Οι προβολές θα γίνουν στο γνώριμο χώρο της αίθουσας εκδηλώσεων στο δημαρχείο Καισαριανής (Βρυούλων 125 & Κλαζομενών), στις 20.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Οπως σημειώνεται: «Ο νεορεαλισμός γεννήθηκε και αναπτύχθηκε στην Ιταλία μετά το 1945. Εισάγει στον κινηματογράφο τη σκέψη για το κοινωνικό είναι και γίγνεσθαι.
Ηρθε να αντιπαρατεθεί στο κοσμικό μελό, την αισθηματική κωμωδία, τη θεαματική υπερπαραγωγή και όλες αυτές τις ανούσιες ταινίες που χαρακτήριζαν την προηγούμενη περίοδο, και που καμία νύξη δεν περιείχαν για τα διογκωμένα κοινωνικά προβλήματα και τις αγωνίες του απλού καθημερινού ανθρώπου. Υστερα από την τραυματική εμπειρία που προκάλεσε ο πόλεμος, φαινόταν σκανδαλώδης η επιστροφή σ' αυτού του είδους τις ταινίες».
Αναλυτικά το πρόγραμμα προβολών έχει ως εξής:
Η ταινία - σταθμός στην ιστορία του κινηματογράφου, γυρισμένη αμέσως μετά το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Φιλμ - μανιφέστο και ορόσημο του νεορεαλισμού, με εκπληκτικές ερμηνείες.
Πρωταγωνιστούν: Αλντο Φαμπρίτζι, Αννα Μανιάνι, Νάντο Μπρούνο, Τζιοβάνα Γκαλέτι.
Ταινία που διαθέτει πανέμορφη σκηνοθεσία και φωτογραφία, άριστες ερμηνείες και πρωτότυπο σενάριο. Η ιστορία περιγράφει το μόχθο, την εκμετάλλευση και την καθημερινότητα της εργατικής τάξης, κλασικά στοιχεία του ιταλικού νεορεαλισμού.
Παίζουν: Σιλβάνα Μαγκάνο, Βιτόριο Γκάσμαν, Ντόρις Ντόουλινγκ, Ραλφ Βαλόνε.
Το νεορεαλιστικό αριστούργημα του Ντε Σίκα, σε σενάριο του θεωρητικού του ρεύματος, Τσέζαρε Τζαβατίνι. Η συγκεκριμένη ταινία, αφιερωμένη στον πατέρα του Ντε Σίκα, Ουμπέρτο, ξεσήκωσε πλήθος αντιπαραθέσεων και αντιδράσεων από χριστιανοδημοκράτες κυρίως πολιτικούς, που ισχυρίζονταν ότι η ταινία πρόσφερε χείριστες υπηρεσίες στην εικόνα της Ιταλίας στο εξωτερικό. Κοινωνική καταγγελία, ολοκληρωμένα, ευαίσθητα και οξυδερκή ψυχολογικά πορτρέτα. Τα γηρατειά και η μοναξιά αποδίδονται με σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και τόνους λυρικούς.
Με τους Κάρλο Μπατίστι, Λίνα Τζενάρι, Μαρία Πία Κασίλιο.
Ελληνική νεορεαλιστική ταινία μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ. Περιγράφει ρεαλιστικά τις σκληρές έως εφιαλτικές συνθήκες εργασίες στα σμυριδωρυχεία της Απειράνθου Νάξου.
Με τους Γιώργο Φούντα, Φρόσω Κοκόλα, Σόφη Λίλα, Κατερίνα Ζάχου.
Πλαισιωμένος από ένα πιάνο, ένα βιολί και ένα μπάσο, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου χαμηλώνει την ένταση, για να ακουστεί η ποίηση, τραγούδια μεγάλων μας ποιητών, όπως του Τάσου Λειβαδίτη, του Κώστα Βάρναλη, του Οδυσσέα Ελύτη, του Μάνου Ελευθερίου, του Κώστα Καρυωτάκη, του Γιάννη Ρίτσου, του Νίκου Καββαδία, του Ναζίμ Χικμέτ. Αλλά και σπουδαίοι στίχοι που έγραψαν οι Αλκης Αλκαίος, Οδυσσέας Ιωάννου, Αποστόλης Μπουλασίκης, Γιάννης Νεγρεπόντης.
Μαζί με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου επί σκηνής οι Ανδρέας Αποστόλου στο πιάνο, Βαγγέλης Πατεράκης στο μπάσο και Μαίρη Μπρόζη στο βιολί και στο τραγούδι.
Ο Αντώνης Φωνιαδάκης παρουσιάζει μία νέα χορογραφία του για το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με τίτλο «Εquilibre». Μια χορογραφία για τη σιδηρά πειθαρχία και την ατσαλένια θέληση των χορευτών του κλασικού χορού, την αυστηρή του δομή και την ερμητική του ιεραρχία, στοιχεία που παραπέμπουν ευθέως στην αυλική του καταγωγή. Η μουσική στο «Equilibre» είναι του Φίλιπ Γκλας.
Ο Σουηδός χορογράφος Αλεξάντερ Εκμαν, ο οποίος είναι γνωστός για τον γρήγορο ρυθμό, το πνευματώδες του χιούμορ και τις έξυπνες μεταμορφώσεις, συνεργάζεται για πρώτη φορά με το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με την επιτυχημένη του χορογραφία «Cacti» (2010). Το πολυβραβευμένο «Cacti» είναι ένα σχόλιο για τη σχέση τέχνης και κριτικής. Ο Εκμαν για πρώτη φορά συνεργάζεται με μουσικούς επί σκηνής - με ένα κουαρτέτο εγχόρδων, οι οποίοι παίζουν έργα των Χάιντν, Μπετόβεν και Σούμπερτ.
Με τους Α' χορευτές, τους σολίστ, τους κορυφαίους και το Corps de Ballet της ΕΛΣ.
© Nikos Pandazaras |
Το «Μετά την πρόβα» ξεκίνησε ως τηλεοπτική ταινία το 1984. Το έργο αναδεικνύει την περιπλοκότητα της σχέσης ανάμεσα στον σκηνοθέτη και τον ηθοποιό. Το «Μετά την Πρόβα» θεωρείται αυτοβιογραφία του ίδιου του Μπέργκμαν, γεγονός που πιστοποιείται μέσα από βιβλία του ίδιου του σκηνοθέτη. Βέβαια, ο Μπέργκμαν είναι ευρύτερα γνωστός από τις ταινίες του, όμως και οι σκηνοθεσίες του στο θέατρο είναι εξίσου σημαντικές και εγγράφονται στις μεγάλες θεατρικές σκηνοθεσίες του 20ού αιώνα. Τα κείμενά του, οι εξαιρετικοί του διάλογοι και πολλά από τα σενάριά του, μεταξύ των οποίων και το «Μετά την πρόβα», συμπεριλαμβάνονται στο θεατρικό ρεπερτόριο πολλών χωρών σε όλο τον κόσμο.
Το «Μετά την πρόβα» είναι το πρώτο από τρία έργα που θα ανεβάσει το 2018 το «Θέατρο της Οδού Κυκλάδων - Λευτέρης Βογιατζής», συμμετέχοντας στο Ετος Μπέργκμαν.
Μέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19.00.
Τη Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία του Δήμου Αθηναίων διευθύνει ο Χρήστος Κολοβός στο ντεμπούτο του με ελληνική συμφωνική ορχήστρα. Σολίστ: Μαρίνα Κολοβού (τσέλο).
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.