ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Γενάρη 2017
Σελ. /24
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Οι απανωτές βλάβες «προειδοποιούν»...

Υπερήλικα και υποσυντήρητα πλοία σε μεγάλο κομμάτι του δικτύου εκτελούν δρομολόγια σε πλήθος λιμανιών για τα κέρδη των εφοπλιστών, που εισπράττουν και επιδοτήσεις για τις «άγονες γραμμές»!

Στο... άνθος της νιότης του, το 40χρονο «Βιτσέντζος Κορνάρος», που πιάνει σε 20 λιμάνια πήγαινε - έλα, «πρωταγωνίστησε» σε 2 ατυχήματα μέσα σε 2 βδομάδες...
Στο... άνθος της νιότης του, το 40χρονο «Βιτσέντζος Κορνάρος», που πιάνει σε 20 λιμάνια πήγαινε - έλα, «πρωταγωνίστησε» σε 2 ατυχήματα μέσα σε 2 βδομάδες...
Συνεχείς είναι οι βλάβες ακτοπλοϊκών πλοίων, «προειδοποιώντας» για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν ναυτεργάτες και επιβάτες, καθώς οι εφοπλιστές για τη θωράκιση της κερδοφορίας τους συρρικνώνουν συνεχώς τον ακτοπλοϊκό στόλο (ειδικά το χειμώνα η κατάσταση γίνεται δραματική), ενώ σε ένα μεγάλο κομμάτι του δικτύου δρομολογούν πλοία υπερήλικα και υποσυντήρητα.

Το αποτέλεσμα είναι ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι στους εν λόγω προορισμούς να καταντάει «οδύσσεια» για τους επιβάτες, να εξαντλούνται πληρώματα και πλοία, ενώ τα νησιά να καταδικάζονται στον εφιάλτη της μερικής απομόνωσης. Να σημειωθεί ότι τη χειμερινή περίοδο οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων, με απόφαση των προηγούμενων κυβερνήσεων που διατηρεί και η σημερινή, είναι μειωμένες έως και 50%!

Η βλάβη... της μέρας

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το τελευταίο 15θήμερο καταγράφηκαν 9 βλάβες επιβατηγών - οχηματαγωγών ακτοπλοϊκών πλοίων, ταλαιπωρώντας εκατοντάδες επιβάτες.

Χαρακτηριστική περίπτωση που αναδεικνύει την κατάσταση που επικρατεί, είναι το πλοίο «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» με έτος κατασκευής το 1976. Το 40χρονο πλοίο, στις 2 Γενάρη, λίγα λεπτά μετά τον απόπλου του με 83 επιβάτες από το λιμάνι της Ρόδου, παρουσίασε βλάβη στην κεντρική κύρια μηχανή. Το ίδιο πλοίο πριν δύο βδομάδες και συγκεκριμένα στις 18 Δεκέμβρη είχε προσκρούσει πάνω στον προβλήτα του λιμανιού της Κάσου, με αποτέλεσμα να προκληθεί ρήγμα στο εξωτερικό περίβλημα της πρυμναίας δεξαμενής ζυγοστάθμισης. Το δρομολόγιο που εκτελεί αυτό το υπερήλικο πλοίο είναι Πειραιάς, Μήλος, Σαντορίνη, Ανάφη, Ηράκλειο, Σητεία, Κάσος, Κάρπαθος, Διαφάνι Καρπάθου και Χάλκη. Δηλαδή προσεγγίζει στο πήγαινε - έλα 20 λιμάνια!

Αντίστοιχα, στις 6 Γενάρη, το πλοίο «ΤΑΛΩΣ» με έτος κατασκευής το 1971 (!), με 25 επιβάτες και 50 φορτηγά - οχήματα, παρουσίασε βλάβη καθώς έπλεε κοντά στη νησίδα Αγ. Γεωργίου στον Αργοσαρωνικό. Επέστρεψε στο λιμάνι της Δραπετσώνας.

Στις 3 Γενάρη, το 39χρονο «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ» «έμεινε» από δεξιά κύρια μηχανή στο λιμάνι της Καβάλας με 123 επιβάτες.

Στις 24 Δεκέμβρη, υπέστη βλάβη εν πλω από Αίγινα για Πειραιά το υδροπτέρυγο «ΑΘΗΝΑ», με 11 επιβάτες. Το ίδιο πλοίο, 6 μέρες πριν, δηλαδή στις 18 Δεκέμβρη, είχε μείνει από βλάβη και πάλι, εν πλω, αυτή τη φορά από Πειραιά για Αίγινα, με 16 επιβάτες.

Το ίδιο συνέβη και με το ταχύπλοο «ΦΛΑΪΝΓΚ ΝΤΟΛΦΙΝ ΕΡΑΤΩ», το οποίο έμεινε αμανάτι μεσοπέλαγα, τη μία στις 12 Δεκέμβρη έξω από το λιμάνι της Σκιάθου με 56 επιβάτες και την άλλη τέσσερις μέρες μετά, στις 16 Δεκέμβρη, στον Παγασητικό Κόλπο με 124 επιβάτες.

Στις 22 Δεκέμβρη, παρουσίασε βλάβη το πλοίο «ΖΑΚΥΝΘΟΣ», 43 ετών (έτος κατασκευής 1973...), κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι της Κυλλήνης με 61 επιβάτες και πάει λέγοντας.

Απομόνωση των νησιών... με κρατική επιδότηση

Επίσης, ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι ολόκληρα νησιά την περίοδο του χειμώνα εξυπηρετούνται μόνο από ένα καράβι. Για παράδειγμα, Ικαρία και Σάμος εξυπηρετούνται μόνο από το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ». Το πλοίο, μάλιστα, ξεκινάει από Πειραιά, περνάει από Σύρο, Μύκονο, Ικαρία, Σάμο (όπου προσεγγίζει και στα δύο λιμάνια, Καρλόβασι και Βαθύ), Χίο, Μυτιλήνη και φτάνει μέχρι την Καβάλα!

Την ίδια στιγμή που οι εφοπλιστές, με κριτήριο τη διασφάλιση των κερδών τους, καταδικάζουν τα νησιά σε τέτοια μερική απομόνωση και τέτοια ταλαιπωρία, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως ακριβώς και οι προηγούμενες, τους «επιβραβεύει» και από πάνω, προσφέροντάς τους παχυλές επιδοτήσεις για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», δηλαδή ζεστό χρήμα.

Για τη δρομολογιακή περίοδο του 2017, το κονδύλι για τις άγονες γραμμές που θα προσφέρει η κυβέρνηση στους εφοπλιστές υπολογίζεται κοντά στα 90 εκατ. ευρώ, ποσό που με τη μέθοδο των απευθείας αναθέσεων (όταν δεν υπάρχει προσφερόμενο πλοίο), θεωρείται βέβαιο ότι θα ξεπεράσει και φέτος τα 100 εκατ. ευρώ.

Ηδη είναι σε εξέλιξη ανοιχτός δημόσιος διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση 15 «άγονων» γραμμών, ο οποίος θα διεξαχθεί στις 31 Γενάρη στο κτίριο του υπουργείου Ναυτιλίας, και το ποσό που θα προσφερθεί ανέρχεται στα 13,5 εκατομμύρια ευρώ...

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Σε πλήρη εξέλιξη η επίθεση κυβέρνησης - κεφαλαίου στα δικαιώματά τους

Η ένταση της επίθεσης σε βάρος των εναπομεινάντων κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών ήταν αυτό που αναδείχτηκε από τη συνάντηση που έγινε στις 5 Γενάρη στο υπουργείο Ναυτιλίας ανάμεσα στον υπουργό Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλή, τον υφυπουργό Εργασίας, Αν. Πετρόπουλο, και την ΠΝΟ.

Ηταν η πρώτη από τις συναντήσεις που έχει προγραμματίσει ο Π. Κουρουμπλής για τα ναυτεργατικά θέματα, ενώ το... αποτέλεσμά της δίνει και το στίγμα του περιεχομένου των επόμενων συναντήσεων.

Συγκεκριμένα, απέναντι στα αιτήματα που πρόβαλαν οι ναυτεργάτες στη διάρκεια της πολυήμερης απεργίας τους, όπως η κατάργηση των αντεργατικών αντιλαϊκών νόμων (ανάμεσα στους οποίους και του ν. 4387/2016 που διαλύει το Ασφαλιστικό και κλιμακώνει τη φοροεπιδρομή), η επαναφορά των ΣΣΕ με αυξήσεις σε μισθούς, συντάξεις, κοινωνικές παροχές, με κριτήριο την κάλυψη των απωλειών και τις σύγχρονες ανάγκες, ο υφυπουργός Εργασίας απάντησε σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου ότι «βάζουμε άλλα θεμέλια στην Κοινωνική Ασφάλιση, και, στην εφαρμογή του νόμου 4387, λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ναυτικού επαγγέλματος»! Δηλαδή, εξωραϊσμός της πολιτικής που τσακίζει και τους ναυτεργάτες, εμπαιγμός και αοριστολογίες...

Ο ίδιος, μάλιστα, επιβεβαίωσε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τα όσα καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία ότι δεν καταβάλλονται συντάξεις γιατί δεν έχουν εκδοθεί οι σχετικοί εγκύκλιοι για την εφαρμογή του 4387, σημειώνοντας πως «τα όσα κυκλοφορούν για το ύψος των συντάξεων ακόμα είναι στον αέρα γιατί δεν έχει εκδοθεί η εγκύκλιος που θα ρυθμίζει τις λεπτομέρειες. Τα ποσά που ακούγονται κατά συνέπεια δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα». Παρουσίασε ως κατόρθωμα ότι «προσωρινές συντάξεις έχουν ξεκινήσει να καταβάλλονται», ενώ σημείωσε ότι «στις συντάξεις χηρείας ακολουθήθηκε το πρότυπο που ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, για προφανείς λόγους»...

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν χτες τα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ καταγγέλλουν ότι αυτό που επιβεβαιώθηκε από τη συνάντηση ήταν η προσήλωση της κυβέρνησης «στις κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΔΝΤ, των εφοπλιστών, συνολικά του κεφαλαίου, με την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής σε βάρος του συνόλου των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων».

Οι εκπρόσωποι των τριών σωματείων στη διάρκεια της συνάντησης ανέδειξαν τι σημαίνει ο νόμος - λαιμητόμος 4387 για τους ναυτεργάτες, ενώ τόνισαν πως ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση έχουν ήδη προαναγγείλει τα όσα προετοιμάζονται για τους ναυτεργάτες όταν εκθείασαν την επιχειρηματικότητα των εφοπλιστών και την πρωτοκαθεδρία τους στην παγκόσμια ναυτιλία, αποκρύβοντας ότι στο σύνολο των 5.320 ελληνόκτητων πλοίων αυτό που κυριαρχεί είναι η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, με ναυτεργάτες θύματα των διεθνών παρασιτικών δουλεμπορικών κυκλωμάτων που «απομυζούν ετησίως πάνω από 240 εκατ. δολάρια».

Καλούν τους ναυτεργάτες και όλους τους εργαζόμενους σε οργάνωση και αγώνα για κατάργηση των αντιλαϊκών νόμων, για επαναφορά ΣΣΕ που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, ενάντια στη φοροληστεία, την ανεργία και τη φτώχεια. Καλούν επίσης τα σωματεία και την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ να συνεδριάσουν άμεσα «στη βάση των εξελίξεων, για την ανάπτυξη πολύμορφων αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων, στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας».

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Κινητοποίηση για το δικαίωμα στη δουλειά

Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Κόρινθο
Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Κόρινθο
Συγκέντρωση πραγματοποίησε χτες η Επιτροπή Αγώνα Συμβασιούχων στο Δήμο Κορίνθου, στο Δημαρχείο της πόλης, ενάντια στις απολύσεις συμβασιούχων που πραγματοποίησε η δημοτική αρχή το προηγούμενο διάστημα και διεκδικώντας την ανανέωση των συμβάσεων έως τέλη του 2017 και στη συνέχεια να μετατραπούν σε αορίστου χρόνου.

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν, εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους, το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής, το Σωματείο Εργαζομένων «Μικροφίλ Ζαχανάς», το Συνδικάτο Μετάλλου Κορίνθου.

Αντιπροσωπεία ζήτησε συνάντηση με τον δήμαρχο (προέλευσης ΠΑΣΟΚ), που όμως απουσίαζε από το Δημαρχείο. Τελικά, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί του ο Βασίλης Πετρόπουλος, στέλεχος του ΠΑΜΕ και γραμματέας της ΠΟΕ ΟΤΑ, ο δήμαρχος αντί να απαντήσει στα αιτήματα των εργαζομένων, διάλεξε να επιτεθεί στο ΠΑΜΕ!

Πραγματοποιήθηκε, επίσης, παράσταση διαμαρτυρίας στο Πρωτοδικείο Κορίνθου για την αρνητική απόφαση προσωρινής διαταγής που έβγαλε σε βάρος των συμβασιούχων και υπέρ της δημοτικής αρχής για τη μη επαναπρόσληψή τους.

Ακολούθησε σύσκεψη των συμβασιούχων στο Εργατικό Κέντρο για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ