ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 11 Σεπτέμβρη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Σήμα κινδύνου προς τη λαϊκή οικογένεια για την εμπορευματοποίηση της Παιδείας

Σχόλιο της Γενικής Γραμματέα της ΚΕ του ΚΚΕ για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

Η διάσπαση του ενιαίου περιεχομένου της Παιδείας είναι προ των θυρών. Το πρόβλημα της Παιδείας απαιτεί να υπάρχει συνολικός αγώνας. Είναι πρόβλημα που αφορά τη λαϊκή οικογένεια, δεν πρέπει να αφεθούν μόνα τους τα παιδιά να το αντιμετωπίσουν.

Την επισήμανση αυτή έκανε χτες η Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου για το πώς αντιμετωπίζει το Κόμμα την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που τόσο η ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ εμφανίζονται αποφασισμένα να προωθήσουν.

«Εμείς, σημείωσε η Αλ. Παπαρήγα, ήδη και προεκλογικά αλλά και σε όλη μας τη δράση, βάλαμε ένα θέμα: Δεν είναι μόνο το άρθρο 16 με τα Πανεπιστήμια. Είναι σημαντικότατο, είναι ένα κλειδί, αλλά σήμερα πρέπει να υπάρξει ένας αγώνας συνολικά για το πρόβλημα της Παιδείας, ξεκινώντας από την προσχολική αγωγή και φτάνοντας μέχρι το Πανεπιστήμιο, την έρευνα κτλ. Διότι για κάθε βαθμίδα, υπάρχουν μέτρα που έχουν περάσει και άλλα που θα ολοκληρωθούν.

Εμείς θα προσπαθήσουμε ν' αναπτυχθεί Κίνημα. Να μην αφήσουμε τους φοιτητές, τους σπουδαστές ή τους μαθητές μόνους τους να βγάλουν τα κάστανα απ' τη φωτιά. Βεβαίως τα Κινήματα αυτά έχουν αυτοτέλεια και πρέπει να έχουν την αυτοτέλειά τους. Αλλά αν το εργατοϋπαλληλικό Κίνημα και τα άλλα λαϊκά στρώματα δεν το δουν σαν δικό τους πρόβλημα, των παιδιών τους και της τάξης τους, τότε δεν μπορεί η νεολαία να τα βγάλει πέρα μόνη της. Οχι ότι είναι ανίκανη, αλλά γιατί η ουσία του προβλήματος είναι πρόβλημα της λαϊκής οικογένειας».

Στη συνέχεια η Αλ. Παπαρήγα υπενθύμισε πως το ΚΚΕ έγκαιρα προειδοποίησε για τα οξυμένα προβλήματα που θα προκύψουν και στο χώρο της Παιδείας από την προωθούμενη νέα διοικητική δομή του κράτους με το σχέδιο «Καποδίστριας 2»:

«Πρέπει να προλάβουμε το νέο "Καποδίστρια". Χτες το θέσαμε στην ομιλία και το έχουμε πει πολλές φορές. Με το νέο "Καποδίστρια" που θα έρθει, τα σχολεία πλην Πανεπιστημίων, θα περάσουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Θα διασπαστεί το ενιαίο περιεχόμενο. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα όλα τα παιδιά, και τα πλουσιόπαιδα και τα φτωχόπαιδα διάβαζαν τα ίδια βιβλία. Πέρα από 3-4 μαθήματα, όλα τα άλλα θα είναι διαφορετικά. Με πρόσχημα τις "τοπικές ιδιαιτερότητες" και τα σχολεία θα λειτουργήσουν όπως τα ξενοδοχεία, Α΄, Β΄, Γ΄ κατηγορίας. Θα γίνει αυτό που γίνεται στη Μεγάλη Βρετανία και στη Γαλλία, όπου πτωχεύει ένα σχολείο και κλείνει. Οπως τα μικρομάγαζα κλείνουν, θα κλείνουν και κάποια σχολεία.

Θα πάμε για ταξικοποίηση του σχολείου και εσωτερική, μέσα στα σχολεία και ανάμεσα στα σχολεία. Εάν περάσει ο "Καποδίστριας" μ' αυτή τη μορφή της εμπορευματοποίησης της Παιδείας, Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής, θα είναι ένας βραχνάς για το λαό. Ο λαός θα το αντιμετωπίσει στην πορεία, εμείς πιστεύουμε στις μεγάλες κοινωνικές ανατροπές, αλλά είναι άλλο πράγμα να έχεις να βγάλεις 20 εμπόδια από πάνω σου κι άλλο να έχεις να βγάλεις 50.

Είναι κρίσιμη υπόθεση. Για τον "Καποδίστρια" δε λέει κανείς τίποτα. Ο "Καποδίστριας" δεν είναι τώρα αν η έδρα θα είναι στον έναν ή στον άλλο δήμο, ή αν είναι ένας ιστορικός δήμος και ο άλλος δεν είναι. Κυρίως ο "Καποδίστριας" θα οδηγήσει παραλίες, ακτές, βουνά, να περάσουν στους επιχειρηματίες.

Η Παιδεία, η Υγεία, η Κοινωνική Πολιτική να γίνει πια ένα πολύ ακριβό εμπόρευμα για το λαό, με υποβαθμισμένο περιεχόμενο. Εδώ λέμε SOS, να το προλάβουμε. Και λέγεται "αλλαγή στη διοικητική δομή της χώρας. Δε θέλετε να εκσυγχρονιστεί;", έτσι μας λένε. Ξαναλέω, δεν είναι ζήτημα, πού θα είναι η έδρα και ποια πόλη θα είναι ο αρχηγός του νομού. Δεν είναι τοπικιστικό το ζήτημα».

Χρονίζουν τα προβλήματα σχολικής στέγης

Με τμήματα υπεράριθμα, αίθουσες ακατάλληλες, έλλειψη προαύλιων χώρων και αιθουσών για άλλες χρήσεις ξεκινούν τα σχολεία στο Νομό Θεσσαλονίκης. Οι ελλείψεις στα σχολεία καταγράφονται και στα προγράμματα της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης και του ΟΣΚ ΑΕ. Το πρόγραμμα της ΝΑΘ, που ακόμα δεν έχει εγκριθεί, καταγράφει ως ανάγκες του Νομού Θεσσαλονίκης 213 νέα σχολεία, προσθήκες αιθουσών σε 107 διδακτήρια, αγορά 93 νέων οικοπέδων. Επίσης, απαριθμεί 83 έργα, τα οποία συμπεριλαμβάνονταν στο προηγούμενο πρόγραμμα κι ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Το πρόγραμμα του ΟΣΚ ΑΕ, που «τρέχει» παράλληλα, καταγράφει την ανάγκη για κατασκευή 75 σχολικών μονάδων, εκ των οποίων τα 20 επιλέγει να γίνουν μέσω ΣΔΙΤ.

Για το πρόβλημα της σχολικής στέγης στο Νομό της Θεσσαλονίκης ο Γιάννης Ζιώγας, υποψήφιος βουλευτής του ΚΚΕ στην Α΄ Εκλογική Περιφέρεια Θεσσαλονίκης, σημειώνει: «Μέσα από μία συνειδητή πολιτική υποβάθμισης, περιορισμού των πιστώσεων κι απαξίωσης των σχολικών υποδομών, επιδιώκουν να δώσουν βάρος στις συμπράξεις με ιδιώτες». Και εξηγεί ότι η αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική πολιτική σχολικής στέγης, σε συνδυασμό με την προωθούμενη νέα οργανωτική δομή της ΤΑ (βλ. μητροπολιτικούς δήμους), οδηγεί στο να παρεμβαίνει ο ιδιώτης με τους δικούς του όρους στη «σύμπραξη» πριν από την οικοδόμηση, να εκμεταλλεύεται το κτίριο για 25 με 30 χρόνια, και, φυσικά, με παράλληλες δραστηριότητες προς όφελός του.

Ελλείψεις και στον Πειραιά

Αντιμέτωποι με τα προβλήματα της διπλοβάρδιας, των ακατάλληλων σχολικών κτιρίων και των υπεράριθμων τμημάτων έρχονται με το άνοιγμα των σχολείων και οι μαθητές στον Πειραιά. Σύμφωνα με στοιχεία της Νομαρχίας Πειραιά, 56 σχολεία του ευρύτερου Πειραιά, νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια, στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια. Δεκαεννιά λειτουργούν σε διπλοβάρδια και τρία σχολεία, το 15ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου, το 38ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά και το 25ο και 48ο Νηπιαγωγείο Πειραιά, κινδυνεύουν να βρεθούν κυριολεκτικά στο δρόμο, αφού οι διαγωνισμοί που έχουν πραγματοποιηθεί έχουν κηρυχτεί άγονοι.

Εξορμήσεις σε κάθε σχολείο

Η ΚΟΑ του ΚΚΕ και οι οργανώσεις Αθήνας της ΚΝΕ εξορμούν σήμερα σε σχολεία πολλών δήμων, καλώντας εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να στηρίξουν το μόνο Κόμμα που χτυπάει στην καρδιά την αντιδραστική και αντιεκπαιδευτική πολιτική. Οι κομμουνιστές εξορμούν σε δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια και απευθύνουν αγωνιστικό κάλεσμα για ενιαία δημόσια και δωρεάν παιδεία, με:

  • Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας. Γενναία αύξηση των κρατικών δαπανών.
  • Θέσπιση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής μέσα από κρατικό δίκτυο παιδικών κέντρων.
  • Δημιουργία Ενιαίου Δωδεκάχρονου Υποχρεωτικού Σχολείου για διεύρυνση της βασικής εκπαίδευσης όλων των νέων ως τα 18, με κατάργηση του διπλού δικτύου γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.
  • Οικοδόμηση συστήματος δημόσιων επαγγελματικών σχολών για πλήρη επαγγελματική εκπαίδευση στους νέους μετά τα 18, αφού ολοκληρώσουν τη γενική εκπαίδευση.
  • Διαμόρφωση Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, με ισότιμα ιδρύματα για καλλιεργημένους επιστήμονες με υψηλό επίπεδο ειδίκευσης και επαγγελματικής ικανότητας.
  • Πλήρη και σταθερή εργασία για όλους.

Μικροπολιτική στα καμένα

Παιχνίδια στα καμένα - αυτή τη φορά σε βάρος παιδιών και εκπαιδευτικών - παίζουν στην Ηλεία ο πράσινος νομάρχης και η γαλάζια διοίκηση της περιφέρειας. Ο νομάρχης Ηλείας, Χαρ. Καφύρας, ανακοίνωσε αυθαίρετα την αναστολή για μια βδομάδα της έναρξης της σχολικής χρονιάς σε όλα τα σχολεία του νομού, ενώ γνωρίζει πως μόνο για 28 σχολεία υπάρχει πρόβλημα μεταφοράς των μαθητών. Για την απόφασή του δεν ενημέρωσε οποιονδήποτε εκπαιδευτικό φορέα ξεσηκώνοντας έτσι αντιδράσεις τόσο από την τοπική ΕΛΜΕ, όσο και από άλλους εκπαιδευτικούς φορείς. Υπενθυμίζουμε ότι ο συγκεκριμένος νομάρχης ήταν αυτός που έβαζε εμπόδια ακόμη και όταν καίγονταν άνθρωποι, σπίτια και ζώα στην Ηλεία, απέναντι στην εθελοντική προσφορά των μελών του ΚΚΕ και της ΚΝΕ που είχαν καταφτάσει προκειμένου να συμμετάσχουν στη διαδικασία πυρόσβεσης.

Τελικά χτες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι η σχολική χρονιά ξεκινάει κανονικά και για τα σχολεία του Νομού Ηλείας σήμερα.

Συγκέντρωση για τα νηπιαγωγεία

Με σημείο αιχμής την εκρηκτική κατάσταση που διαμορφώνεται στα νηπιαγωγεία, οι εκπαιδευτικοί ξεκινούν τη σχολική χρονιά με συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της Ομοσπονδίας τους (Ξενοφώντος 15α, Σύνταγμα). Η συγκέντρωση θα γίνει σήμερα στη 1 το μεσημέρι και θα ακολουθήσει πορεία στη Βουλή. To ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών συμμετέχει με το δικό του πλαίσιο και καλεί τους εκπαιδευτικούς να διαδηλώσουν για: Καθιέρωση δίχρονου υποχρεωτικού δημόσιου και δωρεάν νηπιαγωγείου στην ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, την κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στην εκπαίδευση, τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών, προσλήψεις νηπιαγωγών.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ