ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 12 Απρίλη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μπλόκα γύρω από την Ακρόπολη

Οι κάτοικοι της περιοχής διαμαρτύρονται για το κυκλοφοριακό χάος και την καταστροφή των αρχαιολογικών μνημείων του Παρθενώνα από τα καυσαέρια

Στον αποκλεισμό των δρόμων γύρω απ' την Ακρόπολη είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν οι κάτοικοι της περιοχής, προκειμένου να απαγορεύσουν τη διέλευση βαρέων οχημάτων και φορτηγών, δίνοντας έτσι τέλος στο κυκλοφοριακό χάος και την καταστροφή των αρχαιολογικών μνημείων του Παρθενώνα από τα καυσαέρια.

Σε επιστολή του προς τον υπουργό Μεταφορών, Χ. Καστανίδη,ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος "Ακρόπολη" αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο οι κάτοικοι να προσφύγουν ακόμα και στη Δικαιοσύνη για να αναζητηθούν οι ευθύνες των αρμοδίων, οι οποίοι δε φρόντισαν να τοποθετήσουν απαγορευτικές πινακίδες. Ο σύλλογος τονίζει ότι "με τη διέλευση βαρέων οχημάτων από την περιοχή, εκτός από τα περιβαλλοντικά προβλήματα, προξενείται καταστροφή στην Ακρόπολη, υποβαθμίζεται η περιοχή, ενώ προκαλούνται και προβλήματα ασφαλούς κυκλοφορίας των πεζών, λόγω της στενότητας των δρόμων εξόδου από την περιοχή".

Ολα αυτά έχουν καταγγελθεί από το σύλλογο με αλλεπάλληλα υπομνήματα προς τους αρμόδιους φορείς τα τελευταία 8 χρόνια, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Μάλιστα στα υπομνήματα υποδεικνύονται τα σημεία όπου πρέπει να τοποθετηθούν οι πινακίδες. Τον περασμένο Ιούνη ο σύλλογος έστειλε επιστολή προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη,στον οποίο επισήμανε το πρόβλημα, χωρίς όμως να πάρει καμία απάντηση, ενώ τον περασμένο Φλεβάρη έστειλε επιστολή με το ίδιο περιεχόμενο και στον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη,από τον οποίο ζητούσαν να παρέμβει για να δώσει μία λύση. Και πάλι όμως δεν υπήρξε απάντηση...

Ετσι, ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος "Ακρόπολη" και οι κάτοικοι καταγγέλλουν την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, το Δήμο Αθηναίων και την Τροχαία Αθηνών, για πλήρη αδιαφορία, αφού παρά τις διαβεβαιώσεις τους, δεν έχουν πάρει μέτρα για την απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων και φορτηγών. Μετά απ' αυτές τις εξελίξεις ο σύλλογος, στην επιστολή του προς τον υπουργό Μεταφορών, κάνει λόγο για εμπαιγμό και τονίζει ότι θα προχωρήσει στην ενημέρωση διεθνών φορέων και οργανισμών για το θέμα, ενώ κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Αθήνας, το ερχόμενο καλοκαίρι, θα μοιράζει ενημερωτικά φυλλάδια στους επισκέπτες.

Νέα κινητοποίηση των εργαζομένων στο ΕΤΜΟΑ

Τη μετάταξή τους στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων ζητούν οι υπάλληλοι του, κατ' ευφημισμόν, Ειδικού Ταμείου Μονίμων Οδοστρωμάτων Αθηνών, ταυτόχρονα με την επίλυση των άλλων θεσμικών και οικονομικών τους προβλημάτων

Σε νέα αγωνιστική κινητοποίηση προχωρούν τη Δευτέρα οι 600 περίπου εργαζόμενοι του ΕΤΜΟΑ (Ειδικό Ταμείο Μονίμων Οδοστρωμάτων Αθηνών), αφού εξακολουθούν να παραμένουν απλήρωτοι. Συγκεκριμένα θα κάνουν τετράωρη στάση εργασίας από τις 7 μέχρι τις 11 π.μ. και ταυτόχρονα κατάληψη των γραφείων της γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ στη Χαρ. Τρικούπη.

Τα προβλήματα του ΕΤΜΟΑ - τονίζει στο "Ρ" ο Θανάσης Πατουλιάς μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων - είναι πολλά και ανυπέρβλητα. "Είναι ένα κατ' ευφημισμόν Ταμείο χωρίς οργανισμό, χωρίς αρμοδιότητα, χωρίς οικονομικούς πόρους, χωρίς όραμα, που οι κατ' επίφασιν υπάλληλοί του προσφέρουν πλέον τις υπηρεσίες τους σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ".

Το Ταμείο αυτό ιδρύθηκε το 1922 με σκοπό τη συντήρηση των οδοστρωμάτων της πρωτεύουσας, ενώ στη συνέχεια ανέλαβε και άλλα αντικείμενα, όπως το πράσινο (διαχειρίζεται το Πεδίον του Αρεως), τη διαγράμμιση, σήμανση και φωτεινή σηματοδότηση των δρόμων. Μέχρι το 1976 είχε ίδια έσοδα που προέρχονταν από ποσοστό επί της τιμής των εισιτηρίων των αστικών και υπεραστικών Λεωφορείων και από ενοίκια καταστημάτων στην Ομόνοια, στο Πεδίον Αρεως κλπ. Τότε, με το νόμο 281/76, το έσοδο των εισιτηρίων καταργήθηκε και σε αναπλήρωσή του εγγράφεται στον κρατικό προϋπολογισμό επιχορήγηση που, ενώ σήμερα θα έπρεπε να φτάνει τα 2,593 δισ. δρχ., ανέρχεται μόνο σε 2,2 δισ. δρχ. Υπάρχει δηλαδή ένα έλλειμμα στις ανελαστικές δαπάνες του Ταμείου ύψους 400 εκατ. δρχ. που η κυβέρνηση αρνείται να το καλύψει.

Στο μεταξύ ενώ σιγά σιγά οι υπάλληλοι του ΕΤΜΟΑ έχουν σχεδόν πλήρως αποσπαστεί σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, το Ταμείο ασχολείται με την ανάθεση του αντικειμένου του σε ιδιώτες με μεγαλύτερη ασφαλώς επιβάρυνση για το δημόσιο.

Οπως υπογραμμίζει ο Θ. Πατουλιάς, οι εργαζόμενοι, κάτω από αυτές τις συνθήκες, δε θα ήταν αντίθετοι με τη μετάταξη όλου του προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ, αρκεί να ισχύσουν οι εξής προϋποθέσεις: Να έχουν την ίδια υγειονομική περίθαλψη με αυτή των δημοσίων υπαλλήλων και να καλύψει το κράτος το κόστος από την αλλαγή της ασφαλιστικής τους κάλυψης (τώρα τους καλύπτει το ΙΚΑ).

Ενα άλλο σημαντικό πρόβλημα του εργατοτεχνικού προσωπικού που υπάγεται στο ΕΤΜΟΑ, είναι ότι βρίσκεται όλο σχεδόν το χρόνο σε επιφυλακή και αποτελεί την ομάδα κρούσης για να επέμβει σε όλες τις καταστροφές που επιλαμβάνεται το ΥΠΕΧΩΔΕ (σεισμοί, πλημμύρες, φωτιές, εκχιονισμοί κλπ), ενώ δεν αποζημιώνεται ακόμη και όταν δρα εκτός έδρας!

Οι κινητοποιήσεις, λοιπόν, των εργαζομένων του ΕΤΜΟΑ έχουν πολλά αίτια και δε γίνονται μόνο επειδή μένουν απλήρωτοι τόσες μέρες.

ΔΙΚΗ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΓΚΡΙΝΠΙΣ
Αθωώθηκαν για την κατάληψη της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ

Το δικαστήριο έκρινε - επιτέλους - πως η προστασία του περιβάλλοντος είναι πιο σημαντικό ζήτημα από τα οικονομικά συμφέροντα του ομίλου Βαρδινογιάννη

Σημαντική απόφαση για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και για την ίδια την ελληνική Δικαιοσύνη, εξέδωσε χτες το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Κορίνθου, διακηρύσσοντας ότι η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και η αποφυγή κινδύνου για την πρόκληση πετρελαιοκηλίδας είναι σημαντικότερο ζήτημα από τα οικονομικά συμφέροντα ενός ιδιώτη.

Επικαλούμενο το άρθρο 25 του Ποινικού Κώδικα το δικαστήριο, σύμφωνα και με την πρόταση της εισαγγελέα της έδρας, Β. Τσάλη,αθώωσε τα μέλη της "Γκρινπίς", εναντίον των οποίων είχε σχηματιστεί δικογραφία, έπειτα από μήνυση του ομίλου Βαρδινογιάννη, ότι παρεμπόδισαν τη λειτουργία εγκατάστασης που εξυπηρετεί την προμήθεια κινητήριας δύναμης στο κοινό...

Σε τέσσερις μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή καταδικάστηκε μόνο ο καπετάνιος του "Αρκτικ Σανράιζ" για το αδίκημα της απείθειας προς τις λιμενικές αρχές, επειδή αρνήθηκε να απομακρύνει το πλοίο του από τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ.

Τον περασμένο Νοέμβρη 17 μέλη της οικολογικής οργάνωσης με τη βοήθεια του πλοίου "Αρκτικ Σανράιζ" είχαν καταλάβει τις εγκαταστάσεις της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ στους Αγίους Θεοδώρους. Διαμαρτύρονταν για τα συνεχή περιστατικά ρύπανσης για τα οποία ευθύνεται η εταιρία, με αποκορύφωμα αυτό του Αυγούστου του '96, όταν χύθηκαν στη θάλασσα μεγάλες ποσότητες πετρελαίου ενώ φόρτωνε εν μέσω θαλασσοταραχής το δεξαμενόπλοιο της εταιρίας "Κρήτη Σι", που ήταν το σημαντικότερο περιστατικό πετρελαϊκής ρύπανσης για το '96 στην Ελλάδα. Οι ακτιβιστές της "Γκρινπίς" ζητούσαν την τιμωρία των ενόχων, την άμεση λήψη συγκεκριμένων μέτρων και την αλλαγή του ισχύοντος νομικού καθεστώτος, συνελήφθησαν ωστόσο από τις ειδικές δυνάμεις του Λιμενικού.

"Είναι η πρώτη φορά που η "Γκρινπίς" δικάστηκε σε ελληνικό δικαστήριο, σημείωσε χτες ο επικεφαλής της ομάδας των 17 Ν. Χαραλαμπίδης,και αυτή η απόφαση δείχνει ότι η ελληνική κοινωνία και η ελληνική Δικαιοσύνη είναι έτοιμες να προασπίσουν το περιβάλλον. Μένει αυτό να επιβεβαιωθεί και στη δίκη της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ για την υπόθεση της ρύπανσης του Αυγούστου".

Να σημειώσουμε ότι η εκδίκαση της υπόθεσης δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, ενώ με το σχετικό βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Κορίνθου απαλλάχτηκε των ευθυνών ο πρόεδρος του ομίλου Β. Βαρδινογιάννης και παραπέμπονται να δικαστούν ως υπεύθυνοι της ρύπανσης μόνον ο διευθυντής Φορτοεκφορτώσεων της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ και οι πλοίαρχοι των δύο πλοίων που φόρτωναν την ώρα του ατυχήματος πετρέλαιο.

Γερ. ΤΡ.

Μεσημεριάτικα στην ΕΤ-1 η συζήτηση για το Πάρκο Ελευθερίας

Χρειάστηκαν δυο Ερωτήσεις του βουλευτή του ΚΚΕ Λεων. Αυδή,που υποβλήθηκαν στη Βουλή, για να δεχτεί η κρατική ΕΤ-1 να ανοίξει τις πόρτες της στη Συντονιστική Επιτροπή για τη σωτηρία του Πάρκου Ελευθερίας. Ετσι, σήμερα θα μεταδοθεί στις 3μμ εκπομπή με θέμα την καταστροφή του Πάρκου Ελευθερίας από το "πολιτιστικό" χέρι του μεγαλοεκδότη Χρ. Λαμπράκη.

Στην εκπομπή θα συμμετάσχουν ο Αγγελος Γαβαλάς,πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, η Αννα Φιλίνη,δημοτική σύμβουλος Αθήνας, ο Γεράσιμος Σκλαβούνος,γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Πολεοδόμων - Χωροτακτών και ο Δημήτρης Πρωτοψάλτης,γραμματέας του Συνδέσμου Εξορισθέντων και Φυλακισθέντων Αντιστασιακών 1967 - 1974. Τη συζήτηση θα διευθύνει η Αννα Παναγιωταρέα.

"Αν και οι όροι που τέθηκαν είναι ανισότιμοι για την Επιτροπή, ως προς την ώρα μετάδοσης (μεσημέρι αντί βράδυ), τη διάρκεια της εκπομπής και τις διαδικασίες (μαγνητοσκόπηση κλπ), η Επιτροπή θα πάρει μέρος γιατί πάντα ζητούσε διάλογο και υποστήριζε πως το δίκαιο των απόψεών της, έστω κι αν ακουστεί από λίγους, είναι ισχυρότερο από οποιαδήποτε προπαγάνδα του Χρ. Λαμπράκη", αναφέρει χτεσινή ανακοίνωση της Επιτροπής.

Δεξαμενόπλοια της εταιρίας φορτώνουν πετρέλαιο
Ημερίδα για την Ολυμπιάδα 2004

Ημερίδα με θέμα "Ολυμπιακοί Αγώνες και οι επιπτώσεις τους στην Αθήνα", διοργανώνει ο "Σύλλογος Διπλωματούχων Αρχιτεκτόνων" (ΣΑΔΑΣ) την ερχόμενη Πέμπτη 17 Απρίλη στην αίθουσα τελετών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Πατησίων, κτίριο Αρχιτεκτόνων). Στην ημερίδα έχουν κληθεί να συμμετάσχουν η Επιτροπή Διεκδίκησης Ολυμπιακών Αγώνων, ο Δήμος Αθηναίων, το ΤΕΕ, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και άλλοι αρμόδιοι φορείς.

Συγκέντρωση μαθητών στη Νάουσα

Συγκέντρωση και πορεία ενάντια στα υποκριτικά και εκβιαστικά, όπως τα χαρακτηρίζουν, μέτρα του υπουργείου Παιδείας για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών, πραγματοποίησαν χτες το πρωί εκατοντάδες μαθητές των λυκείων της Νάουσας, διεκδικώντας την υιοθέτηση των προτάσεων των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα οι μαθητές διεκδίκησαν τη ματαίωση των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων, παράταση του σχολικού έτους μέχρι τις 20 Ιούνη, περικοπή της ύλης για τις πανελλαδικές και κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς, ώστε η νέα χρονιά να ξεκινήσει χωρίς προβλήματα. Τέλος, οι μαθητές απαίτησαν τη διαφύλαξη της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, αύξηση των δαπανών στο 15% και την καθιέρωση ενιαίου τύπου λυκείου.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ