Δεν περνά ο εκφοβισμός, κλιμακώνεται η μάχη για μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς
Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάζουν με ακόμα μεγαλύτερο πείσμα την 24ωρη απεργία σε όλη τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στην Αττική (Πέραμα, Δραπετσώνα, Σαλαμίνα κ.α.) την Πέμπτη 16 Γενάρη, δείχνοντας στην πράξη ότι η τρομοκρατία δεν πρόκειται να περάσει.
Οπως τονίζουν τα σωματεία, η επίθεση σε βάρος του συνδικαλιστή ισοδυναμεί με επίθεση σε όλους τους εργαζόμενους της Ζώνης, στο δικαίωμα της συνδικαλιστικής δράσης, του συλλογικού οργανωμένου αγώνα. Η απόφαση για την κινητοποίηση πάρθηκε σε κοινή συνεδρίαση των ΔΣ του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας και του Σωματείου Ναυπηγοξυλουργών.«Ξέρουμε πολύ καλά ότι πραγματικός στόχος είναι η δράση που αναπτύσσουν καθημερινά τα Συνδικάτα μας για την τήρηση των μέτρων προστασίας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, η πάλη για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας», τονίζουν.
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της απεργίας, χτες το πρωί έγινε συγκέντρωση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι από τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». Στους εργαζόμενους μίλησαν ο Σωτήρης Πουλικόγιαννης, πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας, ο Ακης Αντωνίου, πρόεδρος του Παραρτήματος Πειραιά του Συνδικάτου Μετάλλου, και ο Αγγελος Γαλανόπουλος, πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ».
Επίσης ο ίδιος ο Στ. Τουμανίδης, εν μέσω θερμής υποδοχής από τους συναδέλφους του, διεμήνυσε ότι κάθε επιχείρηση τρομοκράτησης των εργατών από μηχανισμούς του κράτους και της εργοδοσίας θα πέσει στο κενό, θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα: Την κλιμάκωση της πάλης και της διεκδίκησης με ακόμα μεγαλύτερο πείσμα.
Ο προγραμματισμός δράσης των σωματείων περιλαμβάνει ανάλογες συγκεντρώσεις για την ενημέρωση των εργαζομένων, την πλατιά καταδίκη της επίθεσης και την προετοιμασία της απεργιακής απάντησης.
Υπενθυμίζεται ότι η επίθεση έγινε την Τρίτη, μέρα μεσημέρι στη Νίκαια, την ώρα που ο συνδικαλιστής επέστρεφε από τη δουλειά του στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Σύμφωνα με μαρτυρίες, οι δύο τραμπούκοι επιτέθηκαν αιφνιδιαστικά στον συνδικαλιστή, τον χτύπησαν και του έσπασαν το κινητό, ενώ στη συνέχεια επιβιβάστηκαν σε αυτοκίνητο και εξαφανίστηκαν.
Ωστόσο η δράση τους έχει καταγραφεί από μια σειρά καμερών καταστημάτων πριν ακόμα καλύψουν τα χαρακτηριστικά τους, επομένως οποιαδήποτε ολιγωρία από το κράτος για την ταυτοποίηση, τον εντοπισμό και τη σύλληψή τους είναι απλά αδικαιολόγητη. Στην κατεύθυνση αυτή έχουν κάνει παρεμβάσεις στην Εισαγγελία Πειραιά οι πρόεδροι του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και του Συνδικάτου Μετάλλου, και στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη εκ μέρους του ΚΚΕ ο βουλευτής του Κόμματος, Θανάσης Παφίλης.
Πλήθος συνδικαλιστικών φορέων έχουν καταγγείλει την επίθεση, παίρνοντας θέση στο πλευρό του συνδικαλιστή και του αγώνα που δίνει το Σωματείο για τα δικαιώματα των εργαζομένων. «Οι εργάτες ναυπηγοξυλουργοί δεν είναι μόνοι τους. Εχουν μαζί τους όλα τα συνδικάτα», υπογραμμίζει η Γραμματεία του ΠΑΜΕ.
Την επίθεση καταγγέλλουν μέχρι στιγμής: Τα Εργατικά Κέντρα Πειραιά, Αθήνας, Πάτρας, Ιωαννίνων. Οι Ομοσπονδίες Οικοδόμων, Εργαζομένων Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος, Φαρμάκου, Ιδιωτικών Υπαλλήλων.
Τα Σωματεία Επαγγελματιών Οδηγών, Καθαριστριών - Καθαριστών Πειραιά, Εργαζομένων στην «Teleperformance», η Ενωση Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ), τα Συνδικάτα Οικοδόμων Αθήνας και Κατεργασίας Ξύλου νομού Αττικής, η ΠΕΜΕΝ, ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», η ΠΕΝΕΝ, το κλαδικό Σωματείο Ενέργειας, η Ενωση Λογιστών - Ελεγκτών Περιφέρειας Αττικής (ΕΛΕΠΑ), το Σωματείο Εργαζομένων στο έργο του Ελληνικού, η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ηρακλείου, το Συνδικάτο Οικοδόμων Καβάλας, η Πανελλαδική Ενωση Ελαιουργοσαπωνοποιών και Προσωπικού Χημικής Βιομηχανίας Αττικής, το Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ και ΟΣΥ.
Επίσης, η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας (ΟΓΕ).
Τις άθλιες και επικίνδυνες συνθήκες καταγγέλλουν ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
Τις άθλιες και επικίνδυνες συνθήκες ενδιαίτησης των ναυτεργατών σε πλοία που βρίσκονται σε διαδικασία επισκευής αναδεικνύουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». Χτες το πρωί κλιμάκιο συνδικαλιστών των δύο σωματείων, με την παρουσία των λιμενικών αρχών, πραγματοποίησε παρέμβαση στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία «Fast Ferries Andros» και «Αδαμάντιος Κοραής», της ναυτιλιακής εταιρείας «Fast Ferries», που βρίσκονται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Διαπιστώθηκε ότι σε καθένα από τα δύο πλοία διαμένουν πέντε ναυτεργάτες, χωρίς φως και χωρίς τη λειτουργία των απολύτως απαραίτητων συστημάτων πυρόσβεσης και πυρανίχνευσης. «Οι συνθήκες των πλοίων τα καθιστούν ωρολογιακές βόμβες για την ασφάλεια των ναυτεργατών. Οι ζωές τους βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο, με σκοπό να εξοικονομηθεί το κόστος των καυσίμων που απαιτείται για τη λειτουργία της ηλεκτρομηχανής», καταγγέλλουν στην κοινή τους ανακοίνωση. Απαιτούν: Διενέργεια καθημερινών ελέγχων από τις αρμόδιες υπηρεσίες για να διασφαλιστεί ότι κανένα πλοίο στο οποίο διαμένουν ναυτεργάτες δεν είναι σβηστό. Αμεση συμμόρφωση της ναυτιλιακής εταιρείας «Fast Ferries» στους κανονισμούς ασφαλούς ενδιαίτησης των πλοίων.
Το γεγονός ότι στόχος της εργοδοσίας της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ» ήταν να χτυπηθεί το Σωματείο και να μπουν εμπόδια στη συνδικαλιστική δράση επιβεβαιώνουν οι εξελίξεις στην υπόθεση με τις δεκάδες απολύσεις εργαζομένων.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία στις 24 Δεκέμβρη ανακοίνωσε αιφνίδια την απόλυση 17 εργαζομένων, που στη συνέχεια έγιναν 8 και τελικά οι εξής 3: Ο πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος και ο γενικός γραμματέας του νεοσύστατου Σωματείου!
Πρόκειται για εργαζόμενους που δουλεύουν στην εταιρεία εδώ και πάνω από 5 χρόνια χωρίς διακοπή, με ανανέωση συμβάσεων, κάτι που σημαίνει ότι η εργοδοσία ήδη θα έπρεπε να τους έχει μετατρέψει σε αορίστου χρόνου. Μάλιστα, την ίδια ώρα που γίνονταν οι απολύσεις η εταιρεία έκανε και προσλήψεις 20-25 καινούργιων εργαζομένων - νέων ομήρων.
Την εργοδοσία την ενοχλεί το Σωματείο γιατί αναδεικνύει τα προβλήματα και διεκδικεί λύσεις. Καταγγέλλει τις συνθήκες γαλέρας που έχουν επιβληθεί, την επίθεση στα δικαιώματα των οδηγών στις γραμμές που έχει αναλάβει η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ». «Με λεωφορεία που αυτοαναφλέγονται στους δρόμους, που δεν υπάρχει καν συνεργείο επισκευής τους, σε δρομολόγια του τρόμου με πόρτες λεωφορείων που δεν κλείνουν, που αναγκάζονται να διαβαίνουν γέφυρες με αντοχές κατώτερες του βάρους των λεωφορείων κενών», όπως είχε καταγγείλει μεταξύ άλλων το Σωματείο. Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω της εντατικοποίησης οι οδηγοί δεν έχουν ούτε χρόνο ούτε χώρο ακόμα και για φυσικές τους ανάγκες, ενώ είναι ταυτόχρονα εισπράκτορες, επισκευαστές, πλύντες, με τη λέξη «υπερωρία» να είναι άγνωστη.
Και οι σοβαρές καταγγελίες του Σωματείου συνεχίζονται: «Στις μέρες που ακολούθησαν την ανακοίνωση της μη ανανέωσης της σύμβασής μας, εξαπέλυσαν μπαράζ τηλεφωνικών απειλών στα μέλη του Σωματείου». «Αρχικά τους απειλούσαν να μην πάρουν μέρος στη συνέλευση. Μετά έγιναν τηλέφωνα από μέλη της διοίκησης σε συναδέλφους προκειμένου να διαγραφούν από το Σωματείο, με την απειλή ότι σε περίπτωση που δεν το κάνουν θα έχουν τη δική μας τύχη, δηλαδή των απολυμένων», είπε στον «Ριζοσπάστη» ο Παύλος Κοζκόζης, απολυμένος πρόεδρος του Σωματείου.
Ανέφερε επίσης ότι στην «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ» στο κομμάτι της αστικής συγκοινωνίας απασχολούνται περίπου 260 άτομα, από τα οποία οι 240 με συμβάσεις ορισμένου χρόνου εδώ και τουλάχιστον δυόμισι χρόνια, με τους εργαζόμενους να βρίσκονται σε διαρκή εργασιακή ομηρία.
Ο συνδικαλιστής καταγγέλλει τον ΟΣΕΘ και το υπουργείο Μεταφορών, που μοιράζουν το δημόσιο χρήμα με απευθείας ανάθεση στην «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ» και την ίδια ώρα δεν την ελέγχουν για τις εργασιακές συνθήκες που έχει επιβάλει, για τις απολύσεις, την τρομοκρατία. «Εχουν ευθύνη για την εργασιακή κατάσταση που βιώνουμε», είπε.
Τέλος, διαμήνυσε ότι δεν θα κάνουν πίσω. «Προσπαθούμε να κρατήσουμε το Σωματείο, να το υπερασπιστούμε από τη λασπολογία και τις επιθέσεις της εργοδοσίας. Πήγαμε στην Επιθεώρηση Εργασίας και κάναμε καταγγελία. Ετοιμάζουμε αγωγή για να διεκδικήσουμε αποζημιώσεις και επιστροφή στην εργασία μας. Με τη στήριξη της Ομοσπονδίας και εργατικών σωματείων του κλάδου και άλλων κλάδων θα συνεχίσουμε τον αγώνα για να σταματήσει η ομηρία και να επιστρέψουν οι απολυμένοι στη δουλειά, για διασφάλιση των εργασιακών και συνδικαλιστικών μας δικαιωμάτων».
Απάντηση με νέες κινητοποιήσεις από τους εργαζόμενους
Παράνομη κρίθηκε η προκηρυγμένη για χτες στάση εργασίας των σιδηροδρομικών, μετά από προσφυγή της «Hellenic Train» στα δικαστήρια. Τα Σωματεία Σιδηροδρομικών της «Hellenic Train» είχαν αποφασίσει την κινητοποίηση διεκδικώντας προσλήψεις προσωπικού, αντικατάσταση του πεπαλαιωμένου τροχαίου υλικού, μέτρα για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών. Ωστόσο η εταιρεία προσέφυγε στα δικαστήρια, τα οποία έκριναν παράνομη την κινητοποίηση, με αποτέλεσμα τελικά να ανασταλεί.
Την εργοδοσία και τη συνήθη τακτική της να σέρνει τα σωματεία στα δικαστήρια καταγγέλλει η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών. «Ενώ τα "νέα Τέμπη" είναι εδώ, ενώ τα ατυχήματα επαναλαμβάνονται, συνεχίζουν να ποινικοποιούνται με μεγαλύτερη συχνότητα οι διεκδικήσεις για την ασφάλεια στα τρένα και τους χώρους δουλειάς, συνεχίζουν να ποινικοποιούνται οι διεκδικήσεις για να μπορούμε οι εργαζόμενοι να ζούμε απ' τη δουλειά μας», τονίζει. Παράλληλα, καλεί τα σωματεία να στέκονται απέναντι «στους εκβιασμούς, στην τρομοκρατία και στην ποινικοποίηση των αγώνων από την κυβέρνηση και την εργοδοσία», γι'αυτό και χτες πρότεινε να μην ανασταλεί αλλά να πραγματοποιηθεί η κινητοποίηση.
Στο μεταξύ από τα σωματεία ορίστηκε νέο πρόγραμμα δράσης, που περιλαμβάνει δύο 4ωρες στάσεις εργασίας (πρωί και απόγευμα) την Πέμπτη 16 Γενάρη, ημέρα που θα γίνει η έναρξη των διαπραγματεύσεων με την διοίκηση για την νέα ΣΣΕ. Ο αγώνας θα κλιμακωθεί με 24ωρη απεργία την Δευτέρα 20 Γενάρη και στη συνέχεια με 48ωρη απεργία στις 23 και 24 Γενάρη.