ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Μάρτη 2020
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Τσουνάμι» για νησιώτες και ναυτεργάτες, προνόμια για εφοπλιστές και «επενδυτές»

INTIME NEWS

Η παραπέρα επιδείνωση της κατάστασης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για την κερδοφορία των εφοπλιστών, σε βάρος των αναγκών των νησιωτών, η ένταση της ήδη άγριας εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, οι νέες «εκπτώσεις» στην ήδη υποβαθμισμένη προστασία της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, μέτρα για fast track επενδύσεις σε παραλίες και αιγιαλούς και ενίσχυση των κατασταλτικών μηχανισμών στα λιμάνια σε βάρος προσφύγων, μεταναστών, ναυτεργατών και συνολικά των εργαζομένων, είναι ορισμένα από τα στοιχεία που συνθέτουν το νομοσχέδιο - σκούπα του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο ήδη από χτες συζητείται στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Το νομοσχέδιο έχει τίτλο «Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις». Οπως ανέδειξε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, δηλώνοντας ότι το ΚΚΕ θα καταψηφίσει, «προωθεί απαιτήσεις των εφοπλιστών - την πλήρη εφαρμογή του Κανονισμού της ΕΕ 3577/1992 για τις θαλάσσιες μεταφορές - που συνδυάζεται απόλυτα με την αντιλαϊκή στρατηγική της ΕΕ "Ευρώπη 2020" - με αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο και νέα προνόμια για το κεφάλαιο, ώστε η ναυτιλιακή βιομηχανία να αντιμετωπιστεί ως ενιαίο σύνολο που θα συμπεριλαμβάνει μεταφορές, λιμάνια, ναυπηγεία, πλατφόρμες εξόρυξης και μεταφοράς πετρελαίου, φυσικού αερίου και εμπορευμάτων, να ξεπεραστούν εμπόδια για την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων».

Αναφερόμενη στα σχετικά άρθρα σημείωσε ότι με τα άρθρα 1 έως 8 η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας στην ίδια ρότα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, προωθεί τον παραπέρα τεμαχισμό του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε ζώνες εκμετάλλευσης, συνεχίζοντας το σπάσιμο του ενιαίου χαρακτήρα της ακτοπλοΐας. Οι εφοπλιστές ακόμα πιο ενεργά θα καθορίζουν τις τιμές των εισιτηρίων και τα ναύλα των εμπορευμάτων, τη συχνότητα των δρομολογίων των καραβιών, με κριτήριο πάντα την αύξηση της κερδοφορίας τους. Προαναγγέλλεται δηλαδή, σημείωσε η βουλευτής του Κόμματος, η ένταση της επιθετικότητας των εφοπλιστών, της κυβέρνησης σε βάρος των ναυτεργατών της ακτοπλοΐας, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με την κατάργηση των ΣΣΕ και όλων των ναυτεργατικών δικαιωμάτων.

Για παράδειγμα, στο άρθρο 1 αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση: «Ενόψει της σημαντικής αύξησης του αριθμού των δραστηριοποιουμένων στην ελληνική αγορά ταχύπλοων και υδροπτέρυγων πλοίων, καθώς και των ιδιαιτεροτήτων που αυτά παρουσιάζουν σε σχέση με τα συμβατικά πλοία, θα πρέπει να τεθούν ρητοί και συγκεκριμένοι όροι βάσει των οποίων θα επιτρέπεται η αντικατάσταση συμβατικού με ταχύπλοο υδροπτέρυγο πλοίο και το αντίστροφο, κατά την διάρκεια μιας δρομολογιακής περιόδου...». Δηλαδή, ο εφοπλιστής θα δρομολογεί και θα αποδρομολογεί πλοίο ανάλογα με το πώς τον συμφέρει απολύοντας ναυτεργάτες. Οσο για τους ...«ρητούς όρους» που αναφέρει, αυτοί θα καθορίζονται από τον εκάστοτε υπουργό Ναυτιλίας, δηλαδή τον πολιτικό εκπρόσωπο ουσιαστικά των εφοπλιστών, με τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Αυτά σε συνδυασμό με το άρθρο 38 του νόμου 4262/2014, που δίνει τη δυνατότητα οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις να εφαρμόζουν δικές τους συμβάσεις, κατά παρέκκλιση των ΣΣΕ, σηματοδοτούν τη χειροτέρευση των όρων δουλειάς και αμοιβής για τους ναυτεργάτες. Επιπρόσθετα, στο άρθρο 8 γίνονται και εκπτώσεις στην αξιοπλοΐα των πλοίων αφού μειώνονται παραπέρα οι προϋποθέσεις για τη δρομολόγηση ακτοπλοϊκών πλοίων.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) θα μπορεί και πάλι να διενεργεί ελέγχους στα πλοία και να εκδίδει πιστοποιητικά, παράλληλα βέβαια με τις ιδιωτικές εταιρείες των νηογνωμόνων. Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε παραδώσει όλες τις αρμοδιότητες του ΚΕΕΠ στους νηογνώμονες. Η Δ. Μανωλάκου σχολίασε ότι τα υπερήλικα πλοία παραμένουν απειλώντας την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και πως είτε με ΚΕΕΠ είτε με νηογνώμονες οι εφοπλιστές κάνουν κουμάντο. «Υπάρχει έμπειρο εργατικό δυναμικό και επιστημονικό προσωπικό - μηχανικοί, ναυπηγοί, μηχανολόγοι, πλοίαρχοι και μηχανικοί εμπορικού ναυτικού κ.ά. - που με τον σύγχρονο εξοπλισμό μπορούν να ελέγξουν την αξιοπλοΐα των καραβιών. Ομως, αυτό που μπαίνει εμπόδιο είναι το καπιταλιστικό κέρδος, η εξουσία του κεφαλαίου», σημείωσε.

Οσο για τις ρυθμίσεις για τα λιμάνια η Δ. Μανωλάκου ανέφερε ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιεί και συνεχίζει την αντιλαϊκή πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή, προωθεί τη στρατηγική της αστικής τάξης για την ανάδειξη της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο μεταφοράς Ενέργειας και εμπορευμάτων και, ταυτόχρονα, ορμητήριο των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Εργασίες κατεδάφισης αυθαιρέτων στη Μακρόνησο

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος, ξεκίνησε χτες η κατεδάφιση 22 αυθαίρετων κτισμάτων στη Μακρόνησο, «που αφορούν σε παλαιές και νεότερες κατοικίες, ορισμένες εξ αυτών κτισμένες πάνω σε πρώην κτίρια στρατώνων του ιστορικού νησιού».

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκης, δήλωσε σχετικά ότι το νησί έχει χαρακτηριστεί αρχαιολογικός χώρος από τον Αύγουστο του 2019 και σημείωσε: «Οι αποφάσεις κατεδάφισης ελήφθησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση. Εμείς σήμερα υλοποιούμε αυτές τις αποφάσεις και δεν σταματούμε εδώ. Με βάση τα πρωτόκολλα κατεδάφισης που έχουν εκδοθεί κατά καιρούς και δεν έχουν υλοποιηθεί, προκηρύσσουμε τους σχετικούς διαγωνισμούς για την κατεδάφιση και αυτών των αυθαιρέτων».

Από τις πρώτες ανακοινώσεις πάντως δεν δίνονται πληροφορίες σχετικά με το αν οι εργασίες γίνονται με όλους τους όρους και στο πλαίσιο και των υπόλοιπων ενεργειών που απαιτούνται ώστε να εξασφαλίζεται η ανάδειξη της ιστορικότητας του νησιού, σύμφωνα και με τα πάγια αιτήματα της Πανελλήνιας Ενωσης Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου (ΠΕΚΑΜ) και άλλων φορέων του εργατικού και λαϊκού κινήματος, αιτήματα που υποστηρίζει και αναδεικνύει σταθερά και το ΚΚΕ.

Θυμίζουμε πως αυτά περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: Δημιουργία σύγχρονου λιμανιού στο νησί. Καθαρισμό - αναστήλωση κτιρίων όπου υπάρχουν και περίφραξη των στρατοπέδων και άλλων χώρων. Σηματοδότηση των σημαντικών χώρων λειτουργίας. Καθαρισμό και βατότητα των δρόμων σύνδεσης των στρατοπέδων. Οργάνωση του κτιρίου των αρτοκλιβάνων, που έχει επισκευαστεί σε Ιστορικό Μουσείο μόνιμης έκθεσης φωτογραφιών, αντικειμένων και εντύπων της περιόδου εκείνης. Ενταξη στα εκπαιδευτικά προγράμματα και οργάνωση επισκέψεων σχολείων, ώστε να γίνει γνωστή η Ιστορία στις νεότερες γενιές.

ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ «NOVARTIS»
Ο εκφυλισμός των διαδικασιών συνεχίζεται

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Τζανακόπουλος είχε σειρά χτες να καταθέσει στην Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά το ρόλο του πρώην υφυπουργού Δ. Παπαγγελόπουλου στην υπόθεση «Novartis». Ο βουλευτής κλητεύθηκε στην Επιτροπή εξαιτίας της παρουσίας του στον Αρειο Πάγο για «ενημέρωση» σχετικά με τη συγκεκριμένη υπόθεση όταν ήταν κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, κάτι που ΝΔ και ΠΑΣΟΚ είχαν χαρακτηρίσει ευθεία παρέμβαση στη Δικαιοσύνη.

Θυμίζουμε ότι ο Δ. Τζανακόπουλος - όπως και ο Π. Πολάκης - είχε οριστεί αρχικά από τον ΣΥΡΙΖΑ ως μέλος της Επιτροπής, αλλά στο γαϊτανάκι των άσφαιρων και αποπροσανατολιστικών αντιπαραθέσεων που έχουν στήσει ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, μετά από πρόταση του ΚΙΝΑΛ τελικά εξαιρέθηκε ως εμπλεκόμενος με την υπόθεση.

Ο ίδιος, χτες, εξηγώντας την παρουσία του στον Αρειο Πάγο φέρεται να κατέθεσε ότι στόχος του ήταν να ενημερωθεί για το αν υπήρχε φάκελος που θα διαβιβαζόταν στον υπουργό Δικαιοσύνης, ότι ήταν για την ενημέρωση της κυβέρνησης, ότι για την επίσκεψη ήταν ενήμερος ο τότε πρωθυπουργός και ότι η συνάντηση κράτησε μόλις 5 λεπτά και ήταν καθαρά διαδικαστική. Ο ίδιος φέρεται να συμφώνησε και με τη φράση που είχε πει τότε ο Δ. Παπαγγελόπουλος, ότι η υπόθεση «Novartis» είναι το «μεγαλύτερο σκάνδαλο από συστάσεως του ελληνικού κράτους» κ.ο.κ.

Ο Δ. Τζανακόπουλος μετά την κατάθεσή του, στη διάρκεια δηλώσεών του, χαρακτήρισε τη διαδικασία παρωδία, ότι η εξαίρεση του ίδιου και του Π. Πολάκη ήταν «μια επιλογή πολιτικής σκοπιμότητας», ότι «η πλειοψηφία της Επιτροπής βρίσκεται σε απόλυτη αδυναμία να αποδείξει τις ανοησίες περί σκευωρίας» κ.λπ.

Και ο εκφυλισμός στον οποίο ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ έχουν οδηγήσει την Προανακριτική Επιτροπή συνεχίζεται...



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ