ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Απρίλη 2009
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
Αγωνιζόμαστε για το συλλογικό συμφέρον

Η παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ

Eurokinissi

Στην ουσία που διαφοροποιεί τις αντιλήψεις της κυβέρνησης αλλά και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου από τις θέσεις του ΚΚΕ, αναφέρθηκε, στην παρέμβασή του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κόμματος, Σπύρος Χαλβατζής. Οπως είπε, «είναι ριζικά διαφορετική η φιλοσοφία μας και στα θέματα των μεταφορών, αλλά ριζικά διαφορετική πολιτική έχουμε και για τις συγκοινωνίες. Εμείς προκρίνουμε, υποστηρίζουμε και αγωνιζόμαστε για το κοινωνικό, για το συλλογικό συμφέρον, ενώ η πολιτική που εφαρμόζεται ικανοποιεί τις απαιτήσεις, τα συμφέροντα και τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών. Και αυτό δεν είναι σχήμα λόγου, είναι η σκληρή πραγματικότητα που βιώνει η εργατική τάξη, τα πλατιά λαϊκά στρώματα και στις μεταφορές».

Απαντώντας σε σχόλιο του υπουργού Μεταφορών Ε. Στυλιανίδη περί κριτικής που θίγει την ελληνική ναυτοσύνη, ο Σπύρος Χαλβατζής ήταν ξεκάθαρος, λέγοντας ότι η κριτική του ΚΚΕ αφορά «στην πολιτική των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, που δίνουν συνεχώς κίνητρα, φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις, προνόμια στους εφοπλιστές. Οι ναυτεργάτες, αυτή η κύρια δύναμη της ναυτοσύνης, που είπατε κύριε υπουργέ, δουλεύουν σκληρά. Οι εργάτες της θάλασσας ανταποκρίνονται στη δουλειά τους επάξια και έχουν την απεριόριστη εκτίμηση του ΚΚΕ». Μάλιστα, πρόσθεσε «είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στη λογική αυτή και στην αναφορά "άγονες γραμμές". Σε όλους τους τόπους, σε όλα τα νησιά, σε όλη τη χώρα κατοικούν εργαζόμενοι, οι οποίοι έχουν συγκεκριμένες ανάγκες για επικοινωνία και για μεταφορά. Και αυτό το αγαθό, όπως το αγαθό της Παιδείας, της Υγείας, της Πρόνοιας, θα πρέπει να τους παρέχεται δωρεάν».

Επίσης, ο Σπύρος Χαλβατζής εστίασε και στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων, τονίζοντας ότι «δεν αποδεχόμαστε αυτή τη λογική και αυτήν την κυρίαρχη γραμμή που εκποιεί το δημόσιο πλούτο, τη δημόσια περιουσία. Πόσο πουλήθηκε η Ολυμπιακή Αεροπορία; Λιγότερο από όσο αγόρασαν τον ποδοσφαιριστή Κακά. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Μία Ολυμπιακή Αεροπορία εκποιήθηκε λιγότερο από τα χρήματα που δόθηκαν για την αγορά ενός ποδοσφαιριστή. Σημαντικό έργο του ΟΣΕ ήδη δίδεται σε εργολάβους και ειπώθηκε για κατάργηση γραμμών. Αυτή είναι η αιτία που, σε διάφορους τομείς των μεταφορών, αλλάζουν οι εργασιακές σχέσεις, καταργούνται εργασιακά δικαιώματα, όπως το βασικό δικαίωμα για σταθερή και μόνιμη δουλειά, και αντικαθίστανται από ελαστικές σχέσεις εργασίας και από εργολάβους. Σε αυτήν τη γραμμή είναι σύμφωνες, με ελάχιστες διαφοροποιήσεις, όλες οι δυνάμεις του ευρωμονόδρομου, όλες οι δυνάμεις που ψήφισαν και αποδέχονται τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, τις τέσσερις βασικές ελευθερίες. Δηλαδή από πού ήρθε η λογική της απελευθέρωσης των ευρωπαϊκών ουρανών; Δεν απορρέει και αυτή από τις ελευθερίες του Μάαστριχτ; Και τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, για να μην ξεχνιόμαστε, την ψήφισαν η Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ, ο Συνασπισμός και την εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια. Η άλλη γραμμή, η διαφορετικά ριζική και στο ζήτημα των μεταφορών, είναι αυτή που εκφράζει και για την οποία παλεύει το ΚΚΕ».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Στόχος οι ιδιωτικοποιήσεις και η ανταγωνιστικότητα

Με την επισήμανση ότι η κυβέρνηση έχει διαφορετική προσέγγιση και φιλοσοφία από το ΚΚΕ για το θέμα των συγκοινωνιών, ξεκίνησε την απάντησή του στην Επερώτηση ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Ε. Στυλιανίδης, ισχυριζόμενος ότι «ο κοινωνικός στόχος της πολιτικής μας είναι οι ποιοτικές μεταφορές για όλους, η προστασία των εργαζομένων και η προστασία των καταναλωτών, επιβατών».

Κατά τον υπουργό, η κυβέρνηση διαφωνεί τόσο «με τα κρατικά μονοπώλια όσο και με τα ιδιωτικά στον τομέα των μεταφορών» και θεωρεί ότι «η αποκρατικοποίηση ή η εξυγίανση σε άλλες περιπτώσεις διευκολύνει τον ανταγωνισμό και έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και το χαμηλότερο κόστος για τον καταναλωτή».

Αναφερόμενος συγκεκριμένα στην «Ολυμπιακή», ισχυρίστηκε ότι «όλα τα χρόνια που διατέλεσε κρατικό μονοπώλιο και κυρίως τις τελευταίες δεκαετίες πρόσφερε κακές και πολλές φορές πανάκριβες υπηρεσίες» και επιβάρυνε το Δημόσιο με «ανυπολόγιστες ζημιές». Ο υπουργός υπερασπίστηκε το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής» και είπε ότι με την ιδιωτικοποίησή της θα υπάρξουν περισσότερα, φθηνότερα και καλύτερα δρομολόγια, νέες θέσεις εργασίας και αύξηση του τουριστικού ρεύματος.

Σχετικά με την ακτοπλοΐα, είπε ότι δεν ...εμπίπτει στην αρμοδιότητά του και ζήτησε να μην «ισοπεδώνουμε την αντίληψή μας για την ελληνική ναυτοσύνη, που είναι ένας κλάδος που μας έκανε περήφανους». Χαρακτήρισε, δε, θετική έκβαση την αποκρατικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Για το σιδηρόδρομο, είπε ότι είναι ένα «κοινωνικό μέσο μαζικής μεταφοράς», το οποίο με τα λάθη που έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις είναι χρεωμένο και αντιμετωπίζει σήμερα προβλήματα ρευστότητας.

Ο Ε. Στυλιανίδης, στην αναφορά του στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, είπε ότι ο στόλος ανανεώνεται συνεχώς και με την εφαρμογή του ενιαίου εισιτηρίου του ενός ευρώ διευκολύνθηκαν οι επιβάτες και έγινε πιο οικονομική η χρήση των συγκοινωνιών! Υπερασπίστηκε τα μέτρα που πήρε το υπουργείο πρόσφατα για τα ΤΑΞΙ, λέγοντας ότι δεν πρόκειται για αύξηση του κομίστρου, αλλά μέτρα που διευκολύνουν τη γρηγορότερη διαδρομή, αφού «μόνο εάν η ταχύτητα του ΤΑΞΙ είναι πάνω από 35 χιλιόμετρα την ώρα» θα χρεώνεται το αυξημένο κόμιστρο. Για τα ΚΤΕΛ, είπε ότι φέτος έγινε συμφωνία με τους ιδιοκτήτες για μηδενικές αυξήσεις στα εισιτήρια, ενώ, αναφερόμενος στις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ισχυρίστηκε ότι με αυτά «η πολιτεία αξιοποιεί τον ιδιώτη και όχι ο ιδιώτης την πολιτεία», αφού «αποκτούμε έργα, τα οποία, αν περιοριζόμασταν να τα κατασκευάσουμε με δημόσιες δαπάνες, θα χρειαζόμασταν 15 με 20 χρόνια».

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ»
Δράση ενάντια στα νέα αυταρχικά μέτρα

Τη σχεδιαζόμενη ένταση της καταστολής των λαϊκών αγώνων, όπως αυτή διαγράφεται καθαρά από τις πρόσφατες αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ, αλλά και την ομιλία του πρωθυπουργού στη Βουλή για τη «Δημόσια Ασφάλεια», καταγγέλλει στον ελληνικό λαό η «Δημοκρατική Συσπείρωση για τις λαϊκές ελευθερίες και την αλληλεγγύη».

Με ανακοίνωσή της, σημειώνει ότι η ειδική συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ για ζητήματα «εσωτερικής ασφάλειας», αλλά και οι προτεραιότητες της κυβέρνησης δείχνουν ότι η εγκληματικότητα αξιοποιείται, για άλλη μια φορά, ως πρόσχημα για να χτυπηθούν οι εναπομείνασες κατακτήσεις στο επίπεδο των δημοκρατικών ελευθεριών, μετά από τα συνεχή και διαχρονικά μέτρα αυταρχικής θωράκισης του συστήματος που έχουν πάρει τα δύο κόμματα που εναλλάσσονται στην εξουσία.

Προειδοποιεί ότι στόχος της κυβέρνησης και των κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων της άρχουσας τάξης, είναι να πάρουν σκληρότερα μέτρα καταστολής των αγώνων, που θα οξυνθούν όσο οξύνεται η εκδήλωση της καπιταλιστικής κρίσης.

Ως απόδειξη για τον πραγματικό στόχο των μέτρων αναφέρει την ανάδειξη της αντιμετώπισης της αποκαλούμενης «εξτρεμιστικής» δράσης σε υπ' αριθμόν μία προτεραιότητα. «Πρόκειται για σκόπιμη επιχείρηση ταύτισης των λαϊκών αγώνων με κάθε προβοκατόρικη, τυχοδιωκτική ή εγκληματική ενέργεια, για μεθοδευμένη και ύπουλη συκοφάντηση του λαϊκού κινήματος. Είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τις κατευθύνσεις της ΕΕ, περί ανάγκης δίωξης του ριζοσπαστισμού και εξτρεμισμού, τις οποίες έχουν ψηφίσει όλα τα κόμματα που στηρίζουν την ΕΕ», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Συμπληρώνει ότι οι πραγματικοί στόχοι αποκαλύπτονται ακόμη περισσότερο, αν συνδυαστούν με την εντεινόμενη και εξελισσόμενη επιχείρηση ποινικοποίησης της κομμουνιστικής ιδεολογίας από την ΕΕ και τον παραληρηματικό αντικομμουνισμό του τ. υπουργού του ΠΑΣΟΚ, κ. Πάγκαλου.

Τονίζει, δε, ότι τα κυβερνητικά μέτρα (από πρόσθετες ομάδες αστυνόμευσης έως κατάργηση του ασύλου) διαπνέονται από το νεοταξίτικο ιμπεριαλιστικό δόγμα ταύτισης της εσωτερικής με την εξωτερική ασφάλεια, προωθούν την εφαρμογή προειλημμένων κυβερνητικών αποφάσεων ή προσαρμογών στη νομοθεσία και τις κατευθύνσεις της ΕΕ. Οτι, συνολικά, πρόκειται για μέτρα χτυπήματος των συλλογικών, πολιτικών και ατομικών δικαιωμάτων του ελληνικού λαού και των μεταναστών, σε συνδυασμό με τη δράση των ξένων μυστικών υπηρεσιών στη χώρα μας.

Καταληκτικά, χαρακτηρίζει επείγουσα ανάγκη το εργατικό - λαϊκό κίνημα, χωρίς καθυστέρηση, να εκφράσει τη ριζική, μαζική αντίθεσή του στα μέτρα. Προσθέτει, δε, ότι ως «Δημοκρατική Συσπείρωση» θα πάρει πρωτοβουλίες το επόμενο διάστημα για το συντονισμό της οργάνωσης της πάλης του λαϊκού κινήματος ενάντια στα νέα, αντιδημοκρατικά, αντιλαϊκά μέτρα.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ