ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Απρίλη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ
Κόβει κορδέλες ... «ράβει κοστούμι» στις εργατικές - λαϊκές οικογένειες

Στην πεπατημένη της καλλιέργειας αυταπατών περί «εξόδου από την κρίση», κινήθηκε η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα με αφορμή τα χτεσινά εγκαίνια μίας ακόμη σήραγγας της Εθνικής οδού Κορίνθου - Πατρών που δόθηκε στην κυκλοφορία. Ετσι, η κυβέρνηση, «κόβοντας κορδέλες» και στήνοντας επικοινωνιακές φιέστες, προσπαθεί να στηρίξει το «αφήγημα» για το «φως στην άκρη του τούνελ» που τάχα έρχεται, προκειμένου ο λαός να δείξει ανοχή στα νέα πολύ σκληρά μέτρα. Την ίδια στιγμή, βέβαια, ο πρωθυπουργός, «κλείνοντας» το μάτι στους τραπεζικούς και κατασκευαστικούς ομίλους, σημείωσε ότι η ανάπτυξη υποδομών αποτελεί κεντρικό στοιχείο της «παραγωγικής ανασυγκρότησης» που προωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, εννοώντας ειδικότερα τις υποδομές που ενισχύουν τις συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές. Και αυτό το παραγωγικό μοντέλο που προτείνει, εξυπηρετεί τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων και προϋποθέτει νέο χτύπημα των εργατικών - λαϊκών δικαιωμάτων.

Ο Αλ. Τσίπρας, αναφερόμενος στην πρόσφατη συμφωνία του Γιούρογκρουπ, έκανε λόγο περί «οφέλους» που θα υπάρξει όχι «άμεσα, αλλά μακροπρόθεσμα», σε μια εμφανή προσπάθεια καλλιέργειας ψεύτικων ελπίδων στους εργαζόμενους. Σχετικά με το οδικό έργο καθαυτό, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε σε «συνθήκες υπερκοστολόγησης» των συμβάσεων που υπέγραφαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, για να προβάλλει τις νέες συμβάσεις που υπογράφτηκαν κατά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ως προϊόν «σκληρής διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές. Η επαναδιαπραγμάτευση αυτή ήταν δύσκολη, αλλά εξασφάλισε και όφελος για το Δημόσιο και τους φορολογούμενους δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με τις αρχικές απαιτήσεις των παραχωρησιούχων». Στην πραγματικότητα και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως και οι προηγούμενες, ικανοποίησε στο ακέραιο τις απαιτήσεις των εργολάβων. Κι αυτό έγινε και με ζεστό χρήμα (σ.σ. των εργατικών - λαϊκών οικογενειών) που τους έδωσαν για την κατασκευή του δρόμου, αλλά και με τα δυσβάσταχτα χαράτσια διοδίων που θα πληρώνουν οι εργαζόμενοι που θα χρησιμοποιούν το δρόμο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι αμέσως μετά το Πάσχα αναμένεται να υπάρξει και αναπροσαρμογή των διοδίων, τα οποία θα εκτοξευθούν από 6,4 ευρώ που είναι σήμερα στα 11,5 ευρώ, υπολογίζοντας το κόστος περίπου στα 6 λεπτά/χιλιόμετρο. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι για την περίοδο 2008 - 2015 τα έσοδα από τα διόδια για την Ολυμπία Οδό έχουν ανέλθει στα 574 εκατ. ευρώ. Τέλος, συνολικά το κατασκευαστικό κόστος του έργου έφτασε το 1,834 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ακόμη 223 εκατ. ευρώ ήταν το κόστος των απαλλοτριώσεων.

Ο πρωθυπουργός, μιλώντας για τη σημασία του έργου, σημείωσε τη σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό και το λιμάνι της Πάτρας, το χαρακτήρισε ως «υπερτοπικής σπουδαιότητας» και «εξαιρετικά σημαντικό, όχι μόνο για τις μετακινήσεις των πολιτών, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς το λιμάνι της Πάτρας, μια από τις σημαντικότερες, τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς τη Δυτική Ευρώπη». Είπε ότι, στο πλαίσιο πάντα έργων στήριξης της «παραγωγικής ανάπτυξης», ακολουθεί η υλοποίηση του δρόμου Πάτρας - Πύργου, ο σχεδιασμός και εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα - Πάτρα, που θα μετατρέψει το λιμάνι της πόλης «σε κέντρο συνδυασμένων μεταφορών» και πύλη της Δυτικής Ελλάδας.

Αδραξε την ευκαιρία να παρουσιάσει τις «επιδόσεις» της κυβέρνησής του στην απορροφητικότητα κονδυλίων ΕΣΠΑ, την εξτρά χρηματοδότηση για την ενίσχυση των επενδύσεων του μεγάλου κεφαλαίου δηλαδή, η οποία, όπως είπε, έφτασε σχεδόν στο 98%, κάτι που «δυστυχώς στο παρελθόν δεν συνέβαινε», σημειώνοντας ότι το γεγονός αυτό «είναι μία από τις αιτίες της σταθεροποίησης της οικονομίας». Συνέχισε με γενικότερες υποσχέσεις προς τους κατοίκους της περιοχής για τη «στήριξη της Δημόσιας Υγείας», άλλα έργα υποδομών που ενισχύουν τον πρωτογενή τομέα, την παράδοση ελεύθερων χώρων στους δημότες της Πάτρας για τη «βελτίωση της ποιότητας ζωής».

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ
Να παρθούν άμεσα μέτρα για έργα που υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες

Συνάντηση χτες του Κώστα Πελετίδη με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα

Τον δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, επισκέφτηκε χτες στο δημαρχείο ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο δήμαρχος ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο λαός της Πάτρας και αναφέρθηκε στις διεκδικήσεις και τα αιτήματα του δήμου, όπως έχουν αποτυπωθεί στις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.

Πιο συγκεκριμένα, ανάμεσα σε άλλα ο Κ. Πελετίδης είπε στον πρωθυπουργό τα εξής:

«Θα θέλαμε πάρα πολύ η σημερινή μέρα, της παράδοσης του δρόμου Πάτρα - Κόρινθος, να ήταν μέρα χαράς για τον πατραϊκό λαό. Δυστυχώς δεν είναι, και όχι με δική του ευθύνη. Για πολλά χρόνια βλέπει το μόχθο και τον ιδρώτα του να τον λυμαίνονται οι μεγαλοεργολάβοι, να καθυστερεί η υλοποίηση των μεγάλων οδικών έργων, και οι κατασκευαστικές εταιρείες, με τη συνδρομή του κράτους, να απολαμβάνουν όλο και πιο αυξημένη τη δημόσια χρηματοδότηση, τις πολλαπλές διευκολύνσεις, για να απομυζούν διαρκώς κέρδη.

Το έργο παραδίδεται, αλλά για τα λαϊκά στρώματα η χρήση του θα είναι είδος πολυτελείας. Τα διόδια Πάτρα - Αθήνα μετ' επιστροφής από 12,80 ευρώ θα φτάσουν 23 ευρώ, αύξηση 80%. Τα διόδια για να διασχίσει κανείς τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου και να επιστρέψει είναι 27 ευρώ. Την ίδια στιγμή, το μεροκάματο των 8μηνιτών εργαζομένων στο δήμο μας είναι μόλις 17 ευρώ! Επειδή ο λαός μας πλήρωσε και ξαναπλήρωσε τους μεγαλοεργολάβους, είναι πιστεύουμε λογικό να θέλει να κυκλοφορεί στους δρόμους χωρίς να ξαναβάλει το χέρι στην τσέπη. Να γιατί απαιτούμε την άμεση κατάργηση των διοδίων!

Ο οδικός άξονας Κορίνθου - Πατρών παραδίδεται, όμως δεν έχει ξεκινήσει ακόμα κανένα έργο αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής του πρώην δήμου Ρίου, που εξαιτίας της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου, είναι παραπάνω από ορατοί οι κίνδυνοι για τη ζωή και την περιουσία των κατοίκων. Η κυβέρνησή σας είναι ενήμερη. Εστω και τώρα, περιμένουμε την υλοποίηση των μέτρων που απαιτούνται για να μη θρηνήσουμε θύματα μπροστά σε μια κακοκαιρία, να μην καταστραφούν οι κοινότητές μας».

Στη συνέχεια, ο δήμαρχος ανέφερε στον πρωθυπουργό ορισμένα προβλήματα που βασανίζουν το λαό της Πάτρας. Πιο συγκεκριμένα ζήτησε:

-- Αμεσα να γίνουν μόνιμες προσλήψεις 1.000 εργαζομένων στο δήμο. Να μονιμοποιηθούν οι συμβασιούχοι. Να χρηματοδοτηθεί ο δήμος από τον κρατικό προϋπολογισμό για να ανταποκριθεί επαρκώς στη μισθοδοσία και τη λειτουργία της πόλης. Να καταργηθεί το επιπλέον χαράτσωμα των συμπολιτών μας με ανταποδοτικά τέλη, πρόστιμα, φόρους. Πληρώνουν βαριά και άδικη φορολογία, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, ειδικούς φόρους για καύσιμα, ποτά, τσιγάρα, καφέδες. Δεν έχουν άλλα, στέρεψαν.

-- Να ολοκληρωθεί το φράγμα Πείρου - Παραπείρου, που μπορεί να τροφοδοτήσει και να καλύψει μεγάλο ποσοστό από τις ανάγκες της πόλης. Η διαχείρισή του από Ανώνυμη Εταιρεία ή από Διαδημοτική Επιχείρηση θα έχει αποτέλεσμα την ιδιωτικοποίηση και την παραπέρα εμπορευματοποίηση του νερού. Θα επιβαρυνθούν τα λαϊκά στρώματα με αύξηση της τιμής του νερού.

-- Να παρέμβει ο πρωθυπουργός στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου, για να παραχωρήσει το κτίριο της πρώην Εμπορικής Σχολής, μετέπειτα Πειραματικό Σχολείο, για να το κάνουμε παιδικό σταθμό.

-- Για το κολυμβητήριο της Αγυιάς Πάτρας, που ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, δυόμισι χρόνια περιμένει ο δήμος την παρέμβαση του υπουργείου, για να συντηρήσουν και να λειτουργήσουν τον χώρο αθλητικών δράσεων γύρω από το παλιό κολυμβητήριο.

-- Αναφέρθηκε στο γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει δώσει η Πολιτεία ούτε 1 ευρώ για τις ανάγκες του Παμπελοποννησιακού Σταδίου, που ο δήμος διαχειρίζεται με χρήματα του πατραϊκού λαού, ούτε φυσικά για τα δημοτικά γήπεδα και τους προαύλιους χώρους γυμναστικής των σχολείων.

Οπως ανέφερε επίσης ο Κώστας Πελετίδης, «σύντομα θα έρθουμε σε επαφή και με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, για να δούμε τις δυνατότητες χρήσης των αθλητικών εγκαταστάσεων του Κέντρου Εκπαίδευσης Τεχνικού Πάτρας από τους κατοίκους της περιοχής, τα παιδιά μας».

Τέλος, ανέφερε ότι «υπάρχουν πάρα πολλά ακόμα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων, του Κοινωνικού, του Πολιτιστικού Τομέα, των γενικότερων υποδομών της πόλης μας, όπως η κατάσταση των οδοστρωμάτων, έλλειψη μέτρων για την αντισεισμική θωράκιση, την αντιπλημμυρική προστασία, για τα οποία είναι συνεχείς οι παρεμβάσεις μας και οι διεκδικήσεις μας προς την κυβέρνηση. Για εμάς βασική προτεραιότητα αποτελεί η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των λαϊκών στρωμάτων που υποφέρουν».

ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ
Ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο

Την έγκριση του «Προσυμβατικού Ελέγχου» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων σε τρεις χερσαίες περιοχές της Δυτικής Ελλάδας ανακοίνωσε, χτες, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Πρόκειται για τα οικόπεδα των περιοχών «ΒΔ Πελοποννήσου» και «Αρτας - Πρέβεζας» που παραχωρούνται στα ΕΛΠΕ και για το οικόπεδο της περιοχής «Αιτωλοακαρνανίας» που παραχωρείται στην «Energean Oil & Gas». Επόμενο βήμα για την τυπική ολοκλήρωση των συμφωνιών είναι η υπογραφή των συμβάσεων μίσθωσης μεταξύ του ΥΠΕΝ και των εταιρειών και η προώθησή τους για κύρωση στη Βουλή.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ