Με τη βιασύνη της να εφαρμόσει την κοινοτική οδηγία για την «απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών», η κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει τα ελληνικά λιμάνια υπό την πολιορκία των πολυεθνικών - εφοπλιστών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη χώρα
Υπό την πολιορκία των πολυεθνικών, των εφοπλιστών και συνολικά των μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυτιλίας ετοιμάζεται η κυβέρνηση της ΝΔ να θέσει τη χώρα, μέσω της παράδοσης των ελληνικών λιμανιών - που αποτελούν τις πύλες της χώρας και συνδέονται άμεσα με την αμυντική της ικανότητα - στα ιδιωτικά χέρια! Είναι τέτοια η πρεμούρα της κυβέρνησης της ΝΔ να προσφέρει μία ακόμα μεγάλη υπηρεσία στο μεγάλο κεφάλαιο, που σπεύδει να εφαρμόσει πρώτη την εκτρωματική Κοινοτική Οδηγία, η οποία ακόμα βρίσκεται σε επίπεδο σχεδίου, καθώς έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από το εργατικό κίνημα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Πρόκειται για την οδηγία που προβλέπει την «απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών». Με την υλοποίηση των διατάξεων της εν λόγω οδηγίας, παραδίδονται στους ιδιώτες η υποδομή, όλες οι λιμενικές λειτουργίες (πλοήγηση, ρυμούλκηση κλπ.) και οι λιμενικές δραστηριότητες φόρτωση, εκφόρτωση, μεταφόρτωση κλπ. Ουσιαστικά μιλάμε για λιμάνια - γκέτο, χωρίς κανέναν κοινωνικό ρόλο, με εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα, όπου θα κυριαρχεί ο νόμος του κέρδους των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία.
Αυτό ακριβώς το σχέδιο της Κοινοτικής Οδηγίας χτες έγινε αντικείμενο συζήτησης ευρείας σύσκεψης που διοργανώθηκε στη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής (ΓΓΛΛΠ). Η σύσκεψη έγινε υπό την προεδρεία του γενικού γραμματέα της ΓΛΛΠ Γ. Βλάχου και συμμετείχαν εκπρόσωποι των εφοπλιστικών Ενώσεων, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος (ΟΦΕ), της Ομοσπονδίας Λιμενικών Υπαλλήλων (ΟΜΥΛΕ) και άλλοι, οι οποίοι κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις τους, προκειμένου η κυβέρνηση να διαμορφώσει το ανάλογο πλαίσιο για την προώθησή της.
Η αρχή για την ...«απελευθέρωση» αναμένεται να γίνει στο λιμάνι του Πειραιά. Στη γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΠ ΑΕ που θα γίνει στις 29 Γενάρη, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ναυτιλιακού Τύπου, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού πιθανών να προτείνει το έργο της επέκτασης του προβλήτα 1 του container terminal (σταθμός εμπορευματοκιβωτίων) και ένα από τα πιο κερδοφόρα τμήματα του ΟΛΠ, να γίνει με συγχρηματοδότηση και παραχώρηση της διαχείρισής του σε ιδιώτες!
Δεν αποκλείουν την πιθανότητα περικοπής κοινοτικών κεφαλαίων, παράγοντες του υπουργείου Οικονομίας, με αφορμή τις νέες αιτιάσεις που έχει προβάλει η αρμόδια διεύθυνση περιφερειακής πολιτικής της ΕΕ, για το σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που «σέρνεται» για πολλά χρόνια και άπτεται των αμαρτωλών σχέσεων κεντρικής εξουσίας - κυκλώματος μεγαλοεργολάβων. Το πρόβλημα αυτό είναι γνωστό, βέβαια, στην ΕΕ, η οποία όμως έχει ...επιλεκτική μνήμη και προτιμά να το ανασύρει στην επικαιρότητα, όταν αυτή κρίνει αναγκαίο.
Η νέα παρέμβαση της ΕΕ λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο, όπου η κυβέρνηση της ΝΔ ετοιμάζεται να καταθέσει το νομοσχέδιο για τα «συγχρηματοδοτούμενα» έργα, όπου υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την πλευρά των τραπεζών, αλλά και μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Η νέα παρέμβαση εκδηλώθηκε μέσω της κοινοτικής επιτρόπου περιφερειακής πολιτικής Ντανούτε Χούμπνερ, η οποία απέστειλε επιστολή προς την ελληνική κυβέρνηση, με την οποία της ζητά να προβεί στη λήψη άμεσων μέτρων, με στόχο τη θεραπεία βασικών πλευρών του συστήματος παραγωγής των δημόσιων έργων.
Οι παρεμβάσεις που ζητά η ΕΕ εστιάζονται στις εξής δύο πλευρές:
Πρώτον, στις συμπληρωματικές συμβάσεις - στις οποίες καταφεύγει η εκάστοτε κυβέρνηση με τους εργολάβους - οι οποίες οδηγούν σε διόγκωση του τελικού προϋπολογισμού του έργου. Με τις συμβάσεις αυτές παρακάμπτεται και η κοινοτική διάταξη, σύμφωνα με την οποία δεν επιτρέπεται υπέρβαση του προϋπολογισμού ενός έργου άνω του 50% του αρχικού ποσού.
Δεύτερον, στις «επί έλαττον δαπάνες», οι οποίες λειτουργούν αντίστροφα με τη λογική των συμπληρωματικών συμβάσεων. Ετσι, διογκώνουν τις αρχικές δαπάνες ενός έργου, το οποίο στη συνέχεια πραγματοποιείται με εκπτώσεις, κάτι που επιτρέπει στην κυβέρνηση, μέσω εσωτερικής ανακατανομής πόρων να μεταφέρει κονδύλια, σε άλλους τομείς...
Ενημέρωση για τα σχέδια αξιοποίησης των κονδυλίων που εισπράττουν, λόγω της λειτουργίας διυλιστηρίων στην περιφέρειά τους, ζητάει το υπουργείο Ανάπτυξης από έξι δήμους, στους οποίους κατέβαλε 3,9 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την επιστολή του γενικού γραμματέα του υπουργείου, Ν. Στεφάνου, προς τους δήμους Ελευσίνας, Μάνδρας, Ασπροπύργου, Εχεδώρου, Ελευθερίου Κορδελιού και Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας, «ζητείται η γνωστοποίηση του σχεδίου αξιοποίησης των πόρων αυτών, ώστε να συνδράμει το υπουργείο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην περαιτέρω ανάπτυξη των περιβαλλοντικών προγραμμάτων τους και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των δημοτών τους».
Τα κονδύλια που χορηγούνται στους δήμους αντιστοιχούν στο 15% των ετήσιων εσόδων του Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών. Για το 2004 ο δήμος Ελευσίνας δικαιούται 819.000 ευρώ, ο δήμος Μάνδρας 273.000 ευρώ, ο δήμος Ασπροπύργου 1.170.000 ευρώ, ο δήμος Εχεδώρου 702.000 ευρώ, ο δήμος Κορδελιού 234.000 ευρώ και ο δήμος Αγίων Θεοδώρων 702.000 ευρώ.
Υποχρεωτική η υποβολή του εντύπου για όσους κατέχουν ακίνητη περιουσία την 1η Γενάρη του 2005
Οδηγίες για τη συμπλήρωση των στοιχείων ακίνητης περιουσίας πάνω στο έντυπο Ε9 που θα συνυποβληθεί μαζί με τις φορολογικές δηλώσεις του 2005 έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Είναι φανερό πως η υποβολή των σχετικών δηλώσεων ακόμη και για κατόχους αμελητέας ακίνητης περιουσίας - για τρίτη φορά μέσα στα 10 τελευταία χρόνια - δημιουργεί σημαντικές και επιπρόσθετες δυσκολίες σε μεγάλο αριθμό φορολογουμένων που θα εξαναγκαστούν να ζητήσουν τις υπηρεσίες λογιστικών γραφείων και να πληρώσουν το σχετικό αντίτιμο.
Από τη σχετική εγκύκλιο προκύπτουν και τα παρακάτω: