ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Ιούνη 2019
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να παρθούν μέτρα στη βαθμολόγηση για το μάθημα της Φυσικής

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της Οργάνωσης με αφορμή τα θέματα της Φυσικής στις πανελλαδικές εξετάσεις

INTIME NEWS

Με αφορμή τα θέματα στις πανελλαδικές εξετάσεις στο μάθημα της Φυσικής, που κατά κοινή ομολογία ήταν εξαιρετικά δύσκολα, εκτός του πνεύματος που θα έπρεπε να έχουν τα θέματα σε έναν τέτοιο διαγωνισμό και μη διαχειρίσιμα μέσα στο δίωρο που έχουν στη διάθεσή τους οι υποψήφιοι, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

«Οι χιλιάδες μαθητές, υποψήφιοι Πανελλαδικών Εξετάσεων, που εξετάστηκαν χτες (σ.σ. προχτές) στο μάθημα της Φυσικής, έχουν κάθε λόγο να είναι οργισμένοι με τα θέματα των εξετάσεων.

Τα θέματα Φυσικής δεν ήταν απλά πιο δύσκολα από άλλες χρονιές. Πρόκειται για εξαντλητικά, άκρως απαιτητικά, θέματα, που λόγω του εύρους και της δομής τους απέκλειαν την πλειοψηφία των μαθητών από το να ανταποκριθεί. Δεν είναι τυχαίο πως όλες οι αρμόδιες επιστημονικές ενώσεις συμφωνούν σε αυτό.

Οι μαθητές που προσπάθησαν να γράψουν καλά, κόντρα σε όλα τα εμπόδια, που έτσι και αλλιώς συναντάνε από τη γνωστή κατάσταση στο σχολείο, δεν θα πληρώσουν τα σπασμένα ακόμα μια φορά.

Το υπουργείο Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έχει ευθύνη να τοποθετηθεί και κυρίως να βρει λύση.

Η ΚΝΕ απαιτεί να παρθούν άμεσα τα απαραίτητα μέτρα, έτσι ώστε να υπάρξει τρόπος βαθμολόγησης στα συγκεκριμένα θέματα, που να παίρνει υπόψη τις παρατηρήσεις επιστημονικών ενώσεων και επιστημόνων, όπως:

α) Στη βαθμολόγηση του Β θέματος να μετρήσει αναλογικά η σωστή, έστω και τμηματική, διαδικασία δικαιολόγησης.

β) Στη βαθμολόγηση των Γ και Δ θεμάτων, λόγω τεράστιου όγκου πράξεων ως προς τον διαθέσιμο χρόνο, η βαθμολόγηση να εστιασθεί κυρίως στη σωστή αντιμετώπιση του φυσικού προβλήματος».

Θέματα της Φυσικής και Εκπαίδευση

Τον τελευταίο καιρό, υπάρχει μια έντονη σύγκρουση ανάμεσα στους φυσικούς με επίκεντρο την επιστημονικότητα διαφόρων απόψεων που υποστηρίζονται από την Ενωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ). Οι προχτεσινές πανελλήνιες εξετάσεις στη Φυσική, όμως, κατόρθωσαν να ενώσουν τις αντιμαχόμενες πλευρές, καθώς όλοι αποδέχονται την άποψη ότι τα θέματα ήταν απαράδεκτα.

Η ΕΕΦ γράφει στη χτεσινή ανακοίνωσή της: «Περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ο χρόνος των τριών ωρών δεν επαρκεί για την επίλυσή τους. Τα ερωτήματα Α2 και Α4 απαιτούν υπολογισμούς και ξεφεύγουν από την ενδεδειγμένη μορφή του Α θέματος. Ομοίως, τα ερωτήματα Β2 και Β3, τα οποία αποτελούν ασκήσεις επιπέδου θέματος Γ. Στο δε Β3 θέμα έπρεπε οπωσδήποτε να αναφερθεί ότι πρόκειται για κάτοψη, γιατί το σχήμα που δόθηκε ήταν παραπλανητικό. Η δομή, σε συνδυασμό με το εύρος των θεμάτων, ως επιλογή είναι μη δόκιμη και αντιπαιδαγωγική. Οπως επανειλημμένως έχει τονιστεί, πρόκειται για διαγωνισμό και όχι για εξετάσεις και επομένως θέματα εξαντλητικά, στα οποία η πλειοψηφία δεν μπορεί να ανταποκριθεί, δεν εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο οι μαθητές διαγωνίζονται».

Σε αυτές τις παρατηρήσεις χοντρικά συμφωνούν και η ΕΕΦΕΕ (Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση) αλλά και ο ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Φροντιστών Ελλάδας). Η ΕΕΦΕΕ επίσης τονίζει ότι «το κύριο ζητούμενο - πρέπει να - είναι η πληρότητα και συνεκτικότητα και όχι η αποσπασματικότητα των διδασκόμενων και εξεταζόμενων θεματικών. Ακόμη, ζητούμενα - πρέπει να - είναι η διασύνδεση ενός τουλάχιστον θέματος των εξετάσεων με την πειραματική διαδικασία ή πειραματικά δεδομένα και - κυρίως - η ανάδειξη και επιβράβευση όχι της απομνημόνευσης και της επίλυσης εξισώσεων αλλά του ορθολογικού τρόπου σκέψης της φυσικής».

Επιπλέον, η ΕΕΦ προχωρά και στις εξής καταγγελίες: «Αληθεύει ότι οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων; Αν ναι, δεν θορυβήθηκε η επιτροπή; Αν ένας έμπειρος λύτης χρειάζεται άνω των δύο ωρών, πόσες ώρες χρειάζεται ένας έφηβος, με όλα τα άγχη που έχει φορτωθεί; Αληθεύει ότι έγιναν παρατηρήσεις προς την επιτροπή για την ποσότητα και την ποιότητα των θεμάτων, πριν την αποστολή τους στα σχολεία; Αν ναι, γιατί αγνοήθηκαν;». Συνεπώς όλοι παραδέχονται ότι τα θέματα δεν ήταν σύμφωνα με τον νόμο που διέπει τις εξετάσεις και ήταν πάρα πολλά για το τρίωρο που έχει ο μαθητής. Και η ΕΕΦ υποστηρίζει ότι η επιτροπή το ήξερε, αλλά δεν την ενδιέφερε. Αυτό υποδείχτηκε στην επιτροπή από τους πλέον αρμόδιους, δηλαδή τους λύτες που υπάρχουν στο υπουργείο για να ελέγχουν την ορθότητα των θεμάτων, αλλά αγνοήθηκε. Το ερώτημα είναι γιατί; Προφανώς δεν είναι τυχαίο, ούτε έχει να κάνει με καπρίτσια μιας ομάδας ανθρώπων, καθώς τα έχουμε ξαναζήσει σε μικρότερο βαθμό.

Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο είναι το τελικό στάδιο μιας προσπάθειας που αποτελεί αντικείμενο μιας τεράστιας βιομηχανίας, που τμήμα της είναι τα φροντιστήρια, οι εκδοτικοί οίκοι, τα ιδιαίτερα κ.λπ. Μιας βιομηχανίας παράλληλης με το δημόσιο σχολείο, το οποίο λόγω και των πολιτικών αποφάσεων όλων των κυβερνήσεων δεν μπορεί ουσιαστικά να κυριαρχήσει πάνω της, αλλά έχει πια υποχωρήσει σε έναν δευτερεύοντα ρόλο. Ενας προφανής στόχος τέτοιων εξωπραγματικών θεμάτων είναι η ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση των φροντιστηρίων, με αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη αύξηση του κόστους συμμετοχής σε αυτές τις εξετάσεις για τα παιδιά που προέρχονται από τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις.

Τέλος είναι και το ερώτημα, γιατί η Φυσική; Οπως λέει και η ΕΕΦΕΕ, στο μάθημα της Φυσικής δεν διδάσκουμε μια συνεκτική επιστήμη, αλλά λίγα αποσπασμένα κομμάτια και ταυτόχρονα ένα τεράστιο εύρος μαθηματικής ασκησιολογίας. Αυτό που διδάσκεται είναι μια παπαγαλία μεθοδολογίας χωρίς λογική. Οι μαθητές δεν μαθαίνουν να σκέφτονται λογικά, με αποτέλεσμα οι αυριανοί πολίτες να μην μπορούν να αξιολογήσουν αυτά που θα ακούνε. Αυτό ενδιαφέρει απόλυτα το σύστημα, καθώς μεθαύριο ο πολίτης θα ακούει ότι για να λυθεί το Ασφαλιστικό χρειαζόμαστε ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας και θα του φαίνεται λογικό, καθώς δεν θα μπορεί να σκεφτεί ότι με μισθούς της τάξης των 600 ευρώ το μήνα, για να πληρωθεί μια κατώτατη σύνταξη, θα απαιτεί τις εισφορές δύο εργαζομένων, συνεπώς πάλι οι συντάξεις θα είναι σε άθλια επίπεδα και τα ασφαλιστικά ταμεία χρεωμένα. Για να λυθεί το Ασφαλιστικό λοιπόν, χρειάζονται όχι μόνο νέες θέσεις εργασίας, αλλά και καλοί μισθοί ταυτόχρονα, δηλαδή μείωση των κερδών των επιχειρηματιών. Αυτό όμως το λογικό συμπέρασμα είναι κόκκινο πανί για το σύστημα.

Και επειδή το σύστημα δεν μπορεί να αφαιρέσει τη Φυσική από το σχολείο, την έχει μετατρέψει σε αυτό το έκτρωμα, ώστε να μην εκπαιδεύει τη λογική των μαθητών. Ενα έκτρωμα το οποίο εξυπηρετούν πολλαπλά τέτοιου είδους θέματα εξετάσεων, καθώς απομακρύνει τους μαθητές από αυτή. Κανείς όμως δεν έβαλε και ένα ακόμα ζήτημα. Υπάρχουν σχολές (π.χ. Πληροφορική) στις οποίες ο απόφοιτος μπορεί να μπει δίνοντας Φυσική ή αντί γι' αυτή δίνοντας Προγραμματισμό, όπου τα θέματα ήταν σημαντικά πιο εύκολα. Πώς αντιμετωπίζεται η ισότητα των μαθητών τότε; Συνεπώς, αυτά τα θέματα φωνάζουν στους μαθητές: Αποφύγετε αν μπορείτε τη Φυσική (και προφανώς και τη λογική του αίτιου και του αποτελέσματος, την οποία αυτή διδάσκει και ενοχλεί το σύστημα).

Η λύση σε όλα αυτά είναι προφανώς η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου με μείωση παιδιών ανά τμήμα, σημαντικό αριθμό προσλήψεων εκπαιδευτικών, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και προφανώς επιτροπή εξετάσεων που σέβεται τον κόπο των μαθητών. Αλλά αυτό σημαίνει άλλη πολιτική για την Παιδεία και όχι μόνο για την Παιδεία.


Βασίλης ΚΑΡΑΒΟΛΑΣ
Φυσικός

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
Πρώτη με διαφορά η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων»

Πρώτη δύναμη με μεγάλη διαφορά αναδείχθηκε για άλλη μια φορά η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων» στις εκλογές της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Περιφέρειας Κρήτης, που έγιναν την περασμένη Κυριακή, 9 Ιούνη.

Στις εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ της Ομοσπονδίας και αντιπροσώπων στην ΑΣΓΜΕ συμμετείχαν 22 αντιπρόσωποι από 6 Ενώσεις της Κρήτης (Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνου, Αγίου Νικολάου, Χερσονήσου και Φαιστού).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν, για το ΔΣ της Ομοσπονδίας η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων» έλαβε 17 ψήφους και 9 έδρες στο ΔΣ, οι «Ανεξάρτητοι Γονείς Κρήτης» 4 ψήφους και 2 έδρες στο ΔΣ, ενώ ο «Ευαγγελιδάκης Αγγελος» 1 ψήφο και καμία έδρα στο ΔΣ.

Αντίστοιχα, στα αποτελέσματα για αντιπροσώπους στην ΑΣΓΜΕ η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων» έλαβε 18 ψήφους και εξέλεξε 5 αντιπροσώπους και οι «Ανεξάρτητοι Γονείς Κρήτης» έλαβαν 4 ψήφους και εξέλεξαν 1 αντιπρόσωπο.

Εκδρομές Οργανώσεων της ΚΝΕ

Μονοήμερη εκδρομή «στην Ιστορία και στις ομορφιές του τόπου μας» οργανώνει η Οργάνωση Περιοχής Θεσσαλίας της ΚΝΕ αύριο Σάββατο 15 Ιούνη. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ξενάγηση στο Μουσείο Αμπελακίων περιόδου 1940 - 1949, στο χωριό Αμπελάκια του νομού Λάρισας. Θα ακολουθήσει μπάνιο στην παραλία του Στομίου της Λάρισας. Πληροφορίες για το πρόγραμμα και συμμετοχές στο τηλέφωνο 6948.482.728 ή στις Οργανώσεις της ΚΝΕ σε όλη τη Θεσσαλία.

Επίσης, η Οργάνωση Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας της ΚΝΕ διοργανώνει επίσκεψη αύριο Σάββατο 15 Ιούνη στο Μνημείο των Μαχητών του ΔΣΕ στη Φλώρινα. Στο χώρο του Μνημείου θα πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης και στη συνέχεια θα γίνει συζήτηση για τον ΔΣΕ, τη δράση του στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και για τη Μάχη της Φλώρινας. Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στην πόλη της Φλώρινας.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org