΔΕΘ, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα την παραίτηση του αρχηγού του ΓΕΑ και τη μη αποδοχή της παραίτησης που υπέβαλε ο υπουργός Αμυνας.

Κινούμενη στη λογική της διάχυσης των ευθυνών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε χτες τη σύσταση δύο επιτροπών στο υπουργείο Αμυνας για τη διερεύνηση της υπόθεσης που σχετίζεται με την πτώση του «Σινούκ». Ο Θ. Ρουσόπουλος ανέφερε ότι η μία επιτροπή που έχει συσταθεί από την Αεροπορία Στρατού θα διερευνήσει τα αίτια του δυστυχήματος, ενώ η δεύτερη, με επικεφαλής τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ, θα ψάξει για τα αίτια στην καθυστέρηση της ενημέρωσης για την πτώση του ελικοπτέρου. Εσπευσε όμως να αποφανθεί ότι «όλες οι ενδείξεις που υπάρχουν μέχρι στιγμής, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για δυστύχημα». Παράλληλα, άφησε να διαφανεί η πρόθεση της κυβέρνησης να «αναδιοργανώσει το σύστημα», προφανώς του ΠΑΣΟΚ, ξεκινώντας από την Πολεμική Αεροπορία.

Συλλυπητήρια από ιεράρχες

Σε λαϊκό προσκύνημα βρίσκεται από χτες στο παρεκκλήσι του Αγίου Ελευθερίου της Μητρόπολης Αθηνών, το σκήνωμα του Πατριάρχη Αλεξανδρείας Πέτρου. Με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών Πρ. Παυλόπουλου κηρύχτηκε τριήμερο εθνικό πένθος (13, 14 και 15 του Σεπτέμβρη). Επίσης, και με εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας στους μητροπολίτες κηρύσσεται τριήμερο πένθος. Αύριο, Τετάρτη, θα τελεστεί τρισάγιο στην Αθήνα παρουσία της πολιτείας και θα μεταφερθεί η σορός στο Κάιρο για να ταφεί, προεξάρχοντος του Οικουμενικού Πατριάρχου. Στην Αθήνα βρίσκονται ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Ειρηναίος και ο μητροπολίτης Πάφου. Να σημειωθεί ότι ο μητροπολίτης Κιτίου Χρυσόστομος ζήτησε να δοθεί η ευκαιρία στον κυπριακό λαό να τιμήσει τον Πατριάρχη και η σορός να εκτεθεί προς προσκύνημα και στην Κύπρο. Χτες, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών ετάφη ο μητροπολίτης Καρθαγένης, το απόγευμα αναμενόταν να μεταφερθεί στην Κύπρο η σορός του ηγουμένου Μαχαιρά, Αρσένιου.

Συλλυπητήρια μηνύματα

Συγκλονισμένη είναι η Εκκλησία της Ελλάδας για το τραγικό δυστύχημα, όπου έχασαν τη ζωή τους τόσοι άνθρωποι. Ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ανάμεσα στ' άλλα μίλησε για το ότι ο θάνατος του Πατριάρχη «απορφανίζει το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας σε μία πολύ κρίσιμη φάση της ιστορίας του». Ενώ ευχήθηκε ν' αναδειχτεί ένας «αντάξιος διάδοχός του για να συνεχίσει το έργο το οποίο εκείνος και οι προκάτοχοί του είχαν αρχίσει. Αυτό το έργο, όπως είπε, είναι επιτακτική ανάγκη». Την οδύνη του επίσης για το δυστύχημα εξέφρασε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος το πληροφορήθηκε στις Βρυξέλλες. Επίσης, συλλυπητηρίους δηλώσεις έκαναν ο πατριάρχης Ιεροσολύμων Ειρηναίος, ο πατριάρχης της ορθόδοξης Ρουμανικής Εκκλησίας Θεόκτιστος, ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος. Επίσης, συλλυπητήρια εξέφρασαν πολλοί ιεράρχες από την Ελλάδα και την Κύπρο. Τέλος, την οδύνη της για το χαμό τόσων ανθρώπων και του Πατριάρχη εξέφρασε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Μ. Γιαννάκου.

Ποιοι επέβαιναν:

Στο μοιραίο «Σινούκ» επέβαιναν:

- Ο πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, Πέτρος ο Ζ, που καταγόταν από το σημερινό κατεχόμενο Συγχάρι, της Κύπρου. Ηταν 55 χρόνων, ο νεότερος σε ηλικία από τους ορθόδοξους προκαθήμενους. Φοίτησε στη Θεολογική Σχολή Αθηνών. Στις 21 Φλεβάρη του 1977 εξελέγη πατριάρχης Αλεξανδρείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανέπτυξε σημαντικό έργο στη δύσκολη περιοχή της αφρικανικής ηπείρου. Κατά τη θητεία του, αναπτύχθηκε η Ιεραποστολή και ήταν ο πρώτος που ταξίδεψε σε όλες τις μητροπόλεις. Αλλαξε, επίσης, τον τρόπο εκλογής του πατριάρχη και εκλέγεται πλέον από αρχιερείς. Χαρακτηριστική η άποψη που είχε εκφράσει σε συνέντευξή του, πως οι κάτοικοι της Αφρικής, μας αγαπούν γιατί εμείς δεν υπήρξαμε αποικιοκράτες.

- Ο μητροπολίτης Καρθαγένης, Χρυσόστομος, που γεννήθηκε στη Λέσβο, ήταν ο διευθυντής του γραφείου Τύπου του Πατριαρχείου στην Αθήνα.

- Ο μητροπολίτης Πηλουσίου, Ειρηναίος, που γεννήθηκε στον Πειραιά, πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Μόσχας. Ηταν γενικός πατριαρχικός επίτροπος και μητροπολίτης Πηλουσίου (μέλος της Ιεράς Συνόδου).

- Ο επίσκοπος Μαδαγασκάρης, Νεκτάριος, που γεννήθηκε στη Ρόδο, πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής Αθηνών και της Φιλοσοφικής Σχολής της Αυστραλίας.

- Ο ηγούμενος της Ιεράς Μονής Μαχαιρά Κύπρου, Αρσένιος, που ήταν από τη Λάρνακα.

- Ο αρχιμανδρίτης Καλλίστρατος Οικονόμου, διευθυντής του ιδιαίτερου Πατριαρχικού Γραφείου.

- Ο 26χρονος διάκονος Νεκτάριος Κοντογιώργος, από την Ηλεία, απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής Αθηνών.

- Επίσης, ο Γιώργος Παπαπέτρου αδερφός του Πατριάρχη, ο Γιώργος Ξενουδάκης, δημοσιογράφος, που είχε γεννηθεί στην Αλεξάνδρεια και υπήρξε διευθυντής εφημερίδας της ελληνικής κοινότητας της Αλεξάνδρειας και της εφημερίδας των Αιγυπτιωτών, ο Πάτροκλος Παπαστεφάνου, πρόεδρος του μη κυβερνητικού οργανισμού του Πατριαρχείου «Αλεξανδρινός Φάρος», ο Γιώργος Μαύρος, νομικός σύμβουλος του Πατριαρχείου και ο Σπύρος Κουρσάρης, ο αστυνομικός που συνόδευε τον πατριάρχη, 31 ετών.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΕ ΚΚΕ
Να αποδοθούν ακέραιες οι ευθύνες

Με ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εκφράζει τα συλλυπητήρια του Κόμματος στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας για τον τραγικό θάνατο του πατριάρχη Πέτρου και της ακολουθίας του, όπως επίσης και στις οικογένειές των ιερωμένων και των στρατιωτικών που επέβαιναν στο ελικόπτερο «Σινούκ».

Το ΚΚΕ υπογραμμίζει την ανάγκη να δοθούν άμεσα έγκυρες απαντήσεις για τα αίτια που προκάλεσαν το δραματικό συμβάν. Υπογραμμίζει ακόμη την απαράδεκτη καθυστέρηση που επέδειξε ο κρατικός μηχανισμός στην κινητοποίηση για την τύχη του αεροσκάφους και των επιβατών του και τονίζει πως πρέπει να αποδοθούν ακέραιες οι ευθύνες σε όσους τις έχουν.

ΠΑΣΟΚ
Διαφαίνονται πάρα πολλά κενά

«Από τη στιγμή που η έρευνα διεξάγεται, νομίζω ότι το θέμα των πολιτικών ευθυνών δεν μπορεί να κλείσει», δήλωσε χτες ο Γιώργος Παπανδρέου, αναφερόμενος στην πτώση του ελικοπτέρου «Σινούκ».

Ο Γ. Παπανδρέου στις δηλώσεις του ανέφερε ότι «πρέπει να υπάρξει διερεύνηση ευθυνών, όχι μόνο στο επίπεδο του ατυχήματος, αλλά και για την όλη διαχείριση από τη στιγμή που έγινε το ατύχημα σχετικά με τις υπόλοιπες ενέργειες».

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης πρόσθεσε ότι «από τα μέχρι τώρα στοιχεία διαφαίνονται πάρα πολλά κενά και πρέπει να διερευνηθούν όλες οι ευθύνες». Μάλιστα ο Γ. Παπανδρέου, αφήνοντας αιχμές για τους χειρισμούς του πρωθυπουργού, πρόσθεσε ότι «διεξάγεται μια έρευνα, δεν μπορεί κανείς να παίρνει αποφάσεις και να κλείνει υποθέσεις».

Με την απόφασή του ο πρωθυπουργός, ανέφερε ο Γ. Παπανδρέου, «να μην αποδεχτεί την παραίτηση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου, ανέλαβε για ολόκληρη την κυβέρνηση και ο ίδιος προσωπικά σημαντικές ευθύνες για το ζήτημα».

Εξάλλου «σοβαρές ευθύνες» στην κυβέρνηση επέρριψαν προχτές τόσο η αρμόδια συντονίστρια Αμυνας του ΠΑΣΟΚ Αν. Διαμαντοπούλου, όσο και το γραφείο Τύπου του κόμματος.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Η κακοδιοίκηση σχετίζεται και με τον προσανατολισμό των ΕΔ

Από τη Θεσσαλονίκη όπου περιοδεύει η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, έκανε την ακόλουθη δήλωση για την πτώση του ελικοπτέρου «Σινούκ»:

«Σε τέτοια τραγικά δυστυχήματα, με όλο αυτό το φόντο που βλέπουμε, καθυστερημένες ειδοποιήσεις κλπ., σαφώς υπάρχουν και πολιτικές και στρατιωτικές ευθύνες. Εδώ υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ζήτημα γύρω από το θέμα του προσανατολισμού των Ενόπλων Δυνάμεων, της νέας δομής που έχουν, διότι τα πράγματα είναι πιο πονηρά απ' ό,τι φαίνονται, όσον αφορά στις εξελίξεις στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων. Οταν λέω πιο πονηρά, για να ξεκαθαρίζω, εδώ οι Ενοπλες Δυνάμεις έχουν αλλάξει ουσιαστικό προσανατολισμό. Ηδη δίνεται αρμοδιότητα στις Ενοπλες Δυνάμεις να ανακατεύονται στο εσωτερικό της χώρας, σε διαδηλώσεις, για την εγκληματικότητα κλπ. Πιστεύω, δηλαδή, ότι μια σειρά από προβλήματα κακοδιοίκησης έχουν να κάνουν και με τις αλλαγές στη δομή και στον προσανατολισμό των Ενόπλων Δυνάμεων».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ