ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Φλεβάρη 2012
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Δρομολογείται νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολείων!

Αρχισε να δρομολογείται το δεύτερο μεγάλο κύμα συγχωνεύσεων σχολείων, που είχε προαναγγείλει το υπουργείο Παιδείας, παρά τη γενικευμένη αγανάκτηση και τα προβλήματα που δημιούργησαν (με εντονότερο αυτό της μεταφοράς των μαθητών) στα σχολεία, στους εκπαιδευτικούς και τις λαϊκές οικογένειες, οι χιλιάδες συγχωνεύσεις που αποφασίστηκαν πέρσι.

Η υφυπουργός Εύη Χριστοφιλοπούλου έβγαλε προχτές τη σχετική εγκύκλιο που απευθύνεται στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τους Δήμους της χώρας, με τίτλο «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2012-2013» και τους ζητάει να κάνουν σχετικές προτάσεις για τις αναγκαίες ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, προαγωγές και υποβιβασμούς σχολικών μονάδων. Αν και η εγκύκλιος έχει τον τυπικό χαρακτήρα (κάθε χρόνο αποστέλλεται σχετική εγκύκλιος για μεταβολές σχολικών μονάδων) είναι φανερό ότι προτρέπει για νέες γενικευμένες συγχωνεύσεις αναφέροντας αναλυτικά τα κριτήρια γι' αυτές, που παραμένουν τα ίδια με πέρσι. Ουσιαστικά πρόκειται για τα κριτήρια (εγκαταστάσεις των σχολείων, χιλιομετρικές αποστάσεις που τα χωρίζουν και καιρικές συνθήκες των περιοχών τους) με τα οποία επιβλήθηκαν πέρσι οι μαζικές συγχωνεύσεις και το πνεύμα παραμένει ίδιο και φέτος.

Μάλιστα στο τέλος της εγκυκλίου, εφιστά την προσοχή στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τους Δήμους: «Θα είναι καλό να εξασφαλίζεται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για (...) την αποφυγή των εκ των υστέρων διαμαρτυριών»... Είναι προφανές ότι η κατεύθυνση της κυβέρνησης είναι: Συγχωνεύστε - καταργήστε! Γιατί αν είχαν σκοπό να ιδρύσουν σχολεία, δεν θα διαμαρτυρόταν κανένας!

Επιπλέον η υφυπουργός λέει στους δήμους ότι: «Μαζί με τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα αποσταλούν βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τις λειτουργικές ανάγκες των προτεινόμενων προς ίδρυση σχολείων που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων δήμων». Δηλαδή, το πρωταρχικό κριτήριο για την ίδρυση ενός σχολείου δεν θα είναι οι ανάγκες του πληθυσμού ενός δήμου, αλλά το αν έχει τα απαραίτητα κονδύλια στα ταμεία του για να το λειτουργήσει!

Για το θέμα έβγαλε χτες ανακοίνωση το ΔΣ της ΔΟΕ, σπέρνοντας αυταπάτες πως η υπουργός τους είχε πει σε συνάντηση το Δεκέμβρη ότι δε θα υπάρξει νέος κύκλος συγχωνεύσεων - καταργήσεων, τη στιγμή που η υπουργός είχε δηλώσει τα αντίθετα στη Βουλή το καλοκαίρι και το φθινόπωρο είχε καλέσει δημόσια τους δημάρχους να κάνουν προτάσεις για το νέο κύμα συγχωνεύσεων. Το ΔΣ της ΔΟΕ ακόμα και τώρα, μετά την έκδοση της εγκυκλίου λέει ότι θα παρακολουθήσει το θέμα και θα αντιδράσει... εάν διαπιστώσει δυσμενή εξέλιξη, την ώρα που θα έπρεπε να προετοιμάζει εκπαιδευτικούς και γονείς για να αποτρέψουν ακόμα και σκέψεις νέων συγχωνεύσεων.

Θέλουν συλλόγους γονέων χωρίς πολιτικό περιεχόμενο

Απορρίφθηκε από το Πρωτοδικείο, αίτηση σύστασης Συλλόγου Γονέων, επειδή δήλωνε ότι θα διεκδικήσει ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο!

Ευθυγραμμισμένη με την προσπάθεια να απαλειφθεί κάθε φωνή που εναντιώνεται στην πολιτική του μαύρου μετώπου, να χωρέσει κάθε συλλογική διεκδίκηση στα μέτρα της πολιτικής τους, είναι η πρόσφατη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθήνας που απορρίπτει αίτηση σύστασης Συλλόγου Γονέων επειδή στο καταστατικό του μιλά για διεκδίκηση «ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου» και «μιας αληθινά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης με ισότιμα τμήματα και σχολές».

Κατά τα προβλεπόμενα από την τυπική διαδικασία, η προσωρινή διοικούσα επιτροπή του Συλλόγου Γονέων 2ου Λυκείου Πόρτο Ράφτη - Μαρκόπουλου υπέβαλε στο Πρωτοδικείο το Καταστατικό του για έγκριση. Το πρωτοδικείο, με την απόφασή του (11 Γενάρη 2012) απαντά μεταξύ άλλων ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία του Καταστατικού «επιβάλλουν την υποστήριξη ενός υποδείγματος οργάνωσης της Παιδείας που αποκλίνει σημαντικά από το ιστορικά καθιερωμένο εδώ και δεκαετίες πλέον και προβλεπόμενο από τις οικείες νομικές διατάξεις σύστημα διάρθρωσης της εκπαίδευσης στη χώρα μας». Κρίνει δε, ότι «οι διατάξεις αυτές του Καταστατικού στερούν ανεπίτρεπτα από την πλειοψηφία των μελών του συλλόγου τη νόμιμη δυνατότητα να αποφασίσουν, να προωθήσουν, στα πλαίσια λειτουργίας του συλλόγου, ένα διαφορετικό από το από αυτές επιβαλλόμενο σύστημα οργάνωσης της εκπαίδευσης». Ζητά να προσκομιστεί «νέο καταστατικό του σωματείου, με χρονολογία και υπογεγραμμένο από τα ιδρυτικά του μέλη, από το οποίο θα έχουν απαλειφθεί α) από τη διάταξη του άρθρου 2 στοιχείο 2 του προσκομισθέντος καταστατικού η φράση "ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου", και β) από τη διάταξη του άρθρου 2 στοιχείο 6 αυτού η φράση "μιας αληθινά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης με ισότιμα ιδρύματα, τμήματα και σχολές", όπως ειδικότερα ορίζεται στο διατακτικό της παρούσας».

Η αντιμετώπιση που είχε ο Σύλλογος από το Πρωτοδικείο είναι ενδεικτική της πανταχού παρούσας προσπάθειας να συμβιβαστεί ο λαός με την πραγματικότητα που του διαμορφώνουν, σε μία περίοδο μάλιστα έντασης της επίθεσης στα δικαιώματά του. Μαρτυρά την αγωνία της αστικής τάξης να μην «ξεφύγουν» οι διεκδικήσεις του λαού από το «ιστορικά καθιερωμένο» και «προβλεπόμενο από τις οικείες νομικές διατάξεις», όπως αναφέρεται στη συγκεκριμένη περίπτωση για το ταξικό, αναχρονιστικό και πίσω από τις πραγματικές ανάγκες εκπαιδευτικό σύστημα.

Η απόφαση είναι ενδεικτική και του πώς θέλουν τους συλλόγους γονέων: Σαν διεκπεραιωτές υποχρεώσεων που η πολιτεία θα έπρεπε να καλύπτει, να αγοράζουν χαρτιά υγείας, να βάφουν τα σχολεία, να αποτελούν ένα χόμπι και όχι μέσο συλλογικής διεκδίκησης, χωρίς όραμα και στόχους πάλης.

«Μαθήματα» από το μεγάλο κεφάλαιο

Στην κατεύθυνση της προώθησης της «επιχειρηματικότητας» στην εκπαίδευση εντάσσεται ο διαγωνισμός που διοργανώνεται για μαθητές των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, ηλικίας 15-18 ετών, από το Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων» (ΣΕΝ - ιδρύθηκε από το ΣΕΒ).

Μαθητές θα κληθούν να «συνεργαστούν στο πλαίσιο ομάδων, ώστε να επιλύσουν με πρωτοποριακό τρόπο ένα πρόβλημα επιχειρηματικής φύσης». Πρόκειται για μια πρωτοβουλία απευθείας από τις επιχειρήσεις, με μεσάζοντα το υπουργείο Παιδείας και στόχο τις συνειδήσεις των νέων. Αλλωστε, το υπουργείο δε σταματά να δηλώνει ότι στόχος του είναι η προώθηση της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση. Αποτελεί βασικό άξονα της ιδεολογικοπολιτικής παρέμβασης της άρχουσας τάξης στη νεολαία, με στόχο να διαμορφώσει συνειδήσεις στα μέτρα του συστήματος, να «χτίσει» προσωπικότητες που θα ταυτίζουν τα συμφέροντά τους με εκείνα των μεγαλοκαπιταλιστών.

Μέσα από συγκεκριμένα προγράμματα, μάλιστα, το μεγάλο κεφάλαιο αναλαμβάνει «αυτοπροσώπως» να «διαπαιδαγωγήσει» σε αυτή την κατεύθυνση. Ο διαγωνισμός διεξάγεται σε συνεργασία με το πρόγραμμα «Leonardo Da Vinci» της ΕΕ (για την επαγγελματική κατάρτιση), τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Junion Achievement Europe (που φτιάχτηκε από επιχειρήσεις για προώθηση της επιχειρηματικότητας) και θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του κολεγίου Athens Information Technology. Τις επιχειρηματικές ιδέες των μαθητών θα αξιολογήσει επιτροπή αποτελούμενη από στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς, του Athens Information Technology, της «ΑΒ Βασιλόπουλος» και μέλη του ΔΣ του ΣΕΝ, ενώ μια σειρά επιχειρήσεις είναι χορηγοί του διαγωνισμού.

Στο πλαίσιο της προώθησης της επιχειρηματικότητας, το υπουργείο Παιδείας παροτρύνει τα σχολεία να συνεργαστούν με το Σωματείο Επιχειρηματικότητα Νέων. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, η αρμόδια διεύθυνση Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων ενημερώνει για τα προγράμματά του: «Η συνεργασία είναι δυνατόν να έχει το χαρακτήρα συμπληρωματικής δραστηριότητας στο πλαίσιο εφαρμογής του θεσμού του ΣΕΠ, στα προγράμματα "Αγωγής Σταδιοδρομίας", στα μαθήματα "Οικιακή Οικονομία", "Αρχές Οικονομίας", "Τεχνολογίας" καθώς και στο πλαίσιο της "Ερευνητικής Εργασίας (Project)" (για τα ΕΠΑΛ στα αντίστοιχα μαθήματα)», αναφέρει σε έγγραφο προς τα σχολεία (26.9.2011).

ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Με το θερμόμετρο στο μηδέν ... έμειναν χωρίς καλοριφέρ!

Αποχή από τα μαθήματα έκαναν οι μαθητές

Σε αποχή από τα μαθήματά τους προχώρησαν χτες το πρωί οι μαθητές στο Μουσικό Γυμνάσιο - Λύκειο Ιωαννίνων απαιτώντας να έχουν θέρμανση! Στο παραπάνω σχολείο χτες τα καλοριφέρ δεν άναψαν καθόλου, με αποτέλεσμα να επικρατεί παγωνιά στις αίθουσες, πόσο μάλλον που στην πόλη επικρατούν θερμοκρασίες κοντά ή και κάτω από το μηδέν, ιδίως τις πρωινές ώρες. Οι μαθητές απέναντι σε αυτή την κατάσταση που στερεί από το σχολείο ακόμη και στοιχειώδεις λειτουργικές ανάγκες αντέδρασαν και προχώρησαν σε αποχή από τα μαθήματά τους, διεκδικώντας να ανάψουν τα καλοριφέρ. Η διεύθυνση του σχολείου ισχυρίστηκε ότι λόγω της παλαιότητας στη δεξαμενή δεν έγινε αντιληπτό ότι το σχολείο δεν έχει πετρέλαιο..., ενώ η κινητοποίηση των μαθητών αντιμετωπίστηκε με την απειλή των απουσιών! Τελικά οι μαθητές επέστρεψαν στις παγωμένες αίθουσες αφού πρώτα απέσπασαν δέσμευση ότι θα γίνει εφοδιασμός του σχολείου με πετρέλαιο σήμερα.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ