ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 12 Ιούνη 2010
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 65ΧΡΟΝΑ ΤΗΣ ΠΣΟ
Αναχωρεί σήμερα η αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ

Αναχωρεί σήμερα στις 12 το μεσημέρι από την πλατεία Καραϊσκάκη στην Αθήνα η αποστολή της Γραμματείας Νέων του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου που θα λάβει μέρος στην εκδήλωση που διοργανώνει η Γραμματεία Νέων της Παγκόσμιας Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας, τιμώντας τα 65 χρόνια της ΠΣΟ. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 15 Ιούνη στη Γενεύη, μέσα στο Διεθνές Γραφείο Εργασίας. Η αποστολή της Γραμματείας Νέων του ΠΑΜΕ θα επιστρέψει στην Ελλάδα στις 17/6.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε μια περίοδο που, όχι μόνο λόγω της καπιταλιστικής κρίσης, αλλά και σαν συνέπεια της ίδιας της καπιταλιστικής ανάπτυξης, η εργαζόμενη νεολαία σε όλο τον κόσμο δέχεται άγρια επίθεση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα νέα μέτρα που προβλέπουν ότι οι νεοπροσλαμβανόμενοι θα αμείβονται με μεροκάματα κατώτερα από αυτά που προβλέπουν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Η πρωτοβουλία, που αναλαμβάνει η Γραμματεία Νέων της ΠΣΟ, εντάσσεται στην προσπάθεια που αναπτύσσει η ΠΣΟ να δυναμώσει την παρέμβασή της για την ενεργοποίηση των νέων εργαζομένων και τα προβλήματά τους. Αλλωστε, η ένταξη των νέων εργατών και εργατριών στο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη συνέχιση των εργατικών αγώνων.

Σ' αυτήν την κατεύθυνση πραγματοποιήθηκαν και οι εργασίες της Παγκόσμιας Συνδιάσκεψης Νεολαίας, που οργάνωσε η Ομοσπονδία τον περασμένο Νοέμβρη στη Λίμα του Περού. Εκεί, μεταξύ άλλων, συζητήθηκε πώς η πολύχρονη πείρα και η ιστορία του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος σε κάθε χώρα θα αξιοποιηθεί για την αγωνιστική σφυρηλάτηση της νέας γενιάς εργατών σε όλο τον κόσμο.


ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Στους καταπέλτες για τέταρτο συνεχόμενο 24ωρο οι ναυτεργάτες

Αγωνίζονται για να μη μετατραπούν τα καράβια σε πλωτές βόμβες για την ανθρώπινη ζωή

Το δίκιο τους, αλλά και τα λαϊκά συμφέροντα υπερασπίζονται οι ναυτεργάτες
Το δίκιο τους, αλλά και τα λαϊκά συμφέροντα υπερασπίζονται οι ναυτεργάτες
Τέταρτο συνεχόμενο 24ωρο στο λιμάνι της Κορίνθου πάνω στους καταπέλτες των ανασφάλιστων επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων «ROPAX 1» και «ROPAX 2», της πολυεθνικής «V - SHIPS», «έκλεισαν» χτες οι ναυτεργάτες, συνεχίζοντας τον αγώνα τους με ψηλά το κεφάλι, με αποφασιστικότητα, για μπάρκο με συγκροτημένα δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση, για πληρώματα που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των πλοίων, μάχη που είναι απόλυτα συνυφασμένη και με την ίδια την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Η «καρδιά» και αυτού του αγώνα είναι τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ενώ δύναμη στους ναυτεργάτες για να συνεχίσουν, κόντρα στις αντίξοες συνθήκες, δίνει η αλληλεγγύη που εκδηλώνεται από εργαζόμενους της Κορίνθου μετά από το κάλεσμα που έχει απευθύνει το ΠΑΜΕ.

Η πολυεθνική χτες έδειξε στην πράξη τι σημαίνει άρση του καμποτάζ, δηλαδή (και) η εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την πλήρη απελευθέρωση των θαλάσσιων μεταφορών, που η κυβέρνηση, στα πλαίσια της αντιλαϊκής της πολιτικής, έχει κάνει «σημαία». Η διαχειρίστρια εταιρεία της «Adriatic Lines», αποθρασυμένη, με «τσαμπουκά» απέρριψε και τις δύο απανωτές προσκλήσεις που της απηύθυνε το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για διαπραγματευτική συνάντηση με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Γ. Βλάχο. Ενώ προκλητικά ο νομικός της εκπρόσωπος επιδόθηκε σε νέες δηλώσεις για την εφαρμογή του «νόμου» και της τάξης, αξιώνοντας να ενεργοποιηθεί η απόφαση του δικαστηρίου Πειραιά που για λογαριασμό της πολυεθνικής εξέδωσε εντολή για απαγόρευση της κινητοποίησης.

Είναι αγώνας ζωής

Οι ναυτεργάτες, με τη νέα μάχη που ξεκίνησαν, με τις μεγαλειώδεις απεργίες τους, αγωνίζονται αταλάντευτα ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που υποστηρίζουν θερμά τα υπόλοιπα κόμματα της πλουτοκρατίας και της ευρωϋποταγής, η οποία, για να αυξήσει τα ήδη τρελά κέρδη των εφοπλιστών, επιδιώκει να μετατρέψει τα πλοία σε γαλέρες, σε πλωτές βόμβες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

Αυτά τα δύο πλοία είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Εχουν για πλήρωμα ναυτεργάτες από τη Ρουμανία, χωρίς δικαιώματα, χαμηλόμισθους, ανασφάλιστους, θύματα δουλεμπορικών γραφείων που εμφανίζονται ως πρακτορεία.

Ο αριθμός των πληρωμάτων τους είναι 33 και 29 ναυτεργάτες, αντίστοιχα, όταν ακόμα και το ΠΔ 177/74 περί οργανικών συνθέσεων (το οποίο παραμένει πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων) προβλέπει ότι αυτής της κατηγορίας καράβια θα έπρεπε να είχαν 48 ναυτεργάτες πλήρωμα! Να σημειωθεί ότι ακόμα και αυτή η ανεπαρκέστατη νομοθεσία, για τον καθορισμό των οργανικών συνθέσεων, παίρνει υπόψη την κατηγορία πλοίου, τη χωρητικότητα και το μέγεθός του, την ιπποδύναμη μηχανών, τα σωστικά μέσα τα οποία το πλήρωμα πρέπει να μπορεί να ενεργοποιήσει την κατάλληλη στιγμή και άλλα (και άρα να είναι ποσοτικά και ποιοτικά το κατάλληλο).

Επομένως η κυβέρνηση, τα υπόλοιπα κόμματα της πλουτοκρατίας, τα τσιράκια και τα ΜΜΕ των εφοπλιστών, δηλαδή όλος αυτός ο συρφετός που επιτίθεται στους ναυτεργατικούς αγώνες αυτό που επιδιώκει είναι πλοία με ελάχιστο αριθμό πληρώματος, με ναυτεργάτες έρμαια των δουλεμπόρων, χωρίς την κατάλληλη ειδίκευση και εκπαίδευση, για να είναι φτηνοί, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, χωρίς ασφάλιση. Αυτά πρακτικά σημαίνουν ναυτεργάτες εξαντλημένους από την άγρια εκμετάλλευση, πληρώματα που δε θα επαρκούν για να προλάβουν ακόμα και να ρίξουν όλες τις σωστικές βάρκες στη θάλασσα σε περίπτωση εγκατάλειψης πλοίου!


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ξεπερνούν τα 200 εκατ. οι ανήλικοι εργάτες

Περίπου 215 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο, ηλικίας από 5 έως 14 ετών, εργάζονται κάτω από άθλιες συνθήκες στις μέρες μας, στο όνομα της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Μάλιστα, τα 115 εκατομμύρια παιδιά απασχολούνται σε κάτεργα με επικίνδυνο αντικείμενο εργασίας.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την Παγκόσμια Οργάνωση Εργασίας, και φέρνει στο φως της δημοσιότητας η «Unicef», με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Μέρα κατά της Παιδικής Εργασίας. Είναι ένα μόνο δείγμα της φρίκης που επιβάλλουν οι νόμοι της αγοράς και της κερδοφορίας των μονοπωλίων. Σε μια εποχή που υπάρχουν οι υλικές προϋποθέσεις ώστε όλα τα παιδιά της Γης να διασφαλίζουν επαρκή σίτιση, ασφαλή στέγη, αξιοπρεπή ζωή και μέχρι την ενηλικίωσή τους να αφοσιώνονται στη μόρφωση, αναγκάζονται να δουλεύουν για να επιβιώσουν αυτά και οι οικογένειές τους.

Η διαρκής ανάγκη του κεφαλαίου για περισσότερα κέρδη και φτηνότερους εργάτες, ακόμα και παιδιά, κάνει τους εργοδότες αδίστακτους. Οι ανήλικοι εργάτες δεν παλεύουν για καλύτερους μισθούς, δε διαμαρτύρονται για τα εξαντλητικά ωράρια. Είναι φθηνοί και ευέλικτοι. Δε ξέρουν τι σημαίνουν οι λέξεις «απεργία» ή «αγώνας».

Οι εργαζόμενοι λοιπόν, ακόμα και μέσα στις συνθήκες της καπιταλιστικής κρίσης, πρέπει να εντείνουν ακόμα περισσότερο την πάλη τους κατά της πολιτικής ΕΕ, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΔΝΤ και όλων όσοι με τη στήριξή τους αφήνουν εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά έξω από τα σχολεία, θύματα των κυκλωμάτων εκμετάλλευσης. Το ζήτημα, λοιπόν, είναι πώς θα κατοχυρώσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά, πώς θα εξαλείψουμε και θα καταργήσουμε την παιδική εργασία. Οπως έκανε ο σοσιαλισμός που γνωρίσαμε, το μόνο σύστημα στην Ιστορία της ανθρωπότητας που έλυσε το πρόβλημα της παιδικής εργασίας και απάλλαξε εκατομμύρια παιδιά από την εκμετάλλευση.


ΕΡΓΑΤΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ - ΠΑΡΑΛΙΜΝΗΣ
Συγκέντρωση για τα δεδουλευμένα

Νέες κινητοποιήσεις αρχίζουν οι εργαζόμενοι της Ανώνυμης Τεχνικής Εταιρείας ΝΤΙ-ΕΣ, που δουλεύουν στην κατασκευή του οδικού τμήματος Χαλκηδόνας - Παραλίμνης και διεκδικούν δεδουλευμένα μηνών.

Μετά από 14 μήνες δικαστικών αγώνων και αφού δικαιώθηκαν, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που έχει την ευθύνη του έργου, συνεχίζει να έχει τους εργαζόμενους απλήρωτους, αναιρώντας ακόμα και δικά της έγγραφα και αγνοώντας δικαστικές αποφάσεις.

Για το λόγο αυτό οι εργαζόμενοι της εταιρείας αποφάσισαν να συγκεντρωθούν την Τρίτη στις 9 το πρωί στη Δυτική Είσοδο της Θεσσαλονίκης, στο ύψος των Νέων Δικαστηρίων. Στη συνέχεια, με τα αυτοκίνητά τους θα σχηματίσουν κομβόι και θα κατευθυνθούν στα γραφεία της Περιφέρειας, όπου θα απαιτήσουν με συγκέντρωσή τους να τους καταβληθούν τα οφειλόμενα.

Την εκδήλωση στηρίζουν η Πανελλαδική Ομοσπονδία Συνδικάτων Επαγγελματιών Οδηγών Μεταφοράς (ΠΟΣΕΜ), το Σωματείο Χειριστών Ν. Πέλλας, η Ενωση Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς Κεντροδυτικής Μακεδονίας και το Συνδικάτο Οικοδόμων Γιαννιτσών.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ