ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Γενάρη 2021
Σελ. /24
Πανελλαδική μέρα δράσης για τους μαθητές στις 21 Γενάρη

Από τις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις τους προηγούμενους μήνες
Από τις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις τους προηγούμενους μήνες
Σε πανελλαδική μέρα δράσης την Πέμπτη 21 Γενάρη προσανατολίζονται οι μαθητές, με κύριες αιχμές την απόσυρση του νομοσχεδίου που αλλάζει αιφνιδιαστικά τον τρόπο πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση για τους φετινούς υποψήφιους της Γ' Λυκείου, την απόσυρση της «τράπεζας θεμάτων», αλλά και τα αναγκαία μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Τα παραπάνω αποφασίστηκαν την περασμένη Κυριακή σε διαδικτυακή σύσκεψη στις σελίδες της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας στα social media, με τη συμμετοχή μαθητών από Συντονιστικές Επιτροπές, 15μελή και 5μελή από πάνω από 30 πόλεις της χώρας, που αντάλλαξαν απόψεις για το πώς πρέπει να συνεχίσει ο αγώνας τους.

Στην εισήγησή της εκ μέρους της Συντονιστικής της Αθήνας, η Κωνσταντίνα Παντελάρου, μαθήτρια της Γ' Λυκείου, αναφέρθηκε στις μαθητικές κινητοποιήσεις των προηγούμενων μηνών, σημειώνοντας πως τα όποια μέτρα πάρθηκαν στα σχολεία ήταν αποτέλεσμα αυτών των αγώνων, ενώ εντοπίζοντας την απήχηση που είχαν αυτοί οι αγώνες, είπε ότι δημιουργήθηκαν πάνω από 30 μαθητικές Συντονιστικές Επιτροπές, διακινήθηκαν ψηφίσματα που τα υπέγραψαν εκατοντάδες σχολεία κ.λπ.

Αναφορικά με τις αλλαγές που ετοιμάζεται να φέρει η κυβέρνηση στο σύστημα πρόσβασης, σημείωσε χαρακτηριστικά:

«Ολοι εμείς ξεκινήσαμε μέσα σε αυτές τις συνθήκες από πέρυσι και συνεχίζουμε και φέτος την προετοιμασία μας, για να δώσουμε πανελλαδικές (αν όλα πάνε καλά) το καλοκαίρι του 2021. Για πολλούς μήνες τώρα, αυτή η προετοιμασία γίνεται εν μέσω μιας οθόνης, κάτι που σίγουρα δεν μπορεί να θεωρείται ολοκληρωμένη προετοιμασία.

Την ύλη που μειώσατε σε κάποια μαθήματα, όπως πέρσι, που βέβαια τα σχολεία έκλεισαν Μάρτη, όχι Νοέμβρη. Για να μην αναφερθούμε στο γεγονός πως σε μαθήματα στον Τομέα Υγείας των ΕΠΑΛ αλλά και σε μαθήματα ειδικότητας σε Μουσικά - Καλλιτεχνικά Σχολεία που δεν την κόψατε καθόλου!

Μας φέρεστε σαν πειραματόζωα. Διαλύετε την ψυχολογία μας. Νιώθουμε ότι παίζετε με τις τύχες και το μέλλον μας. Νιώθουμε αδικημένοι.

Γιατί όσο δίκαιο και σωστό μπορεί να είναι η επιδίωξη το σχολείο να είναι καλύτερο για να γράφουν όλοι οι μαθητές καλά (όπως μας έχετε πρήξει) και να μην έχουμε "μαθητές που γράφουν 1, 2 και 3", όπως λέτε... τόσο άδικο και προκλητικό είναι αυτό να το λέτε εσείς. Εσείς και κάθε υπουργείο Παιδείας, κάθε κυβέρνηση που έκανε το σχολείο να βγάζει μαθητές που γράφουν 1, 2 και 3.

Γιατί εμείς τόσα χρόνια φωνάζουμε: Θέλουμε σχολείο να μορφώνει - Οχι να εξοντώνει!

Οχι απλά για να μη γράφουμε 1, 2 και 3. Αλλά για να βγαίνουμε μορφωμένοι άνθρωποι.

Και τόσα χρόνια μας απαντάτε όλοι σας πως αυτό δεν γίνεται. Πως κοστίζει.

Και μας αφήνετε χωρίς συχνά καθηγητές, φέτος μας αφήσατε και απροστάτευτους στην πανδημία.

Τώρα σας πήρε ο πόνος; ΤΩΡΑ; Μιλάτε για συνειδητοποιημένους μαθητές, αλλά μάλλον εσείς δεν έχετε συνειδητοποιήσει πώς νιώθει και σκέφτεται ένας μαθητής και μια μαθήτρια που δίνουν πανελλήνιες. Και η επιλογή σας αυτή εντείνει το άγχος μας, γιατί μας δημιουργεί και άλλη ανασφάλεια, που πραγματικά εν μέσω όλης αυτής της κατάστασης πιστεύουμε πως δεν χρειάζεται.

Φτάνει πια, σταματήστε! Πάρτε το πίσω άμεσα. Είναι απέναντί σας η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών της Γ' Λυκείου.

Εκτός από το ζήτημα της Γ' Λυκείου, επείγει και το ζήτημα της "τράπεζας θεμάτων", που θέλουν να βάλουν σε εφαρμογή φέτος στην Α' Λυκείου των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ. Είναι ξεκάθαρα ψυχοφθόρος, ανταγωνιστικός τρόπος εξέτασης και με υπέρογκη ύλη για τέτοιου είδους εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα, και για αυτό, όταν εφαρμόστηκε, έμεινε μετεξεταστέο το 40% των μαθητών. Είναι απαράδεκτο και κατακριτέο από την πλειονότητα των μαθητών να εφαρμοστεί από φέτος! Ολοι οι μαθητές φέτος έχουν τεράστιες δυσκολίες με την τηλεκπαίδευση, κάποιοι δεν έχουν καν πρόσβαση, η ύλη είναι αδύνατο να καλυφθεί, και από τη στιγμή που το μάθημα δεν γίνεται διά ζώσης, τυχόν απορίες είναι πολύ πιο δύσκολο να διευκρινιστούν. Ζητάμε την άμεση απόσυρσή της».

ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΣΧΟΛΩΝ ΧΟΡΟΥ - ΘΕΑΤΡΟΥ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Παίρνουν πρωτοβουλίες για να ανοίξουν οι σχολές

Υπογραφές από σπουδαστές και καθηγητές των ανώτερων καλλιτεχνικών σχολών, για να κινητοποιηθούν συλλογικά και να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους, συγκεντρώνει ο Σύλλογος Σπουδαστών Σχολών Χορού, Θεάτρου και Κινηματογράφου.

Παράλληλα σχεδιάζει την ανάρτηση πανό σε όλες τις επαγγελματικές καλλιτεχνικές σχολές με σύνθημα «Ανοιχτές σχολές με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας», ενώ θα πραγματοποιήσει κινητοποίηση αύριο, Πέμπτη, στο ΥΠΠΟΑ, για την οποία έχει πάρει απόφαση επίσης ο Σύλλογος της ΚΣΟΤ (Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης), όπως και το προσωρινό ΔΣ που συγκροτήθηκε αυτό το διάστημα στο Εθνικό Θέατρο (Τμήμα Δραματικής και Σκηνοθεσίας).

Στο κείμενο υπογραφών που διακινεί ο Σύλλογος των Σπουδαστών σημειώνεται μεταξύ άλλων: «Είναι εύλογο πραγματικά να απορούμε μέχρι πού θα φτάσουν ο εμπαιγμός της κυβέρνησης και η επιτηδευμένη στάση αναμονής που καλλιεργεί το υπουργείο Πολιτισμού στα ζητήματα που μας αφορούν (χαρακτηριστικό της στάσης του υπουργείου και της κυβέρνησης είναι το γεγονός ότι κανένα μέτρο δεν πάρθηκε - όπως βέβαια και πουθενά αλλού - προκειμένου να μπορέσουν οι σχολές μας να ανοίξουν με ασφάλεια, αλλά και το ότι εδώ και 2 μήνες ζητάμε συνάντηση η οποία πάει από αναβολή σε αναβολή).

Στις ήδη υποβαθμισμένες σπουδές μας έρχεται να προστεθεί το διαδικτυακό μάθημα!

Η φύση των μαθημάτων μας δεν μας επιτρέπει να τα πραγματοποιούμε μόνο από τις γνωστές πλατφόρμες, μιας και αφορούν το ανθρώπινο σώμα, τη φωνή, την επαφή. Ολοι, καθηγητές, σπουδαστές, μικροί σχολάρχες, βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όπου τα πρώτα έτη των σχολών δεν έχουν βρεθεί ποτέ από κοντά και τα τρίτα έτη καλούνται να προετοιμάσουν τις πτυχιακές τους εξετάσεις - δηλαδή παράσταση μέσω διαδικτύου. Είναι παραπάνω από φανερό ότι κάτι τέτοιο όχι μόνο είναι ανέφικτο, αλλά δημιουργεί στρεβλή μέθοδο και αντίληψη απέναντι στην τέχνη του θεάτρου».

Απέναντι σε όλα αυτά οι σπουδαστές απαιτούν να ανοίξουν οι σχολές με μέτρα και συγκεκριμένα:

  • Αμεση επαναλειτουργία των σχολών μας με μαζικά δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ COVID-19 και μέτρα προστασίας. Συγκεκριμένα, να μειωθούν οι σπουδαστές ανά τμήμα κατ' αναλογία με τα τετραγωνικά μέτρα, να επιταχθούν δημόσιοι χώροι του δήμου Αθήνας όπου αυτό δεν μπορεί να γίνει. Να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό για την καθαριότητα και την απολύμανση των χώρων.
  • Με ευθύνη του κράτους να εξασφαλιστεί η δυνατότητα εμβολιασμού σε όλους/ες τους σπουδαστές-στριες που το επιθυμούν, όπως και στον υπόλοιπο πληθυσμό.
  • Αναπλήρωση όλων των διδακτικών ωρών των πρακτικών μαθημάτων και αναπροσαρμογή της ύλης για τις πτυχιακές και προαγωγικές εξετάσεις.
  • Αμεση οικονομική ενίσχυση των σπουδαστών και με ευθύνη του ΥΠΠΟΑ να μη μείνει κανείς σπουδαστής εκτός διαδικασίας λόγω οφειλής διδάκτρων. Χορήγηση επιδόματος ενοικίου σε σπουδαστές που ενοικιάζουν.
Ο αστυνομικός της Σχολής...

Η θεσμοθέτηση ειδικού σώματος αστυνομικών για τα πανεπιστήμια δεν είναι πρώτη φορά που πέφτει ως πρόταση στο τραπέζι... Και τι δεν έχουν επικαλεστεί κατά καιρούς οι κυβερνήσεις: Την ανομία, τα ναρκωτικά, τις κλοπές, την αντιγραφή στις εξετάσεις (πρόκληση βέβαια να το επικαλείται ο πρώτος διδάξας - ΔΑΠ), και μέσα σε όλα αυτά, τεχνηέντως εντάσσονται και οι καταλήψεις, οι αγωνιστικές διεργασίες των φοιτητών και των συλλόγων τους, που αναφέρονται δίπλα στα διάφορα ποινικά αδικήματα.

Η θέση της κυβέρνησης της ΝΔ είναι χρόνια γνωστή. Με το μαστίγιο και το καρότο πρέπει να τελειώνουν με το φοιτητικό κίνημα, με το συνδικαλισμό που δεν μπαίνει στα καλούπια του συστήματος. Η λαθροχειρία ωστόσο προέρχεται και σε αυτήν την περίπτωση από τον ΣΥΡΙΖΑ, που έχει γίνει «μανούλα» πλέον στο να μασά τα λόγια του και να βαφτίζει το κρέας ψάρι.

Σε πρόσφατο κείμενο της «Πρωτοβουλίας Πανεπιστημιακών», παράταξης που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ στα ΑΕΙ, αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Το νέο αυτό σώμα θα αναφέρεται μάλιστα όχι στις πρυτανικές αρχές, όπως θα αντιστοιχούσε στον αυτοδιοίκητο χαρακτήρα του πανεπιστημίου, αλλά απευθείας στην Ελληνική Αστυνομία». Και παρακάτω: «Θεωρούμε απαράδεκτο και δηλώνουμε ότι δεν θα συναινέσουμε στη δημιουργία και λειτουργία οποιουδήποτε σώματος φύλαξης ή ασφάλειας που θα βρίσκεται εκτός ελέγχου της πανεπιστημιακής κοινότητας». Το πρόβλημα δηλαδή του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι η ίδια η αστυνομία, οι αυξημένες αρμοδιότητες που θα έχει στο κυνήγι μαγισσών μέσα στα ΑΕΙ, η περαιτέρω ποινικοποίηση των αγώνων των φοιτητών, των διδασκόντων και εργαζομένων των πανεπιστημίων, αλλά το πού θα αναφέρεται το νέο σώμα αστυνομικών... Λες και άμα δίνει αναφορά στις πρυτανικές αρχές θα αλλάζει ο χαρακτήρας του, από σώμα καταστολής σε σώμα ...υπεράσπισης των δικαιωμάτων των φοιτητών.

Εδώ κολλάει γάντι η σοφή παροιμία «άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς...». Να θυμίσουμε άλλωστε ότι επί δικής του διακυβέρνησης χτυπήθηκαν από αστυνομικές δυνάμεις οι κινητοποιήσεις των φοιτητών και ότι το κράτος έχει και συνέχεια, όπως συνέχεια έχουν όμως και η μνήμη και η πείρα πλέον του λαού. Οπως και να 'χει, ο αστυνομικός της Σχολής δεν θα γίνει καθεστώς, είτε με αναφορές στο αστικό κράτος απευθείας, είτε, εμμέσως, με αναφορές στις διοικήσεις των Ιδρυμάτων.


Κ.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org