ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Νοέμβρη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΛΑΪΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ - ΦΟΡΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Διεκδικούν φτηνές και αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες

Παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα στις 11 το πρωί στο υπουργείο Μεταφορών, σε συνέχεια της χτεσινής συγκέντρωσης

«Οχι στις μπάρες και τον εκφοβισμό, φτηνές συγκοινωνίες για όλο το λαό» απαίτησαν μέλη των Λαϊκών Επιτροπών Αγ. Αναργύρων - Καματερού, Ιλίου και Πετρούπολης, μαζί με σωματεία και άλλους μαζικούς φορείς της περιοχής που συγκεντρώθηκαν χτες το απόγευμα στην κεντρική πλατεία του Ιλίου. Στην κινητοποίηση παραβρέθηκε και ο δήμαρχος Πετρούπολης Βαγγέλης Σίμος.

Το πρόβλημα με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στα δυτικά προάστια έχει οξυνθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια και «έρχεται να προστεθεί σε όλα τα άλλα προβλήματα που βιώνουν οι εργαζόμενοι», όπως είπε κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του στη συγκέντρωση ο Σοκόλ Ντέτε, εκ μέρους του Συνδικάτου Οικοδόμων της περιοχής.

Τις τεράστιες ελλείψεις σε οχήματα, ανταλλακτικά και προσωπικό, τη μείωση των δρομολογίων και την εντατικοποίηση των ρυθμών εργασίας των εργαζομένων στις δημόσιες συγκοινωνίες υπογράμμισε στην ομιλία του ο Γ. Βαρδάκης, εκπροσωπώντας τη Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ.

Παράλληλα με την περιγραφή των άσχημων συνθηκών που επικρατούν στις συγκοινωνίες των δυτικών προαστίων, ο Ανδ. Μιχαλάκης, εκ μέρους της Λαϊκής Επιτροπής Αγ. Αναργύρων - Καματερού, κάλεσε τους συγκεντρωμένους να εντείνουν την πάλη τους για: Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%, δωρεάν μετακίνηση για τους εργαζόμενους τις ώρες αιχμής, δωρεάν μετακίνηση ανέργων, μαθητών και σπουδαστών, ειδική μέριμνα για την εξυπηρέτηση ηλικιωμένων και ΑμΕΑ, σύνδεση των περιοχών με το Μετρό, σύνδεση των γειτονιών μεταξύ τους με τοπικά δρομολόγια, κρατική επιχορήγηση για την επισκευή και ανανέωση του στόλου των οχημάτων, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα.

Οι Λαϊκές Επιτροπές και οι άλλοι μαζικοί φορείς διοργανώνουν σήμερα παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μεταφορών, στις 11 το πρωί.

ΤΕ ΚΙΛΚΙΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να καταργηθούν όλα τα διόδια

Ανακοίνωση με αφορμή την κατασκευή σταθμού διοδίων στους Ευζώνους

Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη δημιουργία σταθμού διοδίων στους Ευζώνους του δήμου Παιονίας της ΠΕ Κιλκίς. Η κατασκευή του σταθμού προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς καθώς προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος Νοέμβρη.

Η κατασκευή του σταθμού διοδίων στους Ευζώνους περιλαμβάνεται στη σύμβαση που υπογράφτηκε τον περασμένο Μάρτη, για την κατασκευή τεσσάρων νέων μετωπικών σταθμών διοδίων στο δίκτυο της «Εγνατία Οδός ΑΕ» (Παμβώτιδα Ιωαννίνων, Μέστη Ξάνθης και Ιεροπηγή Καστοριάς).

Οπως προκύπτει από έγραφα του δήμου Παιονίας, η κυβέρνηση συζητά, πέρα από τα μετωπικά διόδια των Ευζώνων, την εγκατάσταση πλευρικών διοδίων και ο δήμος εμφανίζεται να διαπραγματεύεται τη λειτουργία των διοδίων αν προχωρήσει η αναβάθμιση του απαρχαιωμένου οδικού δικτύου.

Την αντίθεσή της στην εγκατάσταση διοδίων εκφράζει με ανακοίνωσή της η ΤΕ Κιλκίς του ΚΚΕ. Με ανακοίνωσή της καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, πιστή στις ευρωενωσιακές οδηγίες, όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα, τους οποίους υποκρινόταν ότι θα καταργήσει, αλλά τους επεκτείνει.

Και σημειώνει: «Η κατάσταση αυτή συνιστά πραγματικό εμπαιγμό των εργαζομένων και του λαού της περιοχής. Η λαϊκή οικογένεια έχει χρυσοπληρώσει τους δρόμους της χώρας. Τη μια φορά με τη φορολόγηση, η οποία καταλήγει στις τσέπες των κατασκευαστικών ομίλων ως επιδοτήσεις (είτε κρατικές είτε ευρωενωσιακές). Την άλλη φορά με το δανεισμό των ομίλων που γίνεται με εγγύηση του Δημοσίου (δηλαδή με χρήματα του ελληνικού λαού). Την επόμενη με την τοποθέτηση των διοδίων, ενός "χαρατσιού" που το καρπώνονται οι ανάδοχοι όμιλοι, πριν ακόμα παραδώσουν το έργο. Ενώ, δεν είναι λίγες οι φορές που οι μεγαλοκατασκευαστές εκβιάζουν με τις προθεσμίες παράδοσης του έργου και ζητούν κι άλλα από το κράτος.

Επίσης, την ίδια ώρα που κατασκευάζονται τα κεντρικά οδικά δίκτυα, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη, ασφαλής και ταχεία μεταφορά εμπορευμάτων, η χρήση αυτών των δικτύων γίνεται απαγορευτική για τους εργαζόμενους (λόγω κόστους), ενώ το υπόλοιπο οδικό δίκτυο (π.χ. το επαρχιακό) αφήνεται κυριολεκτικά στην "τύχη" του και γίνεται με τον καιρό από ακατάλληλο έως επικίνδυνο. Τέτοια παραδείγματα δεν είναι λίγα και στην ΠΕ Κιλκίς.

Υποκριτικές και μακριά από τις λαϊκές ανάγκες είναι και όσες φωνές τοπικών παραγόντων, δημάρχων, βουλευτών κ.ά. υψώνονται "αντιπολιτευτικά" ενάντια στα διόδια. Πρώτα απ' όλα τα δικά τους κόμματα (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) "γέμισαν" τη χώρα με διόδια και αύξαναν συνεχώς τις τιμές τους όλα τα προηγούμενα χρόνια. Επιπλέον, όσοι από αυτούς "διαμαρτύρονται" σήμερα για τα διόδια, αποδέχονται τη λογική της ΕΕ που λέει "ο χρήστης πληρώνει". Δηλαδή, αποδέχονται να πληρώνει ο λαός διόδια για να μετακινείται στους δρόμους που έχει χρυσοπληρώσει ήδη. Διαφωνούν, απλώς, στον τρόπο που θα γίνεται η πληρωμή και στην τοποθέτησή τους σε σχέση με την ολοκλήρωση των έργων.

Μόνη, πραγματικά φιλολαϊκή λύση είναι να καταργηθούν όλα τα διόδια, να μην ξαναπληρώσει ο λαός για δημόσια έργα για τα οποία έχει φορολογηθεί. Το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης του λαού, να είναι συντηρημένο, με σημάνσεις και επαρκή φωτισμό όπου απαιτείται. Αντίστοιχα μέτρα να παρθούν και για το αγροτικό δίκτυο. Το οδικό δίκτυο συνολικά να γίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό και να αποτελεί λαϊκή περιουσία».

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
Αποκλειστικά υπεύθυνη η κυβέρνηση για την κατάσταση

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Συνεχίστηκε και χτες η ταλαιπωρία για χιλιάδες που στάθηκαν στις ουρές στα εκδοτήρια εισιτηρίων της Αθήνας για ώρες, προκειμένου να παραδώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τις νέες μηνιαίες κάρτες για τη μετακίνησή τους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Κι ενώ η κυβέρνηση έχει αποκλειστική ευθύνη για το την απαράδεκτη αυτή ταλαιπωρία, ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Σπίρτζης δήλωνε χτες πως «θα ήταν μεγαλύτερη ντροπή αν μπαίναμε στο 2018 χωρίς το ηλεκτρονικό εισιτήριο»! Ολα αυτά μάλιστα για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που όπως δρομολογείται από την κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για το μαζικό φακέλωμα εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών, αφού οι προϋποθέσεις που απαιτεί ο ΟΑΣΑ για την έκδοση της ηλεκτρονικής κάρτας επιτρέπουν την ταύτιση της ταυτότητας του χρήστη με τα δρομολόγια που πραγματοποιεί, ενώ διευκολύνει και τη διαδικασία αύξησης της τιμής του εισιτηρίου.

Στο μεταξύ, όπως ανακοινώθηκε χτες από το υπουργείο, οι μηνιαίες κάρτες Οκτωβρίου θα ισχύουν έως τις 15 Νοέμβρη, ενώ όπως έχει ανακοινωθεί, από τις 6 Νοέμβρη θα ξεκινήσει και έκδοση μεμονωμένων ηλεκτρονικών εισιτηρίων του 1,4 ευρώ στα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.

Σε σχόλιό του για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει ότι:

«Την ευθύνη για την απαράδεκτη ταλαιπωρία των χιλιάδων επιβατών έχει αποκλειστικά η κυβέρνηση, η οποία όχι μόνο δεν έλυσε έγκαιρα τα πρακτικά και τεχνικά προβλήματα εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αλλά και γιατί με τη διαδικασία εφαρμογής του προωθεί το μαζικό φακέλωμα όσων μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζει το έδαφος για την αύξηση της τιμής του κομίστρου, όπως και για τη μείωση ή την κατάργηση δρομολογίων».

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΟΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Στην κατεύθυνση πλήρους «απελευθέρωσης»

Ενα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της πλήρους «απελευθέρωσης» των οδικών επιβατικών μεταφορών συνιστά το νέο νομοσχέδιο που δημοσιοποίησε χτες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών υπό τον τίτλο «Ρυθμίσεις Θεμάτων Μεταφορών» και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει διατάξεις για τα ταξί, τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και τα ποδήλατα.

Παρά τις προσδοκίες που επιχείρησε να καλλιεργήσει το προηγούμενο διάστημα ο αρμόδιος υπουργός, Χρ. Σπίρτζης, στους αυτοαπασχολούμενους στον κλάδο, το νομοσχέδιο συνεχίζει από εκεί ακριβώς που σταμάτησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, διατηρώντας σε ισχύ την υπάρχουσα νομοθεσία (βλ. νόμοι 4070/12, 4093/12, 4199/13,4313/14), και ολοκληρώνει το νομοθετικό πλαίσιο μέσω του οποίου θα διευκολυνθεί συνολικά η διαδικασία συγκεντροποίησης στον κλάδο, όπως και συνολικά η συγκέντρωση του μεταφορικού έργου, που συνδέεται εξάλλου και με αντίστοιχες διεργασίες σε κλάδους όπως ο Τουρισμός κ.λπ.

Σε αυτό το πλαίσιο και σε ό,τι αφορά τις εταιρείες τύπου Uber, Beat κ.τ.λ., η κυβέρνηση στο όνομα τού να «βάλει τάξη», τους παρέχει υπόσταση και πλήρη νομική κάλυψη, ενώ οι όροι και οι προϋποθέσεις που θέτει για τη λειτουργία τους (π.χ. ορισμός της έδρας και νόμιμος εκπρόσωπος στην Ελλάδα στην περίπτωση που έχουν έδρα στο εξωτερικό, παράβολα κ.ά.), δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση εμπόδιο στη συγκέντρωση του μεταφορικού έργου, με ό,τι αυτό σημαίνει για τους οδηγούς και τους αυτοαπασχολούμενους στον κλάδο.

Σε ό,τι αφορά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπονται πρόστιμα που θα αυξάνονται με εισοδηματικά κριτήρια. Αυξάνει τα όρια ταχύτητας στις εθνικές οδούς από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ για την κυκλοφορία των ποδηλάτων προβλέπεται η εισαγωγή φωτεινής σηματοδότησης και σχετικών οδικών σημάνσεων. Για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα το νομοσχέδιο προβλέπει ελέγχους για να αποτραπεί το παράνομο εμπόριο εισαγωγής και πώλησης οχημάτων.

ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ
Πέσαν υπογραφές για τη σύμβαση δυτικά της Κέρκυρας

Στην υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στη θαλάσσια περιοχή 2 δυτικά της Κέρκυρας προχώρησαν χτες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γ. Σταθάκης και εκπρόσωποι της κοινοπραξίας «Total - Edison - ΕΛΠΕ», παρουσία των πρεσβευτών Γαλλίας και Ιταλίας. Είχε προηγηθεί η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της σχετικής σύμβασης στις αρχές του Οκτώβρη και αυτό που απομένει για να ξεκινήσει η φάση των ερευνών στη συγκεκριμένη περιοχή είναι η τυπική έγκρισή της από τη Βουλή, η οποία αναμένεται να γίνει πριν το τέλος του χρόνου, αφού η κυβέρνηση προωθεί με εντατικούς ρυθμούς την όλη διαδικασία.

Κατά τη διάρκεια της χτεσινής επίσημης τελετής, επιβεβαιώθηκαν για μια ακόμη φορά τόσο το γεγονός ότι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι προσβλέπουν σε σημαντικές ευκαιρίες κερδοφορίας από την εκμετάλλευση των εγχώριων ενεργειακών πόρων όσο και η υποστήριξη που παρέχουν στην εγχώρια αστική τάξη για την υλοποίηση του στόχου μετατροπής της Ελλάδας σε «ενεργειακό κόμβο» στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου. Χαρακτηριστικές είναι οι τοποθετήσεις του εκπροσώπου της γαλλικής «Total», ο οποίος είπε πως στη συγκεκριμένη περιοχή υπάρχει «ελπιδοφόρα προοπτική», αλλά και του Ιταλού πρέσβη που χαρακτήρισε «αξιοθαύμαστη» την πολιτική της Ελλάδας στον ενεργειακό τομέα, την οποία όπως είπε η Ιταλία «υποστηρίζει πλήρως», προσθέτοντας ακόμη ότι τέτοιου τύπου συμβάσεις ενισχύουν «τη σταθερότητα και την ασφάλεια εφοδιασμού».

Ο αρμόδιος υπουργός δεν παρέλειψε και την προσπάθεια να στρατευτούν τα λαϊκά στρώματα με τους στόχους αυτούς και τις επιχειρηματικές συμφωνίες, επαναλαμβάνοντας τις ανέξοδες υποσχέσεις περί δημιουργίας του λεγόμενου «Ταμείου Γενεών» στο οποίο θα κατευθύνονται τα δημόσια έσοδα από την εκμετάλλευση των πιθανών ευρημάτων, σε μια εξειδίκευση δηλαδή του γενικού ψευδούς κυβερνητικού αφηγήματος της «δίκαιης ανάπτυξης», στη συγκεκριμένη επενδυτική δραστηριότητα.

Είπε ακόμη ότι υπάρχει «σημαντικό» διεθνές ενδιαφέρον όχι μόνο για την περιοχή του Ιονίου, αλλά και για άλλες περιοχές της χώρας, και ανέφερε ενδεικτικά την επόμενη σύμβαση που αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα με την «Total» και την αμερικανική «Exxon Mobil». Πρόσθεσε ότι σύντομα θα εμπλουτιστούν τα σεισμικά δεδομένα που προέκυψαν από νεότερες έρευνες, ώστε να προκηρυχθούν εκ νέου τα 17 θαλάσσια οικόπεδα για τα οποία δεν υπήρξε επενδυτικό ενδιαφέρον.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ