ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 12 Δεκέμβρη 2014
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Καταγγέλλει την παράδοση κρίσιμων μεταφορικών υποδομών στα μονοπώλια

Κατέθεσε 3 Ερωτήσεις στην Κομισιόν για τις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων, του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και των σιδηροδρόμων

Οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ αναδεικνύουν τις οδυνηρές συνέπειες που έχουν για όλο το λαό οι ιδιωτικοποιήσεις στις μεταφορικές υποδομές

MotionTeam

Οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ αναδεικνύουν τις οδυνηρές συνέπειες που έχουν για όλο το λαό οι ιδιωτικοποιήσεις στις μεταφορικές υποδομές
Την παράδοση στους μονοπωλιακούς ομίλους στρατηγικής σημασίας μεταφορικών υποδομών της χώρας καταγγέλλει, με τρεις Ερωτήσεις της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων, του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και των σιδηροδρόμων, που προωθούν η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και η ΕΕ.

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ αναδεικνύει στις Ερωτήσεις της τις οδυνηρές συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των αεροπορικών, λιμενικών και σιδηροδρομικών μεταφορών για τους εργαζόμενους στους αντίστοιχους κλάδους και για ολόκληρο το λαό, προκειμένου να υπηρετηθεί ο στόχος της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, που θα βάλουν στο χέρι λαϊκή περιουσία, το σύνολο σχεδόν των υποδομών μεταφοράς της χώρας.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Αναλυτικά, η Ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ επισημαίνει:

«Η αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων συνεχίζεται.

Μετά το λιμάνι του Πειραιά και άλλων ελληνικών πόλεων, σε τελική φάση βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Οι περισσότερες λιμενικές εγκαταστάσεις, στρατηγικής σημασίας παραδίνονται σε εγχώριους και ξένους οικονομικούς ομίλους, στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ και της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που υπηρετεί τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου.

Είναι φανερό ότι με όποια μορφή κι αν γίνει η ιδιωτικοποίηση (απευθείας πώληση, παραχώρηση χρήσης υπό τον έλεγχο ενός "δημοσίου" - τροχονόμου επιχειρηματικών συμφερόντων, συμπράξεις δημόσιου ιδιωτικού τομέα) θα έχει αρνητικές επιπτώσεις σε βάρος του λαού:

-- Ανοδος λιμενικών τελών με μετακύλιση στους λαϊκούς καταναλωτές.

-- Αρνητικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία με κατακλυσμό ανεξέλεγκτων εισαγωγών, εξοβελισμό μικρών επαγγελματιών.

-- Αδυναμία κρατικού έλεγχου τι εισάγεται και τι εξάγεται.

-- Πρόσθετα προβλήματα για τα νησιά.

-- Απολύσεις εργαζομένων και κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων, όπως δείχνει ήδη η πείρα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά.

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, όπως και των άλλων λιμανιών υπηρετεί σχεδιασμό για συνδυασμένες μονοπωλιακές δομές σε μεταφορές (θαλάσσιες, σιδηροδρομικές, χερσαίες), logistics, Ενέργεια κ.λπ. σε κρίσιμη περίοδο και γεωστρατηγική περιοχή, όπου ανταγωνίζονται μεγάλα οικονομικά και στρατιωτικοπολιτικά συμφέροντα.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Πώς τοποθετείται για τα παραπάνω ζητήματα και τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών σε βάρος του λαού;».

Για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Η Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ υπογραμμίζει:

«Τα 22 πιο εμπορικά ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, με πάνω από 50% της αεροπορικής κίνησης, παραδίδει για 40 χρόνια η κυβέρνηση σε μονοπωλιακούς ομίλους, ενώ πουλάει το ποσοστό του Δημοσίου στον αερολιμένα Αθηνών. Υλοποιούνται προαπαιτούμενα της τρόικας και η ευρωενωσιακή στρατηγική συγκέντρωσης - μονοπώλησης των αερομεταφορών με την απελευθέρωσή τους στο πλαίσιο του "Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού". Στόχος η κερδοφορία των επιχειρήσεων που σε 10 χρόνια θα αποσβέσουν την "επένδυση" και για άλλα τριάντα θα εκμεταλλεύονται τα αεροδρόμια δωρεάν, ενώ προικοδοτούνται με έργα επεκτάσεων - εκσυγχρονισμού που έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός.

Με την παραχώρηση των αεροδρομίων παραδίνεται σε μεγάλα συμφέροντα ένας νευραλγικός τομέας οικονομικής και στρατιωτικής κρισιμότητας σε γεωστρατηγική περιοχή - πυριτιδαποθήκη. Πλήττονται τα δικαιώματα των εργαζομένων στις αερομεταφορές διαλύεται η κρατική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας. Οι αυξήσεις τελών θα μετακυλιστούν στους επιβάτες, κοινωνικά αναγκαία δρομολόγια σε μη τουριστικές περιοχές ή περιόδους θα καταργηθούν, λόγω περιορισμένης κερδοφορίας.

Η αντιλαϊκή αυτή πολιτική είναι μέρος της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης και της ΕΕ, της ανάπτυξης που έχει κριτήριο το κέρδος και δεν έχει καμία σχέση με την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών που διαφημίζουν στελέχη της ΕΕ και κόμματά της.

Ερωτάται η Επιτροπή: Πώς τοποθετείται στη λαϊκή απαίτηση για αποκλειστικά δημόσια αεροδρόμια και φορέα αερομεταφορών για ασφαλείς, συχνές, οικονομικές αερομεταφορές, για αποκλειστική ευθύνη του κράτους στον ελληνικό εναέριο χώρο;».

Για τους σιδηροδρόμους

Καταγγέλλοντας την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν στη σχετική Ερώτησή τους:

«Ελληνική κυβέρνηση και ΕΕ, στο πλαίσιο της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής, ολοκληρώνουν την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων, ενώ προικοδοτούν επιπλέον τον ιδιώτη που θα καρπωθεί τον οργανισμό με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο έως το 2019.

Η διαδικασία ιδιωτικοποιήσεων, που ξεκίνησε πολύ πριν την κρίση, είχε σοβαρότατες αρνητικές επιπτώσεις, στο κόστος και την ασφάλεια των μεταφορών για το λαό, όπως δείχνει κι η ανάλογη πείρα σε άλλα κράτη - μέλη (βλ. Μ. Βρετανία):

-- Μείωση του προσωπικού (πάνω από 50%), τσάκισμα μισθών και δικαιωμάτων.

-- Διακοπή δρομολογίων που θεωρούνται επιζήμια, αποκόπτοντας πολλές απομακρυσμένες περιοχές. Απογείωση της τιμής των εισιτηρίων.

-- Απαξιώνεται ειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό και παραγωγικές δυνατότητες που στήριζαν το σιδηρόδρομο με τροχαίο υλικό (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ΕΛΒΟ).

-- Τις υποδομές της συντήρησης θα τις εκμεταλλεύεται ο ιδιώτης, επιβαρύνοντας το λαό.

Ο Σιδηρόδρομος παραδίδεται σε επιχειρηματικούς ομίλους απαλλαγμένος από χρέη που φορτώνονται στο λαό και δημιουργήθηκαν, επειδή, με ευθύνη του κράτους και της υποχρηματοδότησης ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων οδηγήθηκε σε δανεισμό.

ΕΕ και αστικές κυβερνήσεις με την απελευθέρωση των μεταφορών και τον "Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο", διασφαλίζουν φθηνές διασυνδεμένες μεταφορές (χερσαίες, σιδηροδρομικές, θαλάσσιες, αεροπορικές) για τις μονοπωλιακές επιχειρήσεις σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων.

Ερωτάται η Επιτροπή: Πώς τοποθετείται για τις αρνητικές συνέπειες για το λαό που προκύπτουν από τη διαδικασία απελευθέρωσης και ιδιωτικοποιήσεων των σιδηροδρόμων;».

Εκθέσεις βιβλίου σε Αθήνα και Χαλκίδα
Στην Αθήνα

Εκθεση βιβλίου, με ειδικές τιμές σε όλα τα βιβλία, διοργανώνει η ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ. Η έκθεση θα λειτουργεί έως την Κυριακή 21/12, στον 1ο όροφο της ΚΟ Αττικής (Βερανζέρου και Κοτοπούλη, Ομόνοια).

Ωρες λειτουργίας: 17.30 - 20.30 τις καθημερινές, 10.00 - 13.00 και 17.30 - 20.30 τα Σαββατοκύριακα.

Στη Χαλκίδα

Εως και αύριο Σάββατο θα λειτουργήσει έκθεση βιβλίου στη Χαλκίδα, στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Εύβοιας (Μ. Φριζή 10). Η έκθεση βιβλίου θα λειτουργεί από τις 10 π.μ. έως τις 2 μ.μ. και από τις 6 μ.μ. έως τις 9 μ.μ.

Στο πλαίσιο της έκθεσης βιβλίου, αύριο Σάββατο, θα πραγματοποιηθεί γιορτή για παιδιά στις 11 π.μ. και στις 7.30 μ.μ. εκδήλωση για το 11ο Συνέδριο της ΚΝΕ. Θα μιλήσει ο Αρης Βενιζέλος, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

ΤΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΤΗΣ ΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
Συναυλία με εργατικά τραγούδια που ερμήνευσε ο Στέλιος Καζαντζίδης

Συναυλία με εργατικά τραγούδια μισού αιώνα που ερμήνευσε ο Στέλιος Καζαντζίδης, διοργανώνει η Οργάνωση Βιομηχανίας της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, αύριο Σάββατο, στις 6.30 μ.μ., στο γήπεδο του Σπόρτιγκ (σταθμός ΗΣΑΠ - Αγιος Ελευθέριος). Θα μιλήσει ο Γιάννης Μερεντίτης, μέλος του Γραφείου της ΕΠ της ΚΟ Αττικής και γραμματέας της ΤΟ Βιομηχανίας και θα παρέμβει για το περιεχόμενο της εκδήλωσης ο Γιώργος Μηλιώνης, μέλος του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΕ του ΚΚΕ. Τα τραγούδια θα ερμηνεύσει εργατικό ερασιτεχνικό συγκρότημα.

Στο Ηράκλειο ο Σ. Ζαριανόπουλος

Στο Ηράκλειο θα βρεθεί ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, στο πλαίσιο της πολιτικής δραστηριότητας της Κομματικής Οργάνωσης Ηρακλείου.

Το πρόγραμμα της επίσκεψης περιλαμβάνει:

  • Αύριο Σάββατο, στις 6.30 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου, θα μιλήσει σε πολιτική εκδήλωση των Εργατικών Τομέων του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.
  • Την Κυριακή 14/12, στη 1 μ.μ., στο κέντρο «Ανοδος» (Γάζι), θα μιλήσει στο λαϊκό γλέντι της Κομματικής Οργάνωσης Ηρακλείου.
Εκδηλώσεις για το Δεκέμβρη του '44

-- Οι Οργανώσεις Πάτρας του ΚΚΕ και της ΚΝΕ θα πραγματοποιήσουν εκδήλωση με θέμα «70 χρόνια από τον ηρωικό Δεκέμβρη του '44», αύριο Σάββατο, στις 7 μ.μ., στο Συνεδριακό Κέντρο του ΤΕΙ. Θα μιλήσει ο Διονύσης Αρβανιτάκης, μέλος της ΚΕ και του Τμήματός της τής Ιστορίας.

-- Η Τομεακή Επιτροπή Μεσσηνίας του ΚΚΕ διοργανώνει, την Κυριακή 14/12, εκδήλωση με θέμα «Δεκέμβρης '44: Κρίσιμη ταξική σύγκρουση». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 19.30, στο αμφιθέατρο της Νομαρχίας. Θα μιλήσει η Μαρίνα Λαβράνου, μέλος του ΓΠ Πελοποννήσου - Ζακύνθου - Κεφαλονιάς του ΚΚΕ.

ΚΟ ΛΕΣΒΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εκδήλωση για τα 70 χρόνια από το «Go back»

Συμπληρώνονται αυτές τις μέρες 70 χρόνια από τα Χριστούγεννα του 1944, όταν σύσσωμος ο λεσβιακός λαός, κάτω από την καθοδήγηση του ΚΚΕ και με πρωτοβουλία του ΕΑΜ, κατέβηκε στα «Μπλόκια» της Μυτιλήνης, για να αποτρέψει την απόβαση των «μαύρων» του Τόρνμπουλ (Turnbull), βροντοφωνάζοντας στους Εγγλέζους αποικιοκράτες το θρυλικό «Go back» και ματαιώνοντας έτσι την επιχειρούμενη νέα κατοχή του νησιού.

Η ΚΟ Λέσβου του ΚΚΕ διοργανώνει σχετική εκδήλωση αύριο Σάββατο, στις 7 μ.μ., στο παλιό Εργατικό Κέντρο (Κομνηνάκη 43 - Μυτιλήνη), στην οποία θα μιλήσει η Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Επίσκεψη στο Μουσείο Μακρονήσου - Αη Στράτη

Η ΚΟΒ Ασπρων Χωμάτων - Ρέντη, τιμώντας τους αγώνες και τις θυσίες χιλιάδων αγωνιστών που διώχθηκαν από το αστικό κράτος, διοργανώνει, την Κυριακή 14/12, επίσκεψη φόρου τιμής στο Μουσείο Μακρονήσου - Αη Στράτη, στον Κεραμεικό. Θα υπάρξει ξενάγηση από εξόριστους. Η αναχώρηση του πούλμαν που δρομολογεί η ΚΟΒ θα γίνει στις 10.30 π.μ., από την πλατεία Δαβάκη.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ