ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Γενάρη 2018
Σελ. /24
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Απευθύνει κάλεσμα πανελλαδικού συντονισμού στις 28 Γενάρη

Κάλεσμα πανελλαδικού συντονισμού και οργάνωσης του αγώνα απευθύνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας στις αντίστοιχες επιτροπές που έχουν συγκροτηθεί σε διάφορες πόλεις της χώρας, ορίζοντας μέρα Πανελλαδικής Συνάντησης των Επιτροπών στην Αθήνα, την Κυριακή 28 Γενάρη.

Στο κάλεσμα το οποίο έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα mathites.gr τονίζονται τα εξής:

«Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας καλεί τις Συντονιστικές Επιτροπές Μαθητών Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Πρέβεζας, Ιωαννίνων, Ηρακλείου Κρήτης, Χανίων, Λαμίας, Τρικάλων, Καλαμάτας, Γρεβενών, Γιαννιτσών, Αμαλιάδας, Ληξουρίου, άλλες Συντονιστικές Επιτροπές που υπάρχουν σε πόλεις, γειτονιές και χωριά, αλλά και τα 15μελή και 5μελή μαθητικά συμβούλια από σχολεία όλης της Ελλάδας, σε Πανελλαδική Συνάντηση στις 28 Γενάρη στην Αθήνα.

Καλούμε όλες τις Συντονιστικές Επιτροπές, τα 5μελή και τα 15μελή, τα σχολεία όλης της Ελλάδας να συζητήσουν και να πάρουν απόφαση για συμμετοχή στην Πανελλαδική μας Συνάντηση.

Ολοι εμείς οι μαθητές που από την αρχή της χρονιάς:

  • οργανώνουμε τον αγώνα μας κόντρα σε παλιά και νέα προβλήματα. Που στις 30 Οκτώβρη πλημμυρίσαμε τους δρόμους της χώρας οργανώνοντας μαθητικές πορείες σε πάνω από 44 πόλεις, διεκδικώντας ένα σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει...
  • δεν τσιμπήσαμε και δεν τσιμπάμε στα παραμύθια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ που ήθελε να μας πιάσει στον ύπνο για να μη μας βρει απέναντί της...
  • δεν καθόμαστε στ' αυγά μας αλλά αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε όσα μας αξίζουν και μας στερούν, κόντρα στα σχέδια της κυβέρνησης που συνεχίζει στον ίδιο δρόμο με τις προηγούμενες και μαζί με τους συνεργάτες τους στην Ευρωπαϊκή Ενωση και αλλού χτυπάνε το δικαίωμά μας στη μόρφωση και τη ζωή με δικαιώματα...


...ήρθε η ώρα να συναντηθούμε, να συντονιστούμε, να ανταλλάξουμε ιδέες για το πώς μπορεί να γίνει ακόμα πιο δυναμικός, πιο αποτελεσματικός και μαζικός ο αγώνας μας!

Να συζητήσουμε για το πώς συνεχίζουμε, για την άμεση απάντηση που πρέπει να δώσουμε για ακόμα μια φορά στην κυβέρνηση, που ετοιμάζεται να φέρει ένα νομοσχέδιο που κάνει ακόμα χειρότερο το σχολείο μας.

Να μιλήσουμε για το πώς μπορούμε να ζωντανέψουμε τις μαθητικές μας κοινότητες με πρωτοβουλίες και δράσεις για όλα όσα μας ενδιαφέρουν και μας απασχολούν!

28 Γενάρη οι μαθητές όλης της Ελλάδας ενώνουμε τη φωνή μας στην Πανελλαδική μας Συνάντηση!

Παλεύουμε για σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει!».


Για τις προσπάθειες τρομοκράτησης μαθητών που αγωνίζονται

Συζητήθηκε η σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Σε μια σειρά από κρούσματα τρομοκράτησης που καταγράφηκαν σε σχολεία της χώρας όταν οι μαθητές τους αποφάσισαν να συμμετάσχουν στα απεργιακά συλλαλητήρια στις 14 Δεκέμβρη αναφέρεται η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ προς τον υπουργό Παιδείας, η οποία συζητήθηκε στη Βουλή τη Δευτέρα 8 Γενάρη.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, αφού αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα περιστατικά, κάλεσε τον υπουργό Παιδείας να τοποθετηθεί απέναντι σε αυτά τα ανησυχητικά φαινόμενα, να πει από το βήμα της Βουλής τι μέτρα προτίθεται να πάρει για να απαλλαγούν από τις όποιες τιμωρίες οι μαθητές που αποφάσισαν να διεκδικήσουν μαζί με τους γονείς τους μια καλύτερη ζωή και να σταματήσει κάθε απειλή ενάντια σε όσους μαθητές τώρα ή στο μέλλον αποφασίζουν να αγωνιστούν για ένα σχολείο και μια ζωή που δικαιούνται.

«Τα σχολεία μας είναι δημοκρατικά σχολεία και δεν τρομοκρατείται κανένα παιδί από τους εκπαιδευτικούς», δήλωσε απαντώντας ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος ωστόσο είπε ότι «μπορούν να υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις». Ο Κώστας Γαβρόγλου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην περίπτωση της μονοήμερης αποβολής με την οποία τιμωρήθηκαν μαθητές στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων, υποστηρίζοντας ούτε λίγο ούτε πολύ πως πρόκειται για εφαρμογή του κανονισμού, γιατί οι μαθητές έφυγαν από το σχολείο χωρίς να ενημερώσουν τον διευθυντή ή τους εκπαιδευτικούς τους! «Δεν αμφισβητώ με κανέναν τρόπο αντιθέσεις διευθυντών προς την απεργιακή κινητοποίηση. Δεν αμφισβητώ ότι θα υπήρχαν κάποια άτομα που θα εξέφρασαν - ενδεχομένως και με έναν τρόπο που δεν είναι πολύ παιδαγωγικός - την αντίθεσή τους σ' αυτά», δήλωσε σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του. Ο υπουργός Παιδείας επικαλέστηκε το ότι δεν υπήρξαν καταγγελίες προς το υπουργείο για τα περιστατικά (παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι υπήρξαν δημόσιες ανακοινώσεις εκπαιδευτικών και εργατικών σωματείων για κάποια από τα αναφερόμενα περιστατικά) και κάλεσε να γίνονται καταγγελίες στο υπουργείο και στις διευθύνσεις για ανάλογα κρούσματα από τις μαθητικές κοινότητες και τους συλλόγους γονέων.

«Το σχολείο δεν είναι μόνο για να μαθαίνει ορθογραφία ή εξισώσεις. Κατά τη γνώμη μας το σχολείο έχει ευρύτερο ρόλο, πρέπει να διαπαιδαγωγεί έναν άνθρωπο, με τέτοιο τρόπο ώστε ο ίδιος να γίνεται ο κύριος και ο πρωταγωνιστής της ζωής του», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ. Οπως σημείωσε, εκείνες τις μέρες στις οποίες αναφέρεται η Ερώτηση υπήρξαν κι άλλα κρούσματα τρομοκράτησης μαθητών, αναφέροντας ως ενδεικτική του κλίματος που επικράτησε σε αρκετά σχολεία, την παρέμβαση της Αστυνομίας ενάντια στην προσπάθεια και το δικαίωμα της ΚΝΕ να προπαγανδίζει τις κινητοποιήσεις, συζητώντας έξω από σχολεία με μαθητές στην Ξάνθη και στα Γιάννενα. Οπως σημείωσε στη δευτερολογία του ο βουλευτής του ΚΚΕ, «πραγματικά δημοκρατικό σχολείο είναι αυτό το σχολείο το οποίο θα επιτρέπει στους μαθητές να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις που οργανώνουν οι γονείς τους, τα σωματεία τους, το λαϊκό κίνημα, να συμμετέχουν και να αποφασίζουν οι ίδιοι τη συμμετοχή τους σε κινητοποιήσεις για το σχολείο τους, για τα προβλήματά τους, για τις συγχωνεύσεις που απ' ό,τι φαίνεται θα συνεχιστούν, για την έλλειψη βιβλίων, για την έλλειψη εκπαιδευτικών, για το ότι πληρώνουν τα ξενόγλωσσα βιβλία, για το ότι το κόστος των σπουδών είναι πια απαγορευτικό για πάρα πολλές λαϊκές οικογένειες».




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org