ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Γενάρη 2011
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ «ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ» ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Εντείνει τη λαϊκή εξαπάτηση και την τρομοκρατία

Δικαστικές αγωγές για να κριθούν παράνομες και καταχρηστικές οι κινητοποιήσεις κατέθεσαν ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ και ΕΘΕΛ

Στιγμιότυπο από την πρόσφατη απεργία
Στιγμιότυπο από την πρόσφατη απεργία
Στη συκοφάντηση και την τρομοκράτηση των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες καταφεύγει η κυβέρνηση, εντείνοντας την επιχείρηση εξαπάτησης του λαού ώστε να μην ξεσηκωθεί ενάντια στα σχέδια που χτυπούν τις ανάγκες του σε ασφαλείς, σύγχρονες και φτηνές συγκοινωνίες. Ετσι, ενώ προχτές ανακοινώθηκαν επίσημα αυξήσεις κατά 40% στα εισιτήρια οξύνοντας τα οικονομικά αδιέξοδα εκατομμυρίων λαϊκών οικογενειών, τα κυβερνητικά επιτελεία τολμούν να κατηγορούν τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων του κλάδου ότι πλήττουν το λαϊκό συμφέρον!

Ανήσυχη από τις αντιδράσεις που προκαλεί η πολιτική της και κυρίως από το ενδεχόμενο αυτή να συναντήσει τη συντονισμένη πάλη όλων των εργαζομένων ενάντια στην παραχώρηση των συγκοινωνιών - μεταφορών στον έλεγχο των ιδιωτών, η κυβέρνηση επιδιώκει με κάθε τρόπο να «πνίξει» κάθε διάθεση πραγματικής αντίστασης. Συνεταίρους της σ' αυτή την κατεύθυνση έχει βρει τις συνδικαλιστικές ηγεσίες που (και στο συγκεκριμένο κλάδο) εξυπηρετούν την αποδυνάμωση του αγώνα, υπονομεύοντας τις συλλογικές διαδικασίες και την ενιαία πάλη όλων των εργαζομένων του κλάδου, τη σταθερή τους οργάνωση μέσα στους τόπους δουλειάς, με εκείνα τα αιτήματα που απαιτούν οι σύγχρονες ανάγκες ολόκληρου του λαού.

Πληροφορίες ανέφεραν πως, κατά τη διάρκεια χτεσινής σύσκεψης στο υπουργείο Υποδομών με τη συμμετοχή των επικεφαλής των συγκοινωνιακών φορέων, μελετήθηκαν «διάφορα σενάρια» για την αντιμετώπιση των απεργιακών κινητοποιήσεων, εκτός του μέτρου της επίταξης. Προς το παρόν η κυβέρνηση προκρίνει τις προσφυγές στη Δικαιοσύνη για τη ματαίωση των κινητοποιήσεων. Κι ενώ διά του Γ. Πεταλωτή χτες η κυβέρνηση ανακοίνωνε ότι «δεν συζητά τη λύση της επίταξης», έπειτα από ρητή εντολή του υπουργού Υποδομών, Δ. Ρέππα, οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων προσφεύγουν στα δικαστήρια για να χαρακτηριστούν παράνομες και καταχρηστικές οι απεργιακές κινητοποιήσεις. Πάντως, η κυβέρνηση επιβεβαίωσε ότι θα αξιοποιήσει κάθε μέσο παραπλάνησης του λαού. Απαντώντας χτες σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν σκέφτεται το ενδεχόμενο επίταξης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σημείωσε τις προσπάθειες που γίνονται ο νέος αντιλαϊκός νόμος να προκύψει μετά από «διαβούλευση και διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, κυρίως με τους εργαζομένους».

Χτες, μετά από προσφυγή της ΗΣΑΠ ΑΕ το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά έκρινε την αρχικά προγραμματισμένη για σήμερα 24ωρη απεργία και τη χτεσινή κινητοποίηση των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ παράνομη. Σήμερα εκδικάζονται οι προσφυγές των διοικήσεων του ΗΛΠΑΠ και της ΕΘΕΛ, με τους εργαζόμενους στον ΗΛΠΑΠ να έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση έξω από τα δικαστήρια της Ευελπίδων στη 1 μ.μ.

Ο λαός δε βασανίζεται από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων

Το ΚΚΕ με σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ σημειώνει: «Τη στιγμή που η κυβέρνηση αυξάνει δραστικά την τιμή των εισιτηρίων και συρρικνώνει παραπέρα τις δημόσιες συγκοινωνίες και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων, προκαλεί, απειλώντας τους εργαζόμενους που αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους και εμπαίζοντας αισχρά το λαό. Για τα ελλείμματα και την υποβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών υπεύθυνη είναι η πολιτική των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ. Ο λαός βασανίζεται από τα βάρβαρα μέτρα της κυβέρνησης που λαμβάνει για να προστατεύσει την κερδοφορία των μονοπωλίων και όχι από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, όπως με θράσος ισχυρίζεται ο υπουργός.

Η τρομοκρατία και οι γενικότεροι σχεδιασμοί της κυβέρνησης πρέπει να προσκρούσουν στον κοινό και αποφασιστικό αγώνα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες με όλο το λαό για να μην περάσουν οι αυξήσεις στα εισιτήρια, για σύγχρονες δημόσιες, ασφαλείς και φθηνές συγκοινωνίες. Για ριζικές αλλαγές στην οικονομία και την εξουσία, για δρόμο ανάπτυξης υπέρ του λαού και όχι της πλουτοκρατίας».

Σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο

Στο μεταξύ, στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο θα συζητηθεί το νομοσχέδιο για την «αναδιάρθρωση» των αστικών συγκοινωνιών, με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να συνεχίζει τον πόλεμο που έχει κηρύξει με όλα τα μέσα στα λαϊκά στρώματα.

Ολα δείχνουν ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εμφανίζεται αποφασισμένη να περάσει «διά πυρός και σιδήρου» τα αντεργατικά της σχέδια και στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Ηδη, με πρόσχημα τη μείωση των υψηλότατων ελλειμμάτων, που η δική της πολιτική και αυτή της ΝΔ έχουν προκαλέσει, έχει ανακοινώσει την αύξηση των εισιτηρίων κατά 40%, την περικοπή του αριθμού των δικαιούχων μειωμένου εισιτηρίου, παράλληλα με τη σφαγή των μισθολογικών και εργασιακών δικαιωμάτων των υπαλλήλων στις αστικές συγκοινωνίες και την ταυτόχρονη μείωση του απασχολούμενου δυναμικού σε αυτές. Μέσω της «τηλεματικής», του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της «αξιοποίησης» της ακίνητης περιουσίας του ΟΑΣΑ, οι ιδιώτες βρίσκονται «με το ένα πόδι» εντός των δημόσιων συγκοινωνιών, ενώ η «θηλιά» των τοκοχρεολυσίων θα τους μπάσει αργά ή γρήγορα και με τα δύο...

Κι ενώ προχωρά στα παραπάνω μέτρα, που πλήττουν βάναυσα το εισόδημα των εργαζομένων, των χαμηλοσυνταξιούχων και της νεολαίας της πρωτεύουσας, προκαλεί με «νουθεσίες» προς τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), με το φαιδρό ισχυρισμό ότι οι κινητοποιήσεις τους «πλήττουν» τους «λιγότερο εύπορους πολίτες». Αυτούς, δηλαδή, που με την πολιτική της και το μνημόνιο διαρκείας «γδέρνει» καθημερινά για χάρη της «ανταγωνιστικότητας» της ντόπιας και ξένης άρχουσας τάξης, από το βενζινάδικο μέχρι το φούρνο, από τον παιδικό σταθμό έως τη λαϊκή αγορά.

Οι «λιγότερο εύποροι πολίτες» που επικαλείται η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, είναι αυτοί που θα κληθούν να πληρώσουν τις αυξήσεις στα εισιτήρια για αρχή, όπως και όλες τις άλλες αρνητικές συνέπειες που θα επιφέρει στις μετακινήσεις τους με τα ΜΜΜ το κυβερνητικό νομοσχέδιο. Γι' αυτό και οφείλουν να θεωρήσουν ως δική τους υπόθεση τον αγώνα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες και να αξιώσουν αποφασιστικά να μην περάσουν οι αυξήσεις στα εισιτήρια, να διεκδικήσουν σύγχρονες δημόσιες, ασφαλείς και φθηνές συγκοινωνίες.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Σύσκεψη για την οργάνωση της πάλης

Η ανάγκη να απομονωθούν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες του κλάδου αναδείχτηκε στη χτεσινή συζήτηση

Οι εξελίξεις στον κλάδο και ο τρόπος οργάνωσης της αντίδρασης των εργαζομένων ενάντια στην αντεργατική λαίλαπα, ήταν το θέμα που συζητήθηκε στη χθεσινή σύσκεψη της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής του ΠΑΜΕ.

Εισηγητικά ο Γ. Κιούσης, μέλος της Γραμματείας, αναφέρθηκε στην πρόσφατη συγκρότηση του ΠΑΜΕ Αστικών Συγκοινωνιών και σημείωσε πως ήδη η δράση των ταξικών δυνάμεων έχει ως αποτελέσματα να σημειώνονται τριγμοί στον κυβερνητικό και εργοδοτικό συνδικαλισμό. Επισήμανε ότι ανεβαίνει το κύρος των ταξικών δυνάμεων και δείγμα γι' αυτό αποτελεί η συγκρότηση επιτροπών αγώνα σε διάφορους χώρους δουλειάς. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στην ίδια τη σύσκεψη συμμετείχαν εργαζόμενοι που προέρχονταν από άλλες πολιτικές δυνάμεις όπως το ΠΑΣΟΚ, που δήλωσαν τη συμπόρευσή τους με τη γραμμή και το πλαίσιο αιτημάτων του ΠΑΜΕ.

Πιο κάτω, ο Γιάννης Κιούσης, μιλώντας για τον αγώνα που εξελίσσεται, τόνισε ότι η προσπάθεια των ταξικών δυνάμεων είναι να γίνει υπόθεση και των εργαζομένων των άλλων κλάδων και των λαϊκών στρωμάτων. Ακόμα, ότι σήμερα ο αγώνας βρίσκεται σε μια νέα φάση, καθώς η κυβέρνηση θέλει να δημιουργήσει κλίμα φόβου, σέρνοντας τους εργαζόμενους στα δικαστήρια. Και ξεκαθάρισε ότι η θέση των ταξικών δυνάμεων είναι η συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με στόχο να γίνει υπόθεση των ίδιων των εργαζομένων και να υπηρετεί αιτήματα που υπαγορεύουν οι λαϊκές ανάγκες.

Ακολούθησαν τοποθετήσεις από συνδικαλιστές και εργαζόμενους. Αναδείχθηκαν οι μεθοδεύσεις των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών που αποδυναμώνουν τον αγώνα των εργαζομένων, όπως η αποφυγή πραγματοποίησης γενικών συνελεύσεων, η κήρυξη κινητοποιήσεων που δεν είναι ενιαίες και άλλα. Τονίστηκε η ανάγκη οι ταξικές δυνάμεις να εντείνουν την παρέμβαση τους χώρους δουλειάς, να μπαίνει συνεχώς το ζήτημα της συμμετοχής των εργαζομένων, να δοθεί βάρος στη νεολαία και άλλα.

Από την Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ, μίλησε ο Γ. Πέρρος που στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα της αποτελεσματικότητας του αγώνα. Επισήμανε ότι απαιτείται η ισχυροποίηση των υφιστάμενων Επιτροπών Αγώνα και η συγκρότηση νέων. Οι Επιτροπές πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένες, να συμβάλουν στη συσπείρωση του κόσμου, να είναι ατσαλωμένες ιδεολογικοπολιτικά, να μπορούν να αποκαλύπτουν τους χειρισμούς του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού. Απαιτείται οι Επιτροπές να εξηγούν τα πραγματικά αίτια και τους στόχους των πολιτικών των κυβερνήσεων και των άλλων δυνάμεων. Να βοηθούν στον απεγκλωβισμό των εργαζομένων. Κατέληξε, αναδεικνύοντας την ανάγκη οι ταξικές δυνάμεις να ανοίξουν το ζήτημα της άλλης εξουσίας, της άλλης οικονομίας.

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
«ΟΧΙ στις αυξήσεις εισιτηρίων»

Ανακοίνωση του ΜΑΣ για τις εξελίξεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς

Με σύνθημα: «ΟΧΙ στις αυξήσεις εισιτηρίων και τις καταργήσεις δρομολογίων - ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση ΟΣΕ και αστικών συγκοινωνιών», το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών απευθύνεται στους φοιτητές και εργαζόμενους και τονίζει:

«Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μαζί με το μεγάλο κεφάλαιο, την τρόικα, τη ΝΔ και το ΛΑ.Ο.Σ. μας επιβάλλουν νέο χαράτσι με τις αυξήσεις στα εισιτήρια.

Οι ιδιωτικοποιήσεις των αστικών συγκοινωνιών δεν αφορούν μόνο τους εργαζόμενους σε αυτές. Αφορούν όλο το λαό και τη νεολαία, αφορούν κάθε φοιτητή και σπουδαστή.

Το νομοσχέδιο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση στη Βουλή προβλέπει:

  • Νέες αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια. Στον ΟΣΕ από 50% έως και 200% και στις αστικές συγκοινωνίες 20% τα απλά εισιτήρια, 40% τα διάρκειας 90' και 30% οι κάρτες.
  • Συγχωνεύσεις και καταργήσεις δρομολογίων. Στον ΟΣΕ κόβονται τα δρομολόγια Πελοποννήσου, Δυτικής Μακεδονίας και άλλα περιφερειακά. Προβλέπουν συγχωνεύσεις και μειώσεις της συχνότητας των δρομολογίων σε πάνω από 50 λεωφορειακές γραμμές.
  • Κατάργηση των μειωμένων και "ελευθέρας" εισιτηρίων για ευπαθείς ομάδες (άποροι, ανάπηροι, συνταξιούχοι, πολύτεκνοι, φαντάροι, φοιτητές, μαθητές).
  • Δραστική μείωση του προσωπικού και εντατικοποίηση της δουλειάς, μείωση των δαπανών συντήρησης και ανανέωσης των οχημάτων.

Φοιτητή, φοιτήτρια, εργαζόμενη, εργαζόμενε

Το ΜΑΣ σε καλεί να εγκαταλείψεις οριστικά το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Ολα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου.

Να συσπειρωθείς μαζί μας με το ΠΑΜΕ - το ΜΑΣ - την ΠΑΣΕΒΕ - την ΠΑΣΥ - την ΟΓΕ!!

Να παλέψουμε για τη λαϊκή οικονομία, όπου ο σιδηρόδρομος, οι αστικές συγκοινωνίες, οι μεταφορές συνολικά, αλλά και οι άλλοι στρατηγικοί τομείς θα γίνουν λαϊκή περιουσία.

Γύρνα την πλάτη σε ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ και σε αυτούς που τους στηρίζουν μέσα στις σχολές. Η γραμμή της συναίνεσης και της υποταγής που ακολουθούν οδηγεί στην ήττα. Η γραμμή του ΠΑΜΕ και του ΜΑΣ, η γραμμή της ταξικής πάλης, της ανυπακοής και της ανατροπής της εξουσίας των μονοπωλίων είναι μονόδρομος και ελπίδα.

Το ΜΑΣ σάς καλεί όλους σε ανυποχώρητο αγώνα για να επιβάλλουμε:

  • Δωρεάν μετακίνηση όλη την ημέρα των ανέργων, των συνταξιούχων, των απόρων, των αναπήρων, των σπουδαστών, των μαθητών, των φαντάρων.
  • Δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων σε πρώτη φάση το πρωί, τις ώρες που πάνε στη δουλειά τους.
  • Την απόσυρση των σχεδίων της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών».
Το πρόγραμμα κινητοποιήσεων

Συνέχεια στον αγώνα τους δίνουν και σήμερα οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες παρά το νέο μπαράζ διώξεων και απειλών από την κυβέρνηση. Παρά, ακόμα, τις δυσκολίες και τα εμπόδια που βάζουν οι ίδιες οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες στην οργάνωση και ανάπτυξη κοινών αγώνων στον ίδιο τον κλάδο και συνολικά με τους υπόλοιπους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα. Με την επιφύλαξη των όποιων αλλαγών μπορεί να συμβούν λόγω και των σημερινών δικών, το πρόγραμμα έχει διαμορφωθεί ως εξής:

  • Μπλε λεωφορεία, στάση εργασίας σήμερα (11 π.μ.-3.30 μ.μ.) και αύριο 24ωρη απεργία. Τη μέρα της απεργίας θα γίνει πορεία στη Βουλή.
  • Τρόλεϊ, στάση εργασίας σήμερα (11 π.μ.-3 μ.μ.) και αύριο 24ωρη απεργία.
  • Ηλεκτρικός και Μετρό, σήμερα δύο στάσεις εργασίας (έναρξη της βάρδιας έως τις 8 το πρωί και 9 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας). Για αύριο το μεγαλύτερο σωματείο στο Μετρό έχει κηρύξει 24ωρη απεργία.
  • Τραμ, αύριο 24ωρη απεργία.

Να σημειωθεί ότι στα μπλε λεωφορεία, στα τρόλεϊ και τον ηλεκτρικό έχει αποφασιστεί τις μέρες που γίνονται στάσεις εργασίας η μετακίνηση των επιβατών να είναι δωρεάν από 5-8 π.μ.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Εκδήλωση - σύσκεψη για την ιδιωτικοποίηση

Εκδήλωση - σύσκεψη με θέμα «Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους και στα λαϊκά στρώματα - Μορφές δράσης και οργάνωσης των εργαζομένων», οργανώνει η Γραμματεία Σιδηροδρομικών του ΠΑΜΕ, την Τρίτη 18 Γενάρη, στις 6 μ.μ. στην αίθουσα του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων (Αγίας Φιλοθέης 5β, πίσω από τη Μητρόπολη Αθηνών). Στη Σύσκεψη θα παρευρεθούν: ο Alex Gordon, Πρόεδρος του RMT συνδικάτου Μεταφορών Μ. Βρετανίας και ο Jose Manuel Rodrigues de Oliveira, από το συνδικάτο Σιδηροδρόμων της CGTP - In, Πορτογαλίας και πρόεδρος της TUI - Transport (Διεθνούς Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας Μεταφορών).

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η καταστολή να συναντήσει τη λαϊκή κατρακραυγή

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Για την ποινικοποίηση των κινητοποιήσεων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με σχόλιό του υπογραμμίζει:

«Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση για το νέο κύμα καταστολής των απεργιών στον ΗΣΑΠ, την ΕΘΕΛ και τον ΗΛΠΑΠ και ποινικοποίησης των κινητοποιήσεων. Είναι δική της η εντολή στις διοικήσεις των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς να προσφύγουν στα δικαστήρια, αξιοποιώντας το αντεργατικό νομικό οπλοστάσιο, που η κυβέρνηση και η ΝΔ έχουν διαμορφώσει. Βρίσκουν και πρόθυμους δικαστικούς για να το εφαρμόσουν.

Η τρομοκρατία και η καταστολή της κυβέρνησης σε βάρος των εργαζομένων, πρέπει να συναντήσει την κατακραυγή και την αλληλεγγύη όλου του λαού. Η πάλη κατά των αυξήσεων στα εισιτήρια, κατά της συρρίκνωσης και της ιδιωτικοποίησης των δημόσιων συγκοινωνιών δεν είναι συντεχνιακή, υπηρετεί το λαϊκό δικαίωμα για σύγχρονες και φθηνές συγκοινωνίες».

Πολλά τα ερωτηματικά...

Χτες το απόγευμα και πριν ακόμα το δικαστήριο του Πειραιά εκδώσει απόφαση για το αν είναι παράνομη και καταχρηστική η προγραμματισμένη για σήμερα 24ωρη απεργία των εργαζομένων στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, σημειώθηκε το εξής γεγονός: Από αποστολέα το «σωματείο», στάλθηκε μαζικό μήνυμα (sms) στα κινητά τηλέφωνα εργαζομένων στον ΗΣΑΠ (που λένε ότι επανειλημμένα το σωματείο τους έχει επικοινωνήσει με αυτόν τον τρόπο μαζί τους) των μελών του που έλεγε: «Μετά τη νέα καταδικαστική απόφαση των δικαστηρίων σε βάρος μας, μετατρέπουμε την 24ωρη απεργία σε στάση εργασίας 12/1/2011 από έναρξη ως 8.00 και 21.00 ως λήξη»! Ποιοι πήραν αυτή την απόφαση, με ποιες διαδικασίες και πότε, χωρίς να έχει γίνει αυτό που λένε ότι την επέβαλε; Τι εξυπηρετούν τέτοιες τακτικές; Σίγουρα, όχι τους εργαζόμενους και τα συμφέροντά τους.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ