ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Σεπτέμβρη 2016
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Καβγάδισαν» για τα επιμέρους, συμφώνησαν στην επιχειρηματική δράση στην Παιδεία

Στον αντίποδα η θέση του ΚΚΕ για δωρεάν, δημόσια Παιδεία, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση, όπως τόνισε και ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής, στη χτεσινή συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας

Με τη σύμπλευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, της ΝΔ και όλων των άλλων αστικών κομμάτων, στην υπεράσπιση της δράσης των επιχειρηματικών ομίλων στην Παιδεία να κυριαρχεί, πέρα από επιμέρους διαφορές που αφορούν το πώς θα μοιραστεί η «πίτα», ψηφίστηκε χτες επί της αρχής και επί των άρθρων, από την πλειοψηφία της Ολομέλειας της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».

Το νομοσχέδιο κινείται στον αστερισμό των περικοπών των κονδυλίων για την Εκπαίδευση, στη βάση των μνημονίων, δηλαδή στην «εξοικονόμηση πόρων» σε βάρος των λαϊκών αναγκών, για λογαριασμό του κεφαλαίου. Περικοπές που ξεκινούν από την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού και φτάνουν μέχρι την Ειδική Αγωγή, ενώ όποιες ρυθμίσεις αφορούν την ελάχιστη υπεράσπιση κάποιων υποτυπωδών εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στα ιδιωτικά σχολεία, δεν είναι τίποτα άλλο από ...στάχτη στα μάτια προκειμένου να φανούν και κάποιες... διαφορές μεταξύ κυβέρνησης και αστικής αντιπολίτευσης.

Ετσι, για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, αντί για τη σταθερή χρηματοδότηση και την αύξηση των κονδυλίων και των κενών σε εκπαιδευτικούς, το νομοσχέδιο, ανάμεσα σε άλλα, προβλέπει την είσοδο διαφόρων ιδιωτικών φορέων, όπως ΜΚΟ, ιδρυμάτων, Εκκλησίας και κοινοτήτων, στους οποίους δίνεται η δυνατότητα ακόμα και ίδρυσης σχολείων. Προβλέπονται ακόμα η ίδρυση, κατάργηση ή συγχώνευση σχολικών μονάδων, ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών, αλλά και η εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Οσον αφορά την ιδιωτική εκπαίδευση, προβλέπεται κάποιος έλεγχος στις απολύσεις, ωστόσο δεν υπάρχει η πρόβλεψη για δυνατότητα σύναψης συμβάσεων με υψηλότερους μισθούς από τη σύμβαση που ισχύει και στο Δημόσιο, αύξηση ωραρίου στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, ενώ καταργείται και η διάταξη που απαγόρευε την ίδρυση φροντιστηρίων εντός των ιδιωτικών σχολείων. Με τις περικοπές που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων, το ενδεχόμενο και νέων απολύσεων εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία μένει ανοιχτό και βέβαια παραμένει ενεργό όλο το αντεργατικό πλαίσιο.

Εκεί που η κυβέρνηση δίνει «ρέστα» είναι η Ειδική Αγωγή, καθώς με τροπολογία ανοίγει το δρόμο για τη διάλυσή της σύμφωνα με τη στρατηγική της ΕΕ, που θεωρεί την Ειδική Αγωγή «δαπανηρή». Προβλέπει ότι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής που θα «περισσέψουν», με μερικά ταχύρυθμα σεμινάρια θα τοποθετούνται σε ειδικά σχολεία, με ό,τι σημαίνει αυτό τόσο για τα παιδιά όσο και για τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έχουν εξειδικευτεί στην Ειδική Αγωγή.

Η ΝΔ ψήφισε κατά, με τις διαφωνίες της να εστιάζονται, σύμφωνα με τον εισηγητή της, Μ. Χαρακόπουλο, κυρίως στις ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση. Η αγωνία της ήταν ότι το νομοσχέδιο «καθρεφτίζει την αρνητική στάση της κυβέρνησης έναντι του ιδιωτικού τομέα» και ότι θέλει να «μονιμοποιήσει» τους εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά σχολεία.

Καταψήφισε και η Χρυσή Αυγή, αφού κατά τον Π. Ηλιόπουλο «δεν υπάρχει μέριμνα για την εκπαίδευση στη Β. Ηπειρο». Πάντως, υπερασπίστηκε το «δικαίωμα» του Ελληνα «να πάει το παιδί του σε ιδιωτικό σχολείο». Ο αρχηγός δε της φασιστικής οργάνωσης, Ν. Μιχαλολιάκος, παρενέβη στην Ολομέλεια για να «επιτεθεί» στην κυβέρνηση για το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων Ιστορίας αφού δεν διδάσκεται στα σχολεία «η σφαγή του Μελιγαλά».

Με το «παρών» τοποθετήθηκαν ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι και Ενωση Κεντρώων. Το λόγο πήρε και ο πρόεδρος του τελευταίου, Β. Λεβέντης, για «εποικοδομητικές», όπως είπε, παρατηρήσεις όσον αφορά το νομοσχέδιο.

Η τοποθέτηση του ΚΚΕ

Το ΚΚΕ ευθύς εξαρχής είχε κάνει καθαρό ότι θα ψηφίσει «παρών», εξαιτίας κάποιων ελάχιστων θετικών ρυθμίσεων που βέβαια δεν αλλάζουν τον αντιλαϊκό χαρακτήρα του νομοσχεδίου. Οπως τόνισε ο ειδικός αγορητής του Κόμματος, Σταύρος Τάσσος, το νομοσχέδιο διαπνέεται συνολικά από την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, που είναι η προσαρμογή στις ανάγκες και την κερδοφορία του κεφαλαίου.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, ο οποίος για τη χτεσινή συζήτηση ορίστηκε ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κόμματος, επισήμανε ότι το νομοσχέδιο «έρχεται να προστεθεί ως κρίκος στην αλυσίδα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και σε βάρος της Παιδείας. Κινείται στη λογική της περικοπής των δαπανών για να εξασφαλιστούν χρήμα και κέρδη στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους». Ενώ χαρακτήρισε «φερετζέ» τις ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση «για να καλύψει την κοινή πλεύση ΝΔ - κυβέρνησης και να εμφανιστεί ως τάχα διαχωριστική γραμμή». Οπως υπογράμμισε, «η πραγματική διαχωριστική γραμμή», που δείχνει ότι όλα τα αστικά κόμματα κινούνται στο ίδιο πλαίσιο, είναι η θέση του ΚΚΕ για δωρεάν, δημόσια Παιδεία, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση.

Κάνοντας ξεχωριστή αναφορά στην Ειδική Εκπαίδευση σημείωσε ότι η κυβέρνηση, στη βάση των κατευθύνσεων της ΕΕ, «επιδιώκει να πετάξει τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στις τάξεις των γενικών σχολείων για να απαλλάξει το κράτος από τη "δαπανηρή" ανάγκη» και την «οδηγεί κατευθείαν στα χέρια ιδιωτών».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Ζητούν κάλυψη των αναγκών κόντρα στις μεθοδεύσεις για «πλεονάσματα»

Παράσταση διαμαρτυρίας χτες στο υπουργείο Παιδείας. Κάλεσμα διεκδίκησης της ικανοποίησης των πραγματικών αναγκών

Από τη χτεσινή κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας
Από τη χτεσινή κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας
Μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των σχολείων ζήτησαν χτες, με παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μόνιμοι και εργαζόμενοι με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, καταγγέλλοντας την προσπάθεια της κυβέρνησης να εμφανίσει πως όχι μόνο δεν λείπουν, αλλά και περισσεύουν εκπαιδευτικοί.

Κάλεσμα διεκδίκησης της Παιδείας που έχουν ανάγκη όλα τα παιδιά απηύθυναν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, δηλώνοντας πως ζητούμενο δεν μπορεί να είναι σήμερα αν θα ανοίξουν τα σχολεία, αλλά με τι όρους και προϋποθέσεις θα γίνει αυτό, και καλώντας σε διεκδίκηση της Παιδείας που είναι ανάγκη και δικαίωμα για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων κάθε σχολείου έχουν κληθεί από το υπουργείο να πραγματοποιήσουν άμεσα, σήμερα Πέμπτη, συνεδριάσεις για την κατανομή των τάξεων, στη λογική της απόφασής του για ορισμό «πλεονάζοντος» προσωπικού.

Ενόψει των σημερινών συνεδριάσεων, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής «Σωκράτης» και Ν. Ιωνίας - Ηρακλείου - Μεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης «Σεφέρης» καλούν τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν σε πνεύμα διεκδίκησης και σε αυτή την κατεύθυνση τους απευθύνουν πρόταση - σχέδιο απόφασης. Με αυτή, οι σύλλογοι δηλώνουν πως οι ρυθμίσεις που αλλάζουν το χαρακτήρα και καταργούν τα Τμήματα Ενταξης, που διπλασιάζουν από 7 σε 14 τον ελάχιστο αριθμό νηπίων για τη λειτουργία τμήματος, που εισάγουν περιορισμούς στην εγγραφή των παιδιών στα Ολοήμερα, αυξημένο διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων στο Δημοτικό, δυσκολεύουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου, είναι ρυθμίσεις που χτυπούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία και χιλιάδες μόνιμους σε συνεχή κινητικότητα.

Στην πρόταση αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:

«Στην ουσία, το υπουργείο μάς ζητά να συνεδριάσουμε και να αποφασίσουμε ποιοι συνάδελφοί μας θα μείνουν άνεργοι και ποιοι θα βγουν υπεράριθμοι και θα πάρουν το δρόμο της περιπλάνησης. Θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό και συναδελφικό να συνεδριάσουμε και να κάνουμε την οποιαδήποτε κατανομή τμημάτων χωρίς να έχουν έρθει στα σχολεία μας όλοι οι συνάδελφοι. Θεωρούμε, επίσης, ότι ούτε παιδαγωγικά σωστό ούτε συναδελφικά ηθικό είναι ένας συνάδελφος να διδάσκει μαθήματα άλλης ειδικότητας», επισημαίνεται μεταξύ άλλων στο σχέδιο απόφασης, ζητώντας μόνιμο διορισμό των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων που χρειάζονται για να καλυφτούν όλα τα κενά, να υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος για τη λειτουργία του Ολοήμερου, μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα και παραπέρα μείωση στα τμήματα που υπάρχουν διαγνώσεις για μαθητές που χρειάζονται ειδική παιδαγωγική στήριξη.

Τα ΔΣ των συλλόγων καλούν τους Συλλόγους Διδασκόντων να ενημερώσουν άμεσα τους Συλλόγους Γονέων σχετικά και να παλέψουν από κοινού για την κάλυψη των κενών στα σχολεία.

Καμιά αλλαγή για τους «αιώνιους φοιτητές»

Κατάργηση της διάταξης σύμφωνα με την οποία ο φοιτητής έχανε τη φοιτητική του ιδιότητα εάν δεν εγγραφόταν σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα, έφερε το υπουργείο Παιδείας, με τροπολογία που κατέθεσε στο νομοσχέδιο για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση που ψηφίστηκε χτες στη Βουλή. Σύμφωνα με αυτή, οι φοιτητές που έχασαν τη φοιτητική τους ιδιότητα λόγω της παραπάνω διάταξης μπορούν με αίτησή τους στη σχολή να επανεγγραφούν και να συνεχίσουν τη φοίτησή τους, χωρίς ο χρόνος της διακοπής να μετράει για την ανώτατη διάρκεια φοίτησης (ν+2) που προβλέπει ο νόμος - πλαίσιο.

Με δήλωσή του χτες, ο υπουργός Παιδείας διευκρίνισε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν αφορά τους λεγόμενους «αιώνιους φοιτητές», αλλά τους ενεργούς που για οποιοδήποτε λόγω δε γράφτηκαν σε δυο συνεχόμενα εξάμηνα. Εξάλλου, όλες οι διατάξεις του νόμου - πλαισίου που κάνουν αναφορά στην ανώτατη επιτρεπτή διάρκεια σπουδών τα ν+2 έτη (δηλαδή τα προβλεπόμενα έτη σπουδών προσαυξημένα κατά τέσσερα εξάμηνα) διατηρούνται κανονικά.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ