ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Δεκέμβρη 2012
Σελ. /32
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ
Σαρώνουν λιμάνια και ναυτεργάτες

Δημοσιοποιήθηκε νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας

Χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών για να εξασφαλιστεί ακόμα φτηνότερη εργατική δύναμη στους εφοπλιστές, επιτάχυνση των απαραίτητων διαδικασιών για την παράδοση του λιμενικού συστήματος της χώρας στα δόντια των μονοπωλίων, ιδιωτικοποίηση λιμενικών υπηρεσιών, όπως είναι η πλοηγική υπηρεσία, ενίσχυση του στρατιωτικού χαρακτήρα του Λιμενικού Σώματος και πολλά ακόμα αντεργατικά μέτρα, είναι τα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα.

Το νομοσχέδιο, με τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», σε ό,τι αφορά στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών στο άρθρο 17 προβλέπει: «Κατά τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει σε ισχύ αντίστοιχη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, δύνανται να συνάπτονται ατομικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ του πλοιοκτήτη ή του πλοιάρχου ή του διαχειριστή ή του εκπροσώπου ή του πράκτορα του πλοίου και Ελληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος και να συμφωνούνται ο μισθός, τυχόν λοιπές αποδοχές και οι όροι εργασίας του σε φορτηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3.000 κοχ νηολογημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄) ή σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας». Επιπλέον, με απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Ναυτιλίας, «καθορίζεται το ύψος του μισθού, επί του οποίου υπολογίζονται οι εισφορές πλοιοκτήτη και ναυτικού υπέρ του ΝΑΤ». Πρόκειται για διάταξη που στόχο έχει κυρίως τους δόκιμους ναυτεργάτες, τους οποίους επιδιώκει να μετατρέψει σε ναυτεργατικό δυναμικό χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Στο άρθρο 18 προδιαγράφει τη διαγραφή των ναυτεργατών που είναι μακροχρόνια άνεργοι: «"Ενεργός" - αναφέρεται - θεωρείται ο ναυτικός που έχει τουλάχιστον οκτώ μήνες υπηρεσίας επί πλοίου κατά τα τελευταία τρία έτη».

Σε ό,τι αφορά στα λιμάνια τα διαχωρίζει σε 4 λιμενικά δίκτυα (Αττικής, Β. Ελλάδας, Δ. Ελλάδας και Κρήτης) και δημιουργεί τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα προωθήσει την ιδιωτικοποίησή τους.

Μετατρέπει την Πλοηγική Υπηρεσία σε Ανώνυμη Εταιρεία, ενώ όσον αφορά στο Λιμενικό Σώμα περιέρχεται πλέον υπό την αποκλειστική εποπτεία του υπουργείου Ναυτιλίας και ξεκαθαρίζεται ότι θα είναι σώμα «στρατιωτικώς οργανωμένο, το ένστολο προσωπικό του οποίου έχει την ιδιότητα του στρατιωτικού σύμφωνα με το Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα (Σ.Π.Κ.). Στο προσωπικό του εφαρμόζονται οι διατάξεις που αφορούν στα άλλα ένοπλα Σώματα».

ΠΕΜΕΝ
Να σταματήσει η υπονόμευση της δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης

Στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου περιόδευσε χτες το προεδρείο της Ενωσης

Τρομακτικές ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή σε σημείο που να μην υπάρχουν ακόμα και φωτοτυπικά μηχανήματα, μηχανουργεία που από την εγκατάλειψη και τα καλώδια που κρέμονται εγκυμονεί ο κίνδυνος ηλεκτροπληξίας, έλλειψη καθηγητών, ασυντήρητα κτίρια, αυτά είναι τα στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου (ΑΕΝ), στην οποία περιόδευσε χτες αντιπροσωπεία της ΠΕΜΕΝ με επικεφαλής τον πρόεδρό της Σ. Τσιμπόγλου. Στοιχεία που αποδεικνύουν τη ραγδαία υποβάθμιση της δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης, για να ανοίξει η πόρτα στις ιδιωτικές σχολές που θα «εκδίδουν» «φτηνούς και πειθήνιους» στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, ναυτεργάτες.

Οπως προέκυψε από τη συνομιλία του Σ. Τσιμπόγλου με τους καθηγητές, από την έλλειψη προσωπικού μόλις την περασμένη βδομάδα ξεκίνησαν τα μαθήματα στους πλοιάρχους. Από τους 30 εκπαιδευτικούς στη σχολή πλοιάρχων, αυτή τη στιγμή στη θέση τους είναι οι...8! Ανάλογη είναι η κατάσταση και στις σχολές των μηχανικών.

Οι σπουδαστές αντιμετωπίζουν πρόβλημα και με την πραγματοποίηση των εκπαιδευτικών τους ταξιδιών. Αν δε βρουν εκπαιδευτικό μπάρκο κινδυνεύουν ακόμα και με διαγραφή. Μόνο από την ΑΕΝ Ασπροπύργου 63 μηχανικοί έμειναν εκτός εκπαιδευτικού ταξιδιού. Ενώ μετά από παρέμβαση της ΠΕΜΕΝ στο υπουργείο Ναυτιλίας και τις εφοπλιστικές Ενώσεις έγινε κατορθωτό να μη διαγραφούν από τη σχολή. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ από το νόμο οι εφοπλιστικές ενώσεις και το υπουργείο έχουν υποχρέωση να εξασφαλίζουν εκπαιδευτικά ταξίδια, οι εφοπλιστές αξιώνουν να επιδοτούνται για το σύνολο των ταξιδιών και να απαλλαχτούν από τις ασφαλιστικές τους εισφορές στο ΝΑΤ. Δηλαδή, απαιτούν τσάμπα ναυτεργατικό δυναμικό.

Ο Σ. Τσιμπόγλου, μιλώντας σε συγκέντρωση των σπουδαστών που έγινε σε αμφιθέατρο της ΑΕΝ, απηύθυνε το κάλεσμα για συσπείρωση με τις ταξικές δυνάμεις, με την ΠΕΜΕΝ, για δυναμικές παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις ενάντια στην υπονόμευση της δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης που είναι πτυχή της αντιλαϊκής πολιτικής.

Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ: Απεργούν τη Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου οι εργαζόμενοι στο ΤΤ ενάντια στις μεθοδεύσεις που επιδιώκουν το σπάσιμό του σε καλό και κακό κομμάτι με στόχο να διευκολυνθεί η παράδοσή τους σε άλλες τράπεζες.

ΛΑΡΚΟ: Απόφαση για 24ωρη απεργία όλων των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ πήρε το Συντονιστικό των Διοικητικών Συμβουλίων των Σωματείων Εργαζομένων της εταιρείας, αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίησή της. Η απεργία ορίστηκε για την Πέμπτη 20 Δεκέμβρη με ταυτόχρονο συλλαλητήριο και πορεία στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας) στις 11 π.μ.

ΛΑΡΙΣΑ: Εκδήλωση για παιδιά ανέργων οργανώνει, την Κυριακή 16 Δεκέμβρη, στις 11 το πρωί, στην ισόγεια αίθουσά του, το Εργατικό Κέντρο Λάρισας. Θα υπάρχει ψυχαγωγικό πρόγραμμα για παιδιά, δημιουργική απασχόληση για τα πιο μικρά, ενώ θα μοιραστούν συμβολικά δώρα, γλυκά και αναψυκτικά.

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ: Τη στήριξη και συμπαράστασή του στον αγώνα που δίνουν οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση ΦΩΚΑΣ στο Βόλο, οι οποίοι προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας δεδουλευμένα 3 μηνών, εκφράζει, με ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος Υπαλλήλων - Εμποροϋπαλλήλων Νομού Λάρισας.

ΕΝΩΣΗ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ: Δυο μέρες παράταση πήραν οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη της νέας διοίκησης στην Ενωση Λογιστών της Αθήνας. Ετσι οι λογιστές και οι λογίστριες θα μπορούν να ψηφίζουν το Σάββατο 15/12 και την Κυριακή 16/12 από τις 9.30 π.μ. έως τις 5.30 μ.μ. στα γραφεία της Ενωσης, Κάνιγγος 27.

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
Πρωτιά για την ΔΗΠΑΚ - Συνεργαζόμενους

Σημαντική αύξηση των δυνάμεών της σημείωσε η ΔΗΠΑΚ (Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση) στις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη Τρίτη στο Νοσοκομείο του Πύργου, για εκλογή ΔΣ και αντιπροσώπων για την ΟΕΝΓΕ (Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας).

Οι εγγεγραμμένοι ήταν 107, ψήφισαν 63, ενώ 3 ψηφοδέλτια ήταν άκυρα.

Συγκεκριμένα, για την εκλογή ΔΣ η ΔΗΠΑΚ - Συνεργαζόμενοι πήρε 38 ψήφους και 4 έδρες, το Ανεξάρτητο Ενωμένο Ψηφοδέλτιο 22 ψήφους και 3 έδρες, ενώ στις περασμένες εκλογές η ΔΗΠΑΚ είχε μόλις μία έδρα και το Ανεξάρτητο Ενωμένο Ψηφοδέλτιο 6 έδρες!

Για την Ομοσπονδία η ΔΗΠΑΚ - Συνεργαζόμενοι πήρε 39 ψήφους και έναν αντιπρόσωπο (από κανέναν) και το Ανεξάρτητο Ενωμένο Ψηφοδέλτιο 20 ψήφους και έναν αντιπρόσωπο (είχε έναν).

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ COCA - COLA 3E
Αντιδρούν στις «οικειοθελείς αποχωρήσεις»

Με στάσεις εργασίας, που θα γίνουν σήμερα, αντιδρούν οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της «Coca - Cola 3E», σε Αθήνα, Πάτρα και Αίγιο, στο πρόγραμμα ...«οικειοθελών αποχωρήσεων», δηλαδή απολύσεων, που έχει θέσει σε εφαρμογή η εργοδοσία.

Μόνο τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, έχουν γίνει περισσότερες από 300 απολύσεις με τη μορφή των «οικειοθελών». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ότι τον περασμένο Νοέμβρη στο εργοστάσιο της Αθήνας έγιναν 30 τέτοιες απολύσεις. Συνολικά, τα δύο τελευταία χρόνια, το προσωπικό του εργοστασίου έχει συρρικνωθεί κατά τουλάχιστον 1.000 εργαζόμενους.

Επιπρόσθετα, η εργοδοσία εκβιάζει τους εργαζόμενους πως αν δεν αποδεχθούν την «οικειοθελή αποχώρηση» τότε θα προχωρήσει στην απόλυσή τους. Σε αυτό το πλαίσιο, ήδη, στο εργοστάσιο της Πάτρας, η εργοδοσία απέλυσε εργαζόμενο - ο οποίος απουσίαζε με αναρρωτική άδεια - θυροκολλώντας την απόλυση μέσω κλητήρα στην είσοδο του σπιτιού του.

Σε αυτό το πλαίσιο οι εργαζόμενοι της εταιρείας στην Αθήνα προχωρούν σε δίωρες στάσεις εργασίας ανά βάρδια (12 - 2 μ.μ., 8 - 10 μ.μ. και 4 - 6 π.μ.), στην Πάτρα σε τετράωρες στάσεις (8 π.μ. - 12 μ. και 6 - 10 μ.μ.), ενώ στο Αίγιο σε τρίωρη (11 π.μ. - 2 μ.μ.).




Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org