ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Γενάρη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΖΗΜΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ

Την απαίτηση για άμεσα μέτρα, με ευθύνη της κυβέρνησης, ώστε να προστατευθούν οι εργαζόμενοι στους χώρους δουλειάς, να αποζημιωθούν οι φτωχοί αγρότες που καταστράφηκε η παραγωγή τους, αλλά και να αποκατασταθούν τα μεγάλα προβλήματα σε ρεύμα και μετακινήσεις για τα λαϊκά στρώματα, αναδεικνύουν με παρεμβάσεις τους Γραμματείες του ΠΑΜΕ, εργατικά σωματεία, φορείς του αγροτικού κινήματος, με αφορμή τα προβλήματα που εξακολουθεί να δημιουργεί η κακοκαιρία. Παράλληλα, οι φορείς του εργατικού - λαϊκού κινήματος αναδεικνύουν το γεγονός ότι τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργήθηκαν είναι προϊόν όχι των «πρωτοφανών καιρικών φαινομένων», όπως ισχυρίζεται η κυβερνητική προπαγάνδα, αλλά της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ και κεφαλαίου, που αντιμετωπίζει τα έργα υποδομής για τις λαϊκές ανάγκες ως «πολυτέλεια» και εμπόδιο για την καπιταλιστική κερδοφορία, την οποία ιεραρχούν στο πλαίσιο και της περιβόητης «απελευθέρωσης» σε Ενέργεια, μεταφορές και υποδομές.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ TOY ΠΑΜΕ
Η κατάσταση στο σιδηρόδρομο είναι αποτέλεσμα των πολιτικών ιδιωτικοποίησης

Ανακοίνωση με αφορμή τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας του δικτύου από την κακοκαιρία

Τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάστηκαν στη σιδηροδρομική συγκοινωνία αυτές τις μέρες, αποκαλύπτουν τις συνέπειες για το λαό από την πολιτική της «απελευθέρωσης» και στο σιδηρόδρομο

Associated Press

Τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάστηκαν στη σιδηροδρομική συγκοινωνία αυτές τις μέρες, αποκαλύπτουν τις συνέπειες για το λαό από την πολιτική της «απελευθέρωσης» και στο σιδηρόδρομο
«Η κατάσταση και η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο σιδηρόδρομος (συνολικά και οι τρεις εταιρείες, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ), είναι το αποτέλεσμα των πολιτικών τόσο της κυβέρνησης σήμερα όσο και των προηγούμενων, προκειμένου να ιδιωτικοποιήσουν και να ξεπουλήσουν. Το ίδιο ισχύει και για τις εκάστοτε εγκάθετες Διοικήσεις των εταιρειών σημερινών και προηγούμενων», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Γραμματεία Σιδηροδρομικών του ΠΑΜΕ, με αφορμή τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάστηκαν στη σιδηροδρομική συγκοινωνία αυτές τις μέρες.

«Ολοι μαζί», τονίζει η Γραμματεία, «απαξίωσαν, εγκατέλειψαν, έκλεισαν περιφερειακά δίκτυα, έδιωξαν χιλιάδες εργαζόμενους και απέλυσαν (καταργώντας δραστηριότητες, π.χ. κλινάμαξες, φύλακες ισόπεδων διαβάσεων), διέσυραν και εξευτέλισαν εργαζόμενους προκειμένου να δικαιολογήσουν και να παρουσιάσουν ως μονόδρομο την ιδιωτικοποίηση και τη διάλυση του ενιαίου ΟΣΕ, αλλά και ταυτόχρονα να καλύψουν τις απαιτήσεις των "αγοραστών" για όσο πιο φτηνά γίνεται, αλλά και να είναι και επιδοτούμενοι.

Είναι η πρώτη φορά διαχρονικά που ο σιδηρόδρομος σταματά ουσιαστικά να λειτουργεί, αφού σε πιο δύσκολες και πιο μεγάλες βαρυχειμωνιές στο παρελθόν, ποτέ δεν σταμάτησε και ήταν η πιο αξιόπιστη και μόνη λύση για τις επιβατικές μεταφορές.

Το φιλότιμο, η εντατικοποίηση και η υπερεργασία των ελάχιστων πλέον εργαζόμενων που απέμειναν, που αναγκάζονται να δουλεύουν ακόμη και με κίνδυνο της ζωής τους, χωρίς να βρίσκουν καμία ανταπόκριση από τις Διοικήσεις, και που πολλές φορές βάζουν από την τσέπη τους βενζίνη στα οχήματα για να μετακινηθούν στις διάφορες βλάβες, ακόμη αγοράζουν και ανταλλακτικά, δεν φτάνουν πλέον να καλύψουν την απρόσκοπτη καθημερινή λειτουργία του σιδηρόδρομου.

Αυτό, σε συνδυασμό με την παλαιότητα του τροχαίου υλικού, την έλλειψη προμήθειας σωστών ανταλλακτικών, δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Ο ΟΣΕ (διαχειριστής υποδομής) δεν μπορεί πλέον να καλύψει τις βασικές ανάγκες συντήρησης δικτύου, ουσιαστικά δεν υπάρχουν ομάδες συντήρησης γραμμής.

Μοναδικό ενδιαφέρον των Διοικήσεων των εταιρειών είναι να ετοιμάζουν τα προαπαιτούμενα που θέτουν οι "αγοραστές" μέσω ΤΑΙΠΕΔ ή υπουργείου, ώστε οι εταιρείες να είναι όσο περισσότερο γι' αυτούς κερδοφόρες.

Ο ανταγωνισμός πλέον και τα αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα ανάμεσα στις εταιρείες ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικές και εμπορικές μεταφορές), ΟΣΕ (διαχείριση υποδομής), ΕΕΣΣΤΥ (συντήρηση και επισκευή τροχαίου υλικού), τις οδηγεί σε μη συντονισμό και στοχευμένη ασυνεννοησία, η μία προσπαθεί να μεταφέρει το κόστος και την ευθύνη στην άλλη, στο τέλος βέβαια το μάρμαρο θα το πληρώσουν άμεσα οι επιβάτες και οι εργαζόμενοι, και έμμεσα οι φορολογούμενοι αλλά και η ασφάλεια κυκλοφορίας.

Διαχρονικές ευθύνες έχει και η πλειοψηφία του συνδικαλιστικού κινήματος στο σιδηρόδρομο (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΔΙΚΤΥΟ), αφού πάντα συναινούν με σιωπηρή ή φανερή αποδοχή των πολιτικών ιδιωτικοποίησης, γιατί ακόμη και σήμερα στοχεύουν μόνο στην απόδοση ευθυνών των Διοικήσεων (θέλουν να τις παρουσιάσουν ανίκανες, ενώ είναι ικανές γι' αυτό που ετάχθησαν) και δεν μιλάνε καθόλου για αλλαγή πολιτικής, για σύγκρουση με τις πολιτικές των μονοπωλίων, για φιλολαϊκό τρόπο ανάπτυξης και λειτουργίας του σιδηρόδρομου, για μείωση των εισιτηρίων, για προσλήψεις εργαζομένων με σταθερή δουλειά και πλήρη εργασιακά δικαιώματα.

Εχουν "ξεχάσει" τις διεκδικήσεις, τις απώλειες των εργαζομένων, αποδεχόμενοι την πολιτική της προσαρμογής στις ανάγκες ανάκαμψης του κεφαλαίου.

Μονόδρομος για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα είναι η οργάνωση και η πάλη τους σε ταξική κατεύθυνση, η σύγκρουση με τις πολιτικές των μονοπωλίων και ο αγώνας για ενιαίο κρατικό σιδηρόδρομο - μεταφορές που θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες».

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Απαιτεί μέτρα προστασίας των εργαζομένων από την κακοκαιρία

Αντιπροσωπεία της Γραμματείας Μαγνησίας του ΠΑΜΕ, με επικεφαλής τον Κώστα Στεργίου, πρόεδρο του Συνδικάτου Μετάλλου Μαγνησίας «Μ. Παπαρήγας» και βουλευτή του ΚΚΕ, και τη συμμετοχή των μελών του ΔΣ του Σωματείου Επισιτισμού που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ πραγματοποίησε παρέμβαση στο ΣΕΠΕ Μαγνησίας, ζητώντας να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των εργαζομένων στο ζήτημα της υγιεινής και ασφάλειας τις μέρες της κακοκαιρίας και του παγετού.

Συναντήθηκαν με την διευθύντρια του Τμήματος Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων, Μάγδα Ηλιδάκη, στην οποία έθεσαν τις διεκδικήσεις, λαμβάνοντας προφορική δέσμευση ότι θα ενταθούν οι έλεγχοι της υπηρεσίας. Ιδιαίτερη αναφορά έκαναν οι συνδικαλιστές στους εργαζόμενους στον επισιτισμό και πιο συγκεκριμένα τους μεταφορείς - ντελίβερι, στους εργοδότες των οποίων απαιτείται να υπάρχουν αυστηροί έλεγχοι, ώστε να αποφευχθούν σοβαρά ατυχήματα.

Με ανακοίνωσή της, η Γραμματεία Μαγνησίας του ΠΑΜΕ τονίζει ότι η ζωή και η υγεία των εργαζομένων αποτελεί ζήτημα πρώτης γραμμής για το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα. Ενημερώνει ότι το πλαίσιο της τεχνικής και υγειονομικής προστασίας των εργαζομένων, που κερδήθηκε με αγώνες της εργατικής τάξης και καλύπτει μόνο ένα τμήμα των απαιτήσεων για την υγιεινή και ασφάλεια, προβλέπει την υποχρέωση των τεχνικών και υγειονομικών επιθεωρητών να δίνουν προτεραιότητα στον έλεγχο χώρων εργασίας, όπου οι εργαζόμενοι εκτίθενται ή ενδέχεται να εκτεθούν σε ακραία καιρικά φαινόμενα.

Ειδικά για τους εργαζόμενους του κλάδου της διανομής, τονίζει ότι αυτές τις μέρες της κακοκαιρίας, απαιτούνται: Με ευθύνη της κάθε επιχείρησης να χορηγούνται αυτοκίνητα με αντιολισθητικές αλυσίδες για την παράδοση των παραγγελιών. Σε όσους εργαζόμενους αυτές τις μέρες παραδίδουν παραγγελίες με τα πόδια, επίσης να χορηγείται, με ευθύνη της επιχείρησης, ο απαραίτητος εξοπλισμός (ειδικά παπούτσια, μπουφάν κ.λπ.)

Επιπλέον, μεταξύ άλλων, σημειώνει, ότι σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία: Οι χώροι εργασίας πρέπει να έχουν θερμοκρασία ανάλογη με τη φύση της εργασίας και τη σωματική προσπάθεια που απαιτείται για την εκτέλεσή της. Εφόσον οι εργαζόμενοι απασχολούνται σε εξωτερικές θέσεις εργασίας, θα πρέπει να προστατεύονται από δυσμενείς καιρικές συνθήκες και να μην κινδυνεύουν να γλιστρήσουν ή να πέσουν. Πρέπει να χορηγείται στους εργαζόμενους, στις περιπτώσεις που αυτό απαιτείται, εξοπλισμός ατομικής προστασίας για προστασία από το ψύχος. Ειδικά μέτρα προστασίας πρέπει να λαμβάνονται για έγκυες εργαζόμενες και γυναίκες με νεογέννητα, καθώς και για εργαζόμενους που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου (π.χ. καρδιοπαθείς).

Αντίστοιχα μέτρα προστασίας σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών προβλέπονται και ειδικά για τους εργαζόμενους σε τεχνικά και οικοδομικά έργα.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΜΠΛΟΚΩΝ
Να αποζημιωθούν 100% οι κτηνοτρόφοι για τις μεγάλες ζημιές

«Βαρύ πλήγμα στο εισόδημα των μικρομεσαίων κτηνοτρόφων προκαλεί ο χιονιάς και ο παγετός που πλήττουν όλη τη χώρα, καθώς, λόγω του ψύχους, η παραγωγή γάλακτος μειώνεται δραματικά πάνω από το 50%, ενώ ζώα που εγκυμονούν αποβάλλουν και νεογέννητα πεθαίνουν», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων.

«Το νέο πλήγμα», υπογραμμίζει, «έρχεται σε μια περίοδο που το εισόδημα των μικρομεσαίων κτηνοτρόφων έχει πληγεί από την αντιλαϊκή κυβερνητική φοροληστεία και εισφοροληστεία, από τις χαμηλές τιμές παραγωγού στο γάλα και τα άλλα ζωοκομικά προϊόντα, τη μεγάλη ακρίβεια στις ζωοτροφές και στα φάρμακα, τις δραστικές περικοπές στις εξισωτικές αποζημιώσεις.

Η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων ζητάει από την κυβέρνηση κάλυψη του χαμένου εισοδήματος των μικρομεσαίων κτηνοτρόφων από τις ζημιές στην παραγωγή και το ζωικό κεφάλαιο και άμεσες και 100% αποζημιώσεις στο σύνολο των καταστροφών (εγκαταστάσεις, υποδομές, παραγωγή, κεφάλαιο). Ακόμη, την άμεση κρατική παρέμβαση για εφοδιασμό με δωρεάν ζωοτροφές, φάρμακα κ.λπ. στα αποκλεισμένα ποιμνιοστάσια που αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Με ΕΔΕ προσπαθεί να κρύψει τις ευθύνες του

Με τη διενέργεια «κατεπείγουσας Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης» η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών προσπαθεί να αποποιηθεί τις ευθύνες της για τις ακυρώσεις των σιδηροδρομικών δρομολογίων κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας των προηγούμενων ημερών, που είχαν ως αποτέλεσμα την πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών. Με έγγραφό του προς τους προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού), ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Σπίρτζης ζητά τη «διερεύνηση» πειθαρχικών, αλλά και πιθανών ποινικών ευθυνών για τα όσα συνέβησαν.

Υπενθυμίζουμε ότι εξαιτίας της κακοκαιρίας δύο αμαξοστοιχίες που έκαναν το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα ακινητοποιήθηκαν στον Δομοκό και τη Λάρισα λόγω βλαβών που προκλήθηκε στις μηχανές, εξαιτίας των χαμηλών θερμοκρασιών. Αποτέλεσμα ήταν οι επιβάτες να βρεθούν εν μέσω ψύχους στην αναμονή για αλλαγή μηχανών στις αμαξοστοιχίες, για τρεις και για έξι ώρες, αντίστοιχα.

Χτες, ο Χρ. Σπίρτζης απέδωσε το πρόβλημα σε τεχνικά προβλήματα, στον κακό προγραμματισμό των δρομολογίων, αλλά και σε προβλήματα συντήρησης του τροχαίου υλικού. Επιπλέον, επέρριψε ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις, οι οποίες όπως είπε «έσπασαν τον ΟΣΕ σε πέντε εταιρείες, με προφανή στόχο την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ», σημειώνοντας ωστόσο ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να αλλάξει κάτι από τον σχεδιασμό αυτό αφού υπάρχει «δέσμευση που έχει η χώρα...».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ