ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 11 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Χρειάζεται άμεση αντεπίθεση

Υπάρχει ανάγκη για αγώνες ενάντια στα εκρηκτικά προβλήματα της Παιδείας

Η ασφυκτική κατάσταση στην Παιδεία, τα προβλήματα που συσσωρεύονται στις πλάτες των εργαζομένων, το κουβάρι των νέων αντιεκπαιδευτικών μέτρων που ξεδιπλώνεται, δεν αφήνουν περιθώρια για εφησυχασμό. Το δρόμο του αγώνα των εκπαιδευτικών μαζί με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα και με αιτήματα που να στρέφονται ενάντια στην πολιτική των μονοπωλίων που γεννά τα προβλήματα και στους υπηρέτες της, για την Παιδεία των πραγματικών λαϊκών αναγκών προτείνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών μπροστά και στην έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών έχει ήδη προτείνει στο ΔΣ της ΟΛΜΕ από τις αρχές Σεπτέμβρη και θα προτείνει και σήμερα στο ΔΣ της ΔΟΕ πρόγραμμα δράσης που θα δίνει άμεσα απάντηση στην αντιεκπαιδευτική - αντιλαϊκή πολιτική, προτείνοντας γενικές συνελεύσεις το τρίτο 10ήμερο του Σεπτέμβρη, δύο 48ωρες απεργίες μέσα στον Οκτώβρη και κλιμάκωση των αγώνων.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει ήδη επιλέξει την τακτική της κωλυσιεργίας, μεταθέτοντας για το μέλλον τις όποιες κινητοποιήσεις τη στιγμή που τα προβλήματα της Παιδείας είναι εκρηκτικά. Εχει αποφασίσει να προχωρήσει ο κλάδος σε γενικές συνελεύσεις από 1 έως 10 Οκτώβρη με γενική συνέλευση προέδρων στις 11 Οκτώβρη ενώ θα προηγηθούν περιφερειακές συσκέψεις χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια συγκεκριμένη πρόταση για κινητοποιήσεις. Η ΔΟΕ αναμένεται σήμερα να καταλήξει σε πρόγραμμα δράσης. Οι πλειοψηφίες σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν το συντονισμό μεταξύ των δύο ομοσπονδιών.

Η απόφαση αυτή για συντονισμό «από τα πάνω» είναι, για το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, συνώνυμη με την υπονόμευση των αγώνων, των ουσιαστικών διεκδικήσεων των εκπαιδευτικών για τα εργασιακά, οικονομικά και εκπαιδευτικά ζητήματα. Σκοπό έχει τελικά να αποκρύψει από τους εκπαιδευτικούς την αναγκαιότητα άμεσων κινητοποιήσεων σε συντονισμό με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το ΠΑΜΕ.

Οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καταλήγουν ότι αυτόν τον «συντονισμό» μεταξύ μόνο των δύο ομοσπονδιών, πρέπει να τον καταδικάσουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και να απαιτήσουν στις γενικές συνελεύσεις τους τη συμπόρευση με τα ταξικά εργατικά συνδικάτα που έχουν στο στόχαστρό τους την πολιτική της ΕΕ, τις δυνάμεις του κεφαλαίου, τις κυβερνήσεις τους και τους ευρώδουλους υπερασπιστές της.

ΟΛΜΕ - ΔΟΕ
Διαπιστώσεις και περιγραφή των προβλημάτων

Ελλείψεις και προβλήματα περιέγραψαν χτες σε συνέντευξη οι πρόεδροι των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ. Ωστόσο, για μια ακόμα φορά, οι ηγεσίες των ομοσπονδιών μένουν στις διαπιστώσεις για τα χάλια της Παιδείας, με προτάσεις που κινούνται στο πλαίσιο της κυρίαρχης πολιτικής, χωρίς να κατονομάζουν την πολιτική της ΕΕ, των μονοπωλίων και των κυβερνήσεων που την υπηρετούν και με πρόγραμμα δράσης πίσω από τις ανάγκες.

Απαντώντας στις διαβεβαιώσεις του υπουργείου ότι όλα είναι έτοιμα για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ έκαναν λόγο για ελλείψεις και καθυστερήσεις. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ΔΟΕ Δ. Μπράτης δήλωσε ότι έχουν διαπιστωθεί 2.000 κενά στα κανονικά τμήματα και 7.000 κενά ωρομισθίων στα ολοήμερα, ενώ σημείωσε ότι οι διορισμοί που έχουν εξαγγελθεί για την επόμενη διετία δείχνουν μείωση κατά 25% των δασκάλων και 50% των νηπιαγωγών. Σε ό,τι αφορά το τεράστιο πρόβλημα που έχει προκύψει στα νηπιαγωγεία, είπε ότι από τα 200.000 παιδιά που θα έπρεπε να πηγαίνουν στα δημόσια νηπιαγωγεία, σε αυτά φοιτούν 143.000, δηλαδή 60.000 παιδιά περίπου είναι εκτός. Απαντώντας στις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας ότι «τα βιβλία περιμένουν τους μαθητές», η ΔΟΕ σημειώνει ότι υπάρχουν σχολεία που δεν πήραν ακόμα βιβλία γιατί είχαν εξαντληθεί. Ενδεικτικά αναφέρθηκε το παράδειγμα των Δημοτικών Σχολείων Μαραθώνα, Κ. Σουλίου, 2ου ΔΣ Ραφήνας που δεν παρέλαβαν καθόλου βιβλία, ενώ ελάχιστα βιβλία για τον ίδιο λόγο δεν πήραν το 2ο και 3ο Δημοτικά Αρτέμιδας και το 2ο και 3ο Σπάτων.

Η ΟΛΜΕ έδωσε στοιχεία για 910 κενά σε διδακτικό προσωπικό σε 24 Διευθύνσεις δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επίσης, κάνει λόγο για αύξηση της σχολικής διαρροής κατά 0.5% με στοιχεία του 2008 φτάνοντας στο 6.5% ενώ το ποσοστό αυξάνεται στο 8% αν συνυπολογιστούν εκείνοι που δεν εγγράφονται καν στο σχολείο.

ΝΗΠΙΑ
Τα σπρώχνουν στην αγκαλιά ιδιωτών

Την ανάγκη δίχρονης προσχολικής αγωγής αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν για όλα τα παιδιά, αναδεικνύει περίτρανα η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα νηπιαγωγεία. Μετά την καθιέρωση της υποχρεωτικότητας, χωρίς την εξασφάλιση υποδομών και προσωπικού ώστε όλα τα νήπια 4-6 ετών να μπορούν να φοιτούν σε δημόσια νηπιαγωγεία, χιλιάδες γονείς αντιμετωπίζουν μία τεράστια ταλαιπωρία αναζητώντας πού θα εγγράψουν τα παιδιά τους φέτος.

Ετσι τα προνήπια αποκλείονται ουσιαστικά από τα δημόσια νηπιαγωγεία και στέλνονται αναγκαστικά σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία, ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς και δημοτικούς παιδικούς σταθμούς επί πληρωμή, ενώ εκτός νηπιαγωγείου κινδυνεύουν να μείνουν - παρά την υποχρεωτικότητα - και νήπια τα οποία εκβιαστικά σπρώχνονται στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία καθώς, σύμφωνα με τη ρύθμιση που ψηφίστηκε τον περασμένο Ιούλη, αν δεν έχουν βεβαίωση φοίτησης σε νηπιαγωγείο δεν μπορούν να εγγραφούν στο δημοτικό.

Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας επιλέγει να μη μιλά για το πρόβλημα. «Είμαστε έτοιμοι να απορροφήσουμε 140.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα στα δημόσια υποχρεωτικά νηπιαγωγεία, όταν η κάθε σειρά παιδιών, αριθμεί περίπου 110.000 παιδιά. Επομένως, μπορούμε να καλύψουμε πλήρως τις ανάγκες», όπως δήλωσε χτες ο υπουργός Παιδείας, επαναλαμβάνοντας τα περί διασφάλισης της ασφάλειας των μαθητών. «Εχουμε επίσης επιδείξει ευελιξία και διαλλακτικότητα στην έγκριση ιδιωτικών Νηπιαγωγείων, αλλά δεν πρόκειται να κάνουμε εκπτώσεις στους όρους ασφάλειας των νηπίων», είπε χαρακτηριστικά, παραδεχόμενος ουσιαστικά ότι η πολιτική της κυβέρνησης οδηγεί τις οικογένειες στους ιδιώτες.

Πρόκειται για μια ακόμα απόδειξη του πόσο μακριά από τις ανάγκες του λαού είναι η πολιτική που εφαρμόζεται, καθώς η ρύθμιση που καθιερώνει την υποχρεωτικότητα σε συνδυασμό με την υποχρηματοδότηση και την υποβάθμιση της δημόσιας Παιδείας, στέλνει χιλιάδες οικογένειες να αυξήσουν τελικά τον τζίρο των ιδιωτών και μάλιστα για μια προσχολική αγωγή που καμία σχέση δεν έχει με τις πραγματικές ιδιαίτερες ανάγκες της νηπιακής ηλικίας.

ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΙΔΗ
Ανατιμήσεις μέχρι 85,7%

Αυτό δείχνει έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών

Μπροστά σε μια νέα αφαίμαξη βρίσκονται οι γονείς των μαθητών που ξεκινούν σήμερα το σχολείο, καθώς ήδη οι περισσότεροι έχει χρειαστεί να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για την αγορά των απαραίτητων σχολικών ειδών. Εάν, μάλιστα, συνυπολογίσει κανείς και τα έξοδα για φροντιστήρια και άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες, τότε το κονδύλι που απαιτείται για τη... «δημόσια και δωρεάν» Παιδεία ανεβαίνει σε επίπεδα που πραγματικά χιλιάδες νοικοκυριά θα βρεθούν μπροστά σε νέα αδιέξοδα.

Σύμφωνα με τις τιμοληψίες του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) η ακρίβεια και στα σχολικά καλά κρατεί. Οι κερδοσκόποι δεν άφησαν αναξιοποίητη την ευκαιρία για νέες ανατιμήσεις, που φτάνουν μέχρι και 85,7% (σε διαβήτη) σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Από τις πιο κραυγαλέες ανατιμήσεις που κατέγραψε το ΚΕΠΚΑ είναι σε παγουρίνο 60%, τσάντα δημοτικού και τσάντα νηπιαγωγείου 66,3%, τετράδιο σπιράλ πέντε θεμάτων 25,6%, σετ διορθωτικών 41,4% κ.ά. Εντυπωσιακές είναι, ακόμη, οι διαφορές που παρατηρούνται ανάμεσα στις τιμές απλών προϊόντων και προϊόντων μόδας που διαφημίζονται, οι οποίες φτάνουν ακόμα και μέχρι 4.000%, όπως για παράδειγμα σε μολύβι που το απλό πωλείται προς 0,06 ευρώ και το «επώνυμο» προς 2,5 ευρώ το ένα!

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Ανάπτυξης επιμένοντας στην τακτική της παραπλάνησης και της διαστρέβλωσης της πραγματικότητας, με χτεσινή του ανακοίνωση ισχυρίζεται ότι από τιμοληψίες που έγιναν στο διάστημα 1 - 8 Σεπτέμβρη προκύπτει σταθερότητα τιμών. Σπεύδει, μάλιστα, να διαψεύσει τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Νομαρχία Πειραιά περί ανατιμήσεων στα σχολικά, με τον ισχυρισμό ότι πρόκειται για συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικής ποιότητας προϊόντων.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ