ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Απρίλη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Κάτι λιγότερο από 10 ευρώ τη μέρα είναι ο φόρος των εφοπλιστών ανά μονάδα πλοίου

Προκλητικά ανύπαρκτη η φορολόγησή τους ακόμη και με το «πουρμπουάρ»

Δέκα ευρώ τη μέρα για κάθε πλοίο τους είναι ο φόρος που πληρώνουν οι εφοπλιστές, με βάση τις απανωτές φοροαπαλλαγές που τους εξασφάλισαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και διατηρεί ως «κόρη οφθαλμού» η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, την ίδια ώρα που έχει εξαπολύσει άγρια φοροληστεία σε βάρος του λαού.

Το νούμερο αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που διαβίβασε στη Βουλή στις 5 Απρίλη και γνωστοποιήθηκαν χτες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρ. Αλεξιάδης, μετά από Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που είχε υποβληθεί στη Βουλή από τους βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστο Κατσώτη, Νίκο Καραθανασόπουλο, Διαμάντω Μανωλάκου και Μανώλη Συντυχάκη.

Οι βουλευτές, με την αίτησή τους, ζητούσαν να ενημερωθούν τι φόρους έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές τα έτη 2013, 2014 και 2015 για τα πλοία με ελληνική σημαία της πρώτης κατηγορίας του Ν. 27/1977 (δηλαδή φορτηγά δεξαμενόπλοια, άνω των 3.000 κοχ, επιβατηγά κ.ά.) και τα πλοία της δεύτερης κατηγορίας του ίδιου νόμου (άλλα πλοιάρια άνω των 500 κοχ). Στην ίδια αίτηση, οι βουλευτές του ΚΚΕ ζητούσαν να ενημερωθεί η Βουλή για τον αριθμό των ναυτιλιακών εταιρειών και τι ποσά έχουν καταβάλει με βάση το «συνυποσχετικό οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών» που είχε συμφωνηθεί το 2013.

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, οι εισπράξεις από φόρους πλοίων το 2013 ήταν 14.013.519,90, το 2014 ήταν 13.154.712,39 και το 2015 το ποσό ανερχόταν σε 17.617.781,18. Το άθροισμα αυτών των ποσών δείχνει ότι οι εφοπλιστές σε αυτά τα τρία χρόνια πλήρωσαν - αν όντως είναι έτσι - 44.786.013,47 ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο ελληνόκτητος στόλος το 2014 ανερχόταν σε 3.885 πλοία, τα στοιχεία για το 2015 δεν έχουν ακόμα γνωστοποιηθεί, ωστόσο αναμένεται αύξηση του στόλου. Μία απλή διαίρεση, με βάση τον αριθμό των πλοίων το 2014, δείχνει εντελώς ενδεικτικά ότι κατά μέσο όρο οι εφοπλιστές πληρώνουν για κάθε πλοίο τους 10,5 ευρώ τη μέρα!

Και η «γαλαντομία» των 30 ευρώ ανά πλοίο

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2013 οι παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών για ναυπηγήσεις πλοίων ανέρχονταν στο ποσό των 13 δισ. δολάρια. Το Σεπτέμβρη του 2015, σύμφωνα με δικά τους στοιχεία, οι επενδύσεις τους σε ναυπηγήσεις μέχρι το 2016 ανέρχονταν σε 25 δισ. δολάρια!

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία που αφορούν τα ποσά που κατέβαλαν οι εφοπλιστές με βάση το «συνυποσχετικό της οικειοθελούς φορολόγησης». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών, το 2014 φέρονται να κατέβαλαν 40.546.161,35 ευρώ και το 2015 το ποσό των 45.430.869,71 ευρώ. Σύνολο στα δύο χρόνια κατέβαλαν 85.977.031,06 ευρώ ως οικειοθελείς φορολόγηση, δηλαδή παραπάνω από τους φόρους που πλήρωσαν στα τρία έτη. Προφανώς, στο εντελώς συμβολικό ποσό που πληρώνουν ως φόρο δεν τους είναι και τίποτα να δώσουν και ένα «πουρμπουάρ». Αλλωστε, το ποσό των 85.977.031,06 τούς «ήρθε» στα δύο χρόνια σε λιγότερο από 30 ευρώ τη μέρα ανά πλοίο.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Ενισχύουν την κερδοφορία και τη μονοπώληση των αερομεταφορών

Καταργείται ουσιαστικά ο εθνικός εναέριος χώρος

Associated Press

Στο πλαίσιο της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ελευθερία δράσης των μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται στις αερομεταφορές, χτες επικυρώθηκαν από την Ολομέλεια της Βουλής, με τις ψήφους της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του Ποταμιού και της Ενωσης Κεντρώων, οι συμφωνίες για «κοινό αεροπορικό χώρο μεταξύ της ΕΕ και των χωρών - μελών της» με τη Γεωργία, το Χασεμιτικό Βασίλειο Ιορδανίας, το Ισραήλ και τη Μολδαβία.

Οπως ανέδειξε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, η οποία καταψήφισε, οι συμφωνίες αυτές προβλέπονται από τους εφαρμοστικούς νόμους των μνημονίων και αφορούν τον «ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό», σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης και επέκτασή του και σε τρίτες χώρες.

Η Δ. Μανωλάκου σημείωσε ότι προωθείται «η κατάργηση ουσιαστικά του εθνικού εναέριου χώρου, τα όρια ευθύνης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της αυτοτέλειάς της. Εκπτώσεις υπάρχουν και στην εθνική κυριαρχία, αφού η χάραξη των σημερινών αεροδιαδρόμων γίνεται με κριτήριο τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών, υποβιβάζοντας ταυτόχρονα τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας και της άμυνας της χώρας, με περιορισμό του εναέριου χώρου δράσης της».

Στόχος είναι, όπως σημείωσε, η ενίσχυση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων «με κατεύθυνση τη συγκέντρωση και μονοπώληση της αγοράς σε μια χούφτα μονοπώλια». Αλλωστε και στις 4 συμφωνίες προβλέπονται «φοροαπαλλαγές για ελάφρυνση από τελωνειακούς δασμούς προς τις επιλεγμένες αεροπορικές εταιρείες και από τα δύο μέρη». Παράλληλα, με την πολιτική αυτή γίνονται διαρκώς ακριβότερες οι αερομεταφορές για τα λαϊκά στρώματα, ενώ πλήττεται και η ασφάλεια.

Τόνισε ότι η εξέλιξη αυτή θα έχει δραματικές επιπτώσεις σε βάρος των εργαζομένων, με απολύσεις, επιδείνωση των συνθηκών εργασίας. «Εξάλλου, πουθενά στις κυρώσεις δεν υπάρχει αναφορά για Συλλογικές Συμβάσεις και κατοχύρωση δικαιωμάτων εργαζομένων» είπε.

Απαντώντας, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, ανέφερε ότι «δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, να λέμε ότι δεν χρειάζονται και είναι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μιλώ προς τη συνάδελφο από το ΚΚΕ. Δεν είναι ακριβώς έτσι, γιατί κάθε τρεις και λίγο αλλάζουν τα θεσμικά πλαίσια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και καλό θα είναι τουλάχιστον τέτοιες συμφωνίες να τις έχουμε προχωρήσει και να κατοχυρώνουμε τα συμφέροντα της χώρας μας», επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά τα όσα ανέφερε η Δ. Μανωλάκου.

Η Χρυσή Αυγή καταψήφισε, επειδή, κατά την Ε. Ζαρούλια, «τη στιγμή που η κυβέρνηση ακολουθεί μνημονιακή πολιτική, δεν είναι δυνατόν να υπερψηφίσει η ΧΑ τίποτα, έστω και αν υπάρχει κάτι που είναι θετικό»...

Η ΚΟΒ Φαρσάλων του ΚΚΕ για εκδήλωση παρουσίασης βιβλίου για τον Γρ. Σούρλα

Πρόσφατα, σε εκδήλωση στα Φάρσαλα έγινε παρουσίαση βιβλίου για τον αρχισυμμορίτη - εγκληματία Γρηγόρη Σούρλα. Ανάμεσα στους ομιλητές ήταν και ο γνωστός υμνητής της δικτατορίας του Μεταξά και της χούντας, αντικομμουνιστής Κ. Πλεύρης.

Με αφορμή αυτήν την εκδήλωση, η ΚΟΒ Φαρσάλων του ΚΚΕ, σε ανακοίνωσή της, ανάμεσα σε άλλα επισημαίνει: «Δεν είναι καθόλου τυχαίο που κάποιοι σήμερα παραχαράσσουν την Ιστορία και επιχειρούν να παρουσιάσουν φασίστες και εγκληματίες, σαν τον Γρηγόρη Σούρλα, ως λαϊκούς αγωνιστές. Κανείς δεν πρέπει να ξεχάσει τι ήταν ο Γρηγόρης Σούρλας, η οργάνωσή του, τα εγκλήματά του.

Να θυμόμαστε ότι ο Γρηγόρης Σούρλας ήταν κοινός εγκληματίας, που στρατολογήθηκε πρώτα από τους Γερμανούς, στη συνέχεια από τους Αγγλους και τις κυβερνήσεις μετά την απελευθέρωση. Αξιοποιήθηκε να πολεμήσει το ΕΑΜ και τον ΕΛΑΣ αρχικά και κατοπινά τους αγωνιστές του ΔΣΕ, να σπείρει τον τρόμο και το φόβο στα χωριά της υπαίθρου, ώστε κανείς να μη σηκώνει κεφάλι, κανείς να μην αγωνίζεται.

Τον Σούρλα, ήδη γνωστό εγκληματία, τον εξόπλισαν οι Γερμανοί και του έδωσαν ηγετικό ρόλο στην ΕΑΣΑΔ (Εθνικός Αγροτικός Σύνδεσμος Αντικομμουνιστικής Δράσης) το 1944. Με πρόσχημα τον πόλεμο ενάντια στους κομμουνιστές, το πλιάτσικο, οι φόνοι, οι βιασμοί, τα καψίματα χωριών ήταν στην καθημερινή δράση του Σούρλα. Ο ΕΛΑΣ χτύπησε τον Σούρλα και τους Γερμανούς στην έδρα του στο Δεμερλί στις 2 Σεπτέμβρη του 1944. Ο Σούρλας γλίτωσε.

Με τον ερχομό τους στο ελληνικό πολιτικό προσκήνιο, το ντόπιο κατεστημένο και οι Αγγλοι γρήγορα βρήκαν "δουλειά" στους δοσίλογους και ταγματαλήτες της Κατοχής. Η "δουλειά" τους αυτή ήταν η τρομοκρατία του λαού της υπαίθρου, η δημιουργία εμφυλιακού κλίματος και η δίωξη με κάθε τρόπο των στελεχών των ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - ΚΚΕ. Στον Γρηγόρη Σούρλα δόθηκαν όπλα και η εντολή να περιτρέχει την περιοχή της Θεσσαλίας και των Φαρσάλων αγρυπνώντας για τον κομμουνιστικό κίνδυνο.

Οι Σούρληδες στην περιοχή δολοφονούσαν αδίστακτα και αδιακρίτως, βασάνισαν και δολοφόνησαν πολλά στελέχη του ΕΑΜ και του ΚΚΕ καθώς και τον δημοσιογράφο του "Ριζοσπάστη" Κώστα Βιδάλη.

Η προσπάθεια δικαίωσης του Σούρλα είναι προσπάθεια δικαίωσης της δράσης σήμερα της Χρυσής Αυγής και άλλων οργανώσεων που τις προετοιμάζουν να παίξουν τον αντίστοιχο ρόλο στις σημερινές συνθήκες. Να υπάρχουν νέα τάγματα εφόδου, που θα πολεμούν με κάθε μορφή το λαϊκό κίνημα και κυρίως εκείνο το τμήμα του που αναλαμβάνει πρωτοπόρο και καθοδηγητικό ρόλο, τους κομμουνιστές».

ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΩΝ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΗ
Την Κυριακή η ετήσια εκλογοαπολογιστική συνέλευση

Η Ενωση Φίλων Μνήμης του Διαμαντή συγκαλεί την ετήσια τακτική εκλογοαπολογιστική συνέλευσή της, την Κυριακή 17/4 στις 10 π.μ., στην αίθουσα του ΟΑΕΕ (Σωκράτους 23, 4ος όροφος).

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ
Εκθεση φωτογραφίας και ντοκουμέντων

Εκθεση φωτογραφίας και ντοκουμέντων με θέμα «Η δεκαετία του '60 και η χούντα του '67 (αγώνες και αντίσταση)» διοργανώνει το Παράρτημα Κατερίνης της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ. Η έκθεση θα λειτουργήσει έως την Παρασκευή 15/4, 6.30 μ.μ. - 8.30 μ.μ., στην Αστική Σχολή (παλιό Α' Δημοτικό).



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ