ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 13 Γενάρη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ
Βαθύτερη εμπλοκή στους ανταγωνισμούς για τα κέρδη του κεφαλαίου

Και με τις ψήφους ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ

Από κοινού ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ ψήφισαν χτες στην Ολομέλεια της Βουλής τρεις ακόμα συμφωνίες, με τις οποίες, για να κατοχυρωθεί και να ενισχυθεί παραπέρα η δράση των εφοπλιστών και συνολικά των εγχώριων επιχειρηματικών ομίλων στις μεταφορές και στους δρόμους της Ενέργειας, προωθείται ακόμα πιο βαθιά εμπλοκή της χώρας και του λαού στα πολεμοκάπηλα σχέδια που «τρέχουν» σε όλη την ευρύτερη περιοχή.

Οι δύο αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της κυβέρνησης των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Τυνησίας. Η τρίτη συμφωνία είναι μέρος της διακρατικής συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ και αφορά «την εφαρμογή ενός σχεδίου έκτακτης ανάγκης για παροχή αμοιβαίας βοήθειας για την πρόληψη και καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης από τα πλοία και από τις υπεράκτιες εξέδρες εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, πετρελαίου και αερίου». Κατατέθηκαν όλες ως νομοσχέδια από το υπουργείο Ναυτιλίας.

Οσον αφορά τις δύο πρώτες, συνοπτικά προβλέπονται η διευκόλυνση του θαλάσσιου εμπορίου ανάμεσα στα συμβαλλόμενα μέρη, η παροχή αμοιβαίων διευκολύνσεων στα πλοία, η πρόσβαση στα διεθνώς διακινούμενα φορτία, διευκολύνσεις για την παραμονή στα λιμάνια, η εξάλειψη κάθε περιοριστικού μέτρου που εμποδίζει τη συμμετοχή των πλοίων των συμβαλλόμενων μερών στο θαλάσσιο εμπόριο, αποφυγή καθυστερήσεων των πλοίων. Συνολικά όλες οι προβλέψεις αφορούν τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Βέβαια για τους ναυτεργάτες και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους δεν υπάρχει κουβέντα και ούτε αφορούν οι συμφωνίες αυτές ανάγκες των λαών των χωρών αυτών.

Η τρίτη συμφωνία περιλαμβάνει τις περιοχές ευθύνης Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ για την αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από πλοία, υπεράκτιες εξέδρες ή εγκαταστάσεις έρευνας και εκμετάλλευσης πετρελαίου, καθώς και αγωγούς μεταφοράς πετρελαίου. Βέβαια, να σημειωθεί εδώ ότι το Ισραήλ, που εμφανίζεται από τη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ ως προστάτης του θαλάσσιου περιβάλλοντος, είναι ένα από τα τέσσερα κράτη που μαζί με τις ΗΠΑ έχουν καταψηφίσει τη Συνθήκη για το Δίκαιο της Θάλασσας...

Η πρώτη και η τρίτη συμφωνία είχαν υπογραφεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ τις φέρνει για επικύρωση από τη Βουλή. Με δεδομένο λοιπόν το ότι ομονοούν όλοι ως προς το περιεχόμενο των συμφωνιών, από εκεί και πέρα ο καβγάς ήταν για το ποιος είναι ικανότερος να προωθήσει πιο αποτελεσματικά τα εφοπλιστικά συμφέροντα, αλλά και τα επικίνδυνα σχέδια των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και ΕΕ στην περιοχή, για τη «γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας», δηλαδή των συμφερόντων συνολικά της εγχώριας αστικής τάξης, που θέλει το δικό της γενναίο μερδικό από τη λεία των ανταγωνισμών.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρ. Μιχαηλίδης, κατηγόρησε την κυβέρνηση για καθυστέρηση «στην κύρωση των συμφωνιών για τη Β. Μακεδονία», που απορρέουν από τη ΝΑΤΟικής κοπής Συμφωνία των Πρεσπών, ενώ της χρέωσε ότι «δεν έχει υπερασπιστεί επαρκώς το σχέδιο» για τον αγωγό «East Med» «που είναι ζωτικό και κρίσιμο για τα συμφέροντα της χώρας» και ο οποίος ήταν μέρος της «στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ» που είχε επιτύχει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Εμφανίζοντας το κόμμα του ως απατημένο σύζυγο εξέφρασε «τον προβληματισμό του ΣΥΡΙΖΑ για τη στάση των ΗΠΑ» ως προς τον αγωγό. Ο δε κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιός επιτέθηκε στην κυβέρνηση επειδή οφείλει 60 εκατ. ευρώ στους ακτοπλόους εφοπλιστές από την επιδότηση των «άγονων γραμμών». «Τι θα γίνει; Θα πληρωθούν οι ακτοπλόοι ή θα μείνουν από πετρέλαια και δεν θα έχουμε ακτοπλοΐα;», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ παρατήρησε ότι στον προϋπολογισμό του 2020 «είδαμε λίγα για τη ναυτιλία», δηλαδή τους εφοπλιστές.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκης, δείχνοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι ικανότερη στη στήριξη της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου υπενθύμισε στον ΣΥΡΙΖΑ τα μέτρα που πήρε «για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας» των εφοπλιστών, με εμβληματικό αυτό για την κατάργηση των ΣΣΕ στα ποντοπόρα πλοία. Ενώ συνολικά για τις συμφωνίες, θέλοντας να δείξει ότι η Ελλάδα διεκδικεί αναβαθμισμένο ρόλο στην προώθηση των σχεδιασμών ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και ΕΕ στην ευρύτερη περιοχή, είπε πως έχουν στρατηγική σημασία γιατί πλέον «ο πολιτικός και γεωστρατηγικός ρόλος της Ελλάδας ως παράγοντα σταθερότητας και ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Μ. Ανατολής αλλά και καταλύτη της "γαλάζιας ανάπτυξης" στην ευρύτερη περιοχή, αναβαθμίζεται σημαντικά».

Υπέρ των συμφωνιών ψήφισε το ΠΑΣΟΚ. «Παρών» στα κυβερνητικά νομοσχέδια ψήφισε η Ελληνική Λύση ενώ καταψήφισε το ΜέΡΑ25 λέγοντας πως αυτές είναι αντίθετες με την «απανθρακοποίηση που κάνουν και οι ΗΠΑ».

Η εμπλοκή σε πολεμοκάπηλα σχέδια πάει πακέτο με τις λυκοφιλίες του κεφαλαίου

Το ΚΚΕ καταψήφισε τις συμφωνίες. Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, ανέδειξε ότι είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου προκειμένου να αναλάβει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στις εξαγωγές φυσικού αερίου, πετρελαίου, ενώ εμπλέκουν τη χώρα, όσον αφορά την πρώτη, ακόμα περισσότερο στη νέα ευρωατλαντική στρατηγική ασφαλείας που διαμορφώνεται στην περιοχή του Περσικού Κόλπου. Οσον αφορά τη συμφωνία με την Τυνησία, ανέφερε πως το εφοπλιστικό κεφάλαιο ενδιαφέρεται να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στην πορεία της καπιταλιστικής ανοικοδόμησης της χώρας.

Οσο για την τρίτη συμφωνία ανέφερε πως πίσω από τα μεγάλα λόγια περί «στρατηγικής συνεργασίας και ειρήνης», που λέγονταν τότε αλλά και σήμερα, κρύβονται οι επικίνδυνοι πολεμικοί ανταγωνισμοί στην περιοχή, που συνδέονται με την ΑΟΖ, την υφαλοκρηπίδα, την αιγιαλίτιδα ζώνη, δηλαδή με όλα τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

«Εξάλλου», πρόσθεσε, «τα σχέδια και οι λυκοφιλίες του κεφαλαίου πάνε χέρι χέρι με την εμπλοκή σε πολεμοκάπηλα σχέδια ΗΠΑ και ΝΑΤΟ, καθώς και κρατών - δολοφόνων, όπως είναι το κράτος του Ισραήλ, για τον έλεγχο πλουτοπαραγωγικών πηγών. Σε αυτούς τους σχεδιασμούς υπάρχει απόλυτη προσήλωση όλων των ελληνικών κυβερνήσεων».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ