ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Μάρτη 1998
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ΦΑΛΗΡΟΥ
Μαζικές απολύσεις 350 εκτάκτων!

Ως "εργαζόμενοι μιας μέρας" απολύθηκαν άνθρωποι που δούλευαν ακόμα και δεκαετίες σε καθεστώς ομηρίας!

Σαν "εργαζόμενοι μιας μέρας" (!) απολύθηκαν προχτές το βράδυ 350 έκτακτοι εργαζόμενοι του Ιπποδρόμου Φαλήρου, πολλοί από τους οποίους δούλευαν με τέτοιες συμβάσεις ακόμη και δεκαετίες!

Με αυτό τον τραγικό τρόπο, της απόλυσης, "λύνει" λοιπόν η διοίκηση του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) το καθεστώς ομηρίας χιλίων και πλέον εκτάκτων - λιγότερων πλέον μετά τις απολύσεις - προσθέτοντας νέους άνεργους και αφήνοντας βέβαια ανοιχτό το ενδεχόμενο και νέων απολύσεων.

Οι απολυμένοι και εκατοντάδες άλλοι συνάδελφοί τους εργάζονταν σε καθεστώς ομηρίας, λόγω της σύμβασης που προέβλεπε την ανανέωσή της καθημερινά! Δηλαδή, τυπικά, "απολύονταν" κάθε βράδυ και "επαναπροσλαμβάνονταν" την επόμενη μέρα! Οι έκτακτοι εργάζονται τρεις μέρες τη βδομάδα, ενώ το μεροκάματο αυτή τη στιγμή είναι μόλις 3.200 δραχμές! Εδώ και καιρό οι εργαζόμενοι που απολύθηκαν - και ακόμη 50 συνάδελφοί τους, που κι αυτοί περιμένουν να απολυθούν, δηλαδή 400 άνθρωποι συνολικά - βρίσκονταν εκτός εργασίας ως "πλεονάζοντες" και απλώς πήγαιναν στον ιππόδρομο περιμένοντας την απόλυση που τελικά έγινε.

Η κατάσταση αυτή ξεκίνησε από το περασμένο καλοκαίρι, όταν εισήλθε η μηχανοργάνωση σε μέρος των υπηρεσιών, χωρίς όμως να υπάρχει η παραμικρή μέριμνα εκ μέρους της διοίκησης για τους έκτακτους, ενώ η επικείμενη μετατροπή του ΟΔΙΕ σε Ανώνυμη Εταιρία - σύμφωνα με τα κυβερνητικά σχέδια - δεν προμηνύει τίποτα καλό για τους εργαζόμενους. Ετσι λοιπόν 400 εργαζόμενοι βρέθηκαν ξαφνικά χωρίς αντικείμενο εργασίας.

Η διοίκηση ζήτησε από τους εργαζόμενους στοιχεία - όπως γραμματικές γνώσεις, ηλικία και εισόδημα - για να θεσπίσει ορισμένα κριτήρια πλήρωσης των θέσεων εργασίας, που μετά την είσοδο των νέων τεχνολογιών είναι 614, αλλά δεν έλαβε κανένα μέτρο έτσι ώστε να απορροφηθεί το πλεονάζον προσωπικό σε άλλες υπηρεσίες. Να σημειωθεί, επίσης, ότι με το εργασιακό καθεστώς που επικρατεί στον Ιππόδρομο, η διοίκηση ουσιαστικά χρησιμοποιεί το προσωπικό κατά το δοκούν, αλλάζοντας για παράδειγμα πόστα κατά τη διάρκεια της δουλιάς, ενώ απολύσεις γίνονταν κατά διαστήματα και τα προηγούμενα χρόνια.

Και μείωση συντάξεων!

Μέχρι και 4.000 λιγόστεψε η πενιχρή επικουρική σύνταξη των συνταξιούχων μετάλλου, ενώ ο διπλασιασμός της παρακράτησης φόρου πλήττει γενικά τους χαμηλοσυνταξιούχους

Μειωμένες κατά 2, 3 και 4 χιλιάδες δραχμές ήταν οι - ήδη πενιχρές - επικουρικές συντάξεις που πήραν για τον μήνα Μάρτη οι 29.000 συνταξιούχοι μεταλλεργάτες,λόγω διπλασιασμού της παρακράτησης φόρου. Και αυτό, όταν για πέμπτη συνεχή χρόνια, η κυβέρνηση αρνείται να δώσει την παραμικρή αύξηση στις επικουρικές συντάξεις τους!

Με το νέο φορολογικό νόμο της κυβέρνησης, προβλέπεται για πρώτη φορά παρακράτηση φόρου 5% στις επικουρικές συντάξεις μέχρι 600.000 δρχ. το χρόνο, ενώ διπλασιάζεται το ποσοστό παρακράτησης για τις μεγαλύτερες επικουρικές συντάξεις. Με τον τρόπο αυτό χτυπιούνται κυρίως οι χαμηλοσυνταξιούχοι, καθώς- αν και ετήσιο εισόδημα μέχρι 1.355.000 δρχ. είναι αφορολόγητο - υποχρεώνονται ουσιαστικά να προσφέρουν απ' τις μικρές συντάξεις τους άτοκο δάνειο στο κράτος.

Τα παραπάνω ισχύουν για όλους τους συνταξιούχους που παίρνουν επικουρικές συντάξεις, καθώς εξανεμίζει και κάθε... αύξηση που τυχόν θα πάρουν. Ιδιαίτερα σοβαρό είναι το χτύπημα στους συνταξιούχους μεταλλεργάτες, λόγω και του πενταετούς "παγώματος" των επικουρικών συντάξεων. Την ίδια στιγμή το ΔΣ του επικουρικού τους ταμείου (ΕΤΕΜ) αποφάσισε να δώσει 100 εκατομ. δρχ. "προίκα" στο Ταμείο ...εργατοπατέρων!

Με επιστολή της προς τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, τον πρόεδρο της Βουλής και τα πολιτικά κόμματα, η Πανελλήνια Ενωση Συνταξιούχων Μετάλλου διαμαρτύρεται για τον εμπαιγμό και την κοροϊδία που γίνεται σε βάρος των συνταξιούχων, καταγγέλλει την απόφαση να δοθούν 100 εκατομ. δρχ. στους εργατοπατέρες, αλλά και για το ότι η κυβέρνηση οδήγησε εκατοντάδες εργαζόμενους των ναυπηγείων σε πρόωρη συνταξιοδότηση, φορτώνοντας τα βάρη στο ΕΤΕΜ αντί να τα πληρώσει ο κρατικός προϋπολογισμός.

Ερώτηση στη Βουλή για το ΤΕΒΕ

Με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ, Ν. Γκατζής, Β. Μπούτας και Α. Κανταρτζής και που απευθύνεται στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, αναφέρονται σε κοινό υπόμνημα οχτώ συλλόγων συνταξιούχων ΤΕΒΕ Θεσσαλίας,με το οποίο εκφράζουν την αγανάκτησή τους για την απαράδεκτη απόφαση της Διοίκησης του Ταμείου να δώσει αυξήσεις μόλις 6%, αντί για 8% που είχε υποσχεθεί.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι οι συνταξιούχοι τονίζουν πως παρά την εξαίρετη οικονομική κατάσταση του ΤΕΒΕ και τη δυσχερή οικονομική θέση των μικροσυνταξιούχων, δέχονται από κυβέρνηση και διοίκηση του Ταμείου έναν ακόμη εμπαιγμό. Οι βουλευτές, θεωρώντας ότι είναι ηθικά και κοινωνικά απαράδεκτο να ευημερεί το ΤΕΒΕ και να φυτοζωούν οι συνταξιούχοι, ρωτούν τον υπουργό τι μέτρα σκοπεύει να πάρει για να αρθεί αυτή η αδικία.

Με άλλη Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ, Ν. Γκατζή και Α. Κανταρτζή επισημαίνονται οι τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές διαστάσεις που παίρνει για τους ασφαλισμένους του ΤΕΒΕ στη Μαγνησία, το ότι ασθενείς με σοβαρές παθήσεις υποβάλλονται σε πολύ μεγάλες δαπάνες, αλλά εισπράττουν απ' το Ταμείο ένα μικρό ως ασήμαντο ποσοστό. Ρωτούν τον υπουργό Εργασίας πώς σκοπεύει η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει την παραπάνω εξοντωτική σχέση συμμετοχής των ασφαλισμένων στο ΤΕΒΕ.

ΟΔΗΓΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ
Στο τιμόνι και 24 ώρες το εικοσιτετράωρο!

Κουρελόχαρτο έχουν καταντήσει οι εργοδότες τη νομοθεσία και τις συλλογικές συμβάσεις

Αντιμέτωποι με τον ωμό εκβιασμό των εργοδοτών βρίσκονται αυτή την περίοδο οι 1.500 περίπου οδηγοί τουριστικών λεωφορείων στο Νομό Αττικής,αφού, ενόψει της τουριστικής σεζόν και λόγω της αυξημένης ανεργίας του κλάδου, πιέζονται αφόρητα από τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι καταστρατηγούν τη νομοθεσία και εξαναγκάζουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν ακόμα και 24 ώρες το 24ωρο!

Οπως μας αναφέρει ο Σωτήρης Κρήτας, πρόεδρος της Ενωσης Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Αττικής, η συλλογική σύμβαση εργασίας δεν τηρείται από κανέναν εργοδότη. Ετσι, ενώ το ανώτερο που προβλέπεται να δουλέψει ένας οδηγός είναι 13 ώρες, εξαναγκάζεται να δουλεύει πολύ περισσότερο και μάλιστα, χωρίς να πληρώνεται υπερωρίες. "Εάν δεν το κάνεις, το πιο πιθανό είναι να χάσεις τη δουλιά σου, - μας λέει ο Σ. Κρήτας - αφού υπάρχουν ανά πάσα στιγμή προσφερόμενοι αλλοδαποί, συνταξιούχοι, ακόμα και ορισμένοι εργαζόμενοι από την ΕΑΣ, που τα ρεπό ή μετά από τη λήξη της βάρδιας, απασχολούνται ευκαιρικά, και αντί πινακίου φακής, σε ιδιωτικές εταιρίες".

Πολλές είναι οι περιπτώσεις οδηγών, οι οποίοι κάνουν αυθημερόν τη διαδρομή Αθήνα - σύνορα, μια απόσταση 1.300 χιλιομέτρων. Ειδικά τώρα που αρχίζουν οι μαθητικές πολυήμερες εκδρομές, η κατάσταση είναι τραγική, αφού μόλις αφήνουν το ένα γκρουπ, αμέσως παίρνουν άλλο. Ο μισθός κυμαίνεται "από 160 έως 200 χιλιάδες δραχμές", θα μας πει ο Σ. Κρήτας, ενώ πολλοί είναι η εργοδότες που δεν επικολλούν κανονικά τα ένσημα ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όπου οι οδηγοί ψάχνουν εναγωνίως έστω και για ένα μεροκάματο.Η πολύωρη απασχόληση εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών, αφού πολλά είναι τα ατυχήματα που οφείλονται στην υπερκόπωση των οδηγών.

"Αυτή η κατάσταση έχει αρνητικές επιπτώσεις στο τουρισμό" - μας λέει ο Σ. Κρήτας και συνεχίζει "αίτημά μας, είναι η έκδοση τουριστικής ταυτότητας, μια ταυτότητα που θα δίνεται στους πραγματικούς οδηγούς, σ' αυτούς που έχουν άμεση σχέση με το επάγγελμα και που να μας κατοχυρώνει. Οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση της τουριστικής ταυτότητας να είναι τουλάχιστον προϋπηρεσία δύο χρόνων, κάποιες γνώσεις ξένης γλώσσας και να μην έχεις καταδικαστεί για ποινικά αδικήματα".

Στ. Ζ.

Από διαμαρτυρία των συνταξιούχων μετάλλου έξω από το επικουρικό τους

Από διαμαρτυρία των συνταξιούχων μετάλλου έξω από το Επικουρικό τους Ταμείο στον Πειραιά

Εργατικό ατύχημα

Η εντατικοποίηση της εργασίας, με την ταυτόχρονη έλλειψη του απαραίτητου προσωπικού παραλίγο να στοιχίσουν την περασμένη Τρίτη τη ζωή του 45χρονου εργάτη Γ. Ρασούλη των "Ελληνικών Σωληνουργείων" στη Χαλκίδα. Το ατύχημα συνέβη όταν ο εργαζόμενος προσπαθούσε να ξεμπλοκάρει κάποια σωλήνα στο βαγόνι μεταφοράς και χτυπήθηκε με δύναμη στην πλάτη από το λεγόμενο "μπράτσο της μπουκάλας", το οποίο λειτουργεί με πίεση αέρα έξι ατμοσφαιρών. Ο εργάτης - που θα μπορούσε να συνθλιβεί αν δε λειτουργούσε το αυτόματο στοπ - μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Χαλκίδας, όπου διαπιστώθηκε και καρδιακό επεισόδιο και στη συνέχεια μεταφέρθηκε και εξακολουθεί να νοσηλεύεται στο "Σισμανόγλειο" Νοσοκομείο Αθηνών. Η κατάστασή του είναι σοβαρή, ωστόσο έχει σταθεροποιηθεί.

Εκκληση για ενίσχυση των υπαλλήλων του ΜΙΝΙΟΝ

Κάλεσμα σε όλες ανεξαιρέτως τις συνδικαλιστικές οργανώσεις και σε κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά να τονώσουν ηθικά και οικονομικά τους εργαζόμενους του ΜΙΝΙΟΝ - πολλοί από τους οποίους αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα επιβίωσης αφού παραμένουν απλήρωτοι για τρεις μήνες - απευθύνουν με κοινή τους ανακοίνωση ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας και το επιχειρησιακό σωματείο.

Στην ανακοίνωση εξαίρεται ο πολύμηνος αγώνας των εργαζομένων για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και των δικαιωμάτων τους και επισημαίνεται ότι η τελική τους νίκη θα είναι νίκη του συνόλου της εργατικής τάξης και του εργατικού κινήματος. Για την οικονομική ενίσχυση των εργαζομένων ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν τον αγώνα τους, ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων άνοιξε λογαριασμό στην Εθνική Τράπεζα με τον αριθμό 129/49869460.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ