ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Νοέμβρη 2020
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Πολιτισμού

Από παλιότερη κινητοποίηση
Από παλιότερη κινητοποίηση
Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Πολιτισμού θα πραγματοποιήσει τη Δευτέρα 16 Νοέμβρη, στις 13.00, το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, διεκδικώντας: Οικονομική στήριξη 534 ευρώ το μήνα, για όσο κρατάει η πανδημία, με βάση το μητρώο του ΕΕΤΕ, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, σε όλα τα μέλη του ΕΕΤΕ που πλήττονται. Αναστολή των χρεών σε τράπεζες, διαγραφή δόσεων και χρεών σε ρεύμα, τηλέφωνο, φυσικό αέριο, δήμους, τράπεζες και Ταμεία για το διάστημα από Μάρτη 2020 έως όσο κρατάνε τα μέτρα για τον κορονοϊό. Κατοχύρωση των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών από τη διαδικτυακή παρουσίαση των εκθέσεων και των εικαστικών έργων (σε όλες τις κατηγορίες των εικαστικών τεχνών).

Ακόμα, το Εικαστικό Επιμελητήριο ενημερώνει τα μέλη του ότι προχωρά η διαδικασία αγοράς έργων εικαστικών τεχνών με τη διενέργεια ανοιχτής πρόσκλησης μεταξύ των μελών του ΕΕΤΕ, στη συμβολική τιμή των 1.200 ευρώ, από 250 εικαστικούς καλλιτέχνες που πληρούν τους όρους της προκήρυξης (χαμηλό εισόδημα έως 10.000 ευρώ ατομικό ή 20.000 οικογενειακό και να μην είναι δημόσιοι υπάλληλοι μόνιμοι ή αορίστου χρόνου). Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2020. Οπως σημειώνει: «Τα χρήματα για την προκήρυξη της αγοράς έργων (αρχικά 100.00 που έγιναν μετά την πίεση που ασκήσαμε, 300.00 ευρώ), δεν χαρίστηκαν, μα δόθηκαν από το υπουργείο Πολιτισμού έπειτα από συνεχείς αγώνες και παραστάσεις διαμαρτυρίας, όπως και συναντήσεις με τα σχετικά υπουργεία. Ο στόχος ήταν και είναι να αποζημιωθούν όλοι οι εικαστικοί ως εργαζόμενοι και μάλιστα με γνώμονα το μητρώο του ΕΕΤΕ. Καταφέραμε μέσα σε όλα με τη συγκεκριμένη προκήρυξη να μπορέσουν συνάδελφοι που είναι σε ασθενέστερη οικονομική κατάσταση να λάβουν ένα (υποτυπώδες) βοήθημα. Το βασικό ζήτημα για το ΕΕΤΕ δεν είναι ποιος δικαιούται ένα επίδομα (με κριτήρια μάλιστα που θέτει η κυβέρνηση και που εξαιρούν τους περισσότερους εργαζόμενους), μα το πώς θα μπορέσουν οι εικαστικοί, αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι σε άλλους καλλιτεχνικούς κλάδους, να διεκδικήσουν ένα εργασιακό πλαίσιο που θα αποζημιώνει την εργασία τους και θα κατοχυρώνει το καλλιτεχνικό τους έργο.

Το θέμα αποζημίωσης, λήψης επιδόματος και γενικότερα των εργασιακών σχέσεων βασανίζει όλους τους εργαζόμενους που ζημιώνονται και τώρα και όλα τα προηγούμενα χρόνια, με τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, τους νόμους για το Ασφαλιστικό, το Συνταξιοδοτικό κ.λπ. Αναγκαίο αίτημα, όχι του ΕΕΤΕ μα των καιρών μας, είναι τα εργασιακά μας δικαιώματα και η πρόσβαση του λαού στον Πολιτισμό».


Συναυλίες για τον Γιάννη Χρήστου και τον Μπετόβεν

Δύο ξεχωριστές συναυλίες θα προβληθούν σήμερα και αύριο διαδικτυακά από την ιστοσελίδα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Η σημερινή συναυλία, που θα μεταδοθεί στις 20.30, αποτελεί μια καλή ευκαιρία για άλλους να πρωτοέρθουν σε επαφή και άλλους να ξαναθυμηθούν το έργο μιας από τις κορυφαίες μορφές της ελληνικής μουσικής του 20ού αιώνα, του πρόωρα χαμένου συνθέτη Γιάννη Χρήστου.«Σκοπός της μουσικής είναι να δημιουργεί ψυχή, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες για το μύθο, τη ρίζα κάθε ψυχής. Εκεί όπου δεν υπάρχει ψυχή, η μουσική τη δημιουργεί. Εκεί όπου υπάρχει ψυχή, η μουσική τη συντηρεί». Η παράσταση με τίτλο «JCh68» περιλαμβάνει δύο από τα σημαντικότερα έργα της πιο θεατρικής και εσωτερικής περιόδου του Γ. Χρήστου που γράφτηκαν όλα στα 1968: Αναπαράστασις Ι - Ο Βαρύτονος «άστρων κάτοιδα νυκτέρων ομήγυριν», για βαρύτονο, βιόλα και ενόργανο σύνολο, Αναπαράστασις ΙΙΙ - Ο Πιανίστας για ηθοποιό, ενόργανο σύνολο και μαγνητοταινίες.

Ερμηνεύουν: Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Αργύρης Ξάφης και η σολίστ στη βιόλα Αγγέλα Γιάννακη.

Την Κυριακή στις 16.00 θα αναμεταδώσει από την Κρατική Οπερα του Βερολίνου συναυλία με έργα του Μπετόβεν. Ο πολυβραβευμένος μαέστρος Daniel Barenboim θα διευθύνει τη γερμανική ορχήστρα στην Τρίτη Συμφωνία ή Ηρωική και στο Τέταρτο κοντσέρτο για πιάνο.

Αναμφίβολα μια από τις δημοφιλέστερες συμφωνίες του, η Τρίτη του Μπετόβεν, είναι κυρίως γνωστή με την προσωνυμία «Ηρωική». Το έργο ολοκληρώθηκε την άνοιξη του 1804 και συνοψίζει τις θεμελιώδεις αξίες του Ρομαντισμού. Οσον αφορά δε την ιστορία γύρω από τη σύνθεση της συμφωνίας, έχει ως εξής: Με προτροπή του Γάλλου πρέσβη στη Βιέννη, ο Μπετόβεν εμπνευσμένος από την προέλαση του Βοναπάρτη (στον οποίο έβλεπε εμψυχωμένα τα ιδανικά της δημοκρατίας), ολοκληρώνει το 1804 την Τρίτη Συμφωνία. Αφιερώνει τη συμφωνία στον Ναπολέοντα, όταν όμως χρίζεται αυτοκράτορας φέρεται να τροποποιεί την αφιέρωση: «Συμφωνία ηρωική, που γράφτηκε στη μνήμη ενός μεγάλου άνδρα».


Το Κοντσέρτο αρ. 4 για πιάνο παρουσιάστηκε τον Δεκέμβρη του 1808 στη Βιέννη. Το χαρακτηρίζουν μοντερνισμός, τόλμη, δραματικότητα και μια διάθεση ανατροπής κάθε ιεραρχίας στη σύνθεση. Με το Κοντσέρτο αυτό ο Μπετόβεν έλυσε το πρόβλημα της εμφάνισης του πιάνου, που στα προηγούμενα κοντσέρτα χανόταν ή εξασθένιζε, καθώς εμφανιζόταν μετά την ορχηστρική συμφωνική ανάπτυξη.


«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΗΘΟΠΟΙΩΝ»
Εδώ και τώρα να εφαρμοστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα

Σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στα γυρίσματα

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» για τις συνθήκες που επικρατούν στα σίριαλ, στα τηλεοπτικά γυρίσματα. «Δεν μπορεί για να μη χαθεί ούτε ένα λεπτό γυρίσματος να κινδυνεύουν οι εργαζόμενοι. Δεν μπορεί στο βωμό του κέρδους να παίζεται η ζωή μας στα ζάρια», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Τώρα!

Μέσα σ' αυτές τις δύσκολες, κρίσιμες και περίεργες μέρες που ζούμε, κάθε στιγμή η ανάγκη να οργανώσουμε τον αγώνα για τη ζωή μας, την υγεία μας και τα δικαιώματά μας δυναμώνει.

Σε αυτές τις συνθήκες, τις γνωστές για καθέναν και καθεμιά, μας έρχονται συνεχώς πληροφορίες σχετικά με την εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί στα σίριαλ, στα τηλεοπτικά γυρίσματα. Μια κατάσταση πολύ επικίνδυνη.

Καλούμε εδώ και τώρα όλους τους τηλεοπτικούς παραγωγούς να πάρουν και να εφαρμόσουν όλα τα απαραίτητα, αναγκαία και καθορισμένα μέτρα και πρωτόκολλα πριν να είναι αργά.

Δεν μπορεί για να μη χαθεί ούτε ένα λεπτό γυρίσματος να κινδυνεύουν οι εργαζόμενοι. Δεν μπορεί στο βωμό του κέρδους να παίζεται η ζωή μας στα "ζάρια".

Εδώ και τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα να εφαρμόζονται! Εδώ και τώρα. Σήμερα».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ