ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Μάη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ολοκληρώνεται η παράδοση των σιδηροδρόμων στους επιχειρηματικούς ομίλους

Οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο και γενικότερα για το λαό

Eurokinissi

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ έκανε την ακόλουθη δήλωση για το λεγόμενο «4ο πακέτο» για τους σιδηροδρόμους:

«Το λεγόμενο "4ο πακέτο" για τους σιδηροδρόμους που ψηφίστηκε στην τελευταία Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, ολοκληρώνει την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών και την παράδοσή τους στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, στο όνομα της ανταγωνιστικότητάς τους, για την εξασφάλιση μεγαλύτερων μεριδίων στην αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών.

Αφαιρεί και τα τελευταία εμπόδια που μέχρι σήμερα δυσκόλευαν τους ομίλους για τη λειτουργία και διασύνδεση του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου σε όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ. Εναρμονίζει τα διαφορετικά πλαίσια κάθε χώρας υπό την ομπρέλα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ που θα εκδίδει και ευρωενωσιακά πιστοποιητικά ασφαλείας, παραμερίζοντας αυτά των κρατών - μελών.

Οι κανονισμοί υγιεινής και ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών θα χειροτερεύσουν δραματικά, όπως και οι όροι εντατικοποίησης της δουλειάς των εργαζομένων, για την κερδοφορία των επιχειρήσεων με την επίκληση της "μείωσης του διοικητικού κόστους". Την ίδια ώρα, οι τιμές των εισιτηρίων για το λαό θα γίνουν ακόμα πιο τσουχτερές. Ολα τα παραπάνω επιταχύνουν όσα είχαν δρομολογηθεί και με το προηγούμενο "τρίτο πακέτο", που ολοκλήρωσε τον τεμαχισμό του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου, διαχωρίζοντας το δίκτυο των υποδομών από το κυρίως μεταφορικό έργο. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται ακόμα περισσότερο η παράδοση στους ομίλους του κερδοφόρου τμήματος, που είναι το μεταφορικό έργο, ενώ το δίκτυο των υποδομών με το κόστος που συνεπάγεται, παραμένει στο κράτος.

Η πολιτική αυτή ήδη εφαρμόζεται από τις προηγούμενες κυβερνήσεις του κεφαλαίου ΝΔ, ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα και συνεχίζεται με την ίδια συνέπεια από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ προς όφελος των μονοπωλίων: Διαχωρισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το μεταφορικό έργο, ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να καρπωθούν τα "φιλέτα" που έχουν στο στόχαστρο χωρίς επιβαρύνσεις με χρέη και το κόστος συντήρησης των υποδομών. Χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων, μειώσεις μισθών και εντατικοποίηση εργασίας στο έπακρο. Η πολιτική αυτή στην Ελλάδα έχει ήδη οδυνηρές συνέπειες, καθώς εκτίναξε τις τιμές στα ύψη, το μεταφορικό έργο έχει περιοριστεί δραστικά, ενώ σε μεγάλο κίνδυνο τίθεται η ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.

Η μόνη προοπτική και διέξοδος είναι ο αγώνας ενάντια στα μονοπώλια και τα συμφέροντά τους, για να μπουν εμπόδια στην ιδιωτικοποίηση, στο τσάκισμα των εργατικών - λαϊκών δικαιωμάτων, στις απολύσεις, με άμεση κλιμάκωση της εργατικής πάλης (...).

Σε αυτό το δρόμο, η ικανοποίηση των εργατικών - λαϊκών αιτημάτων για δημόσιες σιδηροδρομικές μεταφορές, ποιοτικές, φτηνές και ασφαλείς, με κατοχυρωμένα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων στον κλάδο, συνδέεται με την πάλη για την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων με το λαό στην εξουσία, προκειμένου ο λαός να απελευθερωθεί κι από τα δεσμά της EE».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Λιμενικό σύστημα προσαρμοσμένο πλήρως στις ανάγκες του κεφαλαίου

Οι στόχοι του εγχώριου κεφαλαίου για τη μετατροπή της χώρας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, αποτυπώθηκαν ανάγλυφα στην παρουσίαση «των αξόνων της κυβερνητικής στρατηγικής» για το λιμενικό σύστημα της χώρας, που παρουσίασε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, στη διημερίδα που διοργάνωσε στις 9 με 10 Μάη η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Λιμενικών Επενδύσεων.

Οπως ανέφερε ο υπουργός, το κύριο ζητούμενο είναι η «εξυπηρέτηση πλαισίου στόχων ώστε τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας να ενταχθούν αποτελεσματικά στο συνολικό σχέδιο εξυπηρέτησης της παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας» και να γίνει η «αποτελεσματική ένταξη των μεγάλων λιμανιών της χώρας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και γενικότερα η ένταξη των λιμένων στο ευρωπαϊκό πλαίσιο λιμενικής λειτουργίας».

Αυτά σημαίνουν πρακτικά ότι τα λιμάνια προσαρμόζονται πλήρως στην εξυπηρέτηση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των Μεταφορών.

Για το σκοπό αυτό, όπως σημείωσε, ήδη προετοιμάζονται από τις διοικήσεις των λιμανιών «masterplans», ώστε να αναδειχτούν τα λιμάνια «σε διεθνείς πόλους έλξης φορτίων και επιβατών», των οποίων το βασικότερο στοιχείο είναι η αναβάθμιση των υποδομών τους, «ως προϋπόθεση για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών». Μάλιστα, στο σημείο αυτό πρόσθεσε ότι «δυστυχώς, παθογένειες του παρελθόντος για τις οποίες είχαν ευθύνη όχι μόνο οι ελληνικές, αλλά και οι ευρωπαϊκές πολιτικές, κατεύθυναν τις επενδύσεις σε υποδομές κυρίως στις χερσαίες μεταφορές, έχουν οδηγήσει σε περιορισμένο αριθμό επενδύσεων σε λιμάνια».

Σημείωσε, δε, ότι άξονας της «κυβερνητικής στρατηγικής» είναι η «αξιοποίηση και ενίσχυση της γνώσης και της εμπειρίας των εργαζομένων του κλάδου» και γι' αυτό «απαιτείται σαφέστερο πλαίσιο, που θα κατοχυρώνει τη λιμενική εργασία ως σημαντικό κεφάλαιο για τη λιμενική βιομηχανία»... Πρόσθεσε, ακόμη, ότι «ήδη βρισκόμαστε σε επαφή με το υπουργείο Εργασίας προκειμένου αυτό το πλαίσιο σύντομα να υπάρξει και να είναι λειτουργικό». Ολα αυτά φανερώνουν ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ανατρέψει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που αφορούσε τα εργασιακά δικαιώματα στα λιμάνια, ως στοιχείο ενίσχυσης κερδοφορίας του κεφαλαίου στη «λιμενική βιομηχανία».

  • Στο μεταξύ, όσον αφορά τον ΟΛΠ, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε τη σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων στις 31 Μάη, προκειμένου να δοθεί το «οκέι» για την τροποποίηση του καταστατικού του Οργανισμού από το βασικό του μέτοχο που είναι το ΤΑΙΠΕΔ, ώστε μέχρι τον Ιούλη να γίνει η μεταφορά καταρχήν του 51% (και σε 5 χρόνια το 16%) των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO.
Αναμένεται διπλάσιος αριθμός Ρώσων τουριστών

Κανένα όφελος για τους εργαζόμενους

Πανηγυρισμοί για την αύξηση των τουριστικών αφίξεων από τη Ρωσία στην Ελλάδα που αναμένεται για το 2016, σύμφωνα με τις προβλέψεις που παρουσιάστηκαν χτες κατά τη διάρκεια του Ελληνο-Ρωσικού Φόρουμ που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από το υπουργείο Οικονομίας σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού της Ρωσίας, τον ΕΟΤ και τον ταξιδιωτικό οργανισμό «Rostourism». Οι πανηγυρισμοί αυτοί γίνονται επειδή θα αυξήσουν την κερδοφορία των επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου, όταν οι συνθήκες δουλειάς, μισθολογικές, ωράρια με απλήρωτη δουλειά, εντατικοποίηση κ.λπ., γίνονται ολοένα και χειρότερες.

Στην εκδήλωση ο υπουργός Οικονομίας, Γ. Σταθάκης, επισήμανε ότι δημιουργούνται διευρυμένες προοπτικές συνεργασίας σε εμπορικό και επενδυτικό επίπεδο μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας, μην παραλείποντας φυσικά να αναφερθεί στην υποστήριξη των εγχώριων τουριστικών επιχειρήσεων με διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως το νέο ΕΣΠΑ, ο «αναπτυξιακός νόμος» και το «πακέτο» Γιούνκερ.

Η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Ελ. Κουντουρά έκανε λόγο περί «νέας εθνικής τουριστικής πολιτικής» από την οποία ήδη υπάρχουν «ιδιαίτερα θετικά μηνύματα» και πρόσθεσε ότι στόχος είναι η Ελλάδα να καταστεί ο πρώτος και πιο δημοφιλής επαναλαμβανόμενος προορισμός για τους Ρώσους σταθερά τα επόμενα χρόνια.

Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Ν. Ξυδάκης ανέφερε πως έχουν ενισχυθεί με επιπλέον προσωπικό τα ελληνικά προξενεία στη Ρωσία και επιταχύνεται ο μηχανισμός έκδοσης θεωρήσεων (visa), ανακοίνωσε τις νέες δυνατότητες εξυπηρέτησης πολιτών σε μεγαλύτερο αριθμό περιοχών της Ρωσίας. Πρόσθεσε ότι ήδη εκδίδονται θεωρήσεις διάρκειας ενός έτους πολλαπλής εισόδου, ενώ οι θεωρήσεις μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας θα αυξάνονται όσο το επιτρέπει η Σένγκεν.

Τέλος, ο εκπρόσωπος του «Rostourism», Ολεγκ Σαβόνοφ τόνισε ότι η Ελλάδα αποτελεί αυτή τη στιγμή τον πρώτο προορισμό για τους Ρώσους, μίλησε για τάση διπλασιασμού των κρατήσεων και των πωλήσεων και εκτίμησε ότι θα ανέλθουν σε 1 εκατομμύριο οι αφίξεις Ρώσων τουριστών στην Ελλάδα. Στο φόρουμ, συμμετείχαν περισσότεροι από 200 θεσμικοί εκπρόσωποι, tour operators και τουριστικοί επιχειρηματίες των δύο χωρών, ενώ πραγματοποιήθηκαν ξεχωριστές επιχειρηματικές συναντήσεις για τη σύναψη νέων συμφωνιών.

Ελληνοαλβανική ενεργειακή συνεργασία

Με τον υφυπουργό Ενέργειας της Αλβανίας, Ilir Bejtja, συναντήθηκε χτες ο υπουργός Περιβάλλοντος, Π. Σκουρλέτης, με τη συμμετοχή του γγ Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του υπουργείου, Μ. Βερροιόπουλο και των διοικήσεων της ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου) και του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου). Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε ενόψει και των εγκαινίων του ΤΑΡ (θα περνά και από Αλβανία), που θα πραγματοποιηθούν σε λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο Αλβανός αξιωματούχος «εστίασε στα ζητήματα ενεργειακής συνεργασίας, επισημαίνοντας αρχικά τις πολύ καλές σχέσεις ανάμεσα στις δύο χώρες και τις μεγάλες δυνατότητες που προκύπτουν από τη συμμετοχή τους στο έργο του TAP», ενώ ο Π. Σκουρλέτης υπογράμμισε «τη θετική επίδραση του TAP στη συνεργασία των δύο κρατών και στη σύσφιξη των σχέσεων ανάμεσα στους δύο λαούς». Τη συνάντηση απασχόλησαν και ευρύτερα ενεργειακά ζητήματα της περιοχής, με τον Ελληνα υπουργό να αναφέρεται στην τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η χώρα στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τονίζοντας πως οι ΑΠΕ «έχουν να διαδραματίσουν πολύ σημαντικό ρόλο στο μέλλον».

Στο μεταξύ, όπως δήλωσε χτες ο Π. Σκουρλέτης στο Reuters, η αζέρικη κρατική εταιρεία φυσικού αερίου SOCAR συνεχίζει να αναζητά επενδυτή για την απόκτηση του 17% του ΔΕΣΦΑ, ώστε να ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση σύμφωνα με τους όρους που έχει θέσει η ΕΕ, δηλαδή να μην αποκτήσουν οι Αζέροι το 66%, όπως ήταν η αρχική συμφωνία, αλλά κάτω του 50%. Επίσης, αναφέρθηκε και στο σχεδιαζόμενο ελληνοβουλγαρικό διασυνδετήριο αγωγό φυσικού αερίου αλλά και στον πλωτό σταθμό LNG της Αλεξανδρούπολης, έργα που συνδέονται με τον ΤΑΡ.

ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Να πουλήσουμε, αλλά ας αφήσουμε να βγάλει φράγκα και ο δήμος»

Υπέρ της πώλησης του λιμανιού στα ιδιωτικά μονοπώλια δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, όμως ζητά να εξαιρεθεί από την πώληση η Α' προβλήτα και να παραχωρηθεί στην «πόλη», προκειμένου να αξιοποιηθεί επιχειρηματικά από τον ίδιο το δήμο.

Αναφερόμενος στο σχέδιο του δήμου για την Α' προβλήτα, ο Γ. Μπουτάρης ανακοίνωσε ότι ξεκινά να εκπονείται ένα ετήσιο σχέδιο από τους αντιδημάρχους Πολιτισμού και Τουρισμού για δράσεις. Τα έξοδα για τη συντήρηση της Α' προβλήτας θα προκύψουν από την επιβολή εισιτηρίου σε δράσεις που θα πραγματοποιούνται και από τα έσοδα από μισθώματα των χώρων του Λιμανιού (αποθήκες, αίθουσες αμφιθεάτρων).

Μέσα στα σχέδια της δημοτικής αρχής είναι να δημιουργηθεί βάση αερόστατων για να πραγματοποιούνται «πτήσεις» από το λιμάνι με θέα την πόλη. Μάλιστα, ο δήμος ήδη έχει επαφές με εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ