ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 11 Μάρτη 2021
Σελ. /24
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Συλλαλητήριο στις 31 Μάρτη για μέτρα στήριξης και προστασίας της υγείας

Μεγάλη ανταπόκριση από Σωματεία και Ομοσπονδίες στη σύσκεψη για την οργάνωση της πάλης

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς ΕΒΕ, στην κινητοποίηση που διοργανώνουν στις 31 Μάρτη, με συγκέντρωση στις 18.00 στην πλατεία Κάνιγγος και στη συνέχεια πορεία στο υπουργείο Οικονομικών, απευθύνει η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας, μαζί με Σωματεία και Ομοσπονδίες Αυτοαπασχολούμενων.

Η απόφαση για την κινητοποίηση πάρθηκε από τους δεκάδες αντιπροσώπους Σωματείων και Ομοσπονδιών από όλη την Αττική οι οποίοι συμμετείχαν στην έκτακτη σύσκεψη που διοργάνωσε η ΟΒΣΑ την περασμένη Παρασκευή, με θέμα την οργάνωση των αγωνιστικών διεκδικήσεων των αυτοαπασχολούμενων.

Οπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, «η μεγάλη ανταπόκριση στην έκτακτη σύσκεψη είναι απόδειξη πως όλο και περισσότεροι επαγγελματίες συμφωνούν ότι εδώ και τώρα πρέπει να δυναμώσει η αγωνιστική διεκδίκηση, ότι η νέα κρίση που τσακίζει τις ζωές μας δεν ξεχωρίζει επαγγέλματα και κλάδους. Καταλαβαίνουμε ότι η πολιτική της κυβέρνησης είναι η μόνη υπεύθυνη για την οριακή κατάσταση που ζούμε, ότι η υγεία μας παίζεται καθημερινά κορόνα - γράμματα, τα τεράστια οικονομικά προβλήματα φέρνουν χιλιάδες στο χείλος του γκρεμού. Καταλαβαίνουμε ότι για να ακουστούμε πρέπει να δυναμώσει η φωνή μας. Ενωμένοι στη συλλογική πάλη και δράση, οι βιοπαλαιστές αυτοαπασχολούμενοι και ΕΒΕ βροντοφωνάζουμε: Ως εδώ! Η υπομονή μας εξαντλήθηκε. Απαιτούμε εδώ και τώρα μέτρα για την προστασία της υγείας και του εισοδήματος».

«Καλούμε όλα τα πρωτοβάθμια Σωματεία και Ομοσπονδίες της Αττικής, συνολικά τους επαγγελματίες, να πάρουν τη δική τους θέση στη μεγάλη μάχη που διεξάγεται για την προστασία της υγείας και του λαϊκού εισοδήματος. Καλούμε να πάρουν αποφάσεις συμμέτοχης. Να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό για την προετοιμασία του συλλαλητηρίου», αναφέρει στο κάλεσμά της η ΟΒΣΑ.

Οι διεκδικήσεις της κινητοποίησης, που αφορούν μέτρα ανακούφισης, στήριξης του εισοδήματος αλλά και για την αντιμετώπιση της πανδημίας, περιλαμβάνουν:

Επίδομα ειδικού σκοπού 1.000 ευρώ σε όλους τους επαγγελματίες και τις πληττόμενες επιχειρήσεις, για κάθε μήνα εφαρμογής περιοριστικών μέτρων. Επιπρόσθετο ειδικό επίδομα στους επαγγελματίες της Εστίασης, διαγραφή μέρους των χρεών προς την εφορία και τις τράπεζες, ο τρέχων κύκλος της «επιστρεπτέας προκαταβολής» να μετατραπεί σε μη επιστρεπτέο για όσους έχουν ετήσιο εισόδημα κάτω από 12.000 ευρώ, επιστροφή στο αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ, επιδότηση των εισφορών ατομικής ασφάλισης, αναστολή των ρυθμίσεων σε τράπεζες και εταιρείες ηλεκτρισμού, αναστολή κατασχέσεων, απαγόρευση πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας κ.λπ.

Επίσης, θωράκιση του δημόσιου συστήματος Υγείας, με προσλήψεις του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού, δωρεάν μαζικά τεστ για όλο τον πληθυσμό και συστηματικούς ελέγχους, άμεση επίταξη των ιδιωτικών δομών Υγείας χωρίς αποζημίωση, αποσυμφόρηση των ΜΜΜ με προσλήψεις προσωπικού και επίταξη ιδιωτικών λεωφορείων, ουσιαστικά μέτρα για να ξαναλειτουργήσουν τα σχολεία.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Στη Βουλή φέρνει τις άθλιες συνθήκες δουλειάς των διανομέων

Τις άθλιες συνθήκες δουλειάς που αντιμετωπίζουν οι διανομείς φέρνει στη Βουλή το ΚΚΕ με Ερώτηση προς τον υπουργό Εργασίας. Στο κείμενο της Ερώτησης οι βουλευτές του Κόμματος επισημαίνουν τα ακόλουθα:

«Σε συνθήκες πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων έχει εκτοξευθεί η ζήτηση για σχετικές υπηρεσίες διανομής. Μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι επενδύουν στη δημιουργία εταιρειών διανομής, όπως "efood", "Box", "Wolt" και άλλες. Οι παραγγελίες που παραδίδουν δεν προέρχονται από ένα, αλλά μια ολόκληρη σειρά καταστημάτων με τα οποία ο εργοδότης τους διατηρεί σύμβαση. Οι "ζώνες" μέσα στις οποίες κινούνται συνεχώς "ανοίγουν", οι αποστάσεις διευρύνονται και το "τρέξιμο" μεγαλώνει. Οι διανομείς δεν προσλαμβάνονται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, αλλά απασχολούνται ως "συνεργάτες", με σύμβαση παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών. Αμείβονται με Παραστατικό Παρεχόμενων Υπηρεσιών (πρώην τίτλος κτήσης) και δεν ασφαλίζονται από τον εργοδότη τους, αλλά θεωρούνται "ελεύθεροι επαγγελματίες", με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφαλιστική τους κάλυψη αλλά και για την προστασία τους σε περίπτωση εργατικού "ατυχήματος".

Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν με το δικό τους μηχανάκι, καθώς ελάχιστες είναι οι επιχειρήσεις που παρέχουν εταιρικά οχήματα. Τα έξοδα για τη συντήρηση, την επισκευή τυχόν βλαβών, τη βενζίνη μεταφέρονται στις δικές τους πλάτες. Οι πιο "τυχεροί" λαμβάνουν το προβλεπόμενο επίδομα 15% επί του μισθού. Υπάρχουν εργοδότες που επιχειρούν να επιβάλλουν την κάλυψη των εξόδων από τα φιλοδωρήματα των πελατών!

Τα εταιρικά μηχανάκια μένουν σε πολλές περιπτώσεις ασυντήρητα, γίνονται επικίνδυνα για τους οδηγούς τους. Τα κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας (κράνος, γάντια, μπουφάν) και όχι τα διαφημιστικά των εταιρειών απουσιάζουν. Η συνήθης πρακτική των εργοδοτών είναι να δίνουν ένα ρεπό - αντί για δύο - τη βδομάδα, υπογράφουν συμβάσεις με 4ωρο ή 6ωρο και επιβάλλουν στους διανομείς 8ωρη και 10ωρη δουλειά, χωρίς αμοιβή των υπερωριών. Επιβάλλουν επίσης στους εργαζόμενους εργασίες καθαριότητας, κουβάλημα και ξεφόρτωμα προμηθειών, γέμισμα των ψυγείων, ακόμα και παρασκευή καφέδων για τους πελάτες. Οι πρόσφατες εικόνες εργαζομένων να δουλεύουν πάνω στο μηχανάκι τις μέρες της χιονόπτωσης, να κινούνται σε δρόμους - παγοδρόμια, σε συνθήκες μεγάλης ολισθηρότητας και χαμηλών θερμοκρασιών, ακόμα και να μεταφέρουν με τα χέρια το δίκυκλο για να συνεχίσουν τη διανομή, αποκάλυψαν παραπέρα τις άθλιες συνθήκες εργασίας, την εργοδοτική πίεση και αυθαιρεσία.

Η ειδικότητα του διανομέα μετατρέπεται όλο και περισσότερο σε συνώνυμο της εντατικοποίησης και της δουλειάς - λάστιχο. Η λίστα των νεκρών εργαζόμενων διανομέων μεγαλώνει. Η πλειοψηφία είναι νέοι άνθρωποι που δουλεύουν κάτω από άγριες συνθήκες για ένα γλίσχρο μεροκάματο. Τα ατυχήματα είναι αμέτρητα κατά τη διάρκεια εργασίας.

Η κυβέρνηση έχει μεγάλη ευθύνη για τις άθλιες συνθήκες εργασίας, τα εργατικά ατυχήματα και τους θανάτους. Η παντελής έλλειψη μέτρων προστασίας και ασφάλειας, η πίεση για γρήγορη παράδοση των παραγγελιών, σε οποιαδήποτε καιρική συνθήκη, με χρονόμετρο, αδιαφορώντας για το τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και των υπόλοιπων που βρίσκονται στο δρόμο, η κατάργηση των ΣΣΕ, υποβίβασε και συνεχίζει να υποβιβάζει τους όποιους ελεγκτικούς μηχανισμούς υγιεινής και ασφάλειας, διευκολύνοντας την εργοδοσία».

Το ΚΚΕ ζητά από την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο άμεσα μέτρα για: Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με ΣΣΕ και αυξήσεις στους μισθούς. 8ωρο - 5ήμερο και «φρένο» στις ατελείωτες υπερωρίες. Περιορισμένη ακτίνα κίνησης. Απαγόρευση εργασίας σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Ενταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά για όλους τους εργαζόμενους στις Ταχυμεταφορές. Διασφάλιση των μέτρων προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των διανομέων. Με εξοπλισμό, μηχανάκια και έξοδα συντήρησης και καυσίμων με ευθύνη της εργοδοσίας. Επαναλαμβανόμενα τεστ Covid-19, απολυμάνσεις σε οχήματα και χώρους δουλειάς.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ «COSMOTE - E-VALUE»
Διαμαρτυρία ενάντια στα αλλεπάλληλα «κρούσματα» εργοδοτικής τρομοκρατίας

Με παράσταση διαμαρτυρίας αύριο, Παρασκευή 12/3, στις 8 π.μ., στο κτίριο της εταιρείας στον Κεραμεικό, απαντά το Σωματείο Εργαζομένων «Cosmote e-value» Αττικής στην τρομοκρατία και τον εκφοβισμό που επιστρατεύει η εργοδοσία ενάντια στους εργαζόμενους.

Το τελευταίο διάστημα το Σωματείο έχει καταγγείλει αλλεπάλληλα περιστατικά τρομοκρατίας «τόσο απέναντι σε πρωτοπόρους συναδέλφους που διώκονται λόγω της δράσης τους όσο και συνολικά απέναντι στους εργαζόμενους που συνεχώς τρομοκρατούνται με warning letters, deadlines, αξιολογήσεις, απαράδεκτες συμπεριφορές και απειλές για απολύσεις». Το πιο πρόσφατο κρούσμα ήρθε με την ...προειδοποίηση που έλαβε την περασμένη Δευτέρα μέλος του ΔΣ του Σωματείου για «χαμηλή παραγωγικότητα». Οπως επισημαίνει το Σωματείο, η «ενημέρωση» από τους προϊστάμενους έχει εκδικητικό χαρακτήρα και στοχεύει τη δράση του εργαζόμενου. Μάλιστα, του κοινοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της στάσης εργασίας που είχε προκηρύξει το Εργατικό Κέντρο Αθήνας για την Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας και στην οποία συμμετείχε.

Εχουν προηγηθεί η απόλυση εργαζόμενου που απευθύνθηκε στο Σωματείο όταν «αυθαίρετα και καταχρηστικά η εταιρεία δεν ενέκρινε τις άδειές του», οι επανειλημμένες επιθέσεις σε εργαζόμενη, μέλος του ΔΣ του Σωματείου, με «απειλές για απόλυση» και προσπάθειες για παρεμπόδιση της δράσης της με το επιχείρημα ότι «δεν επιτρέπονται τα πολιτικά εδώ μέσα». Μάλιστα, πληθαίνουν οι καταγγελίες εργαζομένων που κάνουν λόγο για απαράδεκτες και εκφοβιστικές συμπεριφορές, προσβολές και απαίτηση να ανοίγουν τις κάμερες όσοι δουλεύουν από το σπίτι.

«Δεν θα ξεμπλέξουν από τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μας, ούτε από αυτούς που παλεύουν για τα δικαιώματά μας», τονίζει το Σωματείο και καλεί τους εργαζόμενους να απαντήσουν στην επίθεση με «ασπίδα προστασίας» την οργάνωσή τους.

ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Αντιμέτωποι με οξυμένα προβλήματα οι οδηγοί των σχολικών λεωφορείων

Μέσα σε συνθήκες πολύπλευρης επίθεσης σε δικαιώματα και κατακτήσεις, με τους όρους που διαμορφώνονται μέσα στην πανδημία για τα εργατικά - λαϊκά στρώματα και τις αναδιαρθρώσεις στο όνομα της θωράκισης της κερδοφορίας των επιχειρήσεων, τη δική τους μάχη δίνουν οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

Επιφορτισμένοι με το έργο της ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών αλλά και εργαζομένων από και προς τις εκπαιδευτικές μονάδες μέσα σε συνθήκες πανδημίας, βρίσκονται ταυτόχρονα αντιμέτωποι με την αντεργατική νομοθεσία και τις συνθήκες στους χώρους δουλειάς αλλά και με την αδικία της εξαίρεσής τους από τα Βαρέα και Ανθυγιεινά. Αυτό το διάστημα άλλωστε συμπληρώνεται ένας χρόνος από το Μάρτη του 2020, όταν βγήκε διευκρίνιση πάνω στο νόμο του 2012 που «επαναπροσδιορίζει» το ποιοι υπάγονται στα Βαρέα και ποιοι όχι, πετώντας εκτός αυτήν την κατηγορία των εργαζομένων. Ολο αυτό το διάστημα, μέσα από τη δράση μαζί με τον Σύλλογο Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Ν. Αττικής «Ο Βύρων», αναδεικνύουν το σύνολο των ζητημάτων, με προσανατολισμό την κατάρτιση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Περιγράφοντας τα όσα αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σε αυτό το σημαντικό κομμάτι της ιδιωτικής Εκπαίδευσης, ο Αντώνης Σκουρής, οδηγός, μας λέει: «Αρχικά υπήρχε οκτάωρη απασχόληση και μετά το 2005 - '06 άρχισαν να βάζουν τους οδηγούς μειωμένου ωραρίου. Κάθε τέλος της σχολικής χρονιάς απολυόμαστε. Με αυτόν τον τρόπο δεν μπορούμε να μαζέψουμε πάνω από 200 ένσημα κάθε έτος, παρ' όλα αυτά δεν ανήκουμε στα εποχικά επαγγέλματα ώστε να δικαιούμαστε εποχικό επίδομα. Ενας μεγάλος αριθμός σχολείων, σε σχολικές αργίες που δεν λειτουργεί το σχολείο, μας βάζουν να υπογράφουμε άδειες, ακόμα και άδεια γενεθλίων, χωρίς να την παίρνουμε, ενώ η τελευταία "μόδα" είναι ότι πολλοί εργοδότες βάζουν ένα πολύ βασικό ωράριο 3 - 3,5 ωρών ενώ δουλεύεις πάνω από πέντε και δίνουν και κάποια κουπόνια. Αυτό μπορεί να φτάσει το 20 - 25% του μισθού, γλιτώνοντας ασφαλιστικές εισφορές, Δώρα Χριστουγέννων, επιδόματα αδείας κ.λπ. Αυτά εφαρμόζονται και σε συνοδούς.

Κάνουμε μια πολύ υπεύθυνη δουλειά. Επιπλέον, έχουμε στην ευθύνη την καθαριότητα, τον κίνδυνο των ιώσεων», σημειώνει και θυμίζει ότι «όταν ήταν ανοιχτά τα σχολεία τα λεωφορεία ήταν γεμάτα 100%, ενώ μεγάλα σχολεία οργανώνουν τα δρομολόγιά τους έτσι ώστε να έχουν σε αναστολή οδηγούς.

Προσπαθούμε μαζί με το σωματείο για Συλλογική Σύμβαση. Στην ιδιωτική Εκπαίδευση υπάρχουν πολλές ειδικότητες και προβλήματα αφού όσο μπορούν προσπαθούν οι εργοδότες να μειώσουν το κόστος».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ