ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Οχτώβρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Στους δρόμους οι δημότες για τη σχολική στέγη

Στους δρόμους ετοιμάζονται να κατέβουν οι δημότες της Καλαμαριάς στη Θεσσαλονίκη στις 8 Οκτώβρη, απαιτώντας άμεση λύση στο πρόβλημα της σχολικής στέγης που χρονίζει για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης στην περιοχή. Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με πολλά προβλήματα, παρά τις υποσχέσεις κυβέρνησης και νομαρχίας τα τελευταία χρόνια για την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων που θα έδιναν μια ανάσα στο κτιριακό πρόβλημα του δήμου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Γονέων του Δήμου Καλαμαριάς, που πήρε και την απόφαση για τη διοργάνωση της κινητοποίησης, το 70% των Γυμνασίων και το 77% των Λυκείων στο δήμο λειτουργούν με το σύστημα της διπλοβάρδιας. Το ίδιο ισχύει και για το μοναδικό ΤΕΕ που βρίσκεται στην επικράτεια του δήμου.

Οσον αφορά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 10 μόλις από τα 19 δημοτικά σχολεία είναι πρωινά, χαρακτηρισμένα με τον ψευδεπίγραφο τίτλο του «ολοήμερου» σχολείου. Τουλάχιστον τα μισά από τα πρωινά σχολεία δε διαθέτουν τους κατάλληλους χώρους, όπως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, με συνέπεια οι μαθητές να τρώνε το μεσημεριανό τους στους διαδρόμους του σχολείου.

Από τα συνολικά 125 τμήματα που λειτουργούν στα 10 πρωινά δημοτικά της Καλαμαριάς, μόλις τα 49 είναι ολοήμερα, με το 24% συνολικά των μαθητών δημοτικού να συμμετέχουν στο πρόγραμμά τους. Το μικρό ποσοστό συμμετοχής συγκαλύπτει ως ένα βαθμό τις τεράστιες ελλείψεις σε χώρους και υποδομή, αφού το πρόβλημα θα εμφανιζόταν πιο οξυμένο, αν το 100% των μαθητών παρακολουθούσαν το πρόγραμμα των ολοήμερων σχολείων.

Στο Δήμο Καλαμαριάς λειτουργούν 25 νηπιαγωγεία, ενώ ένα ακόμα βρίσκεται μόνο στα χαρτιά. Πάνω από τα μισά τμήματα λειτουργούν σε δυο βάρδιες και μόλις το 22% των μικρών μαθητών παρακολουθούν το ολοήμερο νηπιαγωγείο.

Παρά το μέγεθος του προβλήματος, τόσο η πολιτεία όσο και ο δήμος δεν προχωρούν στην ανέγερση νέων κτιρίων και επιχειρούν να «μπαλώσουν» την κατάσταση με την κατάτμηση αιθουσών, προκειμένου να εξασφαλίσουν χώρους. Είναι ενδεικτικό ότι από το πρόγραμμα σχολικής στέγης της νομαρχίας για την περίοδο 2000-2006 δεν έχει φτιαχτεί στην Καλαμαριά ούτε ένα νέο σχολικό κτίριο, με εξαίρεση ένα νηπιαγωγείο που ξεκίνησε να χτίζεται μόλις πριν ένα μήνα. Ενα δημοτικό και ένα γυμνάσιο που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα του ΟΣΚ παραμένουν ακόμα στα χαρτιά, ενώ το 17ο Δημοτικό στο Βότση φιλοξενείται σε κτίριο που στέγαζε παλιότερα στάβλους και μετέπειτα φυλακές.

Η δημοτική αρχή από την πλευρά της αρκείται στο να επιρρίπτει ευθύνες στη νομαρχία για το πρόβλημα της σχολικής στέγης, χωρίς να κινητοποιείται δυναμικά στο πλευρό των δημοτών για την ανέγερση νέων κτιρίων. Σε πρόσφατη μάλιστα κινητοποίηση των κατοίκων, όπως καταγγέλλει η Ενωση Γονέων, η δημοτική αρχή αρνήθηκε να συμμετάσχει.

ΧΟΡΤΙΑΤΗΣ - ΡΕΤΖΙΚ Ι - ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δρομείς μεγάλων αποστάσεων μαθητές - καθηγητές

Από παλιότερη κινητοποίηση για τη σχολική στέγη στο Νομό Θεσσαλονίκης

Motion Team

Από παλιότερη κινητοποίηση για τη σχολική στέγη στο Νομό Θεσσαλονίκης
Σχεδόν ένα χιλιόμετρο είναι αναγκασμένοι να διανύουν καθημερινά οι καθηγητές του Γυμνασίου στην κοινότητα Ρετζικίου στη Θεσσαλονίκη, αφού λόγω έλλειψης σχολικού κτιρίου η Α΄ Γυμνασίου στεγάζεται σε διαφορετικό χώρο από τη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου! Και τα δυο κτίρια είναι ενοικιαζόμενα, ενώ για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες που προέκυψαν από τη ραγδαία αύξηση του μαθητικού πληθυσμού στις δυο τελευταίες τάξεις του Γυμνασίου, η δημοτική αρχή επέλεξε να λύσει το πρόβλημα «χτίζοντας» δυο επιπλέον προκατασκευασμένες αίθουσες.

Το Λύκειο λειτουργεί φέτος σε κτίριο που προορίζονταν για νηπιαγωγείο, με τις τουαλέτες σε μεγέθη προσαρμοσμένα σε λιλιπούτειους μαθητές. Παρά το γεγονός ότι για τη φετινή χρονιά οι αίθουσες επαρκούν, του χρόνου θα χρειαστούν τουλάχιστον 5 επιπλέον αίθουσες για τους μαθητές που φέτος θα αποφοιτήσουν από τη Γ΄ Γυμνασίου.

Στο Δημοτικό Διαμέρισμα του Χορτιάτη το Γυμνάσιο στεγάζεται σε καφετέρια, χωρίς αύλειο χώρο. Για τα διαλείμματα και τις ώρες της γυμναστικής, οι μαθητές χρησιμοποιούν το παρακείμενο οικόπεδο, αδιαμόρφωτο ακόμα παρά τις υποσχέσεις ότι θα στρωθεί τουλάχιστον με πίσσα, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί τις αθλητικές δραστηριότητες των μαθητών. Το Λύκειο του Χορτιάτη έχει ιδρυθεί στα χαρτιά και μόνο, με συνέπεια οι 50 περίπου μαθητές να αναγκάζονται να μεταναστεύουν καθημερινά στο Λύκειο Ασβεστοχωρίου. Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για την ανέγερση νέου σχολικού κτιρίου παραμένουν κάθε χρόνο κενό γράμμα.

Το Δημοτικό σχολείο «ενισχύθηκε» φέτος με δυο προκατασκευασμένες αίθουσες για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των μικρών μαθητών και να βαφτιστεί, χάριν προπαγάνδας, από το υπουργείο Παιδείας, «ολοήμερο».

Στο Ασβεστοχώρι, Γυμνάσιο και Λύκειο συστεγάζονται, το πρόβλημα ωστόσο της έλλειψης αιθουσών είναι ιδιαίτερα οξυμένο. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί η συμφόρηση, σχεδιάζεται η εγκατάσταση δυο προκάτ αιθουσών στο προαύλιο, στο χώρο που σήμερα φιλοξενεί το γήπεδο του μπάσκετ. Στις δυο νέες αίθουσες θα μεταφερθούν μαθητές από τα δύο τμήματα της Α΄ Λυκείου, στα οποία σήμερα ασφυκτιούν 37 μαθητές στο καθένα. Το Δημοτικό σχολείο λειτουργεί υποτυπωδώς σαν ολοήμερο, ενώ το νηπιαγωγείο στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο κατάστημα, με τους μαθητές να «παίρνουν τον αέρα τους» σε διπλανό πάρκο, αφού αύλειος χώρος δεν υπάρχει.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ελλείψεις σε λειτουργικές υποδομές

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

«Τα προβλήματα των χρηματοδοτήσεων, της επάρκειας των λειτουργικών υποδομών και της φοιτητικής στέγης δημιουργούν άμεσο κίνδυνο για τη λειτουργία των Πανεπιστημίων της χώρας μας», επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης και Αγγελος Τζέκης, σε Ερώτησή τους στη Βουλή για το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, απευθυνόμενη προς τον υπουργό Παιδείας.

«Πρόσφατες κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας της Θεσσαλονίκης - τονίζουν οι Βουλευτές - έφεραν στην επιφάνεια ένα θέμα που αφορά άμεσα την αξιοπρεπή ακαδημαϊκή επιβίωσή του και σχετίζεται με τη δημιουργία της δυνατότητας στο Πανεπιστήμιο αυτό, να χρησιμοποιήσει τους χώρους των παρακείμενων, 424 Στρατιωτικού Νοσοκομείου και ΔΕΘ για την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών του δραστηριοτήτων. Δυστυχώς όμως η αποδέσμευση των χώρων του 424 ΣΝ δεν πραγματοποιείται και η ΔΕΘ προχωρεί στην εκμίσθωση των χώρων που διαθέτει σε επιχειρηματίες κέντρων "ψυχαγωγίας"».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό αν προτίθεται να παρέμβει για να δοθεί λύση στο πρόβλημα (το οποίο έχει τεθεί και δημοσιοποιηθεί από τον πρύτανη του Πανεπιστημίου).

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Προβλήματα στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου

Τα οξυμένα προβλήματα του Μουσικού Σχολείου Ιλίου αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος και Ορέστης Κολοζώφ, προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

«Σοβαρό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου εξαιτίας των μεγάλων ελλείψεων σε διδακτικό προσωπικό, βασικών στοιχείων υλικοτεχνικής υποδομής, όπως αιθουσών διδασκαλίας, μουσικών οργάνων, καθώς και της μη επίλυσης του προβλήματος της σίτισης και μεταφοράς των μαθητών.

Αυτή τη στιγμή λείπουν καθηγητές Γενικής Παιδείας, όπως: φιλόλογος, τρεις μαθηματικοί, ένας χημικός, ένας βιολόγος, ένας καθηγητής καλλιτεχνικών, τρεις καθηγητές ευρωπαϊκής μουσικής, δύο βυζαντινής, καθηγητές πληροφορικής και σχεδόν όλοι οι καθηγητές των μουσικών ατομικών οργάνων. Η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Ιλίου αντί για 8ωρο, να κάνουν πέντε ώρες από τις οποίες οι μισές είναι κενές», υπογραμμίζεται στην Ερώτηση.

Και συνεχίζεται: «Παράλληλα, σοβαρό πρόβλημα δημιουργεί ο μικρός αριθμός που υπάρχει σε οργανικές θέσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν τρεις κατηγορίες καθηγητών, οι τακτικοί, οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι, που είναι και οι περισσότεροι.

Οι μαθητές και οι γονείς τους είναι ανάστατοι και προχωρούν σε κινητοποιήσεις, καθώς συμπληρώνεται ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και το σχολείο υπολειτουργεί, εξαιτίας της αδιαφορίας του υπουργείου και της μη υλοποίησης της δέσμευσης ότι θα λυθούν άμεσα τα προβλήματα».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας αν θα προχωρήσει άμεσα στην πλήρωση των κενών θέσεων διδακτικού προσωπικού με την πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών, στην εξασφάλιση των απαραίτητων στοιχείων υλικοτεχνικής υποδομής και στη λύση του προβλήματος της μεταφοράς και σίτισης των μαθητών, ώστε να λειτουργήσει σωστά το σχολείο.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ