Συγκέντρωση διαμαρτυρίας γονιών με τη συμμετοχή και συμπαράσταση εργαζομένων, το περασμένο Σάββατο
Στη συγκέντρωση συμμετείχαν, επίσης, εργαζόμενοι από το Πνευματικό Κέντρο του δήμου και ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος (Παράρτημα Χαϊδαρίου) που διαμαρτύρονται για τις συρρικνώσεις τμημάτων και δραστηριοτήτων του Πνευματικού Κέντρου λόγω των μαζικών απολύσεων συμβασιούχων στις οποίες προχώρησε πριν από λίγο καιρό η δημοτική αρχή Χαϊδαρίου.
Γονείς, νήπια, εργαζόμενοι και κάτοικοι του Χαϊδαρίου με πανό στα χέρια, φωνάζοντας συνθήματα, όπως: «Οχι αυξήσεις στους Παιδικούς Σταθμούς, στο Μνημόνιό σας θα βάλουμε φραγμούς» και «Ο πολιτισμός δεν είναι προϊόν και δεν προσφέρεται για αύξηση κερδών», πραγματοποίησαν πορεία στην οδό Καραϊσκάκη, καλώντας τους κατοίκους σε ξεσηκωμό ώστε να σταματήσουν τα σχέδια της δημοτικής αρχής και να παλέψουν μαζί για τη διατήρηση όλων των σύγχρονων κοινωνικών δομών που θα λειτουργούν με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες.
Κατέθεσαν κοινό ψήφισμα στο Δημαρχείο, απαιτώντας:
Λίγο νωρίτερα, μιλώντας στους συγκεντρωμένους, η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων των Παιδικών Σταθμών Χαϊδαρίου, Αγγελική Γκούσκου, τόνισε ότι οι γονείς μέσα από τις γενικές συνελεύσεις που πραγματοποίησαν έλαβαν την απόφαση να τηρήσουν στάση απειθαρχίας και ανυπακοής στην απόφαση του δήμου για αυξήσεις στα τροφεία των παιδικών σταθμών. Και πρόσθεσε: «Αυτό που θέλουμε να τονίσουμε σαν Σύλλογος Γονέων είναι ότι πέρα από τις αυξήσεις στα τροφεία, αυτό που μας απασχολεί είναι η συνολικότερη προσπάθεια της δημοτικής αρχής να υποβαθμίσει μια σειρά κοινωνικές παροχές και δικαιώματα προχωρώντας σε εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση».
Σε άλλο σημείο, η πρόεδρος του Συλλόγου είπε: «Σε αυτόν τον αγώνα παλεύουμε να έχουμε μαζί μας και τους εργαζόμενους στην Προσχολική Αγωγή. Παλεύουμε συνολικά όλοι οι εργαζόμενοι να έχουν μόνιμη και σταθερή δουλειά, γιατί αυτό σημαίνει καλύτερες συνθήκες για τα παιδιά μας μέσα στους παιδικούς σταθμούς». Τέλος, η Α. Γκούσκου τόνισε ότι οι γονείς και οι εργαζόμενοι - μέσα και από αυτόν τον αγώνα - πρέπει να βγάλουν κρίσιμα πολιτικά συμπεράσματα για το τι σημαίνει πραγματικά «Καλλικράτης».
Από το Παράρτημα Χαϊδαρίου του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου, ο Δημήτρης Πετρίδης τόνισε ότι η απόφαση της διοίκησης του δήμου να απολύσει το προηγούμενο διάστημα περίπου 45 συμβασιούχους του δήμου είχε σαν συνέπεια την αναστολή λειτουργίας του Μουσικού Τμήματος και της Φιλαρμονικής του δήμου. Και συμπλήρωσε ότι η δημοτική αρχή συρρικνώνει ή καταργεί κοινωνικές δομές οδηγώντας σε εγκατάλειψη κάθε πολιτιστική δραστηριότητα, αλλά και την ανάγκη των εργαζομένων σε αυτές. Τέλος, επεσήμανε ότι ο Σύλλογος διεκδικεί άμεση επαναπρόσληψη και μονιμοποίηση των συμβασιούχων στο δήμο.
Την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη στον αγώνα των γονιών και των εργαζομένων εξέφρασαν επίσης, με χαιρετισμό τους, η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων Χαϊδαρίου και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαϊδαρίου.
-- Η Τράπεζα Πειραιώς έχει συνολικό ενεργητικό 1,7 δισ. ευρώ και διαθέτει 48 καταστήματα. Οι καταθέσεις φθάνουν το 1,3 δισ. ευρώ ενώ τα δάνεια που έχει χορηγήσει ανέρχονται σε 817 εκατ. ευρώ.
-- Η Εθνική Τράπεζα διαθέτει 16 καταστήματα.
-- Η τσιμεντοβιομηχανία «Τιτάνας» έχει δυο εργοστάσια παραγωγής τσιμέντου στο Beni Suef και στην Αλεξάνδρεια. Οι συνολικές πωλήσεις των δυο μονάδων της στην περιοχή φθάνουν τα 272 εκατ. ευρώ ενώ τα λειτουργικά κέρδη φθάνουν τα 102 εκατ. ευρώ.
-- Ο «όμιλος Βαρδινογιάννη» δραστηριοποιείται στον τομέα εξόρυξης πετρελαίου σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Gaz de France και Shell (Γαλλικές). Επίσης ο όμιλος δραστηριοποιείται και στις ναυλώσεις πλοίων.
-- Τα «Ελληνικά Πετρέλαια ΑΕ» στα οποία συμμετέχει και ο όμιλος Λάτση, έχουν άδεια παραχώρησης για Ερευνα και Παραγωγή υδρογονανθράκων στην περιοχή West Obayed στην Δ. Ερημο.
-- Η «Pyramids Paper Mill» του ομίλου Ζερίτη (χαρτοποιία Θράκης) έχει εργοστάσιο παραγωγής.
-- Η εταιρεία τροφίμων «Chipita» του ομίλου Ολαγιάν.
-- Η «Intralot Egypt», θυγατρική της «INTRACOM», που πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία με τα Αιγυπτιακά Ταχυδρομεία για την δημιουργία και οργάνωση ενός σύγχρονου εθνικού συστήματος παροχής τυχερών παιχνιδιών στην Αίγυπτο.
-- Ο όμιλος Κοπελούζου που έχει μεγάλες επενδύσεις στην αιολική ενέργεια καθώς και συνεργασία με την αιγυπτιακή κρατική Εταιρεία Φυσικού Αερίου EGAS για μεταφορά φυσικού αερίου στην Κρήτη, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από τη ΔΕΗ για παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.
-- Ο Ομιλος Λάτση με εταιρεία τεχνικών έργων.
-- Η εταιρεία ελληνικών συμφερόντων «Chandris Lines» έχει συνεργασία με την EGAS (κρατική εταιρεία φυσικού αερίου) για τη μεταφορά συμπιεσμένου αερίου με ειδικά πλοία.
-- Εργοστάσιο διαθέτει και η βιομηχανία χρωμάτων «Er-Lac».
Ευαισθητοποιεί, συγκινεί και προβληματίζει όχι απλά για την τολμηρή αποκάλυψη της σύγχρονης εφιαλτικής πραγματικότητας, αλλά προπαντός για το επίκαιρο θέμα που πραγματεύεται: τη συντριβή του ανθρώπου που - έχοντας εξαργυρώσει αρχές και ιδανικά στο σύστημα της μονοπωλιακής κυριαρχίας - συνειδητοποιεί μέσα από μια μακρόχρονη και βασανιστική πορεία αλλεπάλληλων συγκρούσεων, την ενοχή του απέναντι στην κοινωνία, αλλά και το ανεπίστρεπτο της προσωπικής ζωής που κάποτε είχε ονειρευτεί.
Με άλλα λόγια, η ταινία ανατρέπει την ψευδαίσθηση ότι με ατομικό τρόπο και τους αναπόφευκτους συμβιβασμούς μπορεί κανείς να «ευτυχήσει» μέσα στη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα. Αναπόδραστα η επιλογή του δρόμου της ενσωμάτωσης και της εξαγοράς ισοδυναμεί με θάνατο. Ο ηθικός και κοινωνικός αυτός θάνατος είναι μάλιστα τρισχειρότερος από το φυσικό, στο εκτελεστικό απόσπασμα ή κάτω απ' τους τροχούς των πληρωμένων απ΄ τις πολυεθνικές δολοφόνων, γιατί είναι θάνατος αργός και ταπεινωτικός.
Και μόνο για το αφυπνιστικό του περιεχόμενο το έργο αυτό αξίζει να προσεχθεί και το διαπαιδαγωγητικό του μήνυμα να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους αποδέκτες. Πλούσια σε συναίσθημα η μουσική του Λουκά Θάνου, υπογραμμίζει εύστοχα το καταστάλαγμα της ταινίας.
Μπροστά σε μια τέτοια προσπάθεια θα ήταν μεμψιμοιρία να σταθεί κανείς στις όποιες τεχνικές ατέλειες της ταινίας και σε ανόμοιες συγκρίσεις της με χολιγουντιανές υπερπαραγωγές. Μακάρι να υπήρχαν κι άλλοι Ελληνες σκηνοθέτες που, δίχως κρατική χρηματοδότηση και εύνοια, θα είχαν το θάρρος να εξετάσουν και να αναδείξουν με ανάλογη ματιά, θέματα χρήσιμα για το λαό, ειδικά στις μέρες μας που εκτός από νέα βάσανα μπορούν να κυοφορήσουν και νέες συνειδήσεις. Δυστυχώς, όμως, η τέχνη και του κινηματογράφου μονοπωλείται από την αστική ιδεολογία και αισθητική. Προσπαθεί δηλαδή να σκεπάσει τον ιδεολογικό παρεμβατισμό, τη γύμνια και τον αναχρονισμό του περιεχομένου της με τον εντυπωσιασμό της μορφής. Μιαν απονάρκωση που την πληρώνουμε μάλιστα πανάκριβα, καθώς βασίζεται «σε προϋπολογισμούς που θα έσωζαν την Ελλάδα από κάμποσες δόσεις του χρέους της», όπως εύστοχα υπογραμμίζεται σε μια από τις πολλές θετικές κριτικές του κοινού για την ταινία.
Οι κινηματογράφοι με τρεις κανονικές προβολές της ταινίας είναι οι παρακάτω: 1) ODEONKOSMOPOLIS Μαρούσι 2)ODEONSTARCITY Λ. Συγγρού και 3) ΒΑΡΚΙΖΑ.