ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Μάρτη 2013
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ «ΣΑΡΑΝΤΗΣ»
Ιδιώτες ανιχνεύουν αν υπάρχει «εργασιακή ειρήνη»!

Ιδιωτική εταιρεία και Οργανισμός, με στόχο την προώθηση της εργασιακής ειρήνης και του ανταγωνισμού στις επιχειρήσεις επισκέφτηκε στις 5 Μάρτη τη φαρμακοβιομηχανία «Σαράντης» στη Βοιωτία, ζητώντας να συνομιλήσει κατ' ιδίαν με ορισμένους εργαζόμενους και να τους θέσει ερωτήματα.

Η διοίκηση της φαρμακοβιομηχανίας «Σαράντης» ενημέρωσε τους εργαζόμενους πως οι «πελάτες που αγοράζουν τα προϊόντα μας θα ήθελαν να γνωρίζουν πιο συγκεκριμένα: Αν ο χώρος εργασίας είναι ασφαλής και υγιεινός, αν οι μισθοί είναι επαρκείς, εξασφαλίζοντας αξιοπρεπή διαβίωση σε εσάς και τις οικογένειές σας. Αν έχετε την ελευθερία να συμμετέχετε σε ανεξάρτητα εργατικά σωματεία και να διαπραγματευτείτε με τη διοίκηση γύρω από μισθούς και συνθήκες εργασίας (...) Αν υπάρχει καταναγκαστική εργασία, συμπεριλαμβανομένων και υποχρεωτικών ή απλήρωτων υπερωριών (...) Αν τηρούνται οι τοπικοί εργατικοί νόμοι» (σ.σ. οι επισημάνσεις είναι δικές μας). Εν ολίγοις, οι επιχειρηματικοί όμιλοι που συναλλάσσονται με τη συγκεκριμένη φαρμακευτική εταιρεία (σ.σ. διαθέτει και αποθήκη με διάφορα άλλα προϊόντα) ενδιαφέρονται να μάθουν αν επικρατεί «εργασιακή ειρήνη» στο εργοστάσιο ώστε να της αναθέσουν νέες δουλειές.

Η επίσκεψη έγινε από έναν εκπρόσωπο της πολυεθνικής SGS στα πλαίσια του Ethical Trading Initiative (ETI) και για λογαριασμό κάποιου επιχειρηματικού ομίλου - πελάτη του «Σαράντη». Η SGS συστήνεται στους πελάτες της ως εξής: «Οπου κι αν είστε στον κόσμο, σε οποιαδήποτε βιομηχανία μπορείτε να βασιστείτε στις διεθνείς ομάδες ειδικών μας, ώστε να σας προσφέρουν εξειδικευμένες επιχειρηματικές λύσεις για να κάνετε την επιχείρησή σας πιο γρήγορη, απλή και αποτελεσματική. Συνεργαζόμαστε μαζί σας, προσφέροντας υπηρεσίες που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε το ρίσκο, να εξορθολογίσετε τις διαδικασίες και τη λειτουργία σας με πιο βιώσιμο τρόπο».

Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι γίνεται λόγος για «ανεξάρτητα εργατικά σωματεία» την ώρα που το ETI (Πρωτοβουλία για το Ηθικό Εμπόριο) είναι «μια συμμαχία εταιρειών, εργατικών σωματείων, ενώσεων για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη διεθνή ανάπτυξη». Πόσο «ανεξάρτητα» μπορεί να είναι τα σωματεία που συμμαχούν με τους εργοδότες; Προφανώς οι εκπρόσωποι της εταιρείας δεν εννοούν τα σωματεία που είναι ανεξάρτητα από τα συμφέροντα του εργοδότη και την κυβερνητική πολιτική, αλλά τα σωματεία που ξεγελούν τους εργαζόμενους, ώστε να μην υπάρχουν αντιδράσεις ενάντια στα αντεργατικά σχέδια. Γι' αυτό τους έπιασε ο πόνος και ήθελαν να μιλήσουν «εμπιστευτικά» με τους εργαζόμενους, οι οποίοι τους γύρισαν στη συντριπτική πλειοψηφία τους την πλάτη.

Αλλωστε, ενώ η εργοδοσία του «Σαράντη» υποτίθεται ότι νοιάζεται να ακούσει τα παράπονα των εργαζομένων της, δεν ανέφερε καν στον εκπρόσωπο της SGS ότι υπάρχει κλαδικό συνδικάτο Φαρμάκου στη Βοιωτία που εκπροσωπεί και τους εργαζόμενους της επιχείρησης. Προφανώς δεν θα το θεωρούσε ...«ανεξάρτητο». Είναι ξεκάθαρο πως τέτοιες κινήσεις εκ μέρους της εργοδοσίας δεν έχουν στόχο να αυξήσουν τα μεροκάματα και να βελτιώσουν τις εργασιακές συνθήκες, αλλά να ανιχνεύσουν αν οι εργαζόμενοι σκοπεύουν να διεκδικήσουν, να αντιδράσουν και να υπερασπιστούν τη δουλειά τους και τις οικογένειές τους. Αλλωστε, οι φαρμακοβιομήχανοι ετοιμάζονται να υπογράψουν με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιατρικών Επισκεπτών ΣΣΕ, που μειώνει μισθούς και καταργεί μια σειρά θεσμικά δικαιώματα.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Προωθεί τα πλωτά κάτεργα και στην ακτοπλοΐα

Διάπλατα έχει ανοίξει ο δρόμος για την πλήρη άρση του καμποτάζ και στην ακτοπλοΐα

Η πρόσφατη ναυτεργατική απεργία (φωτ.) αποκάλυψε τις αντιλαϊκές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης και γι' αυτό δέχτηκε την επίθεσή της
Η πρόσφατη ναυτεργατική απεργία (φωτ.) αποκάλυψε τις αντιλαϊκές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης και γι' αυτό δέχτηκε την επίθεσή της
Με (επίσημη) άδεια να γεμίσουν «πλωτά κάτεργα» και οι εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές της χώρας ισοδυναμεί η απάντηση που έδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας σε ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία ζήτησε άδεια να ναυλώσει πλοίο για εσωτερικά δρομολόγια στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση δείχνει την πρόθεσή της να επιβάλει την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης στα πλοία που εκτελούν ενδομεταφορές, όπως είναι και τα ακτοπλοϊκά, δηλαδή να ξεπαστρέψει, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο κανονισμός, τους ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα, ΣΣΕ και συνδικαλιστική εκπροσώπηση (όπως ακριβώς έγινε και με τα κρουαζιερόπλοια), πολλαπλασιάζοντας τους κινδύνους για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Γι' αυτό το λόγο, άλλωστε, και εξαπέλυσε λυσσαλέα επίθεση ενάντια στον απεργιακό αγώνα που έδωσαν οι ναυτεργάτες το Φλεβάρη, ξεμπροστιάζοντας τις αντιλαϊκές της μεθοδεύσεις.

Συγκεκριμένα, στις 14 Φλεβάρη η ναυτιλιακή εταιρεία «TRANSOCEAΝ», έστειλε έγγραφο στο ΥΝΑ και στον υπουργό Κ. Μουσουρούλη υποβάλλοντας το αίτημα: «Βάσει του Κανονισμού 3577/92 προτιθέμεθα να ναυλώσουμε φορτηγό πλοίο 5.100 ΜΤ DWAT, 4,120 MT KOX εγγεγραμμένο εις το Ιταλικό Διεθνές (Δεύτερον) Νηολόγιο ΕΕ με σύνθεση πληρώματος το ήμισυ Κοινοτικοί και το υπόλοιπο μη Κοινοτικοί ναυτικοί, διά συνεχόμενα ταξίδια μεταξύ Ελληνικών Ηπειρωτικών λιμένων (....). Διά της παρούσης αιτούμε όπως μας επιβεβαιώσετε το εν ισχύι νομικό καθεστώς βάσει της Κοινοτικής και Εθνικής Νομοθεσίας διά την άμεση και μόνιμη δραστηριοποίηση του ως άνω κοινοτικού πλοίου στη χώρα μας». Διευκρινίζουμε ότι «δεύτερο» νηολόγιο, σημαίνει σημαία, που αντιστοιχεί με «πανί ευκαιρίας», δηλαδή πλοίο ανασφάλιστο, όπου οι ναυτεργάτες του πληρώματος είναι σε καθεστώς «μαύρης» εργασίας, χωρίς κανένα δικαίωμα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση, θύματα του διεθνούς δουλεμπορικού κυκλώματος, που εμφανίζεται με τη μορφή πρακτορείων.

Η απάντηση που έδωσε το υπουργείο είναι ότι με βάση τον κανονισμό 3577/92 «από την 1/1/1993 εφαρμόζεται η ελεύθερη κυκλοφορία υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών ενός κράτους - μέλους (θαλάσσιες ενδομεταφορές - καμποτάζ) για τους πλοιοκτήτες της κοινότητας», ενώ σε ό,τι αφορά την επάνδρωση διευκρινίζει: «Σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του κανονισμού (ΕΚ)3577/92, τα θέματα της επάνδρωσης για τα δικαιούμενα πλοία, (...) μεταξύ λιμένων της Ηπειρωτικής Ακτογραμμής ρυθμίζονται από τη νομοθεσία του κράτους της σημαίας που φέρει το πλοίο». Με άλλα λόγια, το υπουργείο όχι μόνο ικανοποιεί το αίτημα της εταιρείας, αλλά με δεδομένο ότι η εταιρεία αναφέρει ότι το πλοίο της είναι εγγεγραμμένο στο «δεύτερο» νηολόγιο της Ιταλίας, της λέει να πράξει ό,τι προβλέπει η σημαία του δεύτερου νηολογίου! Δηλαδή, όχι το «ήμισυ», αλλά κανένας ναυτεργάτης με συγκροτημένα δικαιώματα! Το ΥΝΑ δεν αναφέρει κουβέντα, δηλαδή παρακάμπτει και τη Διεθνή Σύμβαση 2006, «κομμένη» στα μέτρα των εφοπλιστών, η οποία επικυρώθηκε από την Ελλάδα και βάζει τα ελάχιστα στάνταρ σε ό,τι αφορά τις ΣΣΕ και τις αποδοχές για τα πληρώματα και των πλοίων των «δεύτερων» νηολογίων. Αυτά έρχονται να προστεθούν και στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ, που ανάμεσα στα άλλα προβλέπει την κατάργηση των ΣΣΕ των ναυτεργατών.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Οργάνωσε σύσκεψη για την κλιμάκωση της πάλης

Από τη σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη
Από τη σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη
Συνεχίζονται οι συσκέψεις για την εκτίμηση της απεργίας στις 20 Φλεβάρη και το σχεδιασμό της κλιμάκωσης του αγώνα με αιχμή και τις Συλλογικές Συμβάσεις. Την περασμένη Δευτέρα οργάνωσε σύσκεψη η Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ.

Οπως σημείωσε εισηγητικά για την οργάνωση της δουλειάς ο Σ. Ζαριανόπουλος ότι «δεν πρέπει να αρκούμαστε στη χύμα, γρήγορη δουλειά, σε μια ομιλία. Πρέπει να βρούμε το χρόνο, τον τόπο, τον τρόπο να μιλήσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Να απαντήσουμε στα ερωτήματά τους.

Οι καλά προετοιμασμένες συνελεύσεις που θα τραβούν το ενδιαφέρον των εργαζομένων, οι συσκέψεις, οι συγκεντρώσεις στους χώρους δουλειάς είναι αναντικατάστατα μέσα και πρέπει να επιμείνουμε στο σχεδιασμό τους.

Ωστόσο, είναι μεγάλης σημασίας η επαφή μας με τους εργαζόμενους στη γειτονιά, όπου μπορούν να προκύψουν επίσης δυνατότητες ανοίγματος νέων επαφών.

Και τη δουλειά αυτή δεν μπορούν να την κάνουν από μόνες τους οι λαϊκές επιτροπές, όπως είναι σήμερα οι περισσότερες όσο κι αν βοήθησαν σημαντικά στις τελευταίες απεργίες».

Επίσης υπογράμμισε: «Οι λαϊκές επιτροπές στις γειτονιές είναι πρώτ' απ' όλα υπόθεση του ΠΑΜΕ και των ταξικών σωματείων. Τα σωματεία είναι οι φορείς συμμετοχής στις Λ.Ε. Εκεί θα βρουν εργαζόμενους από τον κλάδο τους ή άλλους κλάδους και εκεί θα δυναμώσουν τα σωματεία. Εκεί μπορεί να χτιστεί η ενότητα της εργατικής τάξης ανεξάρτητα από κλάδο. Εκεί θα χτιστεί η συμμαχία, όταν το ζήτημα του εργαζόμενου γίνει ζήτημα και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Γίνανε βήματα, όμως όχι όσα έπρεπε (π.χ. τελευταίες κινητοποιήσεις Αρβανιτίδη στις γειτονιές).

Πρέπει τα σωματεία, στην αμέσως επόμενη συνεδρίασή τους να πάρουν τα μέτρα που έχουμε συζητήσει για τη συμμετοχή των μελών τους στις Λαϊκές Επιτροπές.

Κύριο παραμένει η ενότητα των εργαζόμενων ανά κλάδο, η κοινωνική συμμαχία κατά κλάδο (γάλα, εμπόριο, κ.λπ.)».

Αντίστοιχη σύσκεψη έκανε την περασμένη βδομάδα και το Εργατικό Κέντρο Λάρισας.

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
Σε λίγο θα ζητήσουν από τους ναυτεργάτες να δουλεύουν τζάμπα

Σήμερα στις 10.30 το πρωί η Γενική Συνέλευση της ΠΕΜΕΝ

Την αξίωσή τους για μείωση των μισθών κατά 10% και την επαναδιαπραγμάτευση, δηλαδή κατάργηση των αμοιβών για τα εξπρές δρομολόγια και τις άγονες γραμμές, επανέφεραν χτες οι εφοπλιστές των επιβατηγών και ακτοπλοϊκών πλοίων στη διάρκεια της τρίτης διαπραγματευτικής συνάντησης της εφοπλιστικής Ενωσης με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ για την ανανέωση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Οι εφοπλιστές, εξοπλισμένοι από την αντιλαϊκή πολιτική, αξιώνουν τη δραστική μείωση των αποδοχών των ναυτεργατών, αυξάνοντας το βαθμό της ήδη άγριας εκμετάλλευσης στα καράβια. Απαιτούν αυτά όταν οι ναυτεργάτες μέχρι τώρα έχουν δει την αύξηση της άμεσης φορολογίας τους κατά 300%, χώρια τα χαράτσια (ΤΑΠ, αλληλεγγύης). Από την άλλη, οι εφοπλιστές, σύμφωνα με το ν.27/75 απαλλάσσονται για 6 χρόνια από κάθε φορολογία για τα νεότευκτα πλοία τους, ενώ συνολικά οι φορολογικές υποχρεώσεις τους εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας του πλοίου με το σύστημα «tonnage tax» και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και τα κέρδη τους. Σε αυτά να προστεθούν και οι ετήσιες επιδοτήσεις που για τους ακτοπλόους εφοπλιστές το 2102 ανήλθαν σε 125 εκατ. ευρώ.

Πριν τη συνάντηση με την Ενωση των εφοπλιστών των επιβατηγών πλοίων (ΣΕΕΝ) έγινε συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, όπου κάτω από την αποφασιστικότητα των ναυτεργατών όπως αυτή εκφράστηκε με τον 7ήμερο απεργιακό αγώνα τους και την απεργία στις 20 Φλεβάρη, αποφασίστηκε να μη γίνει αποδεκτή καμία πρόταση για μείωση των αποδοχών.

Σήμερα στις 10.30 το πρωί θα γίνει η γενική συνέλευση της ΠΕΜΕΝ. Οι μηχανικοί θα εκτιμήσουν τη δράση του προηγούμενου διαστήματος, θα καθορίσουν τους στόχους και το αγωνιστικό πρόγραμμα για το επόμενο διάστημα. Ενώ βασικός άξονας της συνέλευσης θα είναι, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ενωσης: «Ούτε βήμα πίσω. Κλιμάκωση της δράσης τώρα για υπογραφή ΕΓΣΣΕ και κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων με βάση της πραγματικές μας ανάγκες».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ
Αύριο 24ωρη απεργία

Με 24ωρη απεργία αύριο Πέμπτη οι εργαζόμενοι στη ναυπηγική βιομηχανία συνεχίζουν τη μάχη για να έχουν μεροκάματο με πλήρη εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα, για να σταματήσει η πορεία διάλυσης των ναυπηγείων που έχει χαράξει η πολιτική κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Ναυπηγικής Βιομηχανίας καλεί την Πέμπτη σε προσυγκέντρωση στις 9.30 το πρωί στην Ομόνοια. Η απεργιακή συγκέντρωση θα γίνει στις 10 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος. Θα ακολουθήσει πορεία στο υπουργείο Ανάπτυξης.

Την απεργία αποφάσισε η διοίκηση της ΠΟΕΜ κάτω από την πίεση των εργαζομένων που έχουν φτάσει στο απροχώρητο, αλλά και των ταξικών δυνάμεων. Η ΠΟΕΜ αποφάσισε ακόμα και πανελλαδική απεργία συνολικά στον κλάδο του Μετάλλου στις 28 Μάρτη.

Ταυτόχρονα, κερδίζει συνεχώς έδαφος το αγωνιστικό κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα για κοινή δράση με διεκδικητικό πλαίσιο που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των εργατών. Η Συντονιστική Επιτροπή την Τετάρτη 20 Μάρτη διοργανώνει συγκέντρωση στις 10 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη του Πειραιά και πορεία στο υπουργείο Ναυτιλίας. Πέρα από τα κλαδικά Συνδικάτα Μετάλλου Πειραιά, Ηλεκτρολόγων Πλοίων, Αμμοβολιστών Καθαριστών, Ναυπηγοξυλουργών που έχουν συγκροτήσει τη Συντονιστική Επιτροπή, απόφαση να συμμετέχουν στην κινητοποίηση της Τετάρτης έχουν πάρει και τα σωματεία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας.

ΦΑΡΜΑΚΟ - ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΟ
Σωματειακή Επιτροπή στην Ηλιούπολη

Σε σύσκεψη για την ίδρυση Σωματειακής Επιτροπής στην Ηλιούπολη καλεί το Συνδικάτο Φαρμάκου Αττικής σήμερα στις 7 μ.μ. (Στέφανου Σαράφη 40, Ηλιούπολη).

«Με τη στήριξη της συγκυβέρνησης (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ) δίνουν το πράσινο φως στους φαρμακοβιομήχανους να μη δέχονται την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και να κάνουν πλιάτσικο στο ΤΕΑΥΦΕ με την αρωγή του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού. Καθήκον μας να δώσουμε το χέρι σε όποιον σηκώνεται. Θεωρούμε "τέκνο της ανάγκης και ώριμο τέκνο της οργής" τη δημιουργία σωματειακής επιτροπής φαρμάκου στην Ηλιούπολη. Συσπειρώνουμε τους εργαζόμενους στο φάρμακο, από τα εργοστάσια, τις αποθήκες και τα φαρμακεία», αναφέρεται στο κάλεσμα.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ «BOEHRINGER»
Κινητοποίηση ενάντια στις απολύσεις

Παράσταση διαμαρτυρίας θα κάνουν σήμερα στις 10 το πρωί οι εργαζόμενοι στη φαρμακοβιομηχανία «Boehringer», που ανακοίνωσε πως θα απολύσει πάνω από τους μισούς ιατρικούς επισκέπτες. Με ομόφωνη απόφαση της γενικής συνέλευσης και με μπροστάρη το σωματείο τους οι εργαζόμενοι θα κάνουν σήμερα 3ωρη στάση εργασίας (10 π.μ. - 1 μ.μ.), ενώ την Παρασκευή θα προχωρήσουν σε νέα στάση εργασίας (1 μ.μ. - 4 μ.μ.) για να συμμετέχουν στην Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση, όπου θα αποφασίσουν για τη συνέχεια του αγώνα τους.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ