ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 11 Ιούνη 2015
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Δεδομένη η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων

Η κυβέρνηση ψάχνει το «καλύτερο δυνατό πλαίσιο»... για τη συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων, όπως παραδέχτηκε ο υπουργός Οικονομίας, Γ. Σταθάκης

Το αεροδρόμιο των Χανίων είναι ένα από τα «φιλέτα» που περιλαμβάνονται στο πακέτο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τα οποία ιδιωτικοποιούνται
Το αεροδρόμιο των Χανίων είναι ένα από τα «φιλέτα» που περιλαμβάνονται στο πακέτο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τα οποία ιδιωτικοποιούνται
Η απόφαση της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας και την παράδοσή τους στα μονοπώλια - στην προκειμένη περίπτωση στην κοινοπραξία της γερμανικής πολυεθνικής «Fraport» με τον όμιλο Κοπελούζου, χωρίς να αποκλείεται εμπλοκή και αμερικανικών μονοπωλίων - έγινε σαφής τη Δευτέρα 8/6 από τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκη, σε απάντησή του στην Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μ. Συντυχάκη για το αεροδρόμιο Χανίων.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ανέδειξε ότι η σταδιακή απαξίωση του αεροδρομίου Χανίων, που θέτει σε κίνδυνο και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, γίνεται για να οδηγηθεί πιο εύκολα - όπως και τα άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια - στην ιδιωτικοποίηση. Οπως τόνισε, «υπάρχει αδυναμία συντήρησης και υποστήριξης των χώρων υγιεινής. Τα καύσιμα τελείωσαν, όπως επίσης και το φαρμακευτικό υλικό. Υπάρχει εικόνα εγκατάλειψης στον περιβάλλοντα χώρο, αδυναμία συντήρησης του υφιστάμενου κτιρίου, αδυναμία επισκευής βλαβών που τίθεται ζήτημα ασφάλειας του αεροδρομίου». Οσον αφορά την έλλειψη προσωπικού, τόνισε πως έχει φτάσει στο σημείο να μην υπάρχει μηχανικός καμίας ειδικότητας, που σημαίνει ότι δεν γίνονται επιδιορθώσεις.

Αυτά σε ένα αεροδρόμιο που, όπως ανέφερε ο Μ. Συντυχάκης, «διακινήθηκαν το 2014, 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και άλλοι τόσοι αναμένονται για το 2015. Τα έσοδα του 2014, το γνωστό "σπατόσημο", ήταν 15 εκατομμύρια ευρώ και με βάση το ν.3981 το 80% έπρεπε να καταβληθεί στον αερολιμένα».

Από την άλλη, είναι σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα επέκτασης και υπερδιπλασιασμού των κτιριακών εγκαταστάσεών του, ύψους 110 εκατ. ευρώ, από το ΕΣΠΑ «Εργα και υποδομές», που έγιναν από τον ιδρώτα του λαού και θα τα καρπωθούν ιδιώτες. «Είναι προίκα της συγκυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την κερδοφορία τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μ. Συντυχάκης.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ζήτησε από τον υπουργό να αναφέρει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την εύρυθμη λειτουργία όλων των περιφερειακών αεροδρομίων και για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού. Θύμισε ότι προεκλογικά ο Γ. Σταθάκης είχε χαρακτηρίσει την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων «εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη», που «προσβάλλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον».

«Καλύτερο δυνατό πλαίσιο»... για την παράδοση στρατηγικών υποδομών στα μονοπώλια

Ο Γ. Σταθάκης ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός για την πρόσληψη 32 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και ότι η κυβέρνηση πάει να καλύψει τις ανάγκες όλων των αεροδρομίων με μόλις 2 εκατομμύρια ευρώ.

Για τις ιδιωτικοποιήσεις είπε: «Η κυβέρνηση έχει διατυπώσει μία σαφή και ειλικρινή θέση. Γι' αυτές που έχουν γίνει δεν μπορεί να κάνει πάρα πολλά πράγματα. Για τις δύο που είναι εν εξελίξει (σ.σ. ΟΛΠ, ΟΛΘ) προσπαθεί να διαμορφώσει το καλύτερο δυνατό πλαίσιο, υπό τις σημερινές συνθήκες». Δηλαδή, θα γίνουν κανονικά...

Μάλιστα, εντείνοντας την πρόκληση ανέφερε ότι «η διασφάλιση των θέσεων των εργαζομένων είναι δεδομένη υπό οποιεσδήποτε συνθήκες», όταν δεν υπάρχει ιδιωτικοποίηση που να μην συνοδεύτηκε με συντριπτικό χτύπημα στις θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.

Ο Μ. Συντυχάκης επισήμανε ότι η επιλογή του λαού είναι μία. «Αντίθεση στην ιδιωτικοποίηση, σε συνδυασμό με έναν αγώνα για τις Μεταφορές, που θα αποτελούν κοινωνική και λαϊκή ιδιοκτησία. Αλλά αυτό προϋποθέτει πάλη για εργατική, λαϊκή εξουσία, αποδέσμευση από την ΕΕ, με εργατικό, λαϊκό έλεγχο».

Παραιτήθηκε ο πρόεδρος του ΟΛΠ

Στο φόντο των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ που είναι σε πλήρη εξέλιξη, καθώς και της διαπάλης για τη μορφή που θα πάρει αυτή (άρα και ποια τμήματα του κεφαλαίου θα ωφεληθούν περισσότερο), ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γ. Ανωμερίτης, ανακοίνωσε χτες την παραίτησή του.

Οπως εξηγεί σε σχετική επιστολή που δημοσιοποίησε, διαφωνεί με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου (51%) του ΟΛΠ που προωθεί η κυβέρνηση, γιατί όπως δηλώνει, θέση του είναι οι παραχωρήσεις τμημάτων του λιμανιού. Δηλαδή, επί της ουσίας, η διαφωνία του είναι ο τρόπος που τελικά επέλεξε η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και όχι η ίδια η παραπέρα παράδοσή του στους μονοπωλιακούς ομίλους. Μάλιστα, ο Γ. Ανωμερίτης υπενθυμίζει ότι οι παραχωρήσεις ήταν και προγραμματικές εξαγγελίες της κυβέρνησης. Να σημειωθεί ότι υπέρ των παραχωρήσεων έχει ταχθεί και τμήμα του εγχώριου κεφαλαίου, όπως είναι για παράδειγμα οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στην επιστολή του ο Γ. Ανωμερίτης, «η κυβέρνηση διά του ΤΑΙΠΕΔ μετέβαλε τις προγραμματικές της θέσεις επί του θέματος της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, επί του οποίου η θέση μου διαχρονικά ήταν και είναι σαφής: Τα λιμάνια μετοχικά τελούν υπό την πλειοψηφία του Δημοσίου και επιχειρησιακά μέσω των Συμβάσεων Παραχώρησης δίδονται σε πολλούς διαχειριστές και χρήστες. Με βάση τις αρχές ανταγωνιστικότητας, της διαφάνειας, της παραγωγικότητας και της προστασίας του περιβάλλοντος, στήριζα και στηρίζω το πρότυπο του ευρωπαϊκού λιμενικού συστήματος».

Προσθέτει πως: «Αντιλαμβάνομαι τις δύσκολες στιγμές που περνάει η χώρα και τις προσπάθειες διαχείρισης της κρίσης από την κυβέρνηση. Οι θέσεις μου όμως για τη λιμενική βιομηχανία και τον ΟΛΠ ΑΕ είναι αμετάβλητες, αφού μόνο αυτές διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον, τους εργαζόμενους στα λιμάνια και οδηγούν σε δρόμους ανάπτυξης τον τόπο».

Στην ίδια ανακοίνωση, ο Γ. Ανωμερίτης έκανε σαφές ότι «εάν παρόλα αυτά η κυβέρνηση εμμένει στην πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ σε ιδιώτες, αμέσως μετά τη γενική συνέλευση θα παρακαλούσα να ενημερώσετε το μέτοχο της πλειοψηφίας ότι δεν προτίθεμαι να παραμείνω στις θέσεις που σήμερα κατέχω».

Πριν την ανακοίνωση της παραίτησής του, ο Γ. Ανωμερίτης είχε συναντηθεί με τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα.

Η γενική συνέλευση της ΟΛΠ ΑΕ έχει προγραμματιστεί για τις 13/6, ενώ σήμερα ο Γ. Ανωμερίτης θα συναντηθεί με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλα, για το θέμα της διαδοχής του. Συνάντηση με τον πρόεδρο του Ταμείου έχει προγραμματίσει για σήμερα και ο Θ. Δρίτσας.

Δραστηριότητες ΚΟ του ΚΚΕ

Σήμερα, Πέμπτη

-- Η ΤΟ Υπαίθρου Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ οργανώνει συγκέντρωση, στις 8.30 μ.μ., στο Βαθύλακκο, για τις πολιτικές εξελίξεις και την πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ, με ομιλητή τον Σάκη Βαρδαλή, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτή.

-- Οι Αλέκος Νταούλας και Αποστόλης Ζάχος, μέλη της ΤΕ Υπαίθρου Τρικάλων του ΚΚΕ, στις 9.30 π.μ. θα επισκεφθούν τη λαϊκή αγορά Νεοχωρίου και στη συνέχεια την περιοχή του Ζάρκου.

-- Ο Βαγγ. Δημουλάς, μέλος της ΤΕ Υπαίθρου Τρικάλων του ΚΚΕ, και ο Απ. Θωμόπουλος, στέλεχος του ΚΚΕ, θα επισκεφθούν από τις 6.00 μ.μ. τα χωριά Νομή, Φανερωμένη, Πετρόπορο, Ταξιάρχες.

-- Οι Αχ. Λιάτος και Απ. Ζάχος, μέλη της ΤΕ Τρικάλων του ΚΚΕ, θα επισκεφθούν από τις 6 μ.μ. τα χωριά Αγ. Κυριακή, Γλύνος, Λόγγος, Πατουλιά, Χρυσαυγή, Μεγαλοχώρι.

Αύριο, Παρασκευή

-- Στις 8 μ.μ., στην πλατεία Δημαρχείου Βασιλικών Θεσσαλονίκης, εκδήλωση της ΤΟ Υπαίθρου Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, με θέμα: «Οι θέσεις του ΚΚΕ για την παραγωγή Ενέργειας στη χώρα μας, τις ανανεώσιμες πηγές, τη βιομάζα».

-- Στις 6 μ.μ., στα εμπορικά καταστήματα στο Ιλιον θα περιοδεύσει ο Θανάσης Τζίμας, μέλος της ΚΕ.

-- Ο Αχ. Λιάτος, μέλος της ΤΕ Τρικάλων του ΚΚΕ, στις 6 μ.μ. θα επισκεφθεί τα χωριά Πιαλεία, Φιλύρα, Αγ. Βησσαρίωνας.

Το Σάββατο 13/6

-- Στις 12 μ., στο Πολύκεντρο Νεολαίας του Δήμου Ηρακλείου, σύσκεψη με δημοσιογράφους και εργαζόμενους στα ΜΜΕ. Θα μιλήσει η Λιάνα Κανέλλη, βουλευτής του ΚΚΕ και δημοσιογράφος. Στις 7.30 μ.μ., θα μιλήσει σε συγκέντρωση στην πλατεία Αρχανών, με θέμα: «Πολιτικές εξελίξεις και οι θέσεις του ΚΚΕ».

-- Στις 7.30 μ.μ., σε συγκέντρωση στον Ωρωπό, στο Σαπανίδειο Πνευματικό Κέντρο (πλατεία Ηρώων) θα μιλήσει ο Γιάννης Γκιόκας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής.

ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ
Αποκλιμάκωση 2,1% το Μάη

Ρυθμό αποκλιμάκωσης 2,1% κατέγραψε ο επίσημος πληθωρισμός το Μάη του 2015 σε σχέση με το Μάη του 2014, ενώ στο τελευταίο δωδεκάμηνο (Ιούνης 2014 - Μάης 2015) καταγράφεται μείωση 1,7%.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το επίπεδο τιμών λιανικής στην ομάδα «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» ενισχύθηκε κατά 0,5%, ενώ αντίθετα μείωση 5,5% εμφανίζεται στην κατηγορία «ένδυση και υπόδηση» και 6,9% στη «στέγαση». Ανατιμήσεις καταγράφηκαν στα φαρμακευτικά προϊόντα (5,1%), στο ελαιόλαδο (1,5%), στη βενζίνη (2,2%) κ.ά.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ