ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 13 Σεπτέμβρη 2001
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Απήχηση βρίσκει η πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ

Θετικές οι εντυπώσεις από τις εξορμήσεις, που πραγματοποιεί αυτές τις μέρες το ταξικό κίνημα με προκήρυξη για την Παιδεία

Μεγάλη απήχηση συναντά η πρωτοβουλία του ταξικού ρεύματος του συνδικαλιστικού κινήματος, του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου να διοργανώσει αυτές τις μέρες εξορμήσεις στην Αττική τόσο σε σχολεία, αλλά και σε τόπους δουλιάς με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με την προκήρυξη που εξέδωσε για την Παιδεία και τη στάση που πρέπει να κρατήσουν οι εργαζόμενοι στην επίθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ετσι, κλιμάκια του ΠΑΜΕ επισκέφτηκαν προχτές στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας, σχολεία του Περιστεριού, της Ν. Ιωνίας, του Ταύρου και πολλών άλλων περιοχών της Αθήνας, ενώ χτες έγιναν και οι πρώτες εξορμήσεις σε εργοστάσια, εργοτάξια και χώρους δουλιάς. Οπως μας εξήγησαν στελέχη του ΠΑΜΕ, σκοπός αυτών των πρωτοβουλιών είναι κύρια να αναδειχτεί η ανάγκη του παλλαϊκού αγώνα, που χρειάζεται για να μπορέσει να ανατραπεί η σημερινή αντιεκπαιδευτική πολιτική που πλήττει πρώτα και κύρια τα λαϊκά στρώματα.

Στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, σε εργοτάξια της Αττικής Οδού και εργοστάσια του Θριάσιου οι εργάτες αντιμετώπισαν πολύ θετικά την πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ. Αίσθηση προκάλεσε ότι αυτή τη φορά στα χέρια τους δεν είχαν μια προκήρυξη για τα γνώριμα σε αυτούς προβλήματα, που τους ενημερώνουν οι συνδικαλιστές του ταξικού πόλου ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, για τις εργασιακές σχέσεις, το Ασφαλιστικό.

Με αφορμή την ανακοίνωση, η συζήτηση ανάβει, έστω και στα πεταχτά. Η αγανάκτηση από την καθημερινή πραγματικότητα των εργαζόμενων - γονιών βγαίνει σε όλα τα πηγαδάκια. Οπως και η κοινή διαπίστωση ότι το μέλλον των παιδιών των εργατών, η εξασφάλιση του δικαιώματος στη μόρφωση δεν είναι λιγότερο σημαντικά από το ασφαλιστικό, τα εργασιακά και τα άλλα. Γιατί είναι κοινή η αιτία των προβλημάτων. Η αντιλαϊκή πολιτική που έχει στο στόχαστρο το μεροκάματο, αλλά και τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις. Το επίπεδο και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, το μεγάλο κόστος της «δωρεάν» Παιδείας, ο ένας μισθός που δε φτάνει για τα φροντιστήρια και τα άλλα συμπαρομαρτούντα ήταν τα «παράπονα» των εργατών. Επίσης, η έκφρασή τους ότι οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και τα πολλά «θα», αποτελούν κοροϊδία και δεν μπορούν να κρύψουν τη σκληρή πραγματικότητα. Παρέα, όμως, με αυτή την οργή έβγαινε και η απαίτηση - παραίνεση «να κάνουμε κάτι».

Σε αυτή την παραίνεση απαντάει το ΠΑΜΕ που καλεί τους ίδιους τους εργαζόμενους να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Οπως, άλλωστε, τονίζεται στην ανακοίνωση που μοιράζεται στους χώρους δουλιάς «η εργατική τάξη, όλοι οι εργαζόμενοι, που είναι οι δημιουργοί των πάντων, δικαιούνται ένα μέρος της υπεραξίας που παράγουν, να επανέρχεται σ' αυτούς με τη μορφή μιας δημόσιας και αντίστοιχης με τις σύγχρονες ανάγκες τους Παιδείας».

Και καταλήγει: «Απέναντι στο σχολείο της ΟΝΕ, της "ανταγωνιστικότητας", της παγκοσμιοποίησης και της Νέας Τάξης Πραγμάτων του Κεφαλαίου, αντιπαραθέτουμε και διεκδικούμε το ενιαίο δημόσιο δωρεάν 12χρονο σχολείο των σύγχρονων αναγκών της εργατικής τάξης και της κοινωνικής εξέλιξης. Ενα τέτοιο σχολείο προϋποθέτει βαθιές κοινωνικοοικονομικές αλλαγές».

Παρούσες οι ελλείψεις εκπαιδευτικών

Από πολλές πλευρές φτάνουν στην εφημερίδα πληροφορίες, που αποδεικνύουν ότι και η φετινή χρονιά ξεκίνησε με προβλήματα που θα ταλανίσουν χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους.

Ετσι, ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού διαπιστώνονται από τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αν. Αττικής «Ο Σωκράτης». Συγκεκριμένα: στην Παλλήνη λείπουν 34 δάσκαλοι, 15 Νηπιαγωγοί, 7 Ειδικής Εκπαίδευσης, 1 καθηγητής Αγγλικών, 3 Φυσικής Αγωγής και 6 Μουσικής. Στο Μενίδι, αντίστοιχα λείπουν 56 δάσκαλοι, 17 Νηπιαγωγοί, 1 ειδικής, 6 καθηγητές Αγγλικών, 10 Φυσικής Αγωγής και 3 μουσικής. Στο Κορωπί επίσης υπάρχουν ελλείψεις σε 56 δασκάλους, 22 νηπιαγωγοί, 1 ειδικής, 8 Φυσικής Αγωγής, 4 Μουσικής.

Στη Λήμνο

Με ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό ξεκίνησε η χρονιά και στα σχολεία της Λήμνου. Συγκεκριμένα στα γυμνάσια και Λύκεια του νομού λείπουν είκοσι εκπαιδευτικοί, στο ΤΕΕ Μύρινας έχουν τέσσερις εκπαιδευτικούς και χρειάζονται 13 εκπαιδευτικούς με πλήρες ωράριο και στο ΤΕΕ Μούδρου έχουν έξι καθηγητές, ενώ χρειάζονται είκοσι.

Οπως επισημαίνει η ΕΛΜΕ Λήμνου, το υπουργείο Παιδείας έχει την πλήρη ευθύνη γιατί, ενώ το πρόβλημα εμφανίζεται κάθε χρονιά, δε διορίζει μαζικά μόνιμους εκπαιδευτικούς, αλλά προτιμά την κοινωνικά, εργασιακά και παιδαγωγικά απαράδεκτη «λύση» των αναπληρωτών - ωρομίσθιων. Σημειώνει δε, ότι στις ειδικότητες που αφορούν τα ΤΕΕ ουσιαστικά δεν έχουν γίνει διορισμοί τα τελευταία τέσσερα, σε σημείο, μάλιστα, στα ΤΕΕ Μύρινας, Μούδρου να μην είναι σε θέση να ξεκινήσουν τα μαθήματα.

Επίσης, το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους σε σύσκεψη για ενημέρωση και συντονισμό ενεργειών στο Κυδάδειο το Σάββατο 15 Σεπτέμβρη στις 7 το απόγευμα.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Στο έλεος της υποχρηματοδότησης η πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και σχολική στέγη κατήγγειλαν χτες οι εκπρόσωποι του ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ενώ η εικόνα που παρουσίασαν σε όλο το φάσμα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ήταν τουλάχιστον δραματική για τα 145.000 νήπια και τους 600.000 μαθητές των δημοτικών σχολείων.

Οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ κατήγγειλαν την πολιτική υποχρηματοδότησης της παιδείας που ευθύνεται για τα προβλήματα, αλλά και τα νέα νομοθετήματα που αφορούν τους εκπαιδευτικούς. Ειδικότερα έκαναν λόγο για την αιφνιδιαστική κατάθεση και ψήφιση του νομοσχεδίου για τους αναπληρωτές μέσα στο καλοκαίρι, σημειώνοντας ότι αναπληρωτές δεν έχουν φτάσει στα σχολεία, αλλά και για το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση, το οποίο η ΔΟΕ απορρίπτει και ζητά από το υπουργείο Παιδείας να το αποσύρει.

Από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου προέκυψε το συμπέρασμα ότι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση τόσο στις υποδομές όσο και στο περιεχόμενό της αντιμετωπίζει σειρά προβλημάτων. Οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ μίλησαν για εκατοντάδες σχολεία που λειτουργούν χωρίς καν αύλιο χώρο και απαρχαιωμένο εποπτικό υλικό. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκαν τα παραδείγματα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καρύστου, που ενώ είναι 12θέσιο, θα λειτουργήσει φέτος σαν 6θέσιο, λόγω έλλειψης αιθουσών, ενώ ήδη στεγάζεται σε εντελώς ακατάλληλο μισθωμένο κτίριο, χωρίς άδεια καταλληλότητας για σχολείο, αυθαίρετο, με πολλές ρωγμές, χωρίς επαρκή φωτισμό και εξαερισμό. Μάλιστα, στο συγκεκριμένο σχολείο ως αυλή χρησιμοποιείται ο δρόμος μπροστά στο σχολείο, αφού διακόπτεται η κυκλοφορία με αλυσίδα.

Οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ σημείωσαν ιδιαίτερα ότι, παρά τις δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα διπλοβάρδιας και οι ανάγκες για σχολικές αίθουσες υπερβαίνουν τις 13.000 περίπου που επικαλείται το υπουργείο Παιδείας και φτάνουν στις 15.000, αν συνυπολογιστούν τα παλιά και ακατάλληλα κτίρια που πρέπει να αντικατασταθούν.

Σε ό,τι αφορά τέλος τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, για μια ακόμα φορά επισημάνθηκε η ανάγκη για μαζικούς κανονικούς διορισμούς εκπαιδευτικών αντί για κάλυψη κενών από αναπληρωτές (οι οποίοι φτάνουν τους 6.000 κάθε χρόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση).

Απολύθηκε γιατί δεν άλλαξε τις βαθμολογίες

Απόλυση ιδιωτικού εκπαιδευτικού καταγγέλλει η ΟΙΕΛΕ

Σοβαρότατες καταγγελίες, οι οποίες επιβεβαιώνουν την πραγματικότητα που βιώνουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, κάνει η ΟΙΕΛΕ, σχετικά με απόλυση εκπαιδευτικού από τη Σχολή Μωραΐτη. Η ΟΙΕΛΕ κηρύσσει για αύριο Παρασκευή τρίωρη στάση εργασίας στο ιδιωτικό σχολείο, με αφορμή την απόλυση εκπαιδευτικού με 7 έτη διδακτικής υπηρεσίας στο σχολείο από όπου απολύθηκε το καλοκαίρι.

Η ΟΙΕΛΕ καταγγέλλει ότι «την απόλυσή της εισηγήθηκε ο διευθυντής του γυμνασίου, με το αιτιολογικό ότι αυτή αρνήθηκε να εναρμονιστεί με το πνεύμα του σχολείου, όταν της ζήτησε να "αναπροσαρμόσει" τη βαθμολογία, κάποιων μαθητών» και αυτή αρνήθηκε.

Το αρμόδιο περιφερειακό συμβούλιο έκρινε την απόλυση παράνομη και αναιτιολόγητη, σημειώνει η ΟΙΕΛΕ, που αναρωτιέται «αν συμβαίνουν τέτοια περιστατικά σε σχολεία, όπως η Σχολή Μωραΐτη, τότε ποια είναι η κατάσταση στα πολυάριθμα μικρά και μεσαία ιδιωτικά σχολεία που ιδρύονται καθημερινά».

Μέχρι 20 Σεπτέμβρη αιτήσεις για αναπληρωτές

Μέχρι τις 20 Σεπτέμβρη καλούνται από το υπουργείο Παιδείας να υποβάλουν αίτηση τοποθέτησης ως αναπληρωτές οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί δύο κατηγοριών που προκύπτουν από τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο για τους αναπληρωτές. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας αναφέρεται σε όσους υποψήφιους εκπαιδευτικούς έχουν τα προσόντα διορισμού των οποίων η σειρά κατάταξης εξαρτάται από το σύνολο της υπηρεσίας τους σε θέσεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων. Επίσης, αναφέρεται σε όσους εμπίπτουν στη ρύθμισή του για τους αναπληρωτές, όπου προβλέπεται ότι «για τη διδασκαλία του μαθήματος της πληροφορικής στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικά για τα διδακτικά έτη 2001-2002 και 2002-2003, εφόσον δεν υπάρχουν υποψήφιοι που έχουν τα προσόντα διορισμού του ΠΔ 118/95 μπορεί να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές οι έχοντες κατά την πρόσληψή τους τα προσόντα του αναφερόμενου ΠΔ με μειωμένη ή χωρίς διδακτική εμπειρία».

Αιτήσεις εκπαιδευτικών για τα ΙΕΚ

Από 17 έως 21 Σεπτέμβρη θα γίνονται δεκτές, στα κατά τόπους ΙΕΚ, οι αιτήσεις εκπαιδευτικών για το χειμερινό εξάμηνο κατάρτισης, όπως ανακοίνωσε χτες ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ). Ο ΟΕΕΚ ανακοινώνει επίσης ότι εισέπραξε το ποσό των 21,4 δισ. από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, προκειμένου μέσα στο επόμενο δίμηνο να καταβληθούν οι οικονομικές εκκρεμότητες, οι οποίες υπενθυμίζεται ότι οδήγησαν σε κατάσταση απόγνωσης και σε κινητοποιήσεις τους εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ.




Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org