ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Γενάρη 2009
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΑΜΕΙΟ ΕΓΓΥΗΣΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Στόχος η στήριξη του πιστωτικού συστήματος

Το ΚΚΕ ζήτησε στη Βουλή το σύνολο των καταθέσεων να είναι εγγυημένο από τις ίδιες τις τράπεζες

Την υλοποίηση κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού συστήματος προωθεί στην ουσία το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την εγγύηση των καταθέσεων και των επενδύσεων καθώς και για την υποχρεωτική ασφάλιση των οχημάτων, παρά τους ισχυρισμούς του οικονομικού επιτελείου ότι με τις διατάξεις του διασφαλίζεται η λαϊκή αποταμίευση.

Το νομοσχέδιο συζητείται από χτες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και όπως κατήγγειλε ο εισηγητής του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος, το προτεινόμενο «ταμείο εγγύησης καταθέσεων και επενδύσεων» δεν αποσκοπεί στην κάλυψη των καταθετών, αφού τα ποσά που διαθέτει είναι πολύ πιο κάτω από τις συνολικές καταθέσεις. Ο βουλευτής τόνισε ότι η κύρια επιδίωξη της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και το χρηματιστήριο και η στήριξη των τραπεζών, οι οποίες αξιοποιούν τις λαϊκές αποταμιεύσεις και τα χρήματα των λαϊκών στρωμάτων, για να στηρίζουν συνεχώς τις επενδύσεις του κεφαλαίου.

Ο Ν. Καραθανασόπουλος ζήτησε να είναι εγγυημένο το σύνολο των τραπεζικών καταθέσεων από τις ίδιες τις τράπεζες με έλεγχο της Τράπεζας της Ελλάδας και να μην επιβαρυνθεί ούτε ένα ευρώ ο κρατικός προϋπολογισμός.

Σχετικά με τις ασφαλιστικές εταιρείες για τη λειτουργία των οποίων ενσωματώνεται οδηγία της ΕΕ ο εισηγητής του ΚΚΕ τόνισε ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με εμπορευματοποίηση λαϊκών αναγκών όπως η υποχρεωτική ασφάλιση των αυτοκινήτων ή οι διάφορες ασφάλειες ζωής, υγείας κ.ά. Πρόκειται, είπε, για μια ακόμα έκφραση του παρασιτικού χαρακτήρα του κεφαλαίου και ζήτησε όλες οι παραπάνω υπηρεσίες να καλύπτονται από το κράτος και όχι να διευκολύνονται οι ασφαλιστικές εταιρείες με προβλέψεις όπως η αύξηση των ασφαλίστρων.

Στο νομοσχέδιο υπάρχει διάταξη για την αποζημίωση των καταστηματαρχών του κέντρου της Αθήνας που έπαθαν ζημιές από τα πρόσφατα γεγονότα και ο Ν. Καραθανασόπουλος παρατήρησε ότι τα μέτρα που προτείνονται δεν καλύπτουν ειδικά τους μικρούς και μεσαίους επαγγελματίες, οι οποίοι στην ουσία σπρώχνονται στην αγκαλιά των τραπεζών για δανεισμό.

Σχετικά με τροπολογία που υπάρχει στο νομοσχέδιο για διάφορα επιδόματα ανεργίας, ο εισηγητής του ΚΚΕ τόνισε ότι στην ουσία στο όνομα της καταπολέμησης της ανεργίας δίνονται χρήματα στους επιχειρηματίες για να προχωρήσουν, υποτίθεται, σε προσλήψεις οι οποίες όμως είναι ή «άτυπες μορφές απασχόλησης» ή θέσεις μερικής απασχόλησης. Εμείς, κατέληξε, ζητάμε, να καλυφθούν όλα τα κενά των οργανικών θέσεων στο Δημόσιο με θέσεις πλήρους και σταθερής εργασίας και να ανέλθει το επίδομα ανεργίας στο 80% ενός βασικού μισθού που πρέπει να είναι 1.400 ευρώ όπως προτείνει το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα.

Σε σύντομη παρέμβασή του, ο νέος υπουργός Οικονομίας Γ. Παπαθανασίου είπε ότι με το νομοσχέδιο επέρχεται συστηματική εποπτεία στην ασφαλιστική αγορά και νομοθετείται η αποζημίωση των επαγγελματιών του κέντρου της Αθήνας η δραστηριότητα των οποίων όπως ισχυρίστηκε «βρίσκεται υπό διωγμόν».

ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ
Ζητούν μεγαλύτερες διευκολύνσεις για τις τράπεζες

Με πρόσχημα το Ταμείο Εγγυοδοσίας μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Περισσότερα προνόμια προς τις τράπεζες, προκειμένου να «ξεμπλοκάρει» το πρόγραμμα δανειοδότησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για κεφάλαια κίνησης με εγγύηση του Ταμείου Εγγυοδοσίας (ΤΕΜΠΜΕ), ζήτησε χτες με επιστολή του προς τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας Κ. Μίχαλος, ο οποίος επισημαίνει μάλιστα ότι προηγήθηκαν συζητήσεις με την Ενωση Ελληνικών Τραπεζών.

Με την επιστολή, ζητείται άμεσα από την κυβέρνηση να εξεταστεί η δυνατότητα εμπράγματων εξασφαλίσεων εκ μέρους των επιχειρήσεων για το 80% του δανείου, το οποίο εγγυάται και το ΤΕΜΠΜΕ. Να απαλλαγούν τα δάνεια από την εισφορά 0,6% του Ν. 125/75, η οποία αποδίδεται στο κράτος και ταυτόχρονα να αυξηθεί το επιτόκιο δανεισμού κατά 60 μονάδες βάσης. Ζητείται, επίσης, να αλλάξει ο όρος για τρία συνεχόμενα έτη κερδοφορίας, σε μια κερδοφόρα χρήση τα τελευταία τρία χρόνια, να παραμείνει η απαγόρευση παροχής εξασφάλισης για το 20% του δανείου. Επίσης, να υπάρξει ευνοϊκότερη αντιμετώπιση των τραπεζών σε περίπτωση καταπτώσεων πέραν του 7% των δανείων.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ κάνει λόγο για δυσλειτουργία του προγράμματος, ενώ οι αιτήσεις που έχουν εξεταστεί είναι πολύ λίγες σε σχέση με αυτές που κατατέθηκαν στις τράπεζες. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι περισσότερες τράπεζες δέχονται τις αιτήσεις, αλλά έχουν δώσει εντολές να μην προωθούνται τα σχετικά αιτήματα!

ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ - ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Ερχονται νέες ανατιμήσεις

Αυξάνονται κόμιστρα και εισιτήρια σε ταξί, φορτηγά, ΟΣΕ

Αυξήσεις στα κόμιστρα των επιβατικών μεταφορών αναμένεται να ζητήσουν από τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ταξί και φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ, σε συνάντηση που θα έχουν την ερχόμενη βδομάδα.

Οι ιδιοκτήτες ταξί, σύμφωνα με πληροφορίες, διεκδικούν αυξήσεις 100% στη μονή και στη διπλή ταρίφα, σε τρεις εξαμηνιαίες δόσεις, ως εξής: Μονή ταρίφα, από 0,36 ευρώ σε 0,48 ευρώ από την 1η Μάρτη (αύξηση 33,3%), σε 0,60 ευρώ από 1η Σεπτέμβρη (αύξηση 66,6%) και σε 0,72 ευρώ έξι μήνες αργότερα (αύξηση 100%). Διπλή ταρίφα για τα ίδια χρονικά διαστήματα από 0,68 σε 0,84 ευρώ (αύξηση 23,5%), 1,05 ευρώ (54,4%) και 1,26 ευρώ (85,3%). Επίσης ζητούν αυξήσεις από 2,80 ευρώ έως και 5 ευρώ και για τα επικόμιστρα (ραντεβού κλπ.).

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ διεκδικούν αυξήσεις στα κόμιστρα από 15% μέχρι 20%, ενώ οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ ζητούν συνέχιση του προγράμματος επιδότησης για την αντικατάσταση του στόλου των λεωφορείων τους.

Υπενθυμίζεται ότι μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να ανακοινωθούν και οι «τσουχτερές» αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ, με διπλασιασμό κυρίως στα τρένα Ιντερσίτι, όπου το αντίτιμο αναμένεται να φτάσει στο 80% των αντίστοιχων διαδρομών των ΚΤΕΛ, από 20% σήμερα.

Απαντώντας σε ερώτηση για τις αυξήσεις, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Ευρ. Στυλιανίδης δήλωσε: «Θα ακούσουμε, θα αξιολογήσουμε, θα δούμε πόσο εφαρμόσιμες είναι και θα αποφασίσουμε».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Επιτάχυνση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων

Εντολές για επιτάχυνση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στους τομείς εποπτείας του εκτιμάται ότι έδωσε ο νέος υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών κατά τις διαδοχικές συναντήσεις που είχε χτες με τους επικεφαλής των εποπτευόμενων Οργανισμών και Επιχειρήσεων.

Πρώτος το κατώφλι του υπουργείου πέρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Π. Βουρλούμης και ακολούθησαν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων (ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ).

Με δηλώσεις του μετά τις συναντήσεις ο Ευρ. Στυλιανίδης επανέλαβε ότι θα συνεχιστεί απαρέγκλιτα το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων, προβάλλοντας τον προκλητικό ισχυρισμό ότι όλα αυτά θα γίνουν... χωρίς να θιγούν τα δικαιώματα των εργαζομένων!

Χωρίς να αποκαλύψει το περιεχόμενο της συνάντησης με τον Π. Βουρλούμη, ο υπουργός δήλωσε ότι η «πολιτεία και η κυβέρνηση έχουν συνέχεια» και πρόσθεσε ότι τον ενδιαφέρει «να συνεχιστούν τα δημιουργικά έργα και να διορθωθούν οι αδυναμίες». Σε ερώτηση ποια θα είναι η εκπροσώπηση του Δημοσίου στο νέο ΔΣ του ΟΤΕ υπό τον απόλυτο έλεγχο των Γερμανών της «Ντόιτσε Τέλεκομ» (ΝΤ), ο Ευρ. Στυλιανίδης είπε ότι το ζήτημα αυτό θα συναποφασιστεί με το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Υπενθυμίζεται ότι η γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΤΕ, η οποία είχε ματαιωθεί εξαιτίας της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας που είχαν κηρύξει οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, επαναλαμβάνεται στις 6 Φλεβάρη 2009, με αντικείμενο την προσαρμογή του καταστατικού του ΟΤΕ στις απαιτήσεις των Γερμανών, οι οποίοι - βάσει της σύμβασης κυβέρνησης με την ΝΤ - θα έχουν και τον απόλυτο έλεγχο του Οργανισμού. Να σημειωθεί εδώ ότι σύμφωνα με πληροφορίες οι Γερμανοί προγραμματίζουν σαρωτικές αλλαγές στη δομή του ΟΤΕ και περαιτέρω δραστική μείωση του προσωπικού κατά 7% (περίπου 2.000 εργαζόμενοι) τα επόμενα 2-3 χρόνια. Μεταξύ των αλλαγών αυτών περιλαμβάνεται και η εκ βάθρων αλλαγή του συστήματος προμηθειών του ΟΤΕ, ώστε να ενοποιηθεί με το σύστημα της ΝΤ.

Παρουσιάζοντας τη φιλοσοφία του για τις αστικές συγκοινωνίες ο Ευρ. Στυλιανίδης δήλωσε ότι επιδίωξη είναι «μαζί με τους εργαζόμενους του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα... να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια».

Οσον αφορά τον όμιλο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) δήλωσε ότι δε θα κάνει τίποτα που να ανακόψει την πορεία ιδιωτικοποίησης.

Για σήμερα ο υπουργός έχει προγραμματίσει συναντήσεις με τις διοικήσεις του ΟΣΕ και των θυγατρικών ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΑΟΣΕ, τις διοικήσεις του ΕΛΤΑ και της θυγατρικής ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, καθώς και τους προέδρους των ΤΡΑΜ ΑΕ, ΑΜΕΛ και ΕΕΤΤ.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ