ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 11 Σεπτέμβρη 2018
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Χτυπά σήμερα το πρώτο κουδούνι στα σχολεία

Η φετινή σχολική χρονιά σηματοδοτείται από την εφαρμογή νέων αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, που έχουν δρομολογηθεί με κατεύθυνση εχθρική προς τις πραγματικές, σύγχρονες, διευρυμένες λαϊκές ανάγκες

MotionTeam

Με τους όρους που διαμόρφωσαν και συνεχίζουν να διαμορφώνουν τα μνημόνια, οι εκατοντάδες εφαρμοστικοί νόμοι, η ακόμα πιο έντονη προσπάθεια να γίνει η Εκπαίδευση εργαλείο ακόμα μεγαλύτερων κερδών για τους λίγους, χτυπά σήμερα το πρώτο κουδούνι στα σχολεία. Η φετινή σχολική χρονιά σηματοδοτείται παράλληλα και από την εφαρμογή νέων αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που έχουν δρομολογηθεί με κατεύθυνση όχι απλά ξένη, αλλά και εχθρική προς τις πραγματικές, σύγχρονες, διευρυμένες λαϊκές ανάγκες.

Ετσι, η «μεταμνημονιακή» σχολική χρονιά αρχίζει με συμβασιούχους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, που θα κληθούν να στελεχώσουν τα σχολεία αναπληρώνοντας τους εαυτούς τους. Ακόμα και από τους πανηγυρισμούς για τις 19.480 προσλήψεις αναπληρωτών, αυτό που τελικά μένει, είναι οι τεράστιες ανάγκες της Εκπαίδευσης που άφησε ακάλυπτες η 10ετής αδιοριστία, ενώ φυσικά δεν λείπουν τα κενά.

Την ίδια στιγμή, τα σχολεία ανοίγουν πληγωμένα από τις περικοπές και τον «εξορθολογισμό» του κόστους, σε όλο το φάσμα της λειτουργίας τους. Καθεστώς έχει γίνει και η υποχρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών, ενώ το ζήτημα των υποδομών και της σχολικής στέγης έρχεται επιτακτικά στην επιφάνεια, καθώς έχουν συσσωρευτεί προβλήματα και ελλείψεις, για την αντιμετώπιση και το ξεπέρασμα των οποίων, αλλά κυρίως για τη δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών, απαιτείται γενναία χρηματοδότηση από το κράτος. Πόσο μάλλον μετά τις καταστροφές στην Αττική από τις πυρκαγιές, που ανέδειξαν επιτακτικά το ζήτημα των υποδομών, της ασφάλειας, της προστασίας, της αντισεισμικής θωράκισης κ.λπ., αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα την αγριότητα ενός συστήματος που συνθλίβει τις λαϊκές ανάγκες στη λογική «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο...

Τα προηγούμενα χρόνια, μια σειρά από νόμοι και αποφάσεις οδήγησαν σε αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, του αριθμού μαθητών ανά τάξη, έκαναν καθεστώς και διεύρυναν την κινητικότητα των εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, έφεραν αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και την αναχρονιστική διπλή και τριπλή ανάθεση μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς πέρα από την ειδικότητά τους, την παγίωση της πρακτικής του κλεισίματος τομέων και ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ. Το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς βρίσκει εκατοντάδες μαθητές τομέων και ειδικοτήτων να αναγκάζονται να μετακινούνται πολλά χιλιόμετρα ή να αλλάξουν την ειδικότητα που είχαν επιλέξει, καθώς η κυβέρνηση συνέχισε το κλείσιμο τμημάτων που χαρακτηρίζει «ολιγομελή».

Αλλαγές που εντείνουν τα προβλήματα

Στις 3 Σεπτέμβρη ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας οι αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Οι αλλαγές συνοδεύτηκαν με μία επιχειρηματολογία που περιγράφει παθογένειες του υπάρχοντος συστήματος, οι οποίες όχι μόνο δεν αντιμετωπίζονται, αλλά εντείνονται. Διπλές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου, εξοβελισμός της όποιας γενικής γνώσης μετά τη Β' Λυκείου, μια Γ' Λυκείου - φροντιστήριο, επιλογές ζωής για τους μαθητές ακόμα πιο νωρίς και πιο περιορισμένες, είναι από τα χαρακτηριστικά που θα περιλαμβάνει το σχετικό νομοσχέδιο που προγραμματίζει να φέρει στη Βουλή μέχρι το τέλος της χρονιάς η κυβέρνηση. Το μεγάλο δε ζήτημα του περιεχομένου της σχολικής γνώσης παραμένει, με την κυβέρνηση να διατηρεί τα περιβόητα σχολικά βιβλία και προγράμματα της περιόδου 2006 - 2007 σε όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης.

Η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή θα αφορά μόλις το 25% των προνηπίων την πρώτη χρονιά εφαρμογής, προϋποθέτει σε πολλές περιπτώσεις μετακινήσεις και συνωστισμό παιδιών, αντί για καθολική εφαρμογή με εξασφάλιση των όρων και προϋποθέσεων, με υποδομές και διορισμούς.

Μπροστά μας βρίσκεται και η εφαρμογή του νόμου για τις «νέες δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης», που εισάγει την αντιδραστική «αξιολόγηση» στο σχολείο - με «αξιολόγηση» 20.000 στελεχών - την αυτοαξιολόγηση, που ανοίγουν το δρόμο στην κατηγοριοποίηση σχολείων, στην αυτοχρηματοδότηση, σε νέα βάρη στις οικογένειες. «Αξιολόγηση» και αυτονομία είναι άλλωστε και ο πυρήνας της έκθεσης του ΟΟΣΑ, που παρέλαβε η συγκυβέρνηση, με έναν οδοστρωτήρα μέτρων, πολλά από τα οποία έχει ενσωματώσει στην πολιτική της.

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ - ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να μη μείνει αναπάντητο κανένα πρόβλημα στα σχολεία

Σε αγωνιστική ετοιμότητα για να μην μείνει αναπάντητο κανένα πρόβλημα που θα παρουσιαστεί στα σχολεία τη νέα σχολική χρονιά καλεί τους Συλλόγους, τις Ενώσεις και τις Ομοσπονδίες Γονέων όλης της χώρας η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων - Μαθητών Ελλάδας. Σε ανοιχτή επιστολή τονίζει μεταξύ άλλων πως είναι ψέματα οι κυβερνητικοί ισχυρισμοί ότι «όλα αρχίζουν κανονικά» και αναφέρει ανάμεσα σε άλλα:

«Αλήθεια: Θα σταματήσουν να υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία; Τα σχολεία των παιδιών μας θα έχουν όλες τις απαραίτητες υποδομές; Τα σχολικά βιβλία θα σταματήσουν να μπερδεύουν τα παιδιά μας; Μήπως θα πάψει η ανάγκη να πληρώνουμε χρήματα για μια σειρά δραστηριότητες, για ξένη γλώσσα, για φροντιστήρια; Θα πληρώνονται τακτικά οι καθαρίστριες;».

Η ΑΣΓΜΕ ζητά:

-- Αμεση κάλυψη των κενών, καμία διδακτική ώρα χαμένη. Εναρξη ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης.

-- 15 μαθητές ανά τάξη για νήπια, Α' και Β' Δημοτικού, 20 μαθητές για τις άλλες τάξεις.

-- Κανένα παιδί να μην αποκλείεται από τις δομές του ολοήμερου σχολείου. Να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα Ενταξης για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη.

-- Ειδικά μέτρα ανακούφισης για τις φτωχές οικογένειες και τους ανέργους, για υλικά, αναλώσιμα κ.ά.

-- Δωρεάν μετακίνηση όλων των μαθητών.

-- Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για τους μαθητές, άμεση υποδομή για δωρεάν δελτία Υγείας.

--Δωρεάν πρόσβαση σε αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες για όλους.

-- Διαγραφή των χρεών των σχολείων προς τις ΔΕΚΟ.

-- Να μην περάσει το σχέδιο της κυβέρνησης για το νέο ακόμα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό Λύκειο.

Η ΑΣΓΜΕ μεταξύ άλλων υπενθυμίζει πως η φετινή είναι χρονιά εκλογών για όλους τους Συλλόγους Γονέων και το σύνολο των Οργανώσεων Γονέων και καλεί σε μαζική συμμετοχή των γονιών στις εκλογικές διαδικασίες και σε δυνάμωμα των Συλλόγων.

«Λογιστική αντιμετώπιση σε βάρος των μορφωτικών αναγκών»

Καταγγελίες για τη μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων

Αντιμέτωποι με το κλείσιμο μιας σειράς τμημάτων που χαρακτηρίζονται «ολιγομελή» βρέθηκαν σε διάφορες περιοχές της χώρας μαθητές των ΕΠΑΛ, βιώνοντας το κενό περιεχόμενο των υποσχέσεων για αναβάθμιση της Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης. Τη λειτουργία των τμημάτων ζητούν ΕΛΜΕ και σύλλογοι διδασκόντων επισημαίνοντας τις συνέπειες για τους μαθητές που καλούνται ή να μετακινηθούν σε μεγάλες αποστάσεις ή να εγκαταλείψουν τις επιλογές τους.

Να εγκριθούν τα «ολιγομελή» τμήματα Ηλεκτρολόγων Γ' και Β' τάξης του ΕΠΑΛ Κουφαλίων ζητά η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης κάνοντας λόγο για «λογιστικού τύπου αντιμετώπιση από το υπουργείο Παιδείας, εις βάρος της ικανοποίησης των μορφωτικών αναγκών των μαθητών, παραβλέποντας συνειδητά τις παιδαγωγικές και κοινωνικές διαστάσεις του θέματος». Σημειώνει επίσης πως «οι μαθητές, ειδικά της Γ' τάξης, που ολοκλήρωσαν επιτυχώς τη φοίτησή τους στη Β' τάξη είναι πλέον αντιμέτωποι με δύο δυσμενείς γι' αυτούς επιλογές: Είτε να μετακινηθούν στο ΕΠΑΛ του Αγ. Αθανασίου είτε να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο ΕΠΑΛ Κουφαλίων αλλάζοντας όμως επαγγελματικό τομέα. Στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να διανύουν καθημερινά 40 χιλιόμετρα επιβαρύνοντας το πρόγραμμά τους, ιδιαίτερα σε μία σχολική χρονιά κατά την οποία προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Στη δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στη Β' τάξη, χωρίς δική τους υπαιτιότητα», υπογραμμίζει η ΕΛΜΕ.

Αντίστοιχο πρόβλημα προκαλεί και στους μαθητές στο 1ο ΕΠΑΛ Αστρους η μη έγκριση λειτουργίας του τομέα Πληροφορικής της Β' τάξης ενώ αναγκασμένοι να... αλλάξουν νομό είναι όσοι μαθητές είχαν επιλέξει την ειδικότητα Δομικών της Γ' τάξης του 1ου ΕΠΑΛ Τρίπολης που δεν εγκρίθηκε. Οι μαθητές θα αναγκαστούν ή να αλλάξουν ειδικότητα και να χάσουν μια χρονιά ή να διανύουν 80 χιλιόμετρα προκειμένου να φοιτήσουν στο μοναδικό ΕΠΑΛ με την ειδικότητα αυτή στην Περιφέρεια Πελοποννήσου το οποίο βρίσκεται στην Κόρινθο.

Τα παραπάνω και άλλα αντίστοιχα ζητήματα έχει φέρει με Ερωτήσεις και Αναφορές προς τον υπουργό Παιδείας το ΚΚΕ στη Βουλή.

Την ίδια στιγμή, το γεγονός ότι δεν εγκρίθηκαν τα μισά ολιγομελή τμήματα στο ΕΕΕΚ Βόλου (7 από 14 που ζήτησε ο σύλλογος διδασκόντων) και ένα στο ΕΝΕΕΓΥΛ Ν. Ιωνίας καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Μαγνησίας».

ΤΕ ΜΕΝΙΔΙΟΥ - ΦΥΛΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η κυβέρνηση επιχειρεί να κάνει το μαύρο άσπρο

Σχόλιο για τις δηλώσεις Τσίπρα - Γαβρόγλου για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

«Οι κυβερνητικές διαβεβαιώσεις για τη νέα σχολική χρονιά δεν μπορούν να κρύψουν την πραγματικότητα», σημειώνει η ΤΕ Μενιδίου - Φυλής του ΚΚΕ, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ, αλλά και του υπουργού Παιδείας. Και τονίζει:

«Στην περιοχή μας δεκάδες σχολεία στεγάζονται σε κοντέινερ και προκάτ, πολλά είναι τα σχολεία που είναι υπεράριθμα και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον αριθμό των μαθητών που έχουν εγγραφεί και για να τα καταφέρουν, καταργούν αίθουσες ειδικοτήτων ή ακόμα και αίθουσες εκδηλώσεων.

Τα σχολεία ξεκινάνε, αλλά για άλλη μια χρονιά δεν έχει λυθεί η στελέχωση των ολοήμερων σχολείων, των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης, οι ανάγκες στελέχωσης σε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, που είναι απαραίτητη στο σύνολο των σχολείων της περιοχής μας.

Πόσο μάλλον που, για άλλη μια χρονιά, οι μαθητές θα κάνουν μάθημα σε σχολικά κτίρια που δεν έχει γίνει κανένας επιστημονικός αντισεισμικός έλεγχος, παρόλο που χρόνια το απαιτούν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί.

Το ΚΚΕ από τις 22 Αυγούστου έχει καταθέσει Ερώτηση στη Βουλή για τις σοβαρές αυτές ελλείψεις, χωρίς ακόμα να έχει πάρει κάποια απάντηση από την κυβέρνηση και την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Σε κάθε περίπτωση, αντί η κυβέρνηση να επιχειρεί να κάνει "το μαύρο άσπρο" για να στηρίξει τα παραμύθια της "νέας εποχής", καλό θα είναι να ικανοποιήσει άμεσα τα αιτήματα των γονιών, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και συνολικά του εργατικού - λαϊκού κινήματος της περιοχής», τονίζει η ΤΕ Μενιδίου - Φυλής του ΚΚΕ, που καλεί τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές, το σύνολο του λαού και της νεολαίας της περιοχής, σε οργάνωση και πάλη για τη μόρφωση και τη ζωή που τους αξίζει.

Σύσκεψη οργάνωσης της δράσης

Παναττική σύσκεψη Εκπαιδευτικών, Σωματείων και Αναπληρωτών πραγματοποιείται τη Δευτέρα 17 Σεπτέμβρη, στις 6.30 μ.μ., στα γραφεία της ΔΟΕ.

Στο επίκεντρο θα βρεθούν θέματα όπως η οργάνωση της πάλης για άμεση μονιμοποίηση των 25.000 συμβασιούχων στην Εκπαίδευση και την εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων, τα ζητήματα των σχολικών κτιριακών υποδομών, η εφαρμογή της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής κ.ά.

Στη σύσκεψη καλούν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ν. Πλουμπίδης», «Σωκράτης», «Σεφέρης», «Ρόζα Ιμβριώτη» και η «Πρωτοβουλία Αναπληρωτών».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ