ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Απρίλη 2015
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Τροπολογία για την κατάργηση των διοδίων στις εθνικές οδούς

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατέθεσε την παρακάτω τροπολογία στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων «Μεταρρυθμίσεις ποινικών διατάξεων, κατάργηση των καταστημάτων κράτησης Γ΄ τύπου και άλλες διατάξεις», με θέμα την κατάργηση των διοδίων στις εθνικές οδούς.

Η Αιτιολογική Εκθεση της τροπολογίας - προσθήκης

Η επιβολή των διοδίων για τη χρήση των εθνικών οδών έχει πάρει χαρακτήρα πρόκλησης για το λαό μας. Στην ουσία καλείται να πληρώσει διπλά τα έργα αυτά. Πληρώνει την κατασκευή τους, πληρώνει και τη χρήση τους, που έχει παραχωρηθεί για μακροχρόνια εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους, Διασφαλίζοντας τα κέρδη τους με εγγύηση του Δημοσίου.

Η πρόκληση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη με τη συνεχή διεύρυνση των διοδίων με νέους σταθμούς και με τις αυξήσεις που έχουν επιβληθεί και που προβλέπονται για το μέλλον.

Για τους λόγους αυτούς η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταθέτει την παρούσα τροπολογία με την οποία ζητά την πλήρη κατάργηση των διοδίων.

Το άρθρο της τροπολογίας - προσθήκης

Στο ως άνω σχέδιο νόμου προστίθεται άρθρο ως ακολούθως:

ΑΡΘΡΟ

  • Καταργείται κάθε υποχρέωση καταβολής οποιουδήποτε τέλους και εν γένει αντιτίμου για τη χρήση οδικών δικτύων σε όλη την ελληνική επικράτεια. Από την ψήφιση του παρόντος, κάθε αντίθετη διάταξη νόμου, σύμβασης ή άλλης κανονιστικής πράξης καταργείται.
  • Καταργείται το αξιόποινο κάθε πράξης που σχετίζεται με τη μη καταβολή τέλους ή εν γένει αντιτίμου για τη χρήση οδικών δικτύων. Επίσης καταργούνται και δεν εισπράττονται τυχόν επιβληθέντα διοικητικά ή άλλου είδους πρόστιμα για την ως άνω αιτία.
Συνεχίζουν να απομυζούν το λαϊκό εισόδημα τα διόδια

Η τροπολογία που κατέθεσε χτες η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ για την πλήρη κατάργηση των διοδίων στις εθνικές οδούς της χώρας, καθώς και την κατάργηση κάθε ποινικής δίωξης και προστίμου που σχετίζεται με τη μη καταβολή διοδίων, έρχεται σε μία περίοδο που η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη κυβέρνηση, εξακολουθεί να έχει σε πλήρη ισχύ το χαράτσι των διοδίων, για να εισπράττουν τεράστια κέρδη οι κατασκευαστικοί και επιχειρηματικοί όμιλοι που εκμεταλλεύονται τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Η νέα συγκυβέρνηση όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλους τους οδικούς άξονες αλλά έχει εξαγγείλει ότι θα τους επεκτείνει...

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Εγνατίας Οδού. Στους 7 σταθμούς διοδίων που υπάρχουν στον άξονά της θα προστεθούν άλλοι 6, ενώ 5 ακόμα θα τοποθετηθούν στους 5 κάθετους άξονες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της διοίκησης της «Εγνατίας Οδού ΑΕ», «τα έσοδα από τα διόδια σήμερα είναι περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ το έτος. Σε σχέση με το σχεδιασμό που υπάρχει στην Εγνατία και το αν υλοποιηθεί, δηλαδή αν μπουν και τα άλλα διόδια, τα έσοδα της Εγνατίας θα ξεπεράσουν τα 80 εκατ. ευρώ»! Η εξαγγελία αυτή έγινε από τους εκπροσώπους της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» πρόσφατα στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, παρουσία του υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκη...

Επιπρόσθετα, σε πλήρη εξέλιξη είναι οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης, μέσω του υπουργού Γ. Σταθάκη, με τους παραχωρησιούχους (εταιρικά σχήματα τραπεζών και κατασκευαστικών ομίλων) για την εξασφάλιση της παραπέρα χρηματοδότησης και της ολοκλήρωσης των έργων στους αυτοκινητόδρομους, με την αναπροσαρμογή των «ληστρικών» κατά τα άλλα συμβάσεων, όπως έλεγε παλιότερα ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και για τη διαμόρφωση των νέων τιμών των διοδίων! Στους σχεδιασμούς τους, όπως αυτοί έχουν αναφερθεί από τον Γ. Σταθάκη, είναι τα «ηλεκτρονικά - αναλογικά διόδια» και διάφορες άλλες πατέντες για τη διατήρηση και αύξηση των διοδίων, με «φερετζέ» ορισμένες «εκπτώσεις» και «απαλλαγές» σε λαϊκά στρώματα που βρίσκονται σε συνθήκες ακραίας φτώχειας (και τα οποία έτσι κι αλλιώς αντιμετωπίζουν ένα σωρό άλλα εμπόδια... πριν καν φτάσουν στους αυτοκινητόδρομους!).

Υπενθυμίζουμε ότι από το 2008 έως και σήμερα η αύξηση στην τιμή των διοδίων σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων έχει ξεπεράσει το 400%! Ακόμα, είναι χαρακτηριστικό ότι, μετά και την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών διοδίων ανάμεσα σε Λαμία και Στυλίδα, το συνολικό ύψος των διοδίων που θα κληθεί ένας οδηγός ΙΧ να καταβάλει για μία απλή διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη έχει εκτιναχθεί στα 30,7 ευρώ, που με επιστροφή δηλαδή θα πληρώσει συνολικά 61,4 ευρώ, δίχως να υπολογίζεται το κόστος των καυσίμων. Οσο για τη διαδρομή Αθήνα - Πάτρα θα πληρώσει 8 ευρώ για την απλή διαδρομή σε ένα δρόμο από τους πλέον επικίνδυνους στη χώρα...

ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ 2014
Αυξάνονται τα έσοδα του τουρισμού αλλά ο λαός στερείται αναψυχής

Αύξηση κατά 9,7% εμφάνισε το πλεόνασμα του ταξιδιωτικού ισοζυγίου το 2014, καθώς ανήλθε στα 11,317 δισ. ευρώ (έναντι 10.317 δισ. το 2013), σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας. Ειδικότερα, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 1,241 δισ. ευρώ ή 10,2% σε σχέση με το 2013, ενώ ταυτόχρονη αύξηση εμφάνισαν και οι ταξιδιωτικές πληρωμές (241 εκατ. ευρώ ή 13,1%).

Ωστόσο, μείωση κατά 3,9% παρουσίασε η δαπάνη ανά διανυκτέρευση (71,6 ευρώ το 2014, έναντι 74,6 ευρώ το 2013), ενώ και η μέση διάρκεια παραμονής διαμορφώθηκε στις 7,7 διανυκτερεύσεις (μείωση κατά 4,9% σε σύγκριση με το 2013). Ο συνολικός αριθμός διανυκτερεύσεων διαμορφώθηκε στις 187 εκατ. διανυκτερεύσεις (αύξηση 14,7%), ενώ η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση διαμορφώθηκε στα 24,272 εκατ. τουρίστες το 2014, έναντι 20,111 εκατ. το 2013 (αύξηση 20,7%).

Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το 2014 διαμορφώθηκαν στα 13,393 δισ. ευρώ (αύξηση 10,2% σε σύγκριση με το 2013), με το κυριότερο μέρος τους να προέρχεται από τους κατοίκους των χωρών της ΕΕ, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 8,243 δισ. ευρώ και συμμετείχαν στο σύνολο των εισπράξεων κατά 61,6%,. Οι εισπράξεις από κατοίκους χωρών εκτός ΕΕ διαμορφώθηκαν στα 4,762 δισ. ευρώ.

Οι εισπράξεις από τη Γερμανία διαμορφώθηκαν στο 1,995 δισ. ευρώ (αύξηση 5,0%), από τη Γαλλία στο 1,129 δισ. ευρώ (αύξηση 4,7%) και από τη Βρετανία στο 1,553 δισ. ευρώ (αύξηση 14,6%). Από τις χώρες εκτός ΕΕ, οι εισπράξεις από τη Ρωσία διαμορφώθηκαν στα 1,157 δισ. ευρώ (μείωση 13,6%), ενώ αυτές από τις ΗΠΑ διαμορφώθηκαν στα 655 εκατ. ευρώ (αύξηση 15,2%).



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ