Οπως σημειώνει σε σχετικό κάλεσμά του ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος δίνοντας μια εικόνα των συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι, «ακόμα και να ανοίξει η εργασία μας κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι, πολλοί λίγοι εργαζόμενοι θα βρουν ένα μεροκάματο και αυτό αρκετά πιο χαμηλό συγκριτικά με πριν την πανδημία. Ηδη η εικόνα που έχουμε επιβεβαιώνει τους εκβιασμούς που θα ασκήσει η εργοδοσία. Συγκεκριμένα γίνεται μία γενικευμένη προσπάθεια παραχώρησης χωρίς αμοιβή της ψηφιακής εγγραφής και της εκμετάλλευσής της.
Αντίστοιχα για το καλοκαίρι καλούνται συνάδελφοι να ξεκινήσουν πρόβες και προετοιμασίες χωρίς αμοιβή, με την υπόσχεση κάποιων παραστάσεων που πιθανόν και να μη γίνουν για υγειονομικούς λόγους.
Μπροστά σε όλα αυτά η κυβέρνηση κάνει ότι δεν βλέπει και δεν καταλαβαίνει, ενώ συγχρόνως προετοιμάζει την περικοπή ακόμη κι αυτής της χαμηλής επιδότησης που έδινε. Παράδειγμα αποτελεί η κίνησή της να κόψει αρκετούς συναδέλφους που ήδη έπαιρναν την επιδότηση του Μητρώου και να ανακοινώσει τη συνέχιση της επιδότησης για όσους απέμειναν, μόνο για τον μήνα Μάρτη, χωρίς να αναφέρει πότε θα γίνει αυτό».
Επισημαίνοντας πως ό,τι έχουν καταφέρει οι εργαζόμενοι για την επιβίωσή τους το πέτυχαν μέσα από τους αγώνες τους, καλεί σε συνέχεια των κινητοποιήσεων σε αυτόν το δρόμο και σε μαζική συμμετοχή στην αυριανή κινητοποίηση.
Στο σχετικό κάλεσμά του θυμίζει ότι η κυβέρνηση προχώρησε το καλοκαίρι στην ουσιαστική κατάργηση των εικαστικών και άλλων μαθημάτων, όπως η Μουσική και η Κοινωνιολογία, από το πρόγραμμα του Λυκείου και επισημαίνει μεταξύ άλλων:
«Η Αισθητική Αγωγή βάλλεται και υποβαθμίζεται σταδιακά όλα τα τελευταία χρόνια. Μέσα σε αυτόν τον χρόνο εγκλεισμού, η κυβέρνηση εξαπολύει θύελλα αντιδραστικών νόμων, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από την κατασταλτική τους χροιά, από την πριμοδότηση των ιδιωτικών δομών, ενώ ψηφίζει τον πρόσφατο νόμο για την Παιδεία και τον αποκλεισμό ή τη συρρίκνωση της Τέχνης στην Εκπαίδευση, την αξιολόγηση, την Αστυνομία στα πανεπιστήμια.
Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας διεκδικεί το δικαίωμα όλων των μαθητών στην Αισθητική Αγωγή και την Καλλιτεχνική Παιδεία. Αγωνίζεται για μάθημα Τέχνης σε όλες τις τάξεις, σε όλα τα σχολεία, εργαστηριακό. Για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, για μονιμοποίηση των αναπληρωτών. Γιατί "η Τέχνη είναι δικαίωμα όλων των μαθητών". Γιατί τα παιδιά έχουν το δικαίωμα στην απρόσκοπτη διαδικασία της μόρφωσης, σε ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης. Γιατί δεν υπάρχουν άριστοι μαθητές και δάσκαλοι, μόνο πρέπει να υπάρχουν άριστες συνθήκες στην Παιδεία για όλους».
Η Αγρια Δύση συναντά τον μελωδικό ήχο της Ιταλίας, οι σκληροί γκάνγκστερ της Νέας Υόρκης συναντούν τους καουμπόηδες από τα έρημα λιβάδια και η μαγεία του κινηματογράφου συναντά τον ήχο μια διάσημης συμφωνικής ορχήστρας... Την ορχήστρα διευθύνει η Σάρα Χικς και συμμετέχουν η σοπράνο Τούβα Σέμινγκσεν, ο διάσημος σολίστας σαξοφώνου Χανς Ούρλικ και η Εθνική Χορωδία της Δανίας.
Στη συναυλία θα παρακολουθήσουμε μια μεγαλειώδη παρουσίαση των διάσημων έργων που έχει γράψει ο αξέχαστος συνθέτης για τις ταινίες «Ο Καλός, ο Κακός και ο Ασχημος», «Κάποτε στην Αμερική», «Για μια Χούφτα Δολάρια», «Οι Μισητοί 8», «Ενας Εναντίον Δέκα», «Αλονζανφάν», «Οι Αδιάφθοροι», «Η συμμορία των Σικελών» κ.ά.
Ως φόρος τιμής στον συνθέτη που άνοιξε δρόμο και δημιούργησε τη δική του σχολή στην κινηματογραφική μουσική, στο τέλος της συναυλίας παρουσιάζονται μερικές διάσημες μελωδίες άλλων συνθετών που έχουν μείνει στην Ιστορία και θα μπορούσαν να αποτελούν μέρος αυτής της μουσικής κινηματογραφικής «Μονομαχίας» που ξεκίνησε ο Μορικόνε: «Ο Ταξιτζής» του Μπέρναρντ Χέρμαν, το «Kill Bill» του Σόνι Μπόνο και ο αξεπέραστος «Νονός» του Νίνο Ρότα.
Ο Ενιο Μορικόνε «έφυγε» από τη ζωή τον περασμένο Ιούλη. Ηταν συνθέτης, ενορχηστρωτής, μαέστρος και εξαιρετικός τρομπετίστας, και έχει γράψει μουσική για περισσότερες από 500 ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, καθώς και σύγχρονα έργα κλασικής μουσικής. Η μουσική του Μορικόνε έχει χρησιμοποιηθεί σε περισσότερες από 60 βραβευμένες ταινίες και πολλές φορές η επιτυχία της μελωδίας του ξεπερνούσε την επιτυχία της ίδιας της ταινίας.
Συνέθεσε μουσική για αρκετές ταινίες που κέρδισαν Οσκαρ και ο ίδιος είχε προταθεί για πέντε Οσκαρ από το 1979 έως το 2001, αλλά τελικά έλαβε το 2007 το τιμητικό Οσκαρ «για τη μαγευτική και πολυπρόσωπη συνεισφορά του στην τέχνη της μουσικής για ταινίες», και το 2016 το Οσκαρ Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής για την ταινία «Μισητοί 8». Κέρδισε επίσης 3 Γκράμι, 3 Χρυσές Σφαίρες, 6 Bafta, 2 βραβεία ευρωπαϊκού κινηματογράφου, 1 Χρυσό Λέοντα και 1 Πολικό Μουσικό Βραβείο.
Διάρκεια: 90 λεπτά.
Παραστάσεις: Παρασκευή 16/4 στις 20.00. Σάββατο 17/4 στις 16.00 και στις 20.00. Κυριακή 18/4 στις 16.00 και στις 20.00. Δευτέρα 19/4 στις 20.00.
Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ.
Τα τείχη της πόλης εντοπίστηκαν τον περασμένο Σεπτέμβρη, χωρίς οι αρχαιολόγοι να έχουν φανταστεί το μέγεθος του οικισμού και την ποιότητα κατασκευής των κτισμάτων. Στην ιδιαίτερα καλά διατηρημένη πόλη, οι αρχαιολόγοι έφεραν στο φως σχεδόν άθικτους τοίχους ύψους τριών μέτρων και δωμάτια γεμάτα κεραμικά αντικείμενα, αλλά και κοσμήματα, όπως δαχτυλίδια, σφραγιδόλιθοι και χρωματιστά σκεύη, με τη σφραγίδα του φαραώ Αμενχοτέπ.
Η ανασκαφή πραγματοποιείται στα δυτικά του Λούξορ, λίγα χιλιόμετρα από την Κοιλάδα των Βασιλέων, και οι ειδικοί μιλούν για μια ανακάλυψη κορυφαίας σημασίας. Η ανασκαφή έφερε στο φως τρία ανάκτορα του Αμενχοτέπ, κτίρια διοικητικών υπηρεσιών και μεγάλο αριθμό φούρνων και καμινιών για την κατασκευή γυαλιού και κεραμικών, καθώς και κομμάτια χιλιάδων αγαλμάτων. Εκατό μέτρα από το κέντρο της πόλης οι αρχαιολόγοι εντόπισαν νεκροταφείο, με τάφους λαξευμένους από πέτρα.
Η λαμπρή πόλη φαίνεται να εγκαταλείφθηκε μετά τη δολοφονία του Ακενατόν και να κατοικήθηκε πάλι μετά την άνοδο στη βασιλεία του Τουταγχαμών, ο οποίος ίδρυσε νέα μεγαλοπρεπή αυτοκρατορική πρωτεύουσα, τη Μέμφιδα. Η πόλη του Αμενχοτέπ φαίνεται ότι τροφοδοτούσε την αυτοκρατορική πρωτεύουσα με περίτεχνα αντικείμενα και καθημερινά, χρηστικά είδη.