ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Μάη 2021
Σελ. /28
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Κινητοποιήσεις για το άνοιγμα των σχολών

Διαδήλωση χτες στη Θεσσαλονίκη και νέα συγκέντρωση τη Δευτέρα στην Αθήνα, στο υπουργείο Παιδείας

Από τη χτεσινή συγκέντρωση στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης
Από τη χτεσινή συγκέντρωση στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης
Κινητοποίηση στην πύλη του υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης πραγματοποίησαν χτες Φοιτητικοί Σύλλογοι του ΑΠΘ, διεκδικώντας την ουσιαστική ολοκλήρωση του εξαμήνου, με άνοιγμα των σχολών για όλους τους φοιτητές.

«Εμείς δεν παρατάμε τις σπουδές και τα όνειρά μας! Να εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση του εξαμήνου για όλους. Τώρα μέτρα για ασφαλή επιστροφή στις σχολές! Ούτε σκέψη για εφαρμογή του νόμου Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη», έγραφε το πανό των φοιτητών, οι οποίοι παρέμειναν στο χώρο φωνάζοντας συνθήματα όπως «Ανοίξανε τα mall και τα ξενοδοχεία, μόνο στις σχολές κολλάει η πανδημία» και «ένας χρόνος τώρα με κλειστές σχολές, ως εδώ λένε οι φοιτητές»!

Μετά την άρνηση του υπουργείου να δεχτεί αντιπροσωπεία από μέλη φοιτητικών συλλόγων που θα μετέφεραν τα αιτήματά τους, ο Γιώργος Μεταξάς, μέλος του ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου Ιατρικής, χαρακτήρισε κοροϊδία τη στάση της κυβέρνησης, που κρατά τις σχολές «ερμητικά κλειστές» για τους φοιτητές. Επίσης, πρόσθεσε πως το φοιτητικό κίνημα θα συνεχίσει και θα κλιμακώσει τον αγώνα του, διεκδικώντας μεταξύ άλλων το ασφαλές άνοιγμα των σχολών, με μέτρα προστασίας για τη διά ζώσης διδασκαλία στο σύνολο των μαθημάτων και για γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης.

Μέλη των φοιτητικών συλλόγων θυροκόλλησαν κείμενο με τα αιτήματά τους στην πύλη του ΥΜΑΘ και έγραψαν με μπογιά «τέρμα πια στην κοροϊδία». Οι φοιτητικοί σύλλογοι διεκδικούν μεταξύ άλλων την έναρξη διά ζώσης εργαστηρίων, κλινικών, πρακτικών και ασκήσεων υπαίθρου για όλα τα έτη σπουδών, πρόσληψη του απαραίτητου καθηγητικού προσωπικού για να λειτουργήσουν ολιγομελείς εργαστηριακές ομάδες, άμεση πρόσληψη επαρκούς προσωπικού καθαριότητας, άμεσο προγραμματισμό του εμβολιασμού των φοιτητών και τακτικά διαγνωστικά τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ, όπως και να μην κατατεθεί ο νέος αντεργατικός νόμος που καταργεί το 8ωρο.

Η σκυτάλη των κινητοποιήσεων περνάει και στους φοιτητικούς συλλόγους της Αθήνας, που σήμερα Παρασκευή, στις 5 μ.μ., στην πύλη Ζωγράφου της Πολυτεχνειούπολης προχωρούν σε συντονισμό. «Συζητάμε τη συνέχιση του αγώνα μας για να γυρίσουμε με ασφάλεια στις σχολές μας! Να ανοίξουν οι πρακτικές, οι κλινικές, τα εργαστήρια! Να μην εφαρμοστεί ο νόμος Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη!», σημειώνουν οι φοιτητικοί σύλλογοι που οργανώνουν επίσης κινητοποίηση στο Σύνταγμα και πορεία στην Ερμού αύριο Σάββατο, στις 12 το μεσημέρι και μεγάλη συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας τη Δευτέρα 17 Μάη, επίσης στις 12 μ.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Κυκλοφόρησε η έκδοση για τα 150 χρόνια από την Παρισινή Κομμούνα

Η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ προχώρησε σε έκδοση για τα 150 χρόνια από την Παρισινή Kομμούνα, την πρώτη έφοδο της εργατικής τάξης στον ουρανό. Η Παρισινή Κομμούνα αποτέλεσε και αποτελεί έναν από τους λαμπρότερους φάρους στην πάλη του διεθνούς επαναστατικού κινήματος, «το πιο υψηλό παράδειγμα του πιο περίλαμπρου προλεταριακού κινήματος του 19ου αιώνα» σύμφωνα με τα λόγια του Λένιν.

Για την μπροσούρα αξιοποιήθηκαν κείμενα των Κ. Μαρξ, Φ. Ενγκελς, Β. Ι. Λένιν, και σχετικές δημοσιεύσεις του «Ριζοσπάστη». Στις τελευταίες σελίδες υπάρχει παράρτημα αφιερωμένο στη λογοτεχνία την περίοδο της Κομμούνας, με αναφορά σε γνωστούς λογοτέχνες και ποιητές της εποχής.

Η έκδοση διατίθεται για την οικονομική ενίσχυση των Οργανώσεων της ΚΝΕ στην Κεντρική Μακεδονία.

Πού το πάνε με τις πανελλαδικές εξετάσεις;

Με αφορμή τις απαράδεκτες προτάσεις του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων

Στην εκπαιδευτική ιστοσελίδα esos.gr αναρτήθηκαν πληροφορίες στις 12/5/2021, σύμφωνα με τις οποίες ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων προτείνει:

«1. Να υπάρχει ύλη, αλλά να καθορίζεται με επιστημονικές περιοχές, όχι με σελίδες από τα σχολικά βιβλία.

2. Η ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων πρέπει να περιγράφεται στις υπουργικές αποφάσεις με τρόπο γενικό και περιγραφικό και να μην αναλύεται με σχολαστικό τρόπο και λεπτομερείς παραπομπές σε σελίδες, παραγράφους, ενότητες και υποενότητες των σχολικών βιβλίων».

Μάλιστα, προτείνει ως πρότυπο το Βασιλικό Διάταγμα 277 του 1965, με το οποίο καθοριζόταν η εξεταστέα ύλη του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου του 1965.

Παρατηρήσεις:

α) Ο Οργανισμός Εξετάσεων πατάει σε μερικές σοβαρές και υπαρκτές διαπιστώσεις για να απομακρύνει την πρόσβαση στα ΑΕΙ από τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.

Πράγματι, σε μερικά μαθήματα όπως η Φυσική η ύλη είναι μικρή με αποτέλεσμα και να οδηγεί στην παπαγαλία αλλά και σε καταστάσεις... σολαρίσματος των φροντιστών, οι οποίοι προτείνουν εξωφρενικά θέματα, πολλές φορές ακόμα και ξεκάθαρα εκτός της επίσημης ύλης. Παράδειγμα θέμα στο επίσημο κρατικό φροντιστήριο study4exams.gr στο τέταρτο φετινό διαγώνισμα στο κεφάλαιο των ρευστών, όπου ερωτάται ο μαθητής για την πίεση που ασκείται στον πυθμένα ενός δοχείου σε ένα επιταχυνόμενο σύστημα μέσα στο πεδίο βαρύτητας της Γης. Η ξεκάθαρη απάντηση δίνεται στο σχήμα 5.10 στην παράγραφο 5.5 με τίτλο αδρανειακά και μη αδρανειακά συστήματα. Μόνο που η παράγραφος αυτή είναι εκτός ύλης. Στην παράγραφο αυτή το σχολικό βιβλίο απλά παρουσιάζει σε εικόνα το φαινόμενο χωρίς να δίνει καμία μαθηματική σχέση καθώς θεωρεί ότι είναι εκτός αντικειμένου του Λυκείου. Το θέμα λοιπόν του επίσημου κρατικού φροντιστηρίου ουσιαστικά ζητάει την απόδειξη αυτή την οποία μπορούν να κάνουν οι μαθητές καθώς στηρίζεται σε πράγματα που ξέρουν. Αν μόνο σκεφτούμε ότι όταν το κατάλαβε αυτό ο Αϊνστάιν δήλωσε ότι αυτή ήταν η ευτυχέστερη σκέψη της ζωής του μπορούμε να καταλάβουμε τι ακριβώς ζητούν από τους μαθητές...

Αν λοιπόν αυτή είναι η κατάσταση σήμερα με απόλυτα καθορισμένη ύλη με βάση το σχολικό βιβλίο μπορεί ο καθένας να καταλάβει τι θα συμβεί αν η ύλη αντικατασταθεί απλώς με τίτλους κεφαλαίων. Η πρόβλεψη είναι εύκολη. Θα δημιουργηθούν μερικά καλά και πανάκριβα φροντιστήρια στα οποία θα φοιτούν όσοι έχουν τη δυνατότητα για τρία χρόνια και σε αυτά θα διδάσκονται όσο περισσότερα μπορούν να καλυφθούν κάτω από αυτούς τους γενικούς τίτλους, ενώ ταυτόχρονα θα υποβαθμιστεί ακόμα περισσότερο το δημόσιο σχολείο, στο οποίο κάποια από τα μαθήματα θα διδάσκονται λόγω έλλειψης καθηγητών από κοντινές ειδικότητες. Δηλαδή, σε ένα νησί με π.χ. μόνο δύο Λύκεια θα υπάρχει και βιολόγος και φυσικός και χημικός; Μάλλον όχι. Πώς τότε αυτά τα παιδιά θα συναγωνιστούν τα παιδιά των μεγάλων αστικών κέντρων; Και αυτό το γιγάντωμα της παραπαιδείας ο Οργανισμός προσπαθεί να μας το πουλήσει ως χτύπημα κατά της παραπαιδείας. Και τελικά θα οδηγηθούμε πάλι στην εμφάνιση σχολικής μετανάστευσης και σε πολλαπλασιασμό των μαθητών των καλών ιδιωτικών σχολείων που θα φροντίζουν να διαφημίζουν το γεγονός πως οι καθηγητές τους είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων στο αντικείμενό τους. Και οι καημένοι οι γονείς θα ξηλώνονται κανονικά για το μέλλον των παιδιών τους.

Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: Εξορθολογισμός της ύλης όπου χρειάζεται ώστε να καλύψει τις ανάγκες για γνώση που έχει ο σύγχρονος πολίτης και μείωση της δυσκολίας των θεμάτων που έχουν φθάσει σε πραγματικά γελοία επίπεδα, τουλάχιστον στη Φυσική. Ομως, αυτή η ύλη πρέπει να μείνει απόλυτα συνδεδεμένη με το σχολικό βιβλίο για να παρέχεται με ενιαίο τρόπο σε όλους τους μαθητές και να αντιμετωπίζονται και όχι να ενισχύονται οι κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες.

β) Το άρθρο δεν αναφέρεται ούτε σε εργαστηριακή άσκηση για κάποια μαθήματα (που είναι πια αποδεκτό διεθνώς ότι πρόκειται για μια απαραίτητη ικανότητα στον 21ο αιώνα) αλλά ούτε και στις ανάγκες του δημόσιου σχολείου σε καταρτισμένους καθηγητές όλων των ειδικοτήτων. Φυσικά αυτό το θέμα είναι απαγορευμένο γιατί κοστίζει στον προϋπολογισμό. Συζήτηση για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου δεν γίνεται παρά μόνο συζήτηση για τον μηχανισμό εισαγωγής. Και εγώ ρωτάω: Αν οι γνώσεις που παίρνει ο μαθητής στο σχολείο είναι μηδαμινές έχει σημασία το πώς και σε ποια σχολή θα μπει; Και δεν είναι αυτό κοροϊδία της νεολαίας μας; Τους βάζουμε απροετοίμαστους στα πανεπιστήμια και μετά τους λέμε ότι αν δεν πάρουν πτυχία σε έξι χρόνια θα τους διαγράψουμε. Και πώς θα πάρουν με τις γνώσεις που θα έχουν; Δεν οδηγεί αυτό σε γιγάντωμα της ήδη υπάρχουσας πανεπιστημιακής παραπαιδείας; Δηλαδή εισάγουμε άλλο ένα έξοδο στα πορτοφόλια των λαϊκών οικογενειών. Μήπως τελικά όλα αυτά γίνονται για να μην παίρνουν πτυχία τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών; Μήπως τελικά είναι ένας άλλος τρόπος για να χωρίσει η πλέμπα από την πλουτοκρατία, ο λαουτζίκος από τους άρχοντες;


Βασίλης ΚΑΡΑΒΟΛΑΣ
Φυσικός

ΛΑΡΙΣΑ
Διαμαρτυρία για το χαρακτηρισμό σχολείων ως «Πειραματικών»

Με συγκέντρωση έξω από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απάντησαν γονείς και εκπαιδευτικοί στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας που χαρακτηρίζει «Πειραματικά» το 1ο Γυμνάσιο και το 1ο Λύκειο Λάρισας, απόφαση που συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθούν η διαφοροποίηση, η κατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, ο διαχωρισμός των μαθητών σε αρίστους και «κακούς».

Στη συγκέντρωση τονίστηκε πως οι εκπαιδευτικοί των δύο σχολείων ενημερώθηκαν εκ των υστέρων ότι χάνουν πλέον τις οργανικές τους θέσεις και ότι η απόφαση μετατροπής των σχολείων δεν έλαβε υπόψη τη γνώμη των Συλλόγων Διδασκόντων. «Αιφνιδιαστικά και χωρίς τη συναίνεσή μας βρεθήκαμε χωρίς οργανικές θέσεις και λογιζόμαστε πλέον υπεράριθμοι», είπαν οι εκπαιδευτικοί.

Οι συγκεντρωμένοι δήλωσαν πως οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν, σε συντονισμό με την τοπική ΕΛΜΕ και την Ενωση Γονέων Δήμου Λάρισας. Ταυτόχρονα, σήμερα, θα συνεδριάσουν τα δύο 15μελή των σχολείων για να συζητήσουν οι μαθητές για το θέμα.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Ζητά ουσιαστικά μέτρα μπροστά στο άνοιγμα των σταθμών

Να ληφθούν όλα τα ουσιαστικά και αναγκαία μέτρα για να ανοίξουν με ασφάλεια οι παιδικοί σταθμοί, ζητά με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων των Παιδικών Σταθμών του δήμου Αθηναίων, που εντοπίζει ότι δεν έχουν γίνει βήματα όλο αυτό το διάστημα σε σχέση με τα προβλήματα που προϋπήρχαν, με κυριότερο την έλλειψη προσωπικού.

Ο Σύλλογος διεκδικεί:

- Να προσληφθεί το απαραίτητο εκπαιδευτικό, βοηθητικό και ιατρικό προσωπικό που έτσι κι αλλιώς λείπει από πριν και σε κανονικές συνθήκες, πόσο μάλλον σε καθεστώς πανδημίας, που θα μας ακολουθεί και την επόμενη σχολική χρονιά.

- Αμεσα και με προτεραιότητα να εμβολιαστούν όλοι οι εργαζόμενοι των παιδικών σταθμών.

- Τακτικό, περιοδικό έλεγχο όλων των παιδιών και του προσωπικού από κατάλληλο υγειονομικό προσωπικό, ώστε να παρακολουθείται η υγεία τους και σε περίπτωση εντοπισμού κρούσματος να λαμβάνονται έγκαιρα τα απαραίτητα μέτρα.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ