ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Μάρτη 2013
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΙΚΟΝΙΟ - ΘΡΙΑΣΙΟ
Το εξπρές της ... κερδοφορίας
  • Εγκαινιάστηκε η γραμμή εξυπηρέτησης των πολυεθνικών
  • ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών: Να εμποδίσουμε την ιδιωτικοποίηση

Η νέα γραμμή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Ικόνιο

Eurokinissi

Η νέα γραμμή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Ικόνιο
Το πρώτο μέρος της κυβερνητικής φιέστας για τη συμφωνία των μονοπωλιακών ομίλων COSCO - Hewlett Packard» (ΗΡ), με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα φέρει την ...«ανάπτυξη», παίχτηκε χτες, με τα εγκαίνια της σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τις εγκαταστάσεις της COSCO που βρίσκονται στο Ικόνιο - τμήμα του λιμανιού του Πειραιά που παραχωρήθηκε στο κινεζικό μονοπώλιο - με το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Θριασίου. Σήμερα, στις 12 το μεσημέρι, το «θέατρο» θα συνεχιστεί με την υπογραφή πια της συμφωνίας COSCO - ΤΡΑΙΝΟΣΕ - HP για τη μεταφορά των εμπορευμάτων των μονοπωλίων, στην οποία θα παραβρεθούν ο πρωθυπουργός και οι συναρμόδιοι υπουργοί.

Σε ό,τι αφορά στη σιδηροδρομική γραμμή πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, καθώς η νέα γραμμή έχει μήκος 17 χλμ., κατασκευάστηκε για ταχύτητες 90 χλμ. την ώρα και διέρχεται από 10 σήραγγες και δέκα γέφυρες πολλών χιλιομέτρων. Είναι μία τεράστια υποδομή που φτιάχθηκε με χρήματα του ελληνικού κράτους, δηλαδή του λαού, και προσφέρεται για την αύξηση της κερδοφορίας της HP σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την COSCO. Το τι είδους «ανάπτυξη» θα φέρει για τους εργαζόμενους της χώρας το έχει δείξει ήδη η «επένδυση» της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Της παραδόθηκαν έτοιμες κρατικές υποδομές, «καθαρές» από εργασιακά δικαιώματα, για να τις μετατρέψει σε εργασιακό γκέτο, με εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα, όπου απαγορεύεται διά ροπάλου η συνδικαλιστική δράση. Κάθε κίνηση εργαζόμενου ελέγχεται με κάμερες, ενώ υπάρχουν παντού συρματοπλέγματα. Παράλληλα, υπέστησαν συντριπτικό πλήγμα οι αυτοαπασχολούμενοι και μικροί επαγγελματίες των οποίων οι δραστηριότητες ήταν συναφείς με το λιμάνι (ιδιοκτήτες φορτηγών, εκτελωνιστές, μικρές μεταφορικές εταιρείες κ.ά.).

Στα «εγκαίνια» της σιδηροδρομικής γραμμής παραβρέθηκαν ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκης, και ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης. Ο πρώτος δήλωσε ότι η συμφωνία δείχνει ότι «η Ελλάδα δεν το βάζει κάτω στην κρίση. Προχωρεί μπροστά και θα περάσει στο δρόμο της ανάκαμψης και της ανάπτυξης», σε βάρος βέβαια των εργαζομένων, ενώ ο Κ. Μουσουρούλης, κόντρα στην πραγματικότητα, ανέφερε ότι η εμπορευματική γραμμή «θα δώσει ανταγωνιστικότητα στις υποδομές που έχουν ήδη δημιουργηθεί και θα δημιουργήσει ανάπτυξη με ισχυρές θέσεις εργασίας».

Το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών

Στις αντιλαϊκές συνέπειες της συνεργασίας COSCO - ΤΡΑΙΝΟΣΕ - HP αναφέρεται ανακοίνωση του ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών.

Η κυβέρνηση, σημειώνει, πανηγυρίζει για «την παραχώρηση των κρατικών υποδομών στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Αυτή η σύμβαση θα αποτελέσει για τη συνέχεια την "προίκα" μαζί με τις επιβατικές μεταφορές και τα έργα υποδομής (που έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός) για την ολοκληρωτική ιδιωτικοποίηση - ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Είναι φανερό ότι αυτές οι συμφωνίες έχουν μοναδικό σκοπό την εξασφάλιση της κερδοφορίας για τους μονοπωλιακούς ομίλους.

Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα (...) πρέπει να απορρίψουν κατηγορηματικά τα ψευτοδιλήμματα και τις αυταπάτες που καλλιεργεί η κυβέρνηση ότι μέσα από το ξεπούλημα των υποδομών και τις ιδιωτικοποιήσεις θα έχουμε ανάπτυξη και θα ωφεληθούν οι εργαζόμενοι. Οι όποιες θέσεις εργασίας μπορεί να προκύψουν προσωρινά, θα είναι θέσεις απασχολήσιμων με μεροκάματα πείνας, χωρίς δικαιώματα και σταθερή δουλειά. Τις ιδιωτικοποιήσεις αυτές θα τις πληρώσει ακριβά ο ελληνικός λαός μέσα από τις αυξήσεις των εισιτηρίων, τιμολογίων, τη μείωση της ασφάλειας των δρομολογίων, την εγκατάλειψη των σιδηροδρομικών μεταφορών της περιφέρειας και τις απολύσεις εργαζομένων».

Στη συνέχεια το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών καλεί τους εργαζόμενους «να αντιδράσουν συνολικά ενάντια στις πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων και να διεκδικήσουν η ανάπτυξη στο Σιδηρόδρομο και στις μεταφορές να έχει αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των εργατικών και λαϊκών αναγκών, όχι όμως στα πλαίσια της σημερινής καπιταλιστικής ανάπτυξης αλλά μιας λαϊκής οικονομίας, όπου (...) όλοι οι στρατηγικοί τομείς της κοινωνίας - οικονομίας θα κοινωνικοποιηθούν, θα αποτελούν λαϊκή περιουσία και με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο θα λειτουργούν όχι για τα μονοπώλια αλλά για το λαό, για το συμφέρον της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων».


ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Τζάμπα περατζάδα στην πραμάτεια των μονοπωλίων

Χαριστική ρύθμιση απαλλαγής από ΦΠΑ για διακινούμενα εμπορεύματα. Κίνητρο για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών η διόγκωση του διαμετακομιστικού εμπορίου

Ειδικό καθεστώς ελεύθερης φορολογικής περατζάδας για τα διακινούμενα εμπορεύματα των μονοπωλίων, από την Ελλάδα στα άλλα κράτη της ΕΕ, αλλά και τρίτες χώρες, εγκαινιάζει η συγκυβέρνηση με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας. Η προκλητική νομοθετική ρύθμιση απαλλαγής από ΦΠΑ «φωτογραφίζει» μονοπώλια και επιχειρηματικές συμφωνίες όπως της Cosco με τη Hewlett-Packard για τη διακίνηση εμπορευμάτων προς την ΕΕ, με ενδιάμεση στάθμευση το λιμάνι του Πειραιά.

Ταυτόχρονα και συνδυασμένα, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ανακοίνωσε χτες τα προωθούμενα μοντέλα ιδιωτικοποίησης και επιχειρηματικής αξιοποίησης 12 λιμανιών της χώρας, με προτεραιότητα τους Οργανισμούς λιμένων Θεσσαλονίκης και Πειραιά. Με κράχτη την εφαρμοζόμενη εγκληματική πολιτική, τη διαμόρφωση καθεστώτος γαλέρας για τους εργαζόμενους, σχεδιάζουν την εκχώρηση των λιμενικών υποδομών είτε με την ενιαία παραχώρηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σε κάθε λιμάνι είτε σε επιμέρους τμήματα και σε «συνάρτηση της συνολικής στρατηγικής αξιοποίησης, του επιδιωκόμενου βαθμού ανταγωνιστικότητας και του επενδυτικού ενδιαφέροντος, που θα εκδηλωθεί». Πέρα από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, για πεσκέσι στους «επενδυτές» ετοιμάζουν και τα λιμάνια: Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Βόλου, Καβάλας, Ραφήνας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας.

«Ορεκτικό» για τους «επενδυτές» είναι και η χαριστική φορολογική ρύθμιση που προώθησε το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο την απόσπαση μέρους του διαμετακομιστικού εμπορίου.

Ειδικότερα:

-- Απαλλάσσονται από την καταβολή ΦΠΑ τα προς επανεξαγωγή εμπορεύματα που εκτελωνίζονται στα λιμάνια της χώρας. Η ρύθμιση αφορά στα μονοπώλια με έδρα σε άλλο κράτος (π.χ. Hewlett - Packard).

-- Αφορά μόνο σε πολύ μεγάλους «παίχτες» με αξία εισαγωγών τουλάχιστον στα 300 εκατ. ευρώ το χρόνο. Για πρόσθετη διευκόλυνση, κατά τα πρώτα 5 χρόνια «ένταξης στο καθεστώς αναστολής καταβολής του ΦΠΑ» το όριο προσδιορίζεται στα 120 εκατ. ευρώ το χρόνο.

-- Το καθεστώς της φορολογικής ασυλίας προβλέπεται για τα διακινούμενα εμπορεύματα, που, σε ποσοστό τουλάχιστον 90%, θα παραδοθούν σε άλλα κράτη της ΕΕ και τρίτες χώρες.

Ο εμπαιγμός έχει και συνέχεια καθώς η κυβερνητική τροπολογία προβλέπει τρόπους τάχα για την «παρακολούθηση» της διακινούμενης πραμάτειας των μονοπωλίων, για το κατά πόσο θα προωθηθούν στις αγορές του εξωτερικού ή παραμείνουν και πουληθούν μέσα στη χώρα. Σε κάθε περίπτωση, η ρύθμιση δίνει νέες δυνατότητες για κάθε είδους ενδοομιλικές συναλλαγές, για κάθε είδους φαινόμενα φοροδιαφυγής τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ΕΕ, σε συνέχεια των επίσημων, νομοθετικά κατοχυρωμένων απαλλαγών και άλλων διευκολύνσεων.


ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Η σημαία απαιτεί ... πάμφθηνους ναυτεργάτες

Ωμή πρόκληση των εφοπλιστών, που αξιώνουν διατήρηση της ανταγωνιστικότητας έναντι των ...αναδυόμενων ναυτιλιακών δυνάμεων

Δε χορταίνει με τίποτα το εφοπλιστικό κεφάλαιο, το οποίο εντείνει συνεχώς την επιθετικότητά του απέναντι στους ναυτεργάτες, αξιώνοντας και νέα προνόμια όπως φάνηκε από τα όσα αναφέρθηκαν χτες από τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμη, στη διάρκεια φιέστας που διοργανώθηκε από τον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη για την παρουσίαση των μέτρων απλοποίησης της διαδικασίας για τη νηολόγηση πλοίων στην ελληνική σημαία.

Ο υπουργός, αφού παρουσίασε τα σχετικά μέτρα ανέφερε ότι την επόμενη βδομάδα θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου, για το οποίο επιστράτευσαν τους ναυτεργάτες και προβλέπει την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, καταρχήν για τα κατώτερα πληρώματα στα ποντοπόρα πλοία. Εξαρθρώνει το ακτοπλοϊκό δίκτυο, μειώνει τις οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων και παραδίδεται το λιμενικό δίκτυο της χώρας στα μονοπώλια. Ο υπουργός, παρουσιάζοντας αυτά τα μέτρα, κάλεσε τους εφοπλιστές «να υψώσετε τη γαλανόλευκη σε όλα σας τα πλοία».

Ο Θ. Βενιάμης, παίρνοντας το λόγο και απαντώντας στον υπουργό, ανέφερε ότι η νηολόγηση πλοίων στην ελληνική σημαία είναι «πολύπλοκο θέμα», γιατί «πέρα από το νομοσχέδιο του υπουργείου», «χρειάζεται διάλογος με τους ναυτεργάτες, τους αξιωματικούς (....) και όλοι όσοι είναι εδώ ξέρουν καλά τι εννοώ». Και για να γίνει πιο σαφής πρόσθεσε: «Προϋπόθεση βιωσιμότητας της ελληνικής ναυτιλίας παραμένει η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας έναντι των συνθηκών του οξυτάτου ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει όχι μόνο από παραδοσιακά ναυτιλιακές χώρες, αλλά κυρίως από τις αναδυόμενες ναυτιλιακές δυνάμεις», όπως για παράδειγμα η Κίνα που οι ναυτεργάτες δουλεύουν για μια κούπα ρύζι.

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση που έχουν εξαπολύσει εφοπλιστές - συγκυβέρνηση απευθύνουν το κάλεσμα: «Με την πείρα των απεργιακών αγώνων να ανοίξει η συζήτηση σε κάθε χώρο δουλειάς, σε κάθε νησί, με τους εργαζόμενους, τους φτωχούς αγρότες, να μην υποκύψουμε στα αντεργατικά μέτρα κεφαλαίου κυβέρνησης, να συνεχίσουμε με καλύτερη οργάνωση, συσπείρωση δυνάμεων για την ανάπτυξη πολύμορφων αγωνιστικών κινητοποιήσεων, να μην προωθηθούν τα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης, διεκδικώντας την εφαρμογή των ΣΣΕ, να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους επί μήνες απλήρωτους ναυτεργάτες, υπογραφή και ανανέωση της ΕΓΣΣΕ και των κλαδικών Συμβάσεων», που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων, «να αποσυρθεί το νομοσχέδιο του ΥΝΑ».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ