ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Φλεβάρη 2018
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ελεύθερη είσοδος αυτήν την Κυριακή στην έκθεση με έργα του Γ. Βαρλάμου

Αυτήν την Κυριακή, 4 Φλεβάρη, η είσοδος θα είναι ελεύθερη στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο (Βασιλίσσης Σοφίας 22), που φιλοξενεί την έκθεση που διοργανώνει η ΚΕ του ΚΚΕ, με έργα του Γιώργη Βαρλάμου. Οργανωμένες ξεναγήσεις θα πραγματοποιηθούν στις 11 π.μ. και στη 1 μ.μ.

Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του γιορτασμού για τα 100χρονα του Κόμματος και για να τιμήσει τον μεγάλο μας εικαστικό, ο οποίος κληροδότησε με τη χειρόγραφη δημόσια διαθήκη του στο ΚΚΕ το εργαστήριο και το έργο του.

Στους δύο σχεδόν μήνες που λειτουργεί η έκθεση, την έχουν επισκεφθεί χιλιάδες και έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις! Ο επισκέπτης θα γνωρίσει ένα μέρος του πλούσιου έργου του Γ. Βαρλάμου, που είναι και αρκετά αντιπροσωπευτικό βέβαια, μιας και «κορμός» της έκθεσης είναι τα περίφημα αγριολούλουδα του Βαρλάμου. Παρουσιάζονται επίσης μερικά σχέδια του καλλιτέχνη από την περίοδο της δικτατορίας, καθώς και κάποια έργα του με θέμα τα Μετέωρα. Ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι και οι προθήκες με εργαλεία του, μήτρες ξυλογραφίας, μελέτες και σημειώσεις του. Τον επισκέπτη της έκθεσης, για να γνωρίσει τη ζωή και το έργο του Βαρλάμου, βοηθούν ιδιαίτερα και τα οπτικοακουστικά υλικά που προβάλλονται. Εκεί, βλέπει κανείς τον καλλιτέχνη σε διάφορες φάσεις της ζωής του, να δουλεύει μέσα στο εργαστήριό του και να μιλά για την τέχνη, το ρόλο της και τη συμβολή της στους αγώνες του λαού.

Η έκθεση λειτουργεί Τρίτη - Κυριακή, από τις 9.00 έως τις 16.00 και η γενική είσοδος είναι 4 ευρώ (υπάρχουν εξαιρέσεις).

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ
Συνεχίζουμε τον αγώνα για την κάλυψη των αναγκών

Σειρά ερωτημάτων θέτει το Σωματείο Εργαζομένων Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με αφορμή τον πρόσφατο εγκλωβισμό μελών της Παιδικής Χορωδίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) και ενηλίκων σε ανελκυστήρα της ΕΛΣ στο κτίριο των νέων εγκαταστάσεων του Κέντρου Πολιτισμού - Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».

Αφού εκφράζει αρχικά τη συμπαράστασή του στα παιδιά και τους γονείς τους, στις συναδέλφισσες της χορωδίας και στη μαέστρο για την ταλαιπωρία που υπέστησαν κατά τη διάρκεια του εγκλωβισμού τους (μιάμιση περίπου ώρα), σημειώνει τα εξής:

«Γιατί δεν υπήρχε ειδικό προσωπικό ασφαλείας μέσα στις κτιριακές εγκαταστάσεις όπου λειτουργεί πληθώρα ανελκυστήρων, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η επιχείρηση απεγκλωβισμού και όχι με τόσο μεγάλη καθυστέρηση (από τις 20.30 άρχισε η διαδικασία περίπου στις 21.40);

Ποιο πρωτόκολλο απεγκλωβισμού προβλέπει τη μη άμεση ειδοποίηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και επικουρικά του ΕΚΑΒ;

Γιατί η φύλαξη του Κέντρου Πολιτισμού δεν κατέβασε άμεσα τις μπάρες εισόδου για τη διέλευση του πυροσβεστικού οχήματος;

Γιατί σε έναν τέτοιο χώρο, δημοσίου ενδιαφέροντος, με μεγάλη προσέλευση κοινού όλων των ηλικιών, δεν υπάρχει συνεχής βάρδια ιατρών και νοσηλευτών;

Οσον αφορά την ανακοίνωση του Ιδρύματος Νιάρχου, εμείς οι εργαζόμενοι της Λυρικής ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνει αυτή η σύμβαση δωρεάς - παραχώρησης 100 χρόνων.

Ξέρουμε πολύ καλά ότι είμαστε φιλοξενούμενοι, με πολύ ακριβό μίσθωμα για τις υπηρεσίες φύλαξης, συντήρησης και καθαρισμού, σ' ένα κτιριακό συγκρότημα κατασκευασμένο μόνο για το "φαίνεσθαι", όπου και για την παραμικρή παρέμβαση βελτίωσης των χώρων θα πρέπει να πάρουμε την άδεια της ΑΕ του ΚΠΙΣΝ, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει αδιαφορία για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι.

Παράλληλα, η υποστελέχωση και οι προσλήψεις με το "σταγονόμετρο" και με ελαστικές σχέσεις εργασίας για την κάλυψη των συνεχώς αυξανόμενων αναγκών του Θεάτρου είναι αποτέλεσμα της "λογικής" του ότι όλα μεταφράζονται σε "κόστος που δεν το αντέχει η κοινωνία μας", όπως επικαλούνται συνέχεια οι διοικήσεις και τα υπουργεία. Χρήματα όμως βρίσκονται για τις επιχορηγήσεις των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, τις ανακεφαλαιώσεις των τραπεζών αλλά και για τις ΝΑΤΟικές μας υποχρεώσεις.

Τέλος, το αν είναι Δημόσιο η ΑΕ του ΚΠΙΣΝ. Αυτό είναι το νέο μοντέλο δημόσιων οργανισμών που προωθείται τα τελευταία χρόνια, κατ' απαίτηση του μεγάλου κεφαλαίου, με πολύ λίγους εργαζόμενους που θα έχουν μόνιμες σχέσεις εργασίας, με προγράμματα μαθητείας, με εργολαβικά κι εταιρείες για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, όπου θα εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των ιδιωτών. Η κατεύθυνση αυτή επιβεβαιώνεται με την κατ' επανάληψη παρέμβαση του Ιδρύματος Νιάρχου για παραγωγές εκτός προγραμματισμού των οργανισμών ΕΛΣ & ΕΒΕ, με μια απλή ειδοποίηση της τελευταίας στιγμής (βλέπε παραγωγή της Οπερας της Κίνας, ομιλία αρχηγών κρατών, εκδηλώσεις πρεσβειών κ.ά.).

Σ' αυτό το διαμορφωμένο κλίμα, οι εργαζόμενοι της ΕΛΣ έχουμε την υποχρέωση να συνεχίσουμε τον αγώνα μας για τήρηση των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας χωρίς οικονομικούς περιορισμούς αλλά και για προσλήψεις εργαζομένων με σταθερές σχέσεις εργασίας που να καλύπτουν τις αυξανόμενες ανάγκες του οργανισμού».

«Φθινοπωρινή Σονάτα» στο «Κεφαλληνίας»

Το 2018 κλείνουν 100 χρόνια από τη γέννηση του Ινγκμαρ Μπέρκμαν. Τον Σουηδό σκηνοθέτη, του οποίου η συνεισφορά στην τέχνη είναι γνωστή, θα τιμήσει το 2018 το «Teater Giljotin» στη Στοκχόλμη, ανεβάζοντας τη «Φθινοπωρινή Σονάτα».

Το «Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας» περιλαμβάνει στο ρεπερτόριό του τη «Φθινοπωρινή Σονάτα» και την παρουσιάζει σε μετάφραση από τα Σουηδικά του Ζάννη Ψάλτη. Πρόκειται για ένα έργο όπου ο Μπέργκμαν στοχάζεται για την αγάπη, πλάθοντας δύο χαρακτήρες: Την κόρη, της οποίας είναι εύκολο να αγαπήσει και δύσκολο να αγαπηθεί, και τη μάνα, της οποίας είναι εύκολο να αγαπηθεί και δύσκολο να αγαπήσει...

Παίζουν η Μπέττυ Αρβανίτη (Σαρλότ), η Δέσποινα Κούρτη (Εύα) και ο Δημήτρης Ημελος (Πάστωρ Βικτώρ).

Ο Αρης Τρουπάκης σημειώνει: «Παρακολουθούμε τη συνάντηση μιας μητέρας με την κόρη της, μετά από επτά ολόκληρα χρόνια που δεν είχαν δει η μία την άλλη. Η μητέρα, πιανίστα διεθνούς φήμης, με μια ζωή μακριά και πέρα από κάθε οικογενειακή δέσμευση, προσπαθεί να ξαναβρεί τη στοργή και την παρηγοριά που της λείπει στην αγκαλιά της κόρης της, αλλά η σχέση τους είναι από χρόνια βαθιά τραυματισμένη. Η κόρη, όσο κι αν θέλει, δεν μπορεί να κρύψει άλλο κλειδωμένα στα συρτάρια της τα παράπονα, την οργή, το μίσος, το θυμό που της έχει προκαλέσει η μητέρα της. Η διεκδίκηση γίνεται κι από τις δύο πλευρές όλο και πιο άγρια, πιο βαθιά και πιο ανελέητη. Ξεναγοί μας στη μοιραία επανένωση των δύο γυναικών είναι ο σύζυγος της κόρης, ένας σιγόφωνος άντρας που επιμένει να ελπίζει πως θα ξανακερδίσει τη χαμένη ευτυχία στο πλάι της γυναίκας του, και η μικρότερη αδερφή της, χτυπημένη από μια παραλυτική ασθένεια, που με τις άναρθρες κραυγές της τις καλεί και τις ξανακαλεί στο παιδικό της δωμάτιο. Εκεί που κάποτε ξέχασαν το πιο πονεμένο αλλά και πιο μονάκριβο κομμάτι του εαυτού τους».

Ο «Αρης» στη Μυτιλήνη

Dimitra Psichogiou DPS

Ο «Αρης» της Σοφίας Αδαμίδου, που συνεχίζει με επιτυχία τις παραστάσεις στον Τεχνοχώρο «Cartel», κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Σάββατο και Κυριακή στις 9 μ.μ., θα ταξιδέψει στη Μυτιλήνη, στις 7 Φλεβάρη, για μια παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης, στο πλαίσιο του 3oυ Μουσικοθεατρικού Φεστιβάλ Μυτιλήνης. Η παράσταση ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη. Στο ρόλο του Αρη ο Τάσος Σωτηράκης.

Ο Αρης, το «ΠΑΙΔΙ της Λιάκουρας, σπαθί του Γερανοβουνιού κι αητός της Γκιώνας», αυτός που δεν «ήξερε μαθές από χαρτιά και μπερδεμένα λόγια», αυτός που «με το σπαθί του γύρναγε του κόσμου τις σελίδες και διάβαζε ολόισια την καρδιά χωρίς πολλά τερτίπια, μ' ένα ΝΑΙ, μ' ένα ΟΧΙ», χρόνια φυλαγμένος στις καρδιές μας, στη σκέψη και στις συζητήσεις μας, «έρχεται» μ' ένα φανάρι αναμμένο, καλεσμένος μιας ανάγκης. Της ανάγκης του «θέλω», της ανάγκης του «μπορώ», της ανάγκης του «εμείς».

Η μουσική είναι των Villagers of Ioannina City (VIC) και το τραγούδι «Αρη μου», από ένα ποίημα της Αγλαΐας Κλάρα, μελοποίησε και ερμηνεύει η Ερωφίλη.

Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ γενική είσοδος και 10 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων). Προπώληση: Ταμείο Δημοτικού Θεάτρου. Πληροφορίες - κρατήσεις: 2310257218, 6932040527.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ