ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 11 Απρίλη 2013
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Στους καταπέλτες την Τρίτη για μπάρκο με δικαιώματα!
  • Οργανωτική σύσκεψη τη Δευτέρα στις 10.30 π.μ. στην ΠΕΜΕΝ
  • Πλατύ κάλεσμα να συμμετάσχουν στην απεργία απευθύνουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία σε Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, σωματεία, σε όλους τους εργαζόμενους

Αποψη από προηγούμενη απεργία στο λιμάνι
Αποψη από προηγούμενη απεργία στο λιμάνι
Στους ντόκους κατεβαίνουν την Τρίτη, 16 Απρίλη, οι ναυτεργάτες για να δώσουν τη μάχη της νέας 24ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική επέκτασης και κλιμάκωσης. Διεκδικούν την ανανέωση και υπογραφή ΕΓΣΣΕ και των κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων στη βάση της ικανοποίησης των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων. Απαιτούν την απόσυρση του νομοσχεδίου του ΥΝΑ, που προδιαγράφει την ένταση της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης, ΕΕ. Για να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η θέση και η κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, των μονοπωλίων, το νομοσχέδιο «καθαρίζει» καράβια και λιμάνια από εργασιακά δικαιώματα. Σμπαραλιάζει το ακτοπλοϊκό δίκτυο, απειλεί την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, ιδιωτικοποιεί το σύνολο των λιμενικών υποδομών, υπονομεύει κυριαρχικά δικαιώματα.

ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ (Πληρωμάτων Ρυμουλκών), ΠΕΣ/ΝΑΤ, για την προετοιμασία της απεργίας, αλλά και της απεργίας της 1ης Μάη διοργανώνουν σύσκεψη τη Δευτέρα στις 10.30 το πρωί στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ. Τη μέρα της απεργίας καλούν στην απεργιακή συγκέντρωση στις 10.30 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη του Πειραιά. Στις 5.30 το πρωί, στο ίδιο σημείο θα γίνει προσυγκέντρωση. Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία με ανακοίνωσή τους «απευθύνουν πλατύ κάλεσμα σε όλα τα Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, σωματεία, στους εργαζόμενους, στις Επιτροπές Αγώνα, στις Λαϊκές Επιτροπές, στις Επιτροπές Ανέργων να συμμετάσχουν στην απεργιακή μάχη».

Συμπληρωματικά στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ, η κυβέρνηση, κατέθεσε στις 28 Μάρτη, και έγινε γνωστό τώρα, ένα ακόμα νομοθετικό έκτρωμα, το οποίο αποτυπώνει την επιδίωξή της να μετατρέψει τους ναυτεργάτες σε φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό για τους εφοπλιστές. Πρόκειται για ένα «Μνημόνιο Κατανόησης» που είχε υπογραφεί στις 15 Ιουνίου 2010 μεταξύ του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (όπως λεγόταν τότε) και του υπουργείου Μεταφορών της Κίνας «σε συγκεκριμένους τομείς ναυτιλιακού ενδιαφέροντος». Το Μνημόνιο κατατέθηκε με μορφή νομοσχεδίου για επικύρωση στη Βουλή.

Στο άρθρο 2 παράγραφος v) με τίτλο «Εκπαίδευση και απασχόληση ναυτικών» αναφέρει: «Τα Μέρη θα συνεργάζονται μέσω της εκπαίδευσης και της ανταλλαγής προσωπικού, ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην εφαρμογή των σχετικών συμβάσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ) και των οργάνων του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ΔΟΕ - ILO) που αφορούν τις συνθήκες εργασίας στα πλοία, καθώς και στη διευκόλυνση των ναυτικών, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στους λιμένες και των δύο Μερών». Που σημαίνει ότι στα πλαίσια «της ανταλλαγής προσωπικού» για τους Ελληνες ναυτεργάτες δε θα εφαρμόζονται οι ΣΣΕ που έχουν κατακτήσει, αλλά οι συμβάσεις όπως για παράδειγμα της ΔΟΕ που καθορίζει τα διεθνή στάνταρ, δηλαδή μισθό περίπου 600 δολάρια!

ΔΑΣ ΟΑΣΑ
Η πλειοψηφία υπονομεύει την οργάνωση του αγώνα

Την πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ) στο Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ (οδηγοί στα μπλε λεωφορεία) που υπονομεύουν την ανάγκη για την οργάνωση του αγώνα, καταγγέλλει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ σε ανακοίνωσή της με αφορμή τη χτεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου.

Χαρακτηριστικό είναι ότι την προηγούμενη βδομάδα σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και τη συμμετοχή σωματείων από τις συγκοινωνίες αποφασίστηκε να γίνει σήμερα κοινή στάση εργασίας ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, για τις ΣΣΕ και άλλα. Ομως όλη την προηγούμενη βδομάδα οι ίδιες πλειοψηφίες που πήραν αυτή την απόφαση δεν έκαναν τίποτα για την υλοποίησή της. Και με αυτό τον τρόπο, σημειώνει η ΔΑΣ, «τορπιλίζουν την κοινή δράση των εργαζομένων». Τελικά χτες, ύστερα από μια βδομάδα απραξίας ανακοίνωσαν ότι σήμερα αντί για στάση εργασίας θα κάνουν απογευματινή συγκέντρωση στο υπουργείο Οικονομικών, στις 6 μ.μ.

Ενδεικτικό είναι ακόμα ότι στη συνεδρίαση του ΔΣ η ΔΑΣ επισήμανε ότι το Συνδικάτο πρέπει «να πρωτοστατήσει με 24ωρη απεργία κόντρα στην απόφαση της κυβέρνησης να μεταφέρει την Πρωτομαγιάτικη αργία λόγω Πάσχα».

Γι' αυτό το θέμα η πλειοψηφία του ΔΣ δεν κατέληξε πουθενά, κωλλυσιεργώντας για άλλη μια φορά. Ούτε πήρε θέση για το θέμα της ΣΣΕ που επίσης έθεσε η ΔΑΣ ζητώντας ενημέρωση για την πορεία των διαπραγματεύσεων με τη διοίκηση της ΟΣΥ και υπογραμμίζοντας «ότι δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική διαπραγμάτευση χωρίς να υπάρχει διεκδικητικό πλαίσιο που θα αποφασιστεί από τον κλάδο μέσα από Γενική Συνέλευση και να υπάρχει τακτική ενημέρωση για τις εξελίξεις των διαπραγματεύσεων με τη διοίκηση. Η θέση μας είναι ότι η διαπραγμάτευση πρέπει να έχει ως βάση το μισθολόγιο που ίσχυε έως την 31/12/09 καθώς και το γενικότερο πλαίσιο που αφορά ποια συγκοινωνία έχει ανάγκη ο λαός».

Τέλος η ΔΑΣ επισημαίνει στην ανακοίνωσή της ότι σήμερα «είναι πιο επίκαιρο από ποτέ η συγκρότηση ενός σωματείου στην ΟΣΥ και ενός στην ΣΤΑΣΥ που θα ενιαιοποιεί τη δράση σε όλο το σύστημα της αστικής συγκοινωνίας, καθώς και η αλλαγή του συσχετισμού δύναμης με την ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων. Διεκδικούμε συμβάσεις με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας».

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΛΠ
Μέτωπο στην επαίσχυντη σύμβαση

Με την οργάνωση της πάλης τους, μέσα από γενικές συνελεύσεις, να αποτρέψουν το πετσόκομμα των μισθών και την ανατροπή των εργασιακών τους δικαιωμάτων που προδιαγράφει η επαίσχυντη συμφωνία για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, μεταξύ της διοίκησης του ΟΛΠ και των δυνάμεων του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού που δρουν στις συνδικαλιστικές οργανώσεις του λιμανιού, είναι το αγωνιστικό κάλεσμα που απευθύνει στους εργαζόμενους του ΟΛΠ η αγωνιστική παράταξη της Δημοκρατικής Ενότητας ΟΛΠ.

Με χτεσινή της ανακοίνωση: «H διοίκηση του ΟΛΠ ανακοίνωσε πανηγυρικά την επαίσχυντη συμφωνία για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, που είναι το αποτέλεσμα του "κοινωνικού διαλόγου" και της "εργασιακής ειρήνης" που παρέχουν οι δυνάμεις του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού του χώρου, η ΟΜΥΛΕ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) και η Ενωση Λιμενεργατών (ΑΠ ΣΥΡΙΖΑ)». Με αυτή τη συμφωνία που ενσωματώνει τους αντεργατικούς νόμους 3833, 3845 και 4024 της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης, ΕΕ, ΔΝΤ, μειώνονται οι μισθοί κατά 35%, ανατρέπονται εργασιακά δικαιώματα, «καθαρίζεται» το τοπίο, για να παραδοθούν τα λιμάνια και το λιμάνι του Πειραιά στους μονοπωλιακούς ομίλους, όπως προδιαγράφει το νομοσχέδιο του ΥΝΑ. Δηλαδή, αυτές οι συνδικαλιστικές δυνάμεις και κάποιοι δήθεν ανεξάρτητοι συμβάλλουν καθοριστικά για να περάσει σε βάρος των εργαζομένων και των λιμενικών υποδομών της χώρας η στρατηγική του κεφαλαίου για λιμάνια σύγχρονα εργασιακά γκέτο κατά τα πρότυπα της COSCO.

Οπως επισημαίνει η ΔΕ, ο ρόλος των ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ αποκαλύπτεται και από το γεγονός ότι κάθε φορά απορρίπτουν την πρόταση των ταξικών δυνάμεων «για αγωνιστική διεκδίκηση, κλιμάκωση της πάλης, βοηθώντας τη διοίκηση να δημιουργεί τετελεσμένα».

Οι δυνάμεις της ΔΕ καταθέτουν πλαίσιο δράσης, το οποίο προβλέπει απεργιακή κινητοποίηση την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου του ΥΝΑ, με προοπτική παραπέρα κλιμάκωσης και διεκδικώντας ΣΣΕ χωρίς περικοπές και αντεργατικές ανατροπές, απεργία την 1η Μάη.

«Οι εργαζόμενοι - καταλήγει - στα λιμάνια, οι αυτοαπασχολούμενοι, συντονίζουμε τη δράση μας μέσα από καλά οργανωμένους και συντονισμένους αγώνες για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, για την οικοδόμηση της κοινωνικής συμμαχίας ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου και των εκπροσώπων του. Να μετατραπούν τα λιμάνια, οι μεταφορές, σε λαϊκή περιουσία στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Διαδηλώνουν σήμερα στο μέγαρο Μαξίμου

Με νέα αγωνιστική κινητοποίηση σήμερα Πέμπτη στο Μέγαρο Μαξίμου, στο πλαίσιο της οποίας θα γίνει προσυγκέντρωση στις 10 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος, οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά συνεχίζουν τον αγώνα τους για δουλειά με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, για ναυπηγείο ανοιχτό με όλες του τις δραστηριότητες σε λειτουργία. Η εργοδοσία του ναυπηγείου από τις 18 Απρίλη του 2012 έχει επιβάλει στους εργαζόμενους το επαίσχυντο μέτρο της εκ περιτροπής εργασίας με ένα μεροκάματο τη βδομάδα, μέτρο που θα συνεχιστεί για άλλους τρεις μήνες, καταδικάζοντας 1.000 εργατικές οικογένειες στην πείνα και την εξαθλίωση. Ταυτόχρονα το ναυπηγείο ρημάζει, ενώ το εμπορικό του τμήμα βρίσκεται σε διαδικασία εκποίησης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ