ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Σεπτέμβρη 2004
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΧΑΛΚΙΔΑ
Αμαρτωλή ιστορία η μαρίνα

Αρνητικοί, στη χωροθέτηση και κατασκευή μαρίνας τουριστικών σκαφών στο βόρειο λιμένα της Χαλκίδας, στη θέση «Κακοκεφαλή», είναι οι κάτοικοι της συνοικίας Κουρέντι - Φάρου Χαλκίδας. Την αντίθεσή τους αυτή, εξέφρασαν σε μαζική συγκέντρωση που πραγματοποίησαν την περασμένη Δευτέρα το βράδυ στην περιοχή, μετά από κάλεσμα του Πολιτιστικού Περιβαλλοντικού Συλλόγου «Ο Νηρέας», παρουσία της δημοτικής αρχής.

Τόσο ο σύλλογος, όσο και οι κάτοικοι, σε σχετικό υπόμνημα που έχουν στείλει και στον αρμόδιο υφυπουργό Τουρισμού, Αν. Λιάσκο, επισημαίνουν μια σειρά λόγους περιβαλλοντικούς και ακτομηχανικής που δεν επιτρέπουν την κατασκευή μαρίνας στο συγκεκριμένο σημείο. Επικαλούνται και αντίστοιχη μελέτη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας το έτος 2001, που αφορούσε το «Χωροταξικό σχεδιασμό λιμενικών εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων της ευρύτερης περιοχής Βόρειου και Νότιου Λιμένα Χαλκίδας». Στην ίδια μελέτη, προτείνεται ως καταλληλότερη λύση, η θέση «Μάνικα» (Ζωοδόχος Πηγή, στην Εξω Παναγίτσα), η οποία προβλέπεται για καταφύγιο από το Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό Χαλκίδας.

Η περίπτωση, όμως, των κατοίκων της συνοικίας Κουρέντι - Φάρος δεν είναι η μοναδική αντίδραση στα σχέδια κατασκευής μαρίνας τουριστικών σκαφών στην περιοχή.

Πίσω από τις «φιλότιμες» και «κοινωνικού» χαρακτήρα προσπάθειες, με επικεφαλής το Λιμενικό Ταμείο Χαλκίδας, το Δήμο Χαλκίδας και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Εύβοιας, κρύβονται ιδιωτικά συμφέροντα, στα οποία έχει κανονιστεί και παραδοθεί η μαρίνα (σε γνωστό μεγαλοεργολάβο της Χαλκίδας).

Πριν από τους κατοίκους της συνοικίας Κουρέντι, είχαν αντιδράσει έντονα οι κάτοικοι της συνοικίας Καράμπαμπα (Κανήθου), όταν ο δήμαρχος Χαλκίδας, Δημ. Αναγνωστάκης, προσπάθησε να τους περάσει τον αρχικό σχεδιασμό (όπως τον είχε εκπονήσει το Λιμενικό Ταμείο με υποδείξεις των μεγαλοεργολάβων) για κατασκευή μαρίνας στη θέση «Κύκνος», στη βόρεια πλευρά του λιμανιού της Χαλκίδας, μόλις 400 μέτρα από τη γέφυρα του Ευρίπου, με παράλληλη ανάπλαση της πλαζ «Αστέρια» που είναι δίπλα, ακριβώς.

Και τα δύο αυτά έργα είχε συμφωνηθεί (μεταξύ παραγόντων, υπηρεσιών και φορέων της Αυτοδιοίκησης) να παραχωρηθούν πακέτο στο συγκεκριμένο μεγαλοεργολάβο (συνεργάτης του οποίου είναι και εκλεγμένος νομαρχιακός σύμβουλος), και στη συνέχεια να δοθεί στον ίδιο η εκμετάλλευση για κάμποσες δεκαετίες της μαρίνας και της πλαζ.

Αυτή η δικαιολογημένα οργισμένη αντίδραση των κατοίκων του Καράμπαμπα, που έσωσε (προς το παρόν) τη μοναδική πλαζ της Χαλκίδας, ήταν η αιτία να επαναπροσδιοριστούν οι προτεραιότητες. Ο Δήμος Χαλκίδας, κάτω από τη λαϊκή κατακραυγή, να κάνει πίσω, μη εγκαταλείποντας, όμως, το στόχο. Η ανάθεση, στο τμήμα Εύβοιας του Τεχνικού Επιμελητηρίου, να προσκομίσει «φερέγγυα» πρόταση, έβγαλε την «Κακοκεφαλή» στο Κουρέντι που ξεσήκωσε νέες αντιδράσεις, αφού πέρα από τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις, θα χαθεί και μία συνοικιακή πλαζ και η ελεύθερη πρόσβαση των κατοίκων σε αυτή.

Παρ' όλα αυτά, τα σχέδια των ιδιωτικών συμφερόντων και των πολιτικών τους φερεφώνων δεν έχουν εγκαταλειφθεί. Αναζητούν τρόπους παραπλάνησης και ριξίματος «στάχτης στα μάτια» του λαού της Χαλκίδας. Οπως, το «να βιαστούμε γι' αυτό το σημαντικό έργο για να μην χαθούν τα χρήματα», για να καταφέρουν να κλέψουν τις ελάχιστες «ανάσες ζωής» που έχουν απομείνει στην τσιμεντοποιημένη πρωτεύουσα της Εύβοιας...

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Αναπροσαρμογή δρομολογίων από μεθαύριο

Eurokinissi

Αναπροσαρμόζονται από μεθαύριο Δευτέρα τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου και μειώνεται σε 38 λεπτά ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα - Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών (ΔΑΑ).

Οπως ανακοίνωσε η εταιρία «Προαστιακός ΑΕ», από μεθαύριο η διαδρομή από το σταθμό της Νερατζιώτισσας μέχρι τον ΔΑΑ ενισχύεται με άλλα δύο δρομολόγια και θα εξυπηρετείται πλέον με έναν συρμό ανά 15 λεπτά, ενώ διατηρείται η συχνότητα των δρομολογίων από Αθήνα προς Αεροδρόμιο, με τον πρώτο συρμό να αναχωρεί στις 4.26 π.μ., καλύπτοντας όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς και να ακολουθούν συρμοί στις 4.47 π.μ. και 4.56 π.μ. Από τις 5.06 π.μ. η συχνότητα των δρομολογίων είναι η κανονική, δηλαδή ένας συρμός ανά μισή ώρα, με τελευταίο στις 00.06. Από το Αεροδρόμιο, απ' όπου ο επιβάτης φτάνει στο Σταθμό Αθηνών σε 38 λεπτά, ο πρώτος συρμός θα αναχωρεί στις 5.05 π.μ., με συχνότητα πλέον ενός συρμού ανά 15 λεπτά έως τις 00.20, ενώ οι δύο τελευταίοι συρμοί αναχωρούν στις 00.50 και στη 1.20 αντίστοιχα.

ΔΙΚΗ «ΕΛΑ»
«Μνημείο προς αποφυγή» το βούλευμα

«Μνημείο προς αποφυγή» χαρακτήρισε το παραπεμπτικό βούλευμα η Τ. Χριστοδουλοπούλου, συνήγορος υπεράσπισης του Κ. Αγαπίου. Ανέφερε ότι το βούλευμα με το οποίο παραπέμφθηκαν οι πέντε κατηγορούμενοι δεν περιγράφει συγκεκριμένες πράξεις, οι οποίες βαρύνουν τους κατηγορούμενους και πως όλοι είναι κατηγορούμενοι για όλα τα αδικήματα που αποδίδονται στον «ΕΛΑ», χωρίς να μπορούν να ελεγχθούν οι πράξεις για τις οποίες κατηγορούνται. Απευθυνόμενη προς τους δικαστές είπε χαρακτηριστικά: «Βρισκόσαστε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση για το πώς θα δικάσετε με βάση αυτό το βούλευμα», για το οποίο λείπουν οι συγκεκριμένες κατηγορίες για συγκεκριμένα αδικήματα.

Η Τ. Χριστοδουλοπούλου αναφέρθηκε στα ερωτήματα των δικαστών προς τους κατηγορούμενους και εντόπισε πολλές ερωτήσεις από την πλευρά της έδρας, οι οποίες, όπως τόνισε, δεν αποσκοπούσαν στην ανεύρεση της αλήθειας, αλλά στο να αποκλειστούν πιθανότητες αθώωσης. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στις φρονηματικού τύπου ερωτήσεις των δικαστών, τις οποίες χαρακτήρισε «ατόπημα».

Σχολιάζοντας τα λεγόμενα αρχεία της Στάζι, είπε ότι για μια δεκαετία η δικαιοσύνη δεν τόλμησε να τα ακουμπήσει και ήταν ανενεργά, αλλά τελικά εισχώρησαν στη δικογραφία. «Ενα εισαγγελικό χέρι, είπε, τα έβαλε στα αναγνωστέα έγγραφα», με άκομψο τρόπο σαν να επρόκειτο για «διαδικασίες στρατοδικείου».

Οσον αφορά το ρόλο της Σ. Κυριακίδου η συνήγορος υπεράσπισης είπε ότι είναι ο «αδύναμος κρίκος» της υπόθεσης του ΕΛΑ και η κατάθεσή της ήταν προϊόν συναλλαγής με τις διωκτικές αρχές. Αλλά κάτω και από αυτές τις συνθήκες η μαρτυρία της Κυριακίδου, πρόσθεσε, δεν εισέφερε τίποτα τόσο για την ενοχή του Κ. Αγαπίου (εξέφρασε αμφιβολία ως προς την αναγνώρισή του), όσο και για το αν ο «ΕΛΑ» διαλύθηκε μετά το 1995.

Εκδηλώσεις αντιστασιακών

-- Τα Παραρτήματα ΠΕΑΕΑ Δάφνης και Ν. Σμύρνης διοργανώνουν, αύριο Κυριακή και ώρα 7 μ.μ. στον τόπο της θυσίας (Φάρο), εκδήλωση τιμής και μνήμης για τους 114 εκτελεσμένους από τους κατακτητές και τους ντόπιους συνεργάτες τους τον Αύγουστο του 1944.

- Το Παράρτημα ΠΕΑΕΑ, οι συγγενείς των πεσόντων αγωνιστών και συντρόφων των 7 εκτελεσθέντων στις 8 Σεπτέμβρη και των 10 απαγχονισθέντων στις 10 Σεπτέμβρη του 1943 από τους Γερμανούς κατακτητές και ο Δήμος Λιβαδειάς, αύριο Κυριακή και ώρα 11 π.μ., πραγματοποιούν την καθιερωμένη χρονιάτικη εκδήλωση τιμής στην κεντρική πλατεία Λιβαδειάς.

- Το Παράρτημα της ΠΕΑΕΑ Κέρκυρας, σε συνεργασία με το παράρτημα του Πανελλήνιου Συλλόγου Απογόνων και Φίλων της ΕΑ και του ΔΣΕ, την Κυριακή 26.9.04 και ώρα 11 π.μ., οργανώνουν εκδήλωση για να τιμήσουν τη μνήμη των εκτελεσμένων ηρώων στο Λαζαρέτο.

Σήμα κινδύνου από φορτηγό πλοίο

Επικίνδυνη κλίση 25 μοιρών με κίνδυνο τη βύθισή του, παρουσίασε χτες το φορτηγό πλοίο «OSTRIA» σημαίας Β. Κορέας με 15μελές πλήρωμα, ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή 9 ναυτικά μίλια δυτικά της νήσου Κάσου.

Το πλοίο, το οποίο είναι φορτωμένο με μάρμαρο, είχε αποπλεύσει από το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου με προορισμό την Αλβανία και με ενδιάμεση στάση για ανεφοδιασμό τον Πειραιά. Ο πλοίαρχος του πλοίου ενημέρωσε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του ΥΕΝ και αμέσως έσπευσαν για βοήθεια τρία ελικόπτερα, δύο ναυαγοσωστικά και ένα παραπλέον δεξαμενόπλοιο. Τα σωστικά συνεργεία απομάκρυναν από το πλοίο, σώους, και τους 15 ναυτικούς.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ