ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Γενάρη 2014
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ
Πρόκληση η προσπάθεια εξωραϊσμού της ΕΕ

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στον υπουργό Παιδείας για το πρόγραμμα «teachers4europe» που αποκάλυψε χτες ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Φορείς προπαγάνδας της πολιτικής της στα σχολεία θέλει τους δασκάλους η ΕΕ
Φορείς προπαγάνδας της πολιτικής της στα σχολεία θέλει τους δασκάλους η ΕΕ
Να σταματήσει το πρόγραμμα προπαγάνδας της ΕΕ «teachers4europe» και τα κονδύλιά του να διατεθούν για τις άμεσες ανάγκες των σχολείων ζητά με Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας το ΚΚΕ. Υπενθυμίζεται ότι, με στόχο την καλλιέργεια «ευρωπαϊκής συνείδησης» στις μικρές ηλικίες, η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, με την υποστήριξη του Γραφείου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, καλεί εκπαιδευτικούς να επιμορφωθούν στο πλαίσιο του προγράμματος «teachers4europe».

Οπως σημειώνει, μεταξύ άλλων, στην Επίκαιρη Ερώτηση, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γ. Γκιόκας: «Σύμφωνα με την πρόσκληση, στόχος της δράσης είναι - ανάμεσα στα άλλα - "να γίνουν γνωστές και κατανοητές στους εκπαιδευόμενους οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, καθώς και η προσαρμογή των νέων στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον".

Επίσης, στα επιδιωκόμενα αποτελέσματα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών είναι: "Να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του Ευρωπαϊκού Οικοδομήματος προκειμένου να γίνουν οι ίδιοι κοινωνοί της ευρωπαϊκής ιδέας. Να εμπλουτίζουν τις γνώσεις και εμπειρίες των μαθητών της Δ', Ε' και ΣΤ' τάξης Δημοτικού σχετικά με το νέο περιβάλλον, τις ευκαιρίες που παρουσιάζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο καθώς και τη βελτίωση της συμμετοχής τους ως ενεργοί πολίτες μέσα σε αυτό, σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο. [...] Να αποτελέσουν μέλη μιας πανευρωπαϊκής κοινότητας που θα προωθεί και θα ενθαρρύνει πρωτοβουλίες σχετικές με την αξιοποίηση της Ενιαίας Αγοράς και τη βελτίωση των συνθηκών ζωής τους".

Αποτελεί πρόκληση για τους δασκάλους, τους μαθητές, τις οικογένειές τους, συνολικά το λαό, αυτή η προσπάθεια εξωραϊσμού της ΕΕ και πλύσης εγκεφάλου των μαθητών με τις αντιδραστικές επιδιώξεις της ΕΕ που είναι η ένταση της εκμετάλλευσης των λαών, η ανταγωνιστικότητα και η κερδοφορία του κεφαλαίου, η συμμετοχή σε ιμπεριαλιστικούς πολέμους και επεμβάσεις. Με στόχο τη συμβολή και συμμετοχή των ίδιων των νέων στην προώθηση και υποταγή σε αυτούς τους στόχους. Η πρόκληση αυτή είναι ακόμη μεγαλύτερη σήμερα, όπου οι λαοί της Ευρώπης ζουν τη βαρβαρότητα των πολιτικών της ΕΕ, ενώ περισσότερα τμήματα του λαού αντιλαμβάνονται το χαρακτήρα αυτού του ευρωενωσιακού οικοδομήματος, εκδηλώνουν την αντίθεση στην ΕΕ και τους θεσμούς της.

Γι' αυτό και η κυβέρνηση έχει δώσει βάρος στην υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων με μοχλό και πίεση και την προωθούμενη αξιολόγηση του σχολείου και του εκπαιδευτικού», αναφέρεται στην Ερώτηση. Το ΚΚΕ ρωτά τον αρμόδιο υπουργό τι μέτρα θα πάρει, ώστε να σταματήσει το εν λόγω πρόγραμμα και όλα τα χρήματα που αφορούν την υλοποίησή του να δοθούν για τις άμεσες ανάγκες των σχολείων της χώρας. Επίσης, τον καλεί να απαντήσει ποιο είναι το ύψος του ποσού που θα διατεθεί συνολικά για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού.

Δάσκαλοι στα μέτρα του συστήματος

Η πρόσκληση απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δασκάλους και ειδικοτήτων, οι οποίοι, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις να μην είναι κοντά στη συνταξιοδότηση (για να δουλέψουν σε έναν ορίζοντα χρόνου στην προπαγάνδα για την ΕΕ), να δείχνουν «ενδιαφέρον για κοινή οργάνωση, σχεδιασμό και υλοποίηση δράσεων και πρωτοβουλιών σχετικών με την ΕΕ», να είναι πρόθυμοι να αυτοαξιολογηθούν, να αξιοποιήσουν όσα μάθουν για την προπαγάνδα της ΕΕ μέσα και έξω από τα σχολεία. Στην πραγματικότητα, αυτό που περιγράφεται είναι το προφίλ του εκπαιδευτικού που προορίζεται για το «νέο» σχολείο. Ενας εκπαιδευτικός, ο οποίος θα διαθέτει ο ίδιος «ευρωπαϊκό προσανατολισμό», δηλαδή θα αποδέχεται και δε θα αμφισβητεί τις πολιτικές που εκπορεύονται από τον ιμπεριαλιστικό οργανισμό, στην ουσία δε θα αμφισβητεί την κυρίαρχη πολιτική και όχι μόνο στο χώρο της εκπαίδευσης. Θα κυνηγά προγράμματα, προκειμένου να επιβιώσει της αξιολόγησης, θα περνά στους μαθητές του την αποδοχή των «μονοδρόμων».

ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Θέλουν το πνεύμα «νόμος και τάξη» μέσα στα ΑΕΙ

Με μια επιστολή του προς όλα τα μέλη της κοινότητας του ΕΜ Πολυτεχνείου, στις 5 Γενάρη, ο πρόεδρος του Συμβουλίου του Ιδρύματος και καθηγητής του Massachusetts Institute of Technology (MIT) Μ. Τριανταφύλλου κάνει αναφορές στην απεργία των διοικητικών υπαλλήλων τους προηγούμενους μήνες και δείχνει ανάγλυφα το πνεύμα «νόμος και τάξη» που θέλουν τα Συμβούλια Διοίκησης να επιβάλουν στα ιδρύματα, βάζοντας στο στόχαστρο το κίνημα και τις αγωνιστικές διεκδικήσεις.

«Οι τυχόν κινητοποιήσεις στο Ιδρυμα δεν πρέπει να περιορίζουν ή να καταργούν τα βασικά δικαιώματα εκπαίδευσης, έρευνας και εργασίας των υπολοίπων», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος εκ μέρους του Συμβουλίου του ιδρύματος, επαναφέροντας προσπάθειες που είχαν γίνει στο παρελθόν να διώκεται οποιαδήποτε κινητοποίηση οδηγεί σε διακοπή ενός μαθήματος, μιας συνεδρίασης κλπ. Στην επιστολή γίνεται αναφορά ότι στις απεργίες «πρέπει να διατίθεται προσωπικό ασφαλείας, κατά τα οριζόμενα από το νόμο», όμως η νομοθεσία για τα ΑΕΙ πουθενά δεν προβλέπει κάτι τέτοιο. Παράλληλα, αφήνει αιχμές για τις ανοιχτές συνεδριάσεις της Συγκλήτου, όπου μπορούν να παρακολουθούν και να παρεμβαίνουν φοιτητές, εργαζόμενοι και εκπρόσωποι των συλλογικών τους οργάνων, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τα όργανα Διοίκησης του Ιδρύματος πρέπει να συνεδριάζουν με τη νόμιμη σύνθεσή τους, ώστε οι αποφάσεις να λαμβάνονται χωρίς εξωθεσμικές πιέσεις και να διασφαλίζεται η εγκυρότητά τους».

Το πνεύμα της επιστολής δείχνει ξεκάθαρα τι ρόλο θέλουν να παίξουν τα Συμβούλια Διοίκησης μέσα στα ιδρύματα. Σε μια περίοδο που το ΕΜΠ λειτουργεί με μεγάλες δυσκολίες και με εκατοντάδες λιγότερους διοικητικούς υπαλλήλους, το Συμβούλιο εντοπίζει ως κύριο πρόβλημα τις όποιες κινητοποιήσεις γίνονται και βάζει ευθέως στο στόχαστρό του το κίνημα και τα συλλογικά συνδικαλιστικά όργανα των φορέων της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Σχολιάζοντας δηκτικά την εν λόγω επιστολή, ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ Γεώργιος Μ. Σαρηγιάννης λέει: «Δεν ξέρω πώς συμπεριφέρονται στην Αμερική από όπου μας ήρθε το έγγραφο, σίγουρα μεταξύ συναδέλφων τέτοιες μέρες ξεκινάμε ή έστω κλείνουμε με "Χρόνια Πολλά", φαίνεται όμως ότι εδώ πρόκειται όχι για έγγραφο Προέδρου κάποιου Συμβουλίου, αλλά για στρατιωτική εντολή, και μάλιστα απευθυνόμενη με αυστηρό ύφος "προς γνώσιν και συμμόρφωσιν". Ετσι, με το πρέπον ύφος "απαγορεύονται όλα": Οι συγκεντρώσεις, η απεργία, οι κινητοποιήσεις, το Πανεπιστημιακό Ασυλο, ενώ η Διοίκηση "διατηρεί το δικαίωμα πρόσβασης και ελέγχου"... Μνήμες του 1973, έλειπε μόνο η υπογραφή "Ζαγοριανάκος, Στρατηγός". Δεν καταλαβαίνει το ΜΙΤ ότι όπως δεν πέρασαν ως τώρα, δεν πρόκειται να περάσουν και στο μέλλον τέτοιες διαταγές;», αναρωτιέται ο ομότιμος καθηγητής.

Ακύρωση σεμιναρίου για την «αξιολόγηση»

Την ακύρωση Σεμιναρίου Επιμόρφωσης για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, που είχε προγραμματιστεί να γίνει στο σχολικό συγκρότημα των 3ου και 32ου Δημοτικών Σχολείων, πέτυχαν, με τη μαζική, αγωνιστική παρέμβασή τους δάσκαλοι και νηπιαγωγοί των Τρικάλων.

Οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώθηκαν εκεί, μετά από απόφαση του Συλλόγου τους, κατήγγειλαν ότι αυτού του είδους τα σεμινάρια αποτελούν «παγίδες» για την προώθηση μιας «αξιολόγησης», η οποία, εκτός των άλλων, ανοίγει και το δρόμο για διαθεσιμότητα - απολύσεις εκπαιδευτικού προσωπικού.

Περιοδεία στον ΟΚΑΝΑ

Περιοδεία στις κεντρικές υπηρεσίες του Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ) θα πραγματοποιήσει την Τετάρτη 15 Γενάρη, στις 2.30 το μεσημέρι, αντιπροσωπεία της ΕΓ του ΠΑΜΕ, με επικεφαλής τον Γιώργο Πέρρο, ενώ θα ακολουθήσει συνάντηση με εργαζόμενους και το Σύλλογο Εργαζομένων του Οργανισμού.

Συζητήθηκε η προσφυγή των 8 πανεπιστημίων

Συζητήθηκαν χθες στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι προσφυγές που είχαν καταθέσει οι πρυτάνεις των 8 πληττόμενων ιδρυμάτων απαιτώντας την ακύρωση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για το μέτρο της διαθεσιμότητας στους διοικητικούς υπαλλήλους. Η απόφαση αναμένεται το επόμενο διάστημα. Μετά τη συζήτηση στην ολομέλεια του ΣτΕ, ο πρύτανης του ΑΠΘ Γ. Μυλόπουλος δήλωσε μεταξύ άλλων ότι κατά τη συζήτηση καταδείχτηκε «ο οικονομικά ασύμφορος, ακαδημαϊκά επιζήμιος, διοικητικά ατεκμηρίωτος, κοινωνικά επιβλαβής και συνταγματικά αβάσιμος χαρακτήρας του μέτρου της διαθεσιμότητας, το οποίο ελήφθη παρά τις περί του αντιθέτου μελέτες, εισηγήσεις και γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων επιτροπών των ιδρυμάτων».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ