ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Μάρτη 2018
Σελ. /24
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Κάλεσμα μπροστά στην πανελλαδική κινητοποίηση στις 16 Μάρτη

Κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς από κάθε γωνιά της χώρας να διαδηλώσουν μαζικά έξω από το υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 16 Μάρτη απευθύνει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, μπροστά στην πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Καλεί να διεκδικήσουν: Εδώ και τώρα μαζικούς - μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Καμία απόλυση συμβασιούχου. Αμεση εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών και μέτρα στήριξής τους (στέγαση, σίτιση, δωρεάν μετακίνηση).

Οπως τονίζεται μεταξύ άλλων στο κάλεσμα:

«16 Μάρτη Απεργώ! Συμμετέχω στην Πανελλαδική Συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας στις 13.00.

  • Γιατί δεν συμβιβάζομαι με την αδιοριστία, που έχει γίνει εδώ και 8 χρόνια καθεστώς, για να υλοποιηθούν τα μνημόνια, οι περικοπές και οι στόχοι για τα ματωμένα πλεονάσματα.
  • Γιατί δεν ανέχομαι κάθε Ιούνη να απολύονται 23.000 συνάδελφοί μου αναπληρωτές και να αδειάζουν τα σχολεία από εκπαιδευτικούς.
  • Γιατί δεν δέχομαι κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και οι δορυφόροι τους να ικανοποιούν τις απαιτήσεις του ΣΕΒ, που ζητά να μη γίνουν μονιμοποιήσεις εκπαιδευτικών γιατί μας θεωρούν κόστος και ταυτόχρονα να μας κοροϊδεύουν κατάμουτρα με υποσχέσεις για διορισμούς σε ...βάθος χρόνου.
  • Γιατί οι αναπληρωτές δεν είναι βαλίτσες. Γιατί δεν ανέχομαι συνάδελφοί μου να κοιμούνται σε αμάξια και παραλίες εξαιτίας των πανάκριβων ενοικίων και του τεράστιου κόστους διαβίωσης. Γιατί με ένα μισθό των 850 ευρώ δεν μπορούμε να καλύψουμε ενοίκιο, έξοδα μετακίνησης και να ζούμε με αξιοπρέπεια. Δεν μπορούμε καν να φτιάξουμε τη ζωή μας και να κάνουμε οικογένεια.
  • Γιατί είναι απάνθρωπο να υπάρχουν έγκυες αναπληρώτριες συναδέλφισσες με επαπειλούμενη εγκυμοσύνη και να μπαίνουν στο δίλημμα να παραιτηθούν ή να κινδυνεύσει το παιδί τους, μωρομάνες να αναγκάζονται να αφήνουν μόνο του το μωρό ή να το παίρνουν μαζί τους από τόπο σε τόπο και μακριά από τους συζύγους τους.
  • Γιατί είναι δικαίωμα των μαθητών μας να έχουν νηπιαγωγό, δάσκαλο και καθηγητή από την αρχή της χρονιάς.
  • Γιατί η στήριξη της Ειδικής Αγωγής με μόνιμους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων είναι άμεση ανάγκη. Σε όλα τα σχολεία να υπάρχουν τμήματα ένταξης, τάξεις υποδοχής, ένας εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης για κάθε παιδί που τον χρειάζεται. Η Ειδική Αγωγή και η στήριξη των παιδιών να γίνεται μέσα στο σχολείο και όχι να είναι πανάκριβο εμπόρευμα για τις λαϊκές οικογένειες.
  • Γιατί μέσα στις τάξεις μας εμφανίζονται όλα τα προβλήματα που βιώνει η λαϊκή οικογένεια ειδικά σε εποχή κρίσης. Προβλήματα μαθησιακά, κοινωνικά, συναισθηματικά, συμπεριφοράς και αυτά δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν ολόπλευρα, μέσα σε 25άρια και 28άρια τμήματα και χωρίς καμία υποστήριξη στον εκπαιδευτικό.
  • Γιατί η αγωνία της οικογένειας να στηρίξει το παιδί της δεν μπορεί να είναι ατομική υπόθεση ούτε να αναζητά λύσεις σε "εξωσχολικές δομές", σε φροντιστήρια και Κέντρα Μελέτης ακόμα και για παιδιά Δημοτικού. Γιατί είναι απόλυτη ανάγκη σήμερα να υπάρξει άμεση μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, φροντιστηριακά τμήματα, ενισχυτική διδασκαλία από την πρώτη μέρα έναρξης του σχολείου.
  • Γιατί θέλω και πρέπει στο σχολείο μου να υπάρχουν δάσκαλοι και καθηγητές, μόνιμοι γυμναστές, μουσικοί, εικαστικοί, θεατρολόγοι, Πληροφορικής και Ξένων Γλωσσών. Γιατί στην εποχή μας, που επιστήμη και τεχνολογία αναπτύσσονται ραγδαία, είναι ανάγκη κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενό του έχοντας στη διάθεσή του όλα τα μέσα και τα εποπτικά υλικά».

«Πάνω απ' όλα απεργούμε και διαδηλώνουμε γιατί δεν θέλουμε να είμαστε υποταγμένοι και σκυφτοί, δεν θέλουμε να εκπαιδεύουμε μια νέα γενιά που θα ζήσει χειρότερα από μας, με σκυμμένο κεφάλι και χωρίς δικαιώματα. Γιατί γνωρίζουμε και κατανοούμε ότι η νέα γενιά έχει ανάγκη από ιδανικά, από εκπαιδευτικό που δεν προσκυνά», τονίζει μεταξύ άλλων η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.

Πανελλαδικός φοιτητικός συντονισμός για το θέμα της παιδαγωγικής επάρκειας

Σε πανελλαδικό συντονισμό προχωρούν μια σειρά φοιτητικοί σύλλογοι από όλη τη χώρα για το θέμα της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας. Οι σύλλογοι της Αθήνας καλούν, σε έναν πρώτο σταθμό αγωνιστικής δράσης, την Παρασκευή 16 Μάρτη στο υπουργείο Παιδείας, ενώνοντας τη φωνή τους με τα σωματεία των απεργών εκπαιδευτικών.

Στον φοιτητικό συντονισμό για το θέμα συμμετέχουν μέχρι στιγμής οι σύλλογοι: Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Δασκάλων και Νηπιαγωγών ΕΚΠΑ, Γεωγραφίας Χαροκοπείου, Φυσικού, Νηπιαγωγών και Βιολογικών Εφαρμογών Ιωαννίνων, Μαθηματικού, Στατιστικής και Μηχανικών Πληροφοριακών - Επικοινωνιακών Συστημάτων Σάμου, Φιλοσοφικής Ρεθύμνου, Μαθηματικού, Φυσικού, Βιολογικού και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Ηρακλείου, Φυσικού και Ιστορικού - Αρχαιολογικού ΑΠΘ.

«Καλούμε όλους τους φοιτητές να αγωνιστούμε για να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για την παιδαγωγική επάρκεια!», σημειώνουν σε σχετική ανακοίνωσή τους και αναφέρονται αναλυτικά στα σχέδια που έχουν δει τη δημοσιότητα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ.ά.

«Η απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο μας δεν θα περάσει», διαμηνύουν οι Σύλλογοι και απαιτούν:

  • «Καμία σκέψη για απόσπαση της παιδαγωγικής - διδακτικής επάρκειας από το πτυχίο.
  • Ολη η απαραίτητη γνώση για την εξάσκηση του επαγγέλματος να δίνεται στο πτυχίο. Στελέχωση των πανεπιστημιακών τμημάτων με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και γενναία χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκών, για την πρακτική άσκηση.
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών λειτουργίας των σχολείων. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών.
  • Κατάργηση του πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας, του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού, όλων των εμποδίων για την εξάσκηση του επαγγέλματος! Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για δουλειά.
  • Ετήσια περιοδική επιμόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς, με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, η οποία να υπηρετεί τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Επιμόρφωση ενιαία, δημόσια και δωρεάν, μέσα από παιδαγωγικές σχολές, με κεντρική κρατική ευθύνη και πλήρη και αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση.
  • Πρακτική άσκηση πάνω στο αντικείμενο σπουδών μας με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα!».

Οι σύλλογοι που έχουν συντονιστεί πανελλαδικά καλούν και τους υπόλοιπους φοιτητικούς συλλόγους τους οποίους αφορά το θέμα, καθώς και όλους τους φοιτητές, σε Γενικές Συνελεύσεις, συνελεύσεις σε έτη και Τμήματα, για να ενημερωθούν για τις αλλαγές και να οργανώσουν όλοι μαζί την πάλη τους, καθώς και σε κινητοποιήσεις στις διοικήσεις των Τμημάτων και των Ιδρυμάτων.

Χάνουν οι έννοιες το νόημά τους...

Οταν μιλάει ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας, πολλές φορές οι λέξεις καταλήγουν να χάνουν το νόημά τους. Αυτό συνέβη και τη Δευτέρα, που μίλησε στο Αιγάλεω σε φιέστα για το νεοϊδρυθέν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΔΑ), και μέσα στην ομιλία του χρησιμοποίησε πολλές φορές την έννοια της ταξικότητας, μίλησε για «ταξικούς διαχωρισμούς» που δήθεν θα αντιμετωπίσει.

Είπε για παράδειγμα ότι η κυβερνητική πρωτοβουλία για την ίδρυση του ΠΔΑ δεν αρέσει σε κάποιους: «Σε αυτούς που θεωρούν ότι η γνώση, η έρευνα, η ακαδημαϊκή εξέλιξη, οφείλουν να υπόκεινται σε ταξικούς διαχωρισμούς. Σε αυτούς που θεωρούν ότι η εκπαίδευση συγκροτεί έναν μικρόκοσμο της αγοράς, στον οποίο κάποια Ιδρύματα πρέπει να αποτελούν την ελίτ, για τους λίγους, τους ικανούς και τους άξιους, και κάποια άλλα να είναι σε δεύτερο πλάνο, σε μια άλλη ταχύτητα. Με αυτήν τη λογική, είμαστε αποφασισμένοι όχι απλά να διαχωριστούμε αλλά και να συγκρουστούμε στην πράξη», πρόσθεσε ο Αλ. Τσίπρας, ενώ αργότερα συμπλήρωσε ότι η ίδρυση του ΠΔΑ: «Αποτελεί μία ακόμα τομή στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης των ανισοτήτων και των ταξικών διαχωρισμών και είναι δεδομένο ότι θα συνδράμει στην περαιτέρω αναβάθμιση της περιοχής».

Σε αυτή την «ταξική» ανάλυση οφείλουμε να απαντήσουμε, αρχικά, ότι η ύπαρξη Ιδρυμάτων πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν θα εκλείψει από τη δημιουργία του ΠΔΑ. Αντίθετα, με το νόμο για το νέο Ιδρυμα οι πολλαπλές ταχύτητες, που εκφράζουν και ταξικές διαφορές, αυξάνονται αντί να μειώνονται, και μάλιστα ακόμα και από το ίδιο Ιδρυμα θα βγαίνουν απόφοιτοι διαφορετικών ταχυτήτων (βλέπε διετή). Κι αυτοί οι απόφοιτοι, όπως συνολικά οι νέοι στην εποχή του ΣΥΡΙΖΑ, που... χτυπιούνται οι ταξικοί διαχωρισμοί (γελάνε και οι πέτρες!), έχουν να τα βγάλουν πέρα με την αθλιότητα του «υποκατώτατου μισθού», των εργασιακών σχέσεων - λάστιχο κ.ο.κ.

Επιπλέον και πιο σημαντικό: Το ποιας τάξης τα συμφέροντα υπηρετεί μια πρωτοβουλία κρίνεται από το περιεχόμενό της κι όχι από το πού τοποθετείται γεωγραφικά. Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου δήλωσαν ευθαρσώς ότι έχουν σχεδιάσει διετή προγράμματα στο νέο πανεπιστήμιο για το πώς επιθυμούν τους αποφοίτους τους, ενώ και οι μελέτες βιωσιμότητας του νέου Ιδρύματος, που εκπόνησαν το υπουργείο Παιδείας και το Πανεπιστήμιο της Αθήνας (βλέπε «Ριζοσπάστης του Σαββατοκύριακου» 3/4 Μάρτη, σελ. 34), επικεντρώνουν στα οφέλη που θα έχει το κεφάλαιο από το νέο Ιδρυμα και κατονομάζουν επιχειρηματικούς ομίλους και σχέδια στην περιοχή. Με άλλα λόγια, το ΠΔΑ είναι διακηρυγμένο ότι θα υπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου και αυτό δεν αλλάζει, είτε η έδρα του είναι στη Δυτική Αττική είτε στην Εκάλη.

Σε τελική ανάλυση, είναι γνωστό ότι η ταξικότητα της κοινωνίας δεν μπορεί παρά να εκφράζεται και στην εκπαίδευση, και τα φούμαρα της κυβέρνησης περί «σύγκρουσης με τους ταξικούς διαχωρισμούς» δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια προσπάθεια να σπείρει σύγχυση και αυταπάτες στον λαϊκό κόσμο της Δυτικής Αθήνας, οι οποίες όμως είναι βέβαιο ότι δεν θα πιάσουν...


Γ. Σ.

Με κοινό ψήφισμα

Με κοινό τους ψήφισμα για όλες τις εξελίξεις στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, οι φοιτητικοί σύλλογοι Νέων Φοιτητικών Εστιών Πολυτεχνείου (ΝΦΕΕΜΠ), Φοιτητικής Εστίας Αθήνας (ΦΕΑ), Ιστορικού - Αρχαιολογικού και Δασκάλων Αθήνας ενώνουν επίσης τη φωνή τους με τους απεργούς εκπαιδευτικούς, την Παρασκευή 16 Μάρτη στη 1 μ.μ., στο υπουργείο Παιδείας.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org