ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019
Σελ. /20
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Με αθλιότητες και «κοινωνικό αυτοματισμό» για το νέο γύρο επίθεσης

Eurokinissi

Σε μια απαράδεκτη και άκρως προκλητική δήλωση - χαρακτηρίζοντας «αποβράσματα» όσους χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ δίχως εισιτήριο - προέβη προχτές ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, επιστρατεύοντας τις γνωστές αθλιότητες του «κοινωνικού αυτοματισμού» που παρουσιάζουν ως αιτία της κατάστασης των αστικών συγκοινωνιών τους «λαθρεπιβάτες» και ενεργοποιούνται κάθε φορά που ετοιμάζεται ο επόμενος γύρος της αντιλαϊκής επίθεσης, στο πλαίσιο πάντα της πολιτικής της «απελευθέρωσης» που ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις και σε ό,τι αφορά τις μεταφορές.

Συγκεκριμένα ο υπουργός Υποδομών, ερωτηθείς για το πώς σκέφτεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να αντιμετωπίσει τη λαθρεπιβίβαση, δήλωσε: «Αυτό που σκεφτόμαστε να κάνουμε είναι κάτι το οποίο έχει συμβεί στη Γαλλία και την Αμερική, είναι να υπάρξει μια πολύ μεγάλη διαφημιστική καμπάνια για τους λεγόμενους τζαμπατζήδες. Το ζήτημα δεν είναι να έρθω εγώ να σε πιάσω, το ζήτημα είναι ότι ο ίδιος ο άνθρωπος που κάνει αυτή την πράξη πρέπει να νιώθει ως απόβρασμα της κοινωνίας. Δεν είναι δυνατόν να μπαίνουμε τσάμπα στο Μετρό».

Με την παραπάνω δήλωση ο Κ. Καραμανλής προετοιμάζει το έδαφος για τη νέα αντιλαϊκή επίθεση που έχει στα σκαριά η κυβέρνηση, αφού μετά τη «μεγάλη διαφημιστική καμπάνια» με την οποία αποσκοπεί να ...εμπεδωθεί ο χαρακτηρισμός του «αποβράσματος» σε όσους ασκούν «λαθρεπιβίβαση», επέρχονται σημαντικές αλλαγές στον τρόπο τιμολόγησης των εισιτηρίων.

Ηδη άλλωστε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, που αξιοποιούσε ανάλογα «επιχειρήματα» περί λαθρεπιβατών, όπως π.χ. στην περίπτωση του ΟΑΣΘ, είχε ετοιμάσει το σύστημα της λεγόμενης χιλιομετρικής χρέωσης, με την πρόφαση ότι έτσι θα δημιουργηθεί ένα πιο «δίκαιο» σύστημα τιμολόγησης των διαδρομών, με την αξία των εισιτηρίων να αυξάνεται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει ο επιβάτης.

Με δεδομένη τη «φιλολογία» που αναπτύσσεται τον τελευταίο καιρό σχετικά με τα οικονομικά του ΟΑΣΑ - κάτι ανάλογο με την προπαγάνδα περί «οικονομικής κατάρρευσης της ΔΕΗ» - δεν θα πρέπει να αποκλείεται η επιβολή αυξήσεων στα εισιτήρια στο εγγύς μέλλον, με πιθανότερο ενδεχόμενο αρχικά να καταργηθούν ορισμένες από τις ισχύουσες σήμερα ατέλειες, όπως η δωρεάν επιβίβαση ανέργων, ενώ δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται και το «κυνηγητό» και η μαζικοποίηση των προστίμων σε όσους αδυνατούν να πληρώσουν το ήδη τσουχτερό κόστος των μεταφορών.

Να υπενθυμίσουμε τις πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού, αρμόδιου για θέματα Μεταφορών, Γ. Κεφαλογιάννη, ο οποίος κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή είχε κάνει λόγο για χρέη του υπουργείου Εργασίας προς τον ΟΑΣΑ ύψους 137 εκατ. ευρώ, χρήματα που οφείλονται από τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, σημειώνοντας ότι «δεν προβλέφθηκε η εγγραφή των σχετικών δαπανών στις πιστώσεις του προϋπολογισμού του υπουργείου Εργασίας με αποτέλεσμα ο ΟΑΣΑ να μην εισπράττει νομίμως διεκδικούμενες οφειλές και να επιβαρύνεται με το πλήρες κόστος άσκησης της σχετικής κοινωνικής πολιτικής. Θα έλθουμε άμεσα σε συνεννόηση με το συναρμόδιο υπουργείο Εργασίας προκειμένου αυτό να μην επαναληφθεί». Ακόμη, για το ζήτημα των ελέγχων στα ΜΜΜ, είχε προαναγγείλει ότι «θα ενισχυθεί ο έλεγχος των εισιτηρίων με τους ελεγκτές των συγκοινωνιακών φορέων και, επιπλέον, θα εξετάσουμε τη δυνατότητα συνδρομής της Αστυνομίας στο πλαίσιο του σχετικού μνημονίου συνεργασίας που υπάρχει με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη»...

Κι όλα αυτά προετοιμάζονται τη στιγμή που τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας είναι σε άθλια κατάσταση, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό που έχει οδηγήσει σε τεράστια μείωση προσωπικού και σε απαξίωση του στόλου οχημάτων του ΟΑΣΑ. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην ΟΣΥ από τα 2.000 περίπου οχήματα, μπορούν να κινηθούν σήμερα λίγα περισσότερα από τα μισά, εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών, που πρακτικά σημαίνει ότι καθημερινά εκτελούνται τα μισά δρομολόγια στις γειτονιές της πρωτεύουσας. Αντίστοιχα τραγική είναι η κατάσταση και στον αριθμό των εργαζομένων, οι οποίοι εκτός από τις διαρκείς μειώσεις μισθών που έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια, ελέω μνημονίων, έχουν μειωθεί περίπου κατά το 1/3 από το 2009 με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εντατικοποίηση των ρυθμών εκτέλεσης του έργου τους.

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Στα όριά τους πληρώματα και πλοία

«Κανένα πρόβλημα», λέει ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος ετοιμάζει νέα προνόμια και χρήμα για τους εφοπλιστές

«Ζεστό» χρήμα με πρόσχημα τις άγονες γραμμές, αλλά και για την ανανέωση του στόλου τους, όπως και νέα προνόμια ετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ προς τους εφοπλιστές των επιβατηγών πλοίων, σύμφωνα με όσα ανέφερε χτες ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες. Ακόμα, ο ίδιος χαρακτήρισε ...«συνήθη, για αυτό και δεν θα σχολιάσω», όπως είπε, τα καθημερινά περιστατικά των βλαβών των ακτοπλοϊκών πλοίων που προειδοποιούν για την εκρηκτική κατάσταση που έχουν διαμορφώσει εφοπλιστές και κυβερνήσεις τους - με τη σημερινή να παραλαμβάνει επάξια τη σκυτάλη - στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε βάρος της ζωής των επιβατών και των ναυτεργατών.

Ο υπουργός έδωσε αυτή την προκλητική απάντηση, όταν ρωτήθηκε τι μέτρα θα πάρει για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, καθώς οι εφοπλιστές για την κερδοφορία τους έχουν μειώσει στο μισό τον ακτοπλοϊκό στόλο, μειώνουν διαρκώς τις οργανικές συνθέσεις (αριθμός πληρώματος), ενώ για να καλυφθούν τα κενά, τα πλοία - τα περισσότερα υποσυντήρητα και αρκετά υπερήλικα - εκτελούν ασταμάτητα δρομολόγια, με πολλά από αυτά να είναι κυριολεκτικά «οδύσσειες». Το αποτέλεσμα είναι πληρώματα και πλοία να έχουν φτάσει στα όριά τους.

Την ώρα που ο Γ. Πλακιωτάκης χαρακτήριζε «συνήθη» περιστατικά τις βλάβες και ουσιαστικά άφηνε να εννοηθεί ότι δεν πρόκειται να ληφθεί κανένα μέτρο για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, 26χρονος ναυτεργάτης είχε γλιτώσει την τελευταία στιγμή τη ζωή του όταν έσπασε κάβος στο ακτοπλοϊκό ταχύπλοο «SUPER EXPRESS» κατά τη διάρκεια απόπλου του από το λιμάνι της Μυκόνου με 391 επιβάτες. Ο κάβος «βρήκε» ωστόσο το ναυτεργάτη στο αριστερό πόδι, θρυψαλιάζοντας την κνήμη και την περόνη του. Το ίδιο πλοίο, μισή ώρα αργότερα, όταν κατέπλεε στο λιμάνι της Τήνου, του έπεσε στη θάλασσα ο αριστερός καταπέλτης από βλάβη στο υδραυλικό του σύστημα!

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι παρά το γεγονός πως το ναυτεργατικό ατύχημα έγινε στο λιμάνι της Μυκόνου, το πλοίο απέπλευσε κανονικά και ο τραυματίας ναυτεργάτης αποβιβάστηκε στο επόμενο λιμάνι της Τήνου, καθώς η ναυτιλιακή εταιρεία δεν είχε ...«καιρό για χάσιμο». Ο ναυτεργάτης, με την ειδικότητα ναύτη, μεταφέρθηκε αρχικά στο Κέντρο Υγείας του νησιού, ενώ λίγη ώρα αργότερα τον επιβίβασαν σε ταχύπλοο πλοίο για νοσοκομείο της Αθήνας καθώς η κατάσταση του ποδιού του κρίθηκε σοβαρή.

Ο υπουργός, ωστόσο, ήταν σαφής όσον αφορά τα μέτρα που ετοιμάζονται υπέρ των εφοπλιστών, αλλά και των μονοπωλίων που εκμεταλλεύονται τις λιμενικές υποδομές της χώρας. Οπως ανέφερε, «η ακτοπλοΐα την επόμενη περίοδο θα αντιμετωπίσει μεγάλες και σημαντικές προκλήσεις. Και αυτό αφορά κυρίως την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών δεδομένων από 1/1/2020» με τα αποθειωμένα καύσιμα. «Αυτό, είπε, είναι ζήτημα που σαφώς μας απασχολεί, διότι αντιλαμβανόμαστε όλοι τι αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχει όσον αφορά το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων», για να προσθέσει πως «το μόνο μέτρο που είχε προωθηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν η αύξηση του προϋπολογισμού για τις άγονες γραμμές, κάτι που και εμείς θα επανακαταθέσουμε», διαβεβαιώνοντας τους εφοπλιστές ότι «τα μέτρα θα είναι πολύ πιο καίρια και πολύ πιο άμεσα».

Να σημειωθεί εδώ ότι ο υπουργός έχει ήδη αναφέρει «την ανάγκη χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά της». Οσον δε αφορά τις επιδοτήσεις των εφοπλιστών για τις άγονες γραμμές, σύμφωνα με τις δηλώσεις του πρώην αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιού, ο οποίος με κομπασμό είχε αναφέρει ότι «η πολιτική μας δέσμευση, ακόμη και μέσα σε δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες, για συνεχή αύξηση του προϋπολογισμού των άγονων γραμμών, έχει ήδη γίνει πράξη», τα ποσά που δόθηκαν στους εφοπλιστές είναι: «85 εκατ. ευρώ για το 2016 και το 2017, 89 εκατ. ευρώ για το 2018, την τρέχουσα δηλαδή δρομολογιακή περίοδο και 91,5 εκατ. ευρώ για το 2019».

Ο Γ. Πλακιωτάκης ανέφερε ακόμα ότι άμεσα η κυβέρνηση θα προχωρήσει και την ιδιωτικοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών που άφησε στη μέση η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ηδη, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι σε εξέλιξη σχετική μελέτη που θα καθορίσει το μοντέλο (παραχώρηση, υποπαραχώρηση, πώληση πλειοψηφικού πακέτου κ.ο.κ.).

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΝΔ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Διευκολύνσεις στους επενδυτές για το ... προαπαιτούμενο καζίνο

Σε διευκολύνσεις προκειμένου να «περπατήσει» η κατασκευή καζίνο στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, ως προαπαιτούμενο για να συνεχιστεί η επένδυση, προχώρησε η κυβέρνηση της ΝΔ, πατώντας πάνω στο θεσμικό πλαίσιο της προηγούμενης κυβέρνησης. Η κυβέρνηση κατέθεσε σχετική τροπολογία η οποία αφορά το ύψος των κτιρίων και εγκαταστάσεων στο Ελληνικό.

Το ΚΚΕ καταψήφισε την τροπολογία.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στ. Πέτσας, μιλώντας χτες στο ρ/σ «ΣΚΑΪ» σκιαγραφώντας την πρεμούρα της κυβέρνησης να τρέξει τα συγκεκριμένα σχέδια για το Ελληνικό, είπε: «Για να προχωρήσει το έργο (...) έπρεπε να βγουν τρεις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. Εχουμε δεσμευτεί ότι αυτές οι ΚΥΑ - η μία για το Μητροπολιτικό Πάρκο, η άλλη για τις Ζώνες Ανάπτυξης και η άλλη για τις Ζώνες Πολεοδόμησης - θα βγουν μέχρι τις 10 Αυγούστου. Μόλις εκδοθούν θα μπορέσει να ξεμπλοκάρει το βασικό προαπαιτούμενο που είναι ο διαγωνισμός για το καζίνο. Είναι πάνω από 10 με 12 τα βήματα που έπρεπε να γίνουν για να βγει κάθε μία από αυτές τις ΚΥΑ».

Η συγκεκριμένη εξέλιξη προκάλεσε αντιπαράθεση ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, όμως, στην ουσία, η σημερινή κυβέρνηση «πάτησε» πάνω στις ρυθμίσεις που είχε θεσμοθετήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, διευκολύνοντας τους επιχειρηματίες να προχωρήσουν στην κατασκευή του καζίνο.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αντί να υβρίζει, ας φροντίσει να μειωθεί για τα λαϊκά στρώματα το κόστος μεταφοράς

Σε σχόλιό του για την τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή περί «αποβρασμάτων της κοινωνίας», το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:

«Η τοποθέτηση του νέου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Καραμανλή, ότι όποιος δεν πληρώνει το εισιτήριο του Μετρό θα πρέπει να νιώθει "απόβρασμα της κοινωνίας", είναι απαράδεκτη και προσβλητική.

Ο κ. Καραμανλής, αντί να υβρίζει, καλά θα κάνει να φροντίσει να μειωθεί το μεγάλο - και σε πολλές περιπτώσεις απαγορευτικό - κόστος που πληρώνουν για τις μεταφορές τους τα λαϊκά στρώματα, όπως επίσης να αντιμετωπιστούν οι υποβαθμισμένες υπηρεσίες και η εντατικοποίηση της δουλειάς των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, που δημιουργεί κινδύνους ακόμα και για την ασφάλεια των επιβατών».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ