ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Δεκέμβρη 2012
Σελ. /32
ΝΕΟΛΑΙΑ
Συναγερμός για τη διάλυση της Ειδικής Αγωγής!

Κινητοποίηση, χτες, στο υπουργείο Παιδείας από ΑμΕΑ, γονείς και εκπαιδευτικούς

Από τη χτεσινή κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας
Από τη χτεσινή κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας
Η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να κλείσει τα ειδικά σχολεία και να τα μετατρέψει σε κέντρα υποστήριξης, πετώντας από το κράτος την «ακριβή» ειδική εκπαίδευση.

Αυτό προέκυψε και από τη χτεσινή κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας από το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, τον Ενιαίο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων, τους αποφοίτους του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Βόλου και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής. Για τη χτεσινή κινητοποίηση είχε κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ.

Αντιπροσωπεία των παραπάνω φορέων είχαν συνάντηση με τον ειδικό γραμματέα του υπουργείου, Σ. Γκλαβά, ο οποίος επέμεινε στα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση για την Ειδική Αγωγή, μέσω του νομοσχεδίου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθηση (ΙΝΕΔΙΒΕ) και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) και άλλες διατάξεις». Στην ουσία, όπως μετέφερε η αντιπροσωπεία που συναντήθηκε μαζί του, υποστήριξε ότι με τις αλλαγές αυτές «κερδίζονται» κάποιες πιστώσεις, μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, για προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή.

Πώς καταργούν την ειδική αγωγή

Τι συμβαίνει, όμως, στην Ειδική Αγωγή κι έχουν ξεσηκωθεί φορείς των ΑμΕΑ, γονείς των ΑμΕΑ, εκπαιδευτικοί και όποιος μπορεί να αντιληφθεί τις συνέπειες των «ρυθμίσεων» του υπουργείου Παιδείας;

Πρακτικά καταργούνται τα σχολεία ειδικής αγωγής, δηλαδή οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), και μετατρέπονται σε «Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης μιας ενότητας σχολικών μονάδων της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, ανεξαρτήτου βαθμίδας», όπως αναφέρεται στο άρθρο 39 του νομοσχεδίου. Οπως περιγράφεται, οι «ενότητες» αυτές θα «αποτελούν αποκεντρωμένες αδιαβάθμητες υπηρεσιακές μονάδες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και οι σχολικές μονάδες που τις συνθέτουν συνιστούν Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ)»! Με λίγα λόγια οι μαθητές με ειδικές ανάγκες δε θα έχουν σχολεία, αλλά θα εντάσσονται με ...στήριξη στο εκπαιδευτικό σύστημα, γεγονός που είναι εγκληματικό για τα παιδιά αυτά, ιδιαίτερα όταν αυτό γίνεται με τέτοιο τρόπο.

Με όλα τα παραπάνω μεταφέρεται η ευθύνη για την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες στον εκπαιδευτικό της τάξης και διάφορες μορφές ...στήριξης. Οπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, κάθε ΣΔΕΥ έχει σκοπό «την προώθηση της συνεργασίας, το συντονισμό του έργου σχολικών μονάδων και την ενδυνάμωσή τους στην ανταπόκριση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους», «στην ένταξη και συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στο σχολείο των συνομηλίκων τους» και «στην υποστήριξη των τμημάτων ένταξης, της παράλληλης στήριξης - συνεκπαίδευσης και των μαθητών στους οποίους εφαρμόζεται κατ' οίκον διδασκαλία».

Οπως αναφέρεται, «σε κάθε σχολική μονάδα της γενικής εκπαίδευσης που ανήκει σε ΣΔΕΥ λειτουργεί Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ)». Πρόκειται για «πρωτοβάθμιο όργανο για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών της», που θα αποτελείται από το διευθυντή, τον εκπαιδευτικό Ε.Α. του Τμήματος Ενταξης ή της Παράλληλης Στήριξης του σχολείου, έναν ψυχολόγο κι έναν κοινωνικό λειτουργό από το Κέντρο Υποστήριξης του ΣΔΕΥ.

Μεταξύ άλλων η ΕΔΕΑΥ έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: Διενεργεί «διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση των εμποδίων εκπαίδευσης και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών», «διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης ή και συμπεριφοράς σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης στην οποία φοιτά ο μαθητής». Επίσης, «διαμορφώνει προγράμματα πρώιμης προσχολικής παρέμβασης σε συνεργασία με παιδιατρικές υπηρεσίες», ενώ «παρακολουθεί την εφαρμογή του εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης (ΕΠΕ) για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

Παράλληλα, «παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ (Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών) όταν συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον».

Χωρίς επιστημονικά κριτήρια

Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για το θέμα, «είναι γνωστό ότι για μια γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ χρειάζονται μήνες ίσως και χρόνια, αφού τα ΚΕΔΔΥ δε διαθέτουν προσωπικό. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγουν διάπλατα την πόρτα, ώστε η γνωμάτευση να παρέχεται από τα ιδιωτικά ιατροπαιδαγωγικά κέντρα». Επίσης, στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται πως «με το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου Παιδείας, καταργείται η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής».

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω αλλαγών, εκτός από την πλήρη διάλυση της ειδικής αγωγής, «χιλιάδες εκπαιδευτικοί των σημερινών ΣΜΕΑΕ, με πολύτιμη ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, θα χάσουν τις οργανικές τους θέσεις τους, αν είναι μόνιμοι (ή δε θα διοριστούν ποτέ, αν είναι αναπληρωτές) και είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να εργαστούν στην Ειδική Αγωγή ξανά», σημειώνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.

Τέλος, όπως τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών όλα τα μέτρα για την ειδική αγωγή που προωθούνται είναι στη «λογική της γενικευμένης "ένταξης", χωρίς επιστημονικά κριτήρια και ανεξάρτητα αν το παιδί μπορεί ή όχι να ενταχθεί στο γενικό σχολείο. Ετσι το αστικό κράτος αποποιείται την υποχρέωση που έχει στον κρίσιμο κι ευαίσθητο τομέα της ειδικής αγωγής, φορτώνει το κόστος στις πλάτες των γονιών και παραδίδει τα 185 χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες μαζί με τις οικογένειές τους βορά στην κερδοσκοπία επιχειρήσεων και... φιλανθρώπων».

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ»
Αμεσα αιτήματα για το σχολείο της Καισαριανής

Δεν έχει όρια η απαξίωση της ειδικής αγωγής και το «παράδειγμα» του Ειδικού Σχολείου Καισαριανής «Ρόζα Ιμβριώτη» ενδεικτικό. Οπως γράψαμε, χτες, από τύχη δεν τραυματίστηκε κάποιος από τους 50 μαθητές όταν τις προηγούμενες μέρες κατέρρευσαν σοβάδες στο χώρο του σχολείου! Για το θέμα εξέδωσε ανακοίνωση ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη» που με αφορμή την τραγική κατάσταση του σχολείου απαιτεί: Αμεση αποκατάσταση και επίλυση των κτιριακών προβλημάτων του σχολείου, έκτακτη χρηματοδότηση για την άμεση συντήρησή του, έλεγχο και συντήρηση όλων των σχολείων της περιοχής.

ΛΗΜΝΟΣ
Χωρίς μεταφορά οι μαθητές των ειδικών σχολείων

Χωρίς δωρεάν μεταφορά παραμένουν οι μαθητές του ειδικού σχολείου και του ΕΕΕΕΚ που λειτουργούν στη Λήμνο. Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας και Λιάνα Κανέλλη κατέθεσαν στη Βουλή Αναφορά του ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου «Αργύρης Μοσχίδης» για το θέμα, απευθυνόμενοι στους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών.

Οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καταγγέλλουν τις πολιτικές της ΕΕ και της συγκυβέρνησης που υποβαθμίζουν τη δωρεάν δημόσια Ειδική Αγωγή και που στερούν την εκπαίδευση από τους μικρούς μαθητές, των οποίων οι γονείς αδυνατούν να τους μεταφέρουν στο σχολείο με δικό τους μέσον. Ο Σύλλογος στηρίζει το αίτημα του Συλλόγου ΑμεΑ Λήμνου για τη δωρεάν και ασφαλή μετακίνηση των μαθητών στο Ειδικό Σχολείων Καλλιθέας, στο ΕΕΕΕΚ Ρεπανιδίου καθώς και στα σχολεία του νησιού.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ