ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Οχτώβρη 2021
Σελ. /24
«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Η μάχη ενάντια στον αντιδραστικό νόμο της κυβέρνησης θα συνεχιστεί ακόμα πιο μαζική

Πρόταση πάλης προς τα ΔΣ των ΔΟΕ - ΟΛΜΕ, ΣΕΠΕ - ΕΛΜΕ

Πάνω από 100.000 απεργοί εκπαιδευτικοί και χιλιάδες διαδηλωτές σε όλη την Ελλάδα έστειλαν ξεκάθαρο μήνυμα: Ούτε βήμα πίσω! Ο νόμος της κατηγοριοποίησης των σχολείων δεν θα περάσει! Οι απαγορεύσεις θα μείνουν στα χαρτιά!

Τώρα είναι η ώρα της κλιμάκωσης και της συνέχισης του αγώνα, ακόμα πιο μαζικά, με όλες τις μορφές, με όλα τα μέσα.

Τα παραπάνω τονίζει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», που χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα που συμμετείχαν στην απεργία της περασμένης Δευτέρας με συγκλονιστικά ποσοστά που ξεπέρασαν το 75% και καταθέτει την πρότασή της προς τα ΔΣ των ΟΔΕ - ΟΛΜΕ, τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) και τις ΕΛΜΕ, για κλιμάκωση του αγώνα.

Η ΑΣΕ ξεκαθαρίζει ότι δεν πρέπει να υπάρχει «καμία αναμονή, καμία αυταπάτη για λύσεις "από τα πάνω", ότι δήθεν μια άλλη κυβέρνηση θα λύσει το πρόβλημα. Εχουμε εμπειρία. Η κάθε κυβέρνηση πατάει στους νόμους της προηγούμενης και επεκτείνει το αντιλαϊκό νομοθετικό οικοδόμημα. Ο νόμος 4823/21 πατάει στο νόμο 4547/18 του Γαβρόγλου. Η προώθηση της λεγόμενης "αξιολόγησης" είναι δέσμευση και των τριών μνημονίων, που προσπάθησαν να υλοποιήσουν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις.

Για μια ακόμα φορά θα φάνε τα μούτρα τους», τονίζει η ΑΣΕ και σημειώνει στην πρότασή της:

«Η μάχη ενάντια στον αντιδραστικό νόμο της κυβέρνησης θα συνεχιστεί ακόμα πιο μαζική, με όλες τις μορφές και όλα τα μέσα. Τώρα είναι η ώρα της κλιμάκωσης και της συνέχισης του αγώνα μας, ανεξάρτητα από τις δικαστικές αποφάσεις και τα κυβερνητικά φιρμάνια.

Τα ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ έχουν ευθύνη να ακούσουν τον κλάδο. Ενα είναι το μήνυμα των χιλιάδων εκπαιδευτικών που μαζικά βγήκαν στο δρόμο και απέργησαν: Δεν κάνουμε πίσω, όποια και αν είναι η απόφαση του δικαστηρίου. Θα στείλουμε τον νόμο Χατζηδάκη και τις απαγορεύσεις στα σκουπίδια.

Προτείνουμε συγκεκριμένα προς τα ΔΣ ΔΟΕ - ΟΛΜΕ, ΣΕΠΕ - ΕΛΜΕ:

  • Να συνεχίσουμε συγκροτημένα την απεργία - αποχή από την αξιολόγηση και τα σχέδια κατηγοριοποίησης του σχολείου, με βάση τις αποφάσεις ΔΟΕ - ΟΛΜΕ - ΑΔΕΔΥ. Ο νόμος Χατζηδάκη θα μείνει στα χαρτιά.
  • Κανένας σύλλογος διδασκόντων να μη συνεδριάσει τις επόμενες μέρες. Ο κλάδος θα απαντήσει συντεταγμένα. Καλύπτουμε με πανελλαδικές κυλιόμενες στάσεις εργασίας, μέσα στη βδομάδα, για όσους συναδέλφους δεχτούν πιέσεις για συμμετοχή σε συνεδριάσεις και ομάδες.
  • Νέα 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία την Παρασκευή 15/10 και μεγάλη πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα να κατακλύσουν τους δρόμους της Αθήνας.
  • Εκτακτες, μαζικές Γενικές Συνελεύσεις των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ την Τετάρτη 13/10 και την Πέμπτη 14/10 και ολομέλεια προέδρων το Σάββατο 16/10 με σκοπό την κλιμάκωση του αγώνα μας, με συλλογικό και οργανωμένο τρόπο, με όλες τις μορφές που μπορούμε να αξιοποιήσουμε.
  • Ενημερώνουμε τους γονείς των μαθητών σε κάθε σχολείο με το γράμμα των σωματείων.
  • Να γίνει άμεσα κοινή συνεδρίαση των ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τον συντονισμό των δράσεων.
  • Συμμετέχουμε μαζικά στο πανεργατικό συλλαλητήριο ενάντια στο νόμο Χατζηδάκη στις 4/11».
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ
Αντιδράσεις απέναντι στις γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία

Δικαιολογημένο κύμα αντιδράσεων ξεσηκώνει η επιχείρηση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία, προκειμένου να «κουκουλώσει» και να «εξαφανίσει» τα κενά εκπαιδευτικών.

Οι αποφάσεις για τις συγχωνεύσεις αυτές ανακοινώνονται ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση, διαταράσσοντας τον προγραμματισμό και την ομαλότητα των σχολείων ένα μήνα μετά την έναρξη της χρονιάς. Επιπλέον, με τις συγχωνεύσεις δημιουργούνται τμήματα των 25 έως 28 μαθητών, την ώρα που η πανδημία επιβάλλει αραίωση των μαθητών στις τάξεις, τόσο για λόγους ασφάλειας όσο και για ουσιαστικότερη επαφή εκπαιδευτικού - μαθητή και κάλυψη των τεράστιων κενών που δημιούργησε το προηγούμενο κλείσιμο των σχολείων.

Μετά από αυτά ακούγεται ακόμα πιο προκλητικό το περσινό «ανέκδοτο» της υπουργού Παιδείας ότι τάχα ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα στη χώρα είναι 17 και ανεβαίνει στους 20 στα αστικά κέντρα, ενώ ακόμα πιο προκλητικές ακούγονται οι πρόσφατες δηλώσεις της ότι δεν υπάρχουν κενά και όπου εμφανίζονται αυτά δημιουργούνται από τις άδειες των εκπαιδευτικών!

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας ζητείται να συμπτυχθούν συνολικά 114 τμήματα στα σχολεία, ενώ εκτιμάται ότι οι προφορικές εντολές για συγχωνεύσεις φτάνουν τα 1.000 τμήματα πανελλαδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αντίστοιχα συγχωνεύσεις τμημάτων προωθούνται και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που συνεπάγονται εκτός των άλλων και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε άλλα σχολεία και ανατροπή του προγραμματισμού τους.

Η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προχωρά σήμερα, Τετάρτη, στις 2.30 μ.μ., σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, αντιδρώντας στις απαράδεκτες συγχωνεύσεις.

Αναφέρεται ιδιαίτερα στο 11οΓΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου συγχωνεύονται στην Α' και στη Β' τάξη τα 3 τμήματα της κάθε τάξης με αποτέλεσμα να δημιουργούνται 4 υπερμεγέθη τμήματα, 2 των 26 και 27 μαθητών στην Α' και 2 των 27 μαθητών στη Β' τάξη. Επίσης, στο 30ό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, που το μαθητικό δυναμικό αποτελείται από προσφυγόπουλα, μεταναστόπουλα και Ρομά, και μετά την αποχώρηση 6 μαθητών από τη Συρία στη Β' τάξη, συγχωνεύονται δύο τμήματα σε ένα με 25 μαθητές. Σημειώνει ότι σε αυτό το σχολείο υπάρχει συχνή μετακίνηση μαθητικού δυναμικού, παιδιά φεύγουν αλλά και πολλά έρχονται στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, όπως δείχνει η εμπειρία των προηγούμενων ετών και επιπλέον δεν γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα και σχεδόν κανένα από αυτά δεν είχε πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση.

Η ΕΛΜΕ ζητά προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων για να καλυφθούν όλες οι ελλείψεις. Εδώ και τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, για να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις με μέγιστο αριθμό μαθητών τους 15.

Αντίστοιχα σε κινητοποίηση προχωρά σήμερα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης» στον δήμο Αχαρνών στις 8.30 π.μ. και στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας στις 10 π.μ., αντιδρώντας στις συγχωνεύσεις στο 10ο και 14ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών.

Γονείς και εκπαιδευτικοί αναδεικνύουν το πρόβλημα

Την καθολική αντίθεσή τους στη συγχώνευση τμημάτων της Γ' τάξης του Δημοτικού στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας εξέφρασαν χτες εκπαιδευτικοί και γονείς του σχολείου με κινητοποίησή τους στην αντίστοιχη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων, της Ενωσης Γονέων Νέας Ιωνίας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης» συναντήθηκαν με την διευθύντρια προσωπικού της Διεύθυνσης. Κατήγγειλαν πως είναι απαράδεκτο, εν μέσω πανδημίας, αντί η κυβέρνηση να λαμβάνει μέτρα μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, να προχωράει σε συμπτύξεις στοιβάζοντας τα παιδιά σε τάξεις των 25 και πλέον μαθητών, προσθέτοντας ότι αντίστοιχος σχεδιασμός για συγχώνευση υπάρχει και για το 7ο Δημοτικό Σχολείο, όπου δημιουργείται ασφυκτική και άκρως επικίνδυνη κατάσταση για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Η διευθύντρια προσωπικού της Διεύθυνσης χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα και δεσμεύτηκε ότι θα τα μεταφέρει στον διευθυντή Εκπαίδευσης.

Οι γονείς ήδη προχώρησαν σε συλλογή υπογραφών ενάντια στις συμπτύξεις τμημάτων και προγραμματίζουν νέες κινητοποιήσεις τις επόμενες μέρες.

Αντίστοιχες είναι οι διαμαρτυρίες των γονιών του Γυμνασίου Αγίας Παρασκευής Λέσβου προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και τη Σχολική Επιτροπή του δήμου, καθώς όντας στα μέσα Οκτώβρη η Α' και η Β' Γυμνασίου δεν έχουν φιλόλογο, ενώ ελλείψεις εκπαιδευτικών υπάρχουν και σε άλλα μαθήματα (Β' Ξένη Γλώσσα, Θρησκευτικά, Πληροφορική, Τεχνολογία, Μουσική). Επίσης, δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα τα τμήματα ενισχυτικής εκπαίδευσης, που είναι τόσο αναγκαία μετά το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων. Και αντί να καλυφθούν οι ελλείψεις τους λένε ότι θα συγχωνευτούν τα τμήματα της Α' και Β' τάξης σε ένα τμήμα για την κάθε τάξη με 25 και 28 μαθητές αντίστοιχα. Τη διαμαρτυρία των γονιών κατέθεσε το ΚΚΕ ως Αναφορά στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας.

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και σε σχολεία της Χαλκιδικής, όπως έγινε γνωστό από τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων. Εχουν ανακοινωθεί συγχωνεύσεις τμημάτων των Δημοτικών Σχολείων Νέων Ρόδων, Ουρανούπολης, Παλαιοχωρίου και Στανού στον δήμο Αριστοτέλη και των Δημοτικών Σχολείων Φούρκας, Αθύτου, Καλάνδρας, Ν. Σκιώνης, Χανιώτη και Πολύχρονου στον δήμο Κασσάνδρας.

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ενα μεγάλο «ευχαριστώ» στους εκπαιδευτικούς

Ενα μεγάλο «ευχαριστώ» απευθύνει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), με ανοιχτή επιστολή της προς τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στη χτεσινή 24ωρη απεργία και τις απεργιακές συγκεντρώσεις, δίνοντας ένα ξεχωριστό μάθημα στα παιδιά, ένα μάθημα αγώνα και αξιοπρέπειας.

Η επιστολή αναφέρει:

«Δάσκαλε σ' ευχαριστώ,

Για το σημερινό μάθημα που έδωσες στα παιδιά μου κι ας μην ήταν στη σχολική τάξη!

Γιατί σήμερα σε είδαν με άλλο μάτι. Μ' αυτό που άστραψε από χαρά και υπερηφάνεια που σήμερα ήσουν μαζί τους, από την ίδια πλευρά του δρόμου.

Που φώναξαν όλο χαρά "ήρθανε - ήρθανε" όταν συναντήθηκες μαζί τους στο Σύνταγμα στην Αθήνα και σε δεκάδες άλλες πόλεις της χώρας και οι δυο πορείες έγιναν μία.

Γιατί τα παιδιά μας καταλαβαίνουν αυτό που γνωρίζουμε κι εμείς: Δάσκαλος δεν είναι αυτός μόνο που σου μαθαίνει να γράφεις, να διαβάζεις και να λογαριάζεις.

Δάσκαλος είναι αυτός που σου ανοίγει δρόμους να σκέφτεσαι, να ονειρεύεσαι, να ξεχωρίζεις το δίκιο απ' το άδικο, να διεκδικείς!

Που νοιάζεται αν έχει φαΐ στο τραπέζι μας, ρεύμα και θέρμανση στο σπίτι μας.

Που βλέπει στα μάτια των παιδιών μας αν είναι όλα καλά στο σπίτι μας.

Που νιώθει τα παιδιά μας "παιδιά του"...

Που δυο χρόνια έκανε και συνεχίζει να κάνει τον ψυχολόγο, τον νοσηλευτή στα παιδιά μας...

Που στηρίζει με κάθε τρόπο τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες κόντρα στα τεράστια κενά από παράλληλες στηρίξεις...

Κι εσύ, δάσκαλε, μας στάθηκες στα δύσκολα, ενάμιση χρόνο τώρα που άλλαξε η ζωή μας. Κι έκανες ό,τι περνούσε από το χέρι σου "να μη μείνουν τα παιδιά μας πίσω". Που σκαρφιζόσουν παιχνίδια και τραγούδια κι ας σ' έβλεπαν μέσα απ' την οθόνη. Οσα μπορούσαν να σε δουν...

Που προσπαθούσες η μικρή ή η μεγαλύτερη οθόνη να θυμίζει λίγο τη σχολική μας τάξη.

Που ξενυχτούσες για να διορθώσεις ασκήσεις από σκοτεινές φωτογραφίες κι έστυβες το μυαλό σου να βρεις τρόπο ΟΛΑ τα παιδιά της τάξης να κάνουν μάθημα, με ή χωρίς webex.

Γι' αυτό και σήμερα και αύριο θα είμαι στο πλάι σου, στον αγώνα που δίνεις για να έχουν όλα τα παιδιά - μαζί και τα δικά μου - το σχολείο που τους αξίζει.

Ιδιο για ΟΛΑ τα παιδιά, καλύτερο από αυτό που έχουν σήμερα.

Γιατί μόνο μαζί μπορούμε να κερδίσουμε τον αγώνα για ένα σχολείο που δεν θα διαχωρίζει τα παιδιά μας ανάλογα με την τσέπη μας, το χρώμα ή τη φυλή μας!

Που θα δίνει ολόπλευρη μόρφωση σε όλα τα παιδιά και όχι σε λίγους και εκλεκτούς!

Για ένα σχολείο πραγματικά ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, που θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων κάθε παιδιού.

Και να ξέρεις ότι σήμερα στην αξιολόγηση των παιδιών και των γονιών πήρες ΑΡΙΣΤΑ!

Συνέχισε, κι εγώ θα είμαι μαζί σου».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ