ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Δεκέμβρη 1999
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΤΡΑ
Δεν τα κατάφεραν οι ένστολοι «μπουκαδόροι»

Συνεχίζουν αγωνιστικά τις κινητοποιήσεις τους οι μαθητές της Πάτρας, παρά το κύμα αστυνομικής βίας και τρομοκρατίας που έχει εξαπολυθεί σε όλα τα σχολεία της πόλης. Χτες αστυνομικές δυνάμεις με συνοδεία εισαγγελέων περιόδευαν στα υπό κατάληψη σχολεία και επιδίδονταν σε δυναμικές απόπειρες ανοίγματός τους. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως στα 6ο και 11ο Λύκεια, στο 5ο και στα ΤΕΕ οι αστυνομικοί έπεφταν πάνω στις πύλες των σχολείων χτυπώντας και βρίζοντας τους μαθητές στην προσπάθειά τους να τους βγάλουν έξω. Εκείνοι απαντούσαν με το δικό τους τρόπο: αλλού τραγουδούσαν τον Εθνικό Υμνο κι αλλού έβαζαν ελληνικές σημαίες στις πύλες για να δείξουν για άλλη μια φορά πως ο αγώνας τους είναι υπόθεση όλου του λαού και πως αποτελούν το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας που οι δυνάμεις καταστολής, με εντολές της κυβέρνησης, προσπαθούν να καταπνίξουν. Κάτω από το καθεστώς βίας και απειλών, πολλά σχολεία άνοιξαν για να κλείσουν αμέσως και πάλι μόλις αποχωρούσαν οι ένστολοι «μπουκαδόροι». Παρά το όργιο απειλών, βίας και αυταρχισμού, στην Πάτρα συνεχίζουν να βρίσκονται υπό κατάληψη 34 σχολεία, ενώ κανένας μαθητής δε δείχνει διατεθειμένος να ξαναμπεί στην τάξη μέχρι την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων. Μέλη του Συντονιστικού και μέλη των 15μελών ενημερώνουν τους συμμαθητές τους για το νέο παμμαθητικό συλλαλητήριο που θα γίνει στην Πάτρα την Πέμπτη 16 του Δεκέμβρη, στις 10.30 π.μ., στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης, ένα συλλαλητήριο που, όπως λένε οι μαθητές, θα είναι ακόμα μαζικότερο και μαχητικότερο από τα προηγούμενα.

ΛΗΜΝΟΣ
Ανάγκη το λαϊκό μέτωπο για την Παιδεία

Τις θέσεις του ΚΚΕ για την Παιδεία παρουσίασε, προχτές, Κυριακή, μιλώντας σε εκδήλωση της Αχτιδικής Επιτροπής Λήμνου στη Μύρινα, ο Νίκος Ζώτος, μέλος του Τμήματος Παιδείας του ΚΚΕ. Μιλώντας στους μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους που συμμετείχαν στην εκδήλωση, ο Ν. Ζώτος είπε ότι ένα χρόνο μετά την εφαρμογή των νόμων 2525/97 και 2640/98, οι εκτιμήσεις του ΚΚΕ, δυστυχώς επαληθεύονται και με το παραπάνω, είπε. Τα αποτελέσματα είναι η μείωση των παιδιών που τελειώνουν το λύκειο, η αύξηση εκείνων που πηγαίνουν στα φροντιστήρια και τους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων, να διεκδικούν μερίδιο από τη δημόσια εκπαίδευση.

Ο Ν. Ζώτος αναφέρθηκε και στα ΤΕΕ, τα οποία όπως είπε, δεν είναι λύκειο, αλλά αδιαβάθμητη επαγγελματική εκπαίδευση καμία επαγγελματική κατοχύρωση στους αποφοίτους. Επαγγελματική κατοχύρωση για ειδικευμένους τεχνίτες δίνουν τα ΤΕΙ, η πρόσβαση στα οποία είναι πολύ δύσκολη για τους αποφοίτους των ΤΕΕ που πρέπει να περάσουν από «σαράντα κύματα» για να φοιτήσουν τελικά πολύ λίγοι από αυτούς.

Μιλώντας για το όργιο κυβερνητικού αυταρχισμού ενάντια στους μαθητές, είπε ότι η κυβέρνηση, αντί να σκύψει στο βασικό αίτημα των μαθητών για μόρφωση ενιαία και υποχρεωτική μέχρι τα 18 χρόνια, προσπαθεί να επιβάλει «δια ροπάλου» την εκπαιδευτική της πολιτική, με τον αυταρχισμό και με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου, που στόχο έχει, όχι μόνο να σταματήσει τις κινητοποιήσεις των μαθητών, αλλά και να καθυποτάξει μακροπρόθεσμα το λαϊκό κίνημα γενικότερα. Οι περσινές κινητοποιήσεις έφεραν αποτελέσματα, έστω και μικρά, που θα ήταν όμως μεγαλύτερα αν είχαν στο πλάι τους περισσότερο τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους εργαζόμενους.

Παρουσιάζοντας τέλος, την πρόταση του ΚΚΕ για ενιαίο 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο, πολυτεχνικής εκπαίδευσης, ένα σχολείο που θα παίζει διαπαιδαγωγητικό, κοινωνικό ρόλο, είπε ότι η πρόταση αυτή δεν είναι ξεκομμένη από τη γενικότερη πολιτική και μπορεί να υλοποιηθεί μόνο με τη συγκρότηση ενός πλατιού λαϊκού μετώπου που θα επιβάλλει λύσεις στα προβλήματα της Παιδείας. Ακολούθησε συζήτηση, με ερωτήσεις και εποικοδομητικό διάλογο σχετικά με το θέμα της Παιδείας.

Στέκουν στο πλευρό των μαθητών

Θύελλα αντιδράσεων συνεχίζει να προκαλεί το αντιδραστικό ιδιώνυμο, που εφαρμόζει η κυβέρνηση ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές και καθημερινά εκατοντάδες φορείς του λαϊκού κινήματος, δηλώνουν, με ανακοινώσεις τους, τη συμπαράστασή τους στους μαθητές και καλούν την κυβέρνηση να αποσύρει την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συνταξιούχων Αυτοκινητιστών (ΤΣΑ) δηλώνει, με επιστολή της προς τον πρωθυπουργό, τον πρόεδρο της Βουλής, τους υπουργούς Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, τους αρχηγούς των κομμάτων και όλα τα ΜΜΕ, «Κάτω τα χέρια από τους μαθητές».

Η Ομοσπονδία καταγγέλλει την πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης ως ιστορικά πρωτοφανή επίδειξη πυγμής και «επιβολή στρατιωτικού νόμου στην εκπαίδευση, που καταλύει κάθε έννοια δημοκρατικής λειτουργία του σχολείου» και ποινικοποιεί τους αγώνες. Τονίζει, επίσης, ότι «τα σχολεία είναι χώροι διαμόρφωσης ελεύθερων, συνειδητών και δημιουργικών προσωπικοτήτων» και επειδή η παιδεία είναι υπόθεση όλου του λαού, «δεν μπορούμε να βλέπουμε τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας να αγωνιούν στη δίνη της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και να αντιμετωπίζονται σαν κοινοί εγκληματίες».

Αντίστοιχη επιστολή καταγγελίας, έχει εκδώσει και ο Σύνδεσμος Συνταξιούχων ΤΣΑ Αθηνών - Περιχώρων «Ο Αγιος Χριστόφορος».

«Κύριοι της κυβέρνησης, οι μαθητές έχουν δίκιο», τονίζει, σε ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθηνών (ΟΒΣΑ), με την οποία «οι Βιοτέχνες και ΕΒΕ της Αθήνας δηλώνουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι δε θα ανεχθούν εκπτώσεις στα δημοκρατικά δικαιώματα, ούτε γι' αυτούς, αλλά ούτε και για τα παιδιά τους» και θα συμμετάσχουν σε όλες τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις για την Παιδεία.

Με την ανακοίνωσή της, η ΟΒΣΑ καταγγέλλει τα ογκούμενα προβλήματα στο Λύκειο, που με ευθύνη της κυβέρνησης έχει μετατραπεί «σε μια διαρκή γκιλοτίνα για τα παιδιά μας» και απαιτεί 12ετή υποχρεωτική εκπαίδευση, με σωστά βιβλία και περισσότερους καθηγητές, κατάργηση της «μεταρρύθμισης» Αρσένη και της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.

«Σοβαρό πολιτικό ολίσθημα και έκφραση αυταρχισμού», χαρακτηρίζει την απόφαση της κυβέρνησης για ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων ο Σύλλογος Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού Πανεπιστημίου Πατρών , με ανακοίνωσή του. Ο Σύλλογος επισημαίνει ότι τέτοιου είδους αυταρχισμοί«καταλύουν την κοινωνική και πολιτισμική αυτονομία του σχολείου, που, πέρα από χώρος μάθησης, θα πρέπει να είναι και χώρος διαμόρφωσης ελεύθερων και ελεύθερα σκεπτόμενων πολιτών».

Αν περάσει η τρομοκράτηση των μαθητών, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, τότε η ζημιά δε θα είναι προσωρινή, αλλά θα σημαδέψει για χρόνια την πολιτική ζωή αυτού του τόπου.

Την ανάθεση του «παιδαγωγικού έργου» στις δυνάμεις καταστολής καταγγέλλει και το Εργατικό Κέντρο Κοζάνης, με ανακοίνωσή του. Μοναδικός σκοπός της κυβέρνησης είναι να καθυποτάξει το μαθητικό κίνημα με τη φασιστική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, καταλήγει η ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Κοζάνης.

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Σάμου καταγγέλλει, με ανακοίνωσή του, την απόφαση της κυβέρνησης να βάλει στο «γύψο» το μαθητικό κίνημα και την Παιδεία γενικότερα, ποινικοποιώντας τον αγώνα τους. «Η ιδεολογική προπαγάνδα, ότι όποιος κινητοποιείται και διεκδικεί τα δικαιώματά του διασαλεύει την "έννομο τάξη", μας θυμίζει άλλες εποχές».

Η Προοδευτική Κίνηση Γυναικών Σάμου καταγγέλλει «την αντιδημοκρατική, άκρως αυταρχική και επικίνδυνη πολιτική» και υπογραμμίζει, με ανακοίνωσή της, ότι «θα είμαστε πλάι στα παιδιά μας και στους αγώνες τους, για ένα ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο, δωρεάν σχολείο, που θα δίνει ουσιαστική γνώση και εφόδια για τη ζωή».

Το ΔΣ του Σωματείου Ιματισμού - Κλωστοϋφαντουργίας και Δέρματος καταγγέλλει, με ανακοίνωσή του, «τη φασιστικού τύπου απόφαση της κυβέρνησης, να προχωρήσει στην εφαρμογή του ιδιώνυμου αδικήματος».

«Την απαράδεκτη και αντιδημοκρατική στάση της κυβέρνησης, που με τρομοκρατικά μέτρα προσπαθεί να κάμψει το αγωνιστικό φρόνημα της σπουδάζουσας νεολαίας», επισημαίνει το Συνδικάτο Δέρματος - Ιματισμού - Κλωστοϋφαντουργίας Πειραιά.

Την απόφαση της κυβέρνησης, σχετικά με την παρέμβαση εισαγγελέων στα σχολεία, καταδικάζει με ανακοίνωσή τους και η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων Κέρκυρας.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Οι φοιτητές αντιστέκονται στην απόφαση «έξωσής» τους

Σοβαρό πρόβλημα για τη συνέχιση της λειτουργίας του, αντιμετωπίζει ο Πολιτιστικός Ομιλος Φοιτητών Πανεπιστημίου Αθήνας (ΠΟΦΠΑ), μετά την απαράδεκτη απόφαση των υπευθύνων της Πανεπιστημιακής Λέσχης και του υπουργείου Παιδείας, να διώξουν τον Ομιλο από το ιστορικό κινηματοθέατρο «Ιριδα», το χώρο όπου στεγάζεται.

Οι φοιτητές του ΠΟΦΠΑ, χωρίς να ενημερωθούν καν για την απόφαση «έξωσής» τους, αντίκρισαν την Πέμπτη 2/12 ένα συνεργείο που ξήλωνε τα καθίσματα της «Ιριδας», γιατί σύμφωνα με τους σχεδιασμούς θα μετατρέπονταν σε αίθουσα διδασκαλίας για τη Νομική. Οι φοιτητές αντέδρασαν έντονα και μέχρι σήμερα πραγματοποιούν κατάληψη του χώρου, απαιτώντας όχι μόνο να μην αφαιρεθεί από τον ΠΟΦΠΑ η «Ιριδα», αλλά και να ενισχυθεί ο Ομιλος με τα απαραίτητα κονδύλια και χώρους για τη συνέχιση της λειτουργίας του και του πολύμορφου έργου του.

Είναι γεγονός ότι η Νομική Σχολή αντιμετωπίζει προβλήματα έλλειψης αιθουσών, αλλά αυτά μπορούν να λυθούν με άλλους τρόπους, χωρίς να οδηγηθεί σε κλείσιμο ένας φοιτητικός όμιλος που εδώ και είκοσι χρόνια έχει να επιδείξει πλούσιο έργο και προσφορά στον πολιτισμό και στην ερασιτεχνική δημιουργία. Οπως καταγγέλλει η Ρούλα Ζαρκάδα, μέλος της Επιτροπής Κινηματογραφικού Τομέα του ΠΟΦΠΑ, «αυτή δεν είναι η πρώτη απόπειρα που γίνεται για να κλείσει η Λέσχη. Παλιότερα μας έλεγαν "αν δε βρείτε χρηματοδότες δεν πρόκειται να λειτουργήσετε" και ότι το καθεστώς χρηματοδότησης δεν μπορεί να συνεχιστεί όπως ήταν μέχρι τώρα. Είναι φανερό ότι τα σχέδια για "οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των πανεπιστημίων" περνάνε και μέσα από αυτές τις μεθοδεύσεις».

Οι φοιτητές του ΠΟΦΠΑ, θα πραγματοποιήσουν αύριο το απόγευμα Γενική Συνέλευση για να αποφασίσουν τη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα τους.

2ο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΟΝΑΧΟΥ
Σε κίνδυνο η υγεία των μαθητών

Θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία τους, είναι υποχρεωμένοι να κάνουν μάθημα 400 μαθητές του 2ου Ελληνικού Δημοτικού Σχολείου Μονάχου (στην Riesstrasse 50) και 200 του Λυκείου. Συγκεκριμένα, οι μαθητές κάνουν αποχή από τα μαθήματά τους, αφού το τελευταίο χρονικό διάστημα υπήρξαν διαμαρτυρίες, τόσο από τους ίδιους τους μαθητές, όσο και από τους γονείς του σχολείου ότι το παραπάνω κτίριο - το οποίο κατασκευάστηκε για την Ολυμπιάδα του 1972 - είναι επιβαρυμένο με ουσίες επικίνδυνες για την υγεία, ειδικά των μικρών, παιδιών.

Η Σχολική Επιτροπή του δημοτικού, αποφάσισε να αναθέσει, μετά από τις καταγγελίες των μαθητών, σε επίσημη τεχνική υπηρεσία τον έλεγχο των αιθουσών του κτιρίου. Παρά τις επίμονες διαμαρτυρίες της Επιτροπής, εξετάστηκαν μόνο δύο αίθουσες, όπου διαπιστώθηκε η επικίνδυνη για την υγεία, ειδικά των μικρών παιδιών, καρκινογόνα ουσία PCB σε τιμές πολύ ανώτερες από τα επιτρεπτά όρια. Ετσι, ενώ το επιτρεπτό όριο είναι 3.000 mg, στη μια αίθουσα διαπιστώθηκαν 11.000 mg και στην άλλη 6.000 mg. Η Σχολική Επιτροπή ζητάει μέχρι τις 7 Γενάρη, που τα παιδιά θα ξαναπάνε σχολείο, να γίνεται καθημερινός, υγρός καθαρισμός και αερισμός των αιθουσών, αφού αυτός είναι ένας τρόπος για τη μείωση μέχρι και 30% της περιεκτικότητας PCB στον αέρα. Παράλληλα, αίτημα της Σχολικής Επιτροπής είναι να επεκταθεί η έρευνα και στο υπόλοιπο κτίριο και να ανευρεθεί νέο κτίριο όπου θα στεγαστεί το σχολείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο κτίριο είχε κριθεί κατεδαφιστέο με απόφαση του Δήμου Μονάχου, με βάση το Ν.2003.

Η Σχολική Επιτροπή, με απόφαση που πήρε στην τελευταία Γενική Συνέλευση, προχώρησε σε αποχή, αν δε βρεθεί λύση στο πρόβλημα του κτιρίου και δεν επιταχυνθούν οι προσπάθειες ανεύρεσης νέου κτιρίου. Επίσης πολλοί είναι εκείνοι οι γονείς που καταγγέλλουν τον εμπαιγμό του Ελληνικού Προξενείου, που κωλυσιεργεί. Επίσης εκφράζουν την οργή τους, γιατί, όπως δηλώθηκε σε πρόσφατη εκδήλωση στο Μόναχο από τον κ.Φυστικίδη, η πολιτεία ξοδεύει για όλα τα σχολεία του εξωτερικού 7 εκατ. μάρκα και ότι, για να βρεθεί κάποια λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα, θα πρέπει να είναι φτηνή!

Αποτελέσματα σε τοπικές ΕΛΜΕ

Ενισχυμένη η ΔΕΕ στη Θεσσαλονίκη

Ενισχυμένη σε ψήφους και ποσοστά βγήκε η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών στις εκλογές που έγιναν για την ανάδειξη των νέων Διοικητικών Συμβουλίων των πέντε ΕΛΜΕ στη Θεσσαλονίκη. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ήταν ιδιαίτερη αυξημένη σε σχέση, με τα προηγούμενα τρία χρόνια, γεγονός που αναδείχνει πως τα οξύτατα προβλήματα που αντιμετωπίζει η δημόσια εκπαίδευση οδηγούν στη συσπείρωση των εκπαιδευτικών γύρω από τα σωματεία τους.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα σε κάθε ΕΛΜΕ είναι:

Στην Α` ΕΛΜΕ: ΔΕΕ 157 ψήφους και 3 έδρες, ΠΑΣΚΕ 123 ψήφους και 2 έδρες, ΔΑΚΕ 119 και 2 έδρες, Αγωνιστική Συνεργασία (ΣΥΝ) 59 ψήφους και 1 έδρα, Παρέμβαση 35 ψήφους και 1 έδρα.

Στη Β` ΕΛΜΕ: ΔΕΕ 108 ψήφους και 1 έδρα, ΠΑΣΚΕ 228 ψήφους και 2 έδρες, ΔΑΚΕ 244 ψήφους 3 έδρες, Αγωνιστική Συνεργασία 124 ψήφους και 1 έδρα.

Στη Γ` ΕΛΜΕ: ΔΕΕ 60 ψήφους και 1 έδρα, ΠΑΣΚΕ 259 ψήφους και 3 έδρες, ΔΑΚΕ 102 ψήφους και 1 έδρα, Αγωνιστική Συνεργασία 169 ψήφους και 2 έδρες, Παρέμβαση 57 ψήφους και καμία έδρα.

Στη Δ` ΕΛΜΕ: ΔΕΕ 137 ψήφους και 1 έδρα, ΠΑΣΚΕ 239 ψήφους και 3 έδρες, ΔΑΚΕ 158 ψήφους και 2 έδρες, Αγωνιστική Συνεργασία 94 και 1 έδρα.

Στην Ε` ΕΛΜΕ: ΔΕΕ 106 ψήφους και 1 έδρα, ΠΑΣΚΕ 305 ψήφους και 2 έδρες, ΔΑΚΕ 178 ψήφους και 1 έδρα, Αγωνιστική Συνεργασία 518 ψήφους και 3 έδρες, Παρέμβαση 64 ψήφους και καμία έδρα.

Μία έδρα στο ΔΣ της Ε` ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής κατέκτησε η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών στις εκλογές της ΕΛΜΕ. Στις εκλογές ψήφισαν 517 εκπαιδευτικοί και υπήρξαν 498 έγκυρα ψηφοδέλτια που κατανέμονται ως εξής: Η ΔΕΕ πήρε 43 ψήφους και 1 έδρα στο ΔΣ (δεν είχε καμία έδρα στο προηγούμενο ΔΣ), η ΠΑΣΚ 225 ψήφους και 3 έδρες (είχε 3 έδρες), « Ενότητα Αριστερών Καθηγητών» 179 ψήφους και 3 έδρες (είχε 4 έδρες), ΔΑΚΕ 37 ψήφους και καμία έδρα και Αγωνιστική Παρέμβαση 14 ψήφους και καμία έδρα.

«Το 'να χέρι νίβει τ' άλλο και τα δυο το πρόσωπο»

ΟΔημήτρης Γληνός κατονόμαζε την Εκκλησία ως μια από τις μορφές πνευματικής αντίδρασης. H υποστήριξη του αρχιεπισκόπου στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης το επιβεβαιώνει. Η περσινή και ιδιαίτερα η φετινή επίθεση στους αγωνιζόμενους μαθητές από τον εκπρόσωπο της Εκκλησίας έχει και τα ιδιαίτερα ανταλλάγματά της.

***

Θυμίζουμε ότι η υποχρεωτική διδασκαλία του θρησκευτικού δόγματος - κατάσταση ασυμβίβαστη τόσο με το στοιχειώδες δημοκρατικό δικαίωμα της ανεξιθρησκίας, όσο και με την επιστημονική κοσμοαντίληψη που το σχολείο θα έπρεπε να υπηρετεί - συνεχίζει να καταλαμβάνει σημαντική μερίδα του ωρολογίου προγράμματος, εκτοπίζοντας και περιορίζοντας σημαντικότατα μαθήματα. Ενδεικτικά, στο Λύκειο αφιερώνονται 2 ώρες τη βδομάδα για τα Θρησκευτικά, όταν δε διατίθεται ώρα για υποχρεωτική διδασκαλία της Ψυχολογίας ή της Λογικής, όταν ακόμη και η Φιλοσοφία δε θεωρείται «υποχρεωτικό μάθημα γενικής παιδείας». Αλλά και στα ΤΕΕ ακόμη, που μόλις 1 ώρα αφιερώνουν στην Ιστορία, στη Χημεία, στη Φυσική Αγωγή και 2 ώρες όλες κι όλες στη Γλώσσα, προβλέπεται 1 ώρα τη βδομάδα υποχρεωτικής θρησκευτικής κατήχησης.

***

Πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου και των ΤΕΕ, αναβαθμίζεται κι ο ρόλος του «μαθήματος», καθώς μάλιστα στη Β' και Γ' Λυκείου εξετάζεται πανελλαδικά, κι ο βαθμός του καθορίζει ακόμη και την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Αν κάνει κάποιος για φυσικός, μηχανικός ή γιατρός θα κριθεί σε σημαντικό βαθμό από την επιτυχία του στα θρησκευτικά! Κι ούτε κουβέντα δε θέλει, λέει, να ακούσει ο επικεφαλής της Εκκλησίας για την εξαίρεση του μαθήματος από αυτές τις εξετάσεις.

Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω ο λαλίστατος Χριστόδουλος, εκφέροντας γνώμη ακόμη και για τα θέματα των εξετάσεων, απαίτησε να λογοκρίνει τα ίδια τα βιβλία και τα θέματα της διδασκαλίας! Κι όπως ανακοινώθηκε μετά από σύσκεψη στο ΥΠΕΠΘ, ο υφυπουργός κ. Ανθόπουλος δεσμεύτηκε στην ακόμη πιο ενεργητική ανάμειξη της Εκκλησίας στα εκπαιδευτικά πράγματα.

Η Εκκλησία διεκδικεί σημαντικό μερίδιο στην ποδηγέτηση των νέων. Αυτό φαίνεται να υπογραμμίζουν και οι τελευταίες δηλώσεις του αρχιεπισκόπου.


Ρ. Ν.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ