ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 1 Αυγούστου 2015
Σελ. /20
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«Ηλέκτρα» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου

Η περιοδεία της σε όλη την Ελλάδα

Η «Ηλέκτρα», μία από τις κορυφαίες τραγωδίες του Ευριπίδη, ξεκινά την περιοδεία της σε όλη την Ελλάδα, ύστερα από το πετυχημένο ανέβασμά της στο θέατρο «Badminton».

Την «Ηλέκτρα» σκηνοθετεί ο Σπύρος Α. Ευαγγελάτος, σπουδαίος δημιουργός, με 200 και πλέον σκηνοθεσίες - ανάμεσά τους 40 τραγωδίες. Με την «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη «αναμετράται» για πρώτη φορά. Τη μετάφραση υπογράφει ο Κ. Χ. Μύρης, το σκηνικό και τα κοστούμια ο Γιώργος Πάτσας, τη χορογραφία η Αντιγόνη Γύρα, τους φωτισμούς ο Λευτέρης Παυλόπουλος και την πρωτότυπη μουσική ο Γιάννης Αναστασόπουλος.

Τον ρόλο της Ηλέκτρας ερμηνεύει η Μαρίνα Ασλάνογλου και το ρόλο του Ορέστη ο Θανάσης Κουρλαμπάς. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους της παράστασης βρίσκονται, επίσης, η Μαρίνα Ψάλτη (Κλυταιμνήστρα), ο Θοδωρής Κατσαφάδος (Αγγελιαφόρος), ο Γιώργος Ψυχογιός (Γεωργός) και ο Γιάννης Βόγλης (Παιδαγωγός). Το θίασο πλαισιώνει ένας δεκαπενταμελής γυναικείος Χορός.

Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα

2 Αυγούστου: Νέα Μάκρη, Αμφιθέατρο Πολιτιστικού & Αθλητικού Πάρκου

3 Αυγούστου: Ραφήνα, Ανοιχτό Θέατρο Γυμνασίου - Λυκείου Ραφήνας

Η Μαρίνα Ασλάνογλου με τον Γιάννη Βόγλη
Η Μαρίνα Ασλάνογλου με τον Γιάννη Βόγλη
4 Αυγούστου: Χαλκίδα, θέατρο «Ορέστης Μακρής»

5 Αυγούστου: Ολυμπία, ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ (Φλόκα)

6 Αυγούστου: Αίγιο, Πολιτιστικό Κέντρο «Αλέκος Μέγαρης» Θέατρο «Γιώργος Παππάς»

7 Αυγούστου: Καλαμάτα, Θέατρο Κάστρου Καλαμάτας

19 Αυγούστου: Αλεξανδρούπολη, Θέατρο πάρκου Εγνατία

20 Αυγούστου: Κομοτηνή, θερινό Δημοτικό Θέατρο

21 Αυγούστου: Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

22 Αυγούστου Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

23 Αυγούστου: Σέρρες, Θέατρο ΤΕΙ

24 Αυγούστου: Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους

25 Αυγούστου: Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους

26 Αυγούστου: Γιάννενα, ΕΗΜ Φρόντζος

27 Αυγούστου: Κέρκυρα, Θέατρο Μον Ρεπό «Ρένα Βλαχοπούλου»

29 Αυγούστου: Αργος, Αρχαίο Θέατρο Αργους

1 Σεπτέμβρη: Μαρούσι, Χώρος Πολιτιστικών Εκδηλώσεων Αμαλιείου

2 Σεπτέμβρη: Κορυδαλλός, Δημοτικό Αμφιθέατρο Κυρυδαλλού «Θανάσης Βέγγος»

4 Σεπτέμβρη: Πειραιάς, Βεάκειο Θέατρο

5 Σεπτέμβρη: Παπάγου, Κηποθέατρο Παπάγου

7 Σεπτέμβρη: Αχαρνές, Δημοτικό Αμφιθέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» Λόφος Προφήτη Ηλία

9 Σεπτέμβρη: Πετρούπολη, Θέατρο Πέτρας

10 Σεπτέμβρη: Ηλιούπολη, Δημοτικό Θέατρο Αλσους «Δ. Κιντής»

11 Σεπτέμβρη: Βύρωνας, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη»

12 Σεπτέμβρη: Πάτρα, Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας

15 Σεπτέμβρη: Γαλάτσι, Αλσος Βεΐκου

16 Σεπτέμβρη: Αιγάλεω, Θέατρο «Αλέξης Μινωτής»

Ταξιδεύοντας με το πλοίο της ελληνικής ζωγραφικής

Συνεχίζεται, μέχρι και τις 16 Αυγούστου, η έκθεση ζωγραφικής που διοργανώνει η Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, σε συνεργασία με το Δήμο της Σύρου, στην Ερμούπολη, και συγκεκριμένα στην Πινακοθήκη Κυκλάδων. Η έκθεση, που εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Σύρος - Πολιτισμός 2015», έχει τίτλο «Ταξιδεύοντας με το πλοίο της ελληνικής ζωγραφικής» και φιλοξενεί έργα που προέρχονται αποκλειστικά από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης.

Το θέμα της έκθεσης, που στοιχίζεται στον αιγαιοπελαγίτικο χαρακτήρα του νησιού, ξεδιπλώνοντας κυρίως τη γοητευτική πτυχή της καλοκαιρινής ραστώνης, προσκαλεί το κοινό, κατοίκους και φιλοξενούμενους, να την επισκεφθούν ώστε να αποκτήσουν την ευκαιρία να γνωρίσουν μια από τις πιο χαρακτηριστικές εκφάνσεις της νεότερης ελληνικής εικαστικής τέχνης: Τη θαλασσογραφία. Μια θεματική που γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη από το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα και θεωρείται άμεσα συνδεδεμένη με τη ζωή του λαού μας, την ιστορία του και τα βιώματά του.

Η έκθεση «Ταξιδεύοντας με το πλοίο της ελληνικής ζωγραφικής», που εγκαινιάστηκε στις 3 Ιούλη, χωρίζεται σε τρεις ενότητες, οι οποίες καθορίστηκαν στη βάση χρονολογικών και μορφολογικών κριτηρίων. Στην πρώτη ενότητα περιλαμβάνονται έργα των μεγάλων θαλασσογράφων μας Κωνσταντίνου Βολανάκη, Βασιλείου Χατζή και Ιωάννη Αλταμούρα, στα οποία διαφαίνονται οι πρώτες επιδράσεις του ιμπρεσιονισμού.

Στη δεύτερη ενότητα στεγάζονται πίνακες καλλιτεχνών που επιχειρούν και επιτυγχάνουν να διαμορφώσουν τον πρώτο, αυθεντικό, ελληνικό «υπαιθρισμό», αντλώντας διδάγματα από τα μετα-ιμπρεσιoνιστικά κινήματα, ιδιαίτερα του Παρισιού. Κύριο μέλημα αυτών των εικαστικών είναι η απόδοση με χρώμα της ιδιαιτερότητας της ποιότητας του ελληνικού φωτός. Ως χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι του πρώιμου αυτού ελληνικού μοντερνισμού των αρχών του 20ού αιώνα αναφέρονται οι Κωνσταντίνος Μαλέας, Νικόλαος Λύτρας, Κωνσταντίνος Παρθένης, Μιχάλης Οικονόμου, και άλλοι.

Η τρίτη και τελευταία ενότητα αντιπροσωπεύεται από έργα τόσο παλαιότερων όσο και νεότερων καλλιτεχνών, που ανήκουν σε ποικίλα ρεύματα και τάσεις. Εκπρόσωποι ή επίγονοι της γενιάς του '30, όπως ο Νίκος Χατζηκυριάκος - Γκίκας, ο Γεράσιμος Στέρης και ο Αγήνωρ Αστεριάδης, συστεγάζονται στην τρίτη ενότητα με καλλιτέχνες όπως ο Θάνος Τσίγκος, ο Θεόδωρος Στάμος, ο Πάρις Πρέκας, ο Γιάννης Γαΐτης, ο Παναγιώτης Τέτσης, ο Κώστας Τσόκλης, που κατέθεσαν το προσωπικό τους στίγμα στη σύγχρονη ελληνική τοπιογραφία.

Η έκθεση λειτουργεί καθημερινά τις ώρες 11.00 - 13.00 και 19.00 - 22.30 ενώ παραμένει κλειστή την Κυριακή και τη Δευτέρα το πρωί.

Τμήμα αρχαίας οδού ήρθε στο φως στο Μεγάλο Καβούρι

Τμήμα αρχαίας αμαξιτής οδού μήκους 300μ. έφερε στο φως αρχαιολογική έρευνα, που διενήργησε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής Πειραιώς και Νήσων στην παραλία του Μεγάλου Καβουρίου, Βουλιαγμένης.

Το υπουργείο Πολιτισμού εξέδωσε Δελτίο Τύπου που ανάμεσα στα άλλα αναφέρει:

«Με βάση τα ευρήματα, την κεραμική και τα νομίσματα, διαπιστώνεται ότι ο δρόμος ήταν σε χρήση όλη τη διάρκεια του 4ου αι. π.Χ.

Η ανεύρεση του αμαξιτού αυτού δρόμου προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για την τοπογραφία, τον τρόπο οργάνωσης και το οδικό δίκτυο του αρχαίου δήμου των Αιξωνίδων Αλών, που ταυτίζεται γεωγραφικά με τις σύγχρονες Δημοτικές Ενότητες της Βούλας και της Βουλιαγμένης. Ο δρόμος στην πορεία προς τα ανατολικά πιθανότατα διασταυρωνόταν με την «Αστική Οδό», η οποία συνέδεε την Αθήνα με το Σούνιο. Η κεντρική αυτή αρτηρία των παράλιων δήμων Αλιμούντος, Ευωνύμου, Αιξωνής και Αιξωνίδων Αλών έχει εντοπιστεί και ανασκαφεί τμηματικά κατά τη διενέργεια σωστικών ανασκαφών. Σε ό,τι αφορά στην περιοχή της Βούλας έχει εντοπιστεί και ερευνηθεί κυρίως κατά μήκος της Λεωφόρου Βάρης στην περιοχή Πηγαδάκια. Η Αστική Οδός συναντούσε και την αρχαία παραλιακή οδό που «ακολουθούσε» την ακτή από το Φάληρο έως τη Βούλα. Τμήμα της οδού αυτής αποκαλύφθηκε το 2006 κατά τις εργασίες του τροχιόδρομου στη Βούλα, ενώ ο εντοπισμός νεκροταφείων κατά μήκος της σύγχρονης παραλιακής οδού και κυρίως στο ύψος του Δυτικού Αεροδρομίου επιβεβαιώνουν την πορεία της.

Το οδικό δίκτυο του αρχαίου δήμου των Αιξωνίδων Αλών ήταν ιδιαίτερα αναπτυγμένο και πέρα από τις προαναφερθείσες κεντρικές οδικές αρτηρίες υπήρχαν και δευτερεύουσες που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες μετακίνησης των Αλαιέων εντός των οικισμών, ενώ παράλληλα οδηγούσαν και στο σημαντικότερο ιερό του δήμου, το ναό του Απόλλωνος Ζωστήρος. Η αποκάλυψη του δρόμου στην παραλία του Καβουρίου είναι ιδιαίτερα σημαντική και φωτίζει πτυχές της οικονομικής και εμπορικής δραστηριότητας των κατοίκων και βέβαια της πολεοδομικής τους οργάνωσης».

«Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων»

«Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων» του Ευριπίδη είναι η καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που ανεβαίνει σε μετάφραση - σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Η παράσταση που θα περιοδεύσει σε πολλές πόλεις, θα παρουσιαστεί, στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, στις 7 και 8 Αυγούστου.

Ενα από τα δημοφιλέστερα κατά την αρχαιότητα έργα η «Ιφιγένεια εν Ταύροις» δεν έχει τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα την κατέτασσαν με ευκολία στις τραγωδίες. Γραμμένη σε μια εποχή ιδιαίτερα δύσκολη για την Αθηναϊκή Δημοκρατία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μια πρόταση ελπίδας και τρυφερής παρηγοριάς από μεριάς του Ευριπίδη. Πρόκειται για ένα έργο αριστοτεχνικής δόμησης γεμάτο λυρισμό, το οποίο στάθηκε σημείο αναφοράς στη μετέπειτα Ευρωπαϊκή ανθρωπιστική παράδοση και το Διαφωτισμό.

Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής. Δραματουργική επεξεργασία: Τάσος Αγγελόπουλος. Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού. Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ. Κίνηση - Χορογραφίες: Σοφία Πάσχου. Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου.

Διανομή με σειρά εμφάνισης: Αμαλία Μουτούση (Ιφιγένεια),Χρίστος Στυλιανού (Α΄ Αγγελιοφόρος),Γιώργος Χρυσοστόμου (Ορέστης),Μιχάλης Συριόπουλος (Πυλάδης),Γιώργος Κολοβός (Θόας),Αναστάσης Ροϊλός (Β΄ Αγγελιοφόρος),Αννα Καλαϊτζίδου (Αθηνά) καιΧρύσα Ιωαννίδου(Αγαλμα). Χορός: Ελευθερία Αγγελίτσα, Παντελής Βασιλόπουλος, Μομώ Βλάχου, Μάνος Γαλανής, Απόλλων Δρικούδης, Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Στεφανία Ζώρα, Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Μαρία Κωνσταντά, Αντώνης Μιχαλόπουλος, Μαριάννα Πουρέγκα, Αλεξία Σαπρανίδου, Ευτυχία Σπυριδάκη, Χρύσα Τουμανίδου, Ορέστης Χαλκιάς.

Ακολουθούν παραστάσεις σε Δίον, Αρχαίο Θέατρο (19/08), Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (26/08), Αθήνα, Παπάγου, Κηποθέατρο (29/08), Βύρωνα, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» (31/08), Παραλία Ελευσίνας, Παλαιό Ελαιουργείο (02/09), Πετρούπολη, Θέατρο Πέτρας (04/09), Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους (11 - 12/09).



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ